cezare Zgłoś #41 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) mam pecha do mechaników - przed wymian rozrządu palił mało - dziadkową jazdą taką na wynik z Zakopanego do Krakowa 4,2L - normalnie na trasie kraków warszawa przez kielce radom - gdzie było leciałem 180km/h ( kielecka ) i tam zawsze pokazywał 180km/h 8-8,5l. a średnia 5,5 to norma .. przez Radom. bywało tak że do warszawy przez Katowice - częstochowę non stop BUT i 8,0l - a wracałem przez Radom i średnia 6,5 Po wymianie rozrządu zaczął brać więcej - miasto 8-9l trasa 7,5l ( nie mocno ) teraz jak leci 180km/h wcześniej pokazywał 8-8,5 teraz 10,5 wykryli mi walnięty czujnik temperatury właśnie - dziś auto jest u kolejnego mechanika - werdykt - przestawiony delikatnie rozrząd + czujnik do wymiany. Powiedzieli że w tym silniku są małe możliwości korekcji zapłonu. ????!!!!! a efekt miałem taki ze GAZ DO DECHY - i zmulony delikatnie choć rwie - ale gdy odpuszczałem gaz na 2-4cm - wtedy czułem że lepiej ciągnie a mniej pali ... ( wskazania kompa ) dlatego pomyślałem zapłon.. sorki za przydługawy text o spalaniu - ale dziś znów jestem bez fury - a spalanie wkurza. ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 12:31 ---------- szybki update : jestem wściekły rozebrali przód - przestawili rozrząd delikatnie mówili zamontowali czujnik i teraz dopiero mam jazdę. temperatura cały czas 80 stopni - spalanie może ciut mniejsze ale !!! w aucie wszystko drga i rzęzi - znajomy mechanik powiedział że za agresywnie ustawiony rozrząd - w środku aż szyby się telepią jak się go nie gazuje . Na wolnych obrotach miast 0,6 na luzie pokazuje teraz 0,7 i najgorsze - coś musieli grzebać w kompie - wyjmuję kluczyk i nie zapala się światło w kabinie - zapala się 10 sekund po wyjęciu kluczyka !!! nie wspomnę że elementy przodu źle spasowane - przednia lewa lampa 1 cm do przodu i 1cm na dół - prawa prawie dotyka maski ... pomocy - co z tym autem - to ma dopiero 6 lat !!! edit : korektę robili na wałku. Edytowane 25 Listopada 2009 przez cezare Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #42 Napisano 26 Listopada 2009 gdy odpuszczałem gaz na 2-4cm - wtedy czułem że lepiej ciągnie a mniej Mam takie sam odczucia gdy jade w trasie. Z tym ze u mnie nic nie szarpie. Dziwne zachowanie silnika skoro pedal gazu jest elektroniczny. Vagiem go sprawdzalem i plynnie rosnie warosc wcisniecia gazu, ale gdy odpale silnik z 2tys skacze mi od razu na 3tys obr. Sprawdzalem u kumpla w octavi I i tam po prostu idealnie obroty rosly wraz z glebszym wciskaniem gazu. Zmieniam ten zlom . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezare Zgłoś #43 Napisano 27 Listopada 2009 może się komuś przyda zrobię update : po szczerej rozmowie z mechanikami numer 2 : ONI : ustawiliśmy wszystko wg komputera na ZERO - nie robimy na znaki - jak widzimy znaki to się śmiejemy - ma Pan ustawione na zero - więc o co Panu chodzi. JA : chodzi mi o to że mi furą trzpie tak, że wszystkie szyby na jałowym chcą mi wypaść wraz z drzwiami tapicerką - to niedopuszczalne macie poprawić. ONI : przestawienie jst minimalne - dokonaliśmy korekty jak to się mówi o 1/3 zęba - ale okay zmienimy żeby nie drgał. ___________________________ stwierdzili że pompowtrysk numer 4 coś siada - ja doczytałem ze wtedy taki objaw jest możliwy. ze furak cały drga jak cholera - ale ja isę nie znam - wczoraj odebrałem furę - korekta znów delikatna - ale robili by nie drgał i DAŁO SIĘ - odpala i jest cichutki - ale spalanie dalej nie takie. mechanik numer 2 powiedział że taki pompowtrysk ma swoją tolerancję - że to nie możliwe że to to - a ja sam doczytałem dużo wątków ludzi, którzy po wymianie pompowtrysków stwierdzili - ze wszystko jak ręką odjął. spalanie teraz przy wyłączonych wszystkich światłach 0,6 - przy zapalonych drogowych już 0,7 - i narazie moge zapomnieć o małym spalaniu w ogóle. Czy rzeczywiście muszę wywalić te 3k pln żeby wszystko było okay ? tak wydać 3k A NÓŻ BĘDZIE DOBRZE - to ja tak nie mam ;(. zaczynam poważnie zastanwi się nad kupnem interface'u VAG i bawienie się samemu w diagnostę - ale i tak plus dla warsztatu że z rozedrganej fury zrobili stabilną. Choś sami powinni wiedzieć przecież czy tak walnięty lekko pompowtrysk może dawać takie objawy. A nie jest uwalony w takim stopniu że VAG sypie błędem. Macie jakieś pomysły - ? proszę... ;( ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #44 Napisano 27 Listopada 2009 zaczynam poważnie zastanwi się nad kupnem interface'u VAG i bawienie się samemu w diagnostę NIe zastanawiaj sie dluzej tylko kupuj, zaoszczedzisz kase i nerwy na glupocie co poniektorych mechanikow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner Zgłoś #45 Napisano 12 Kwietnia 2014 U mnie spalanie skacze, tak samo jak wskazówka temperatury wody Czujnik i termostat już kupiłem, ale nie wiem jak zlokalizować te części i czy łatwo to wymienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #46 Napisano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Termostat jest pod alternatorem bodajże a czujnik temperatury z tyłu silnika a czy trudno? Trochę nie wygodnie. Poczytaj na forum ten temat był poruszany dość dokładnie i trzeba chwile poszukać nie ma sensu żeby to tu znów opisywać.Możesz tu poczytać http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-czujnika-temperatury-g62-w-1-9-tdi-avf/ Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez ajkc uzupełnienie treści Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner Zgłoś #47 Napisano 13 Kwietnia 2014 Dzieki za info o czujniku !! Termostat i czujnik wymieniłem, zalałem różowym, ale i tak coś mi nie pasi... Pasek z godzine na jałowym szedł i wskazówka tylko do około 70 stopni doszła, ogrzewanie działa dobrze, wentylatora nie włączył. wskazówka doszła do 90 jak go przegoniłem. A ktoś mi powie czy rurka prowadząca do termostatu powinna być zimna czy ciepła? ta dolna??? jeżeli tak to bede spał spokojnie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #48 Napisano 13 Kwietnia 2014 Na jałowym to trudno rozgrzać silnik, trzeba przejechać ze 6-8 km żeby dobrze go rozgrzać , wskazówka powinna osiągnąć 90 stopni na wskaźniku i tak zostać. Dolna rurka raczej powinna być zimna chyba że silnik się rozgrzał i termostat zaczyna się otwierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner Zgłoś #49 Napisano 13 Kwietnia 2014 to jeszcze przez pare dni bede miał oko na poziom płynu i to by było na tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner Zgłoś #50 Napisano 14 Kwietnia 2014 okazało się, ze za głęboko ,albo krzywo włożyłem nowy czujnik w gniazdo, na starej uszczelce (o-ring) i puszczało płyn, więc zakupiłem o-ring i klipsa i włożyłem tak jak miało być i nie cieknie już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #51 Napisano 14 Kwietnia 2014 Słaby dostęp to łatwo o błąd:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #52 Napisano 14 Kwietnia 2014 ze za głębokoZa gleboko nie da rady, bo inaczej plastikowa zawleczka nie weszla by z lekkim oporem na swoje miejsce. Widocznie uszczelka musiala sie lekko zdeformowac przy wkladaniu, ale ciekawe jak bo cienka ani zbytnio podatna na to to ona nie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #53 Napisano 14 Kwietnia 2014 na starej uszczelce (o-ring) i puszczało płyn, Z tego co dotychczas wymieniałem kilka takich czujników to kupuję zawsze czujnik plus oring i wymieniam w komplecie na nowe. Oring po kilku latach nie jest już w przekroju okrągły tylko prawie kwadratowy i stąd nieszczelność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner Zgłoś #54 Napisano 15 Kwietnia 2014 o dziwo wyjąłem stary o-ring i jako tako się trzyma, chodzi o to, że słaby dostęp i wyczucia za bardzo nie miałem. Nic się nie stało, pare większych kropli na ziemię poszło - uzupełniłem Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olga Zgłoś #55 Napisano 22 Lipca 2014 Witam Jestem tu nowa i nie wiem jeszcze za bardzo jak posługiwać się forum. Mam do Was pytanie i myślę że z racji Waszego doświadczenia szybko mi pomożecie. Dziś po wyjechaniu z garażu autkiem Passat B5 1.8 20V 1999 zauważyłam na podłodze taką zawleczkę, od czego może to być, dodam że przy czujniku temperatury płynu chłodzącego zawleczka jest.[ATTACH=CONFIG]121506[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #56 Napisano 22 Lipca 2014 WitamJestem tu nowa i nie wiem jeszcze za bardzo jak posługiwać się forum. Mam do Was pytanie i myślę że z racji Waszego doświadczenia szybko mi pomożecie. Dziś po wyjechaniu z garażu autkiem Passat B5 1.8 20V 1999 zauważyłam na podłodze taką zawleczkę, od czego może to być, dodam że przy czujniku temperatury płynu chłodzącego zawleczka jest.[ATTACH=CONFIG]121506[/ATTACH] Zalezy od którego czujnika sprawdzalas czujnikow temperatury cieczy jest kilka a dokladnie u mnie w TDI 2 Jeden z tyłu a drugi z przodu na wezu przy wjesciu do chłodnicy i tam tez jest ta zawleczka. Wiem ze masz 1.8 benzynke ale prawdopodobnie tez ma dwa czujniki wiec sprawdz i przy jednym i przy drugim ( tym co załacz wentylator i steruje nim z przodu ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #57 Napisano 22 Lipca 2014 (edytowane) od czego może to być, dodam że przy czujniku temperatury płynu chłodzącego zawleczka jest. Ha ! No właśnie to wyglada na zawleczkę czujnika temperatury. Albo ktos kiedys przy wymianie czujnika pozwolił jej uciec gdzieś w głąb auta i założył nową. A ta co uciekła, teraz wypadła. Albo.... istnieje jeszcze jakiś czujnik mocowany taką zawleczką, tyle że jakoś naprędce nic mi się nie kojarzy EDIT: kolega Tomek mnie ubiegł Dobrze kojarzy ! Edytowane 22 Lipca 2014 przez RomanS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #58 Napisano 22 Lipca 2014 od czego może to byćOd jakiegos czujnika. Np temp. z tylu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olga Zgłoś #59 Napisano 22 Lipca 2014 (edytowane) Zawleczka jest na czujniku który znajduję się przy ścianie grodziowej, a drugi nie wiem gdzie jest... pomożecie? Za chwilę prześlę zdjęcie silnika - - - - - aktualizacja - - - - - Kółkiem zaznaczyłam na którym czujniku znajduję się zawleczka, jeśli możecie proszę zaznaczcie na tym zdjęciu gdzie mam szukać tego czujnika:) Edytowane 22 Lipca 2014 przez Olga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #60 Napisano 22 Lipca 2014 Olga, jeśli chodzi o ten wspomniany przez Tomka to na tym zdjeciu nie mozna go zaznaczyć. Ale stań przed tym silnikiem i spójrz w dół. Po prawej stronie (Twojej prawej jak w ten sposób staniesz) masz prawą stronę chłodnicy. Na samym dole zobaczysz czujnik z taką zawleczką (oczywiście wewnętrzna strona chłodnicy, tj. od strony silnika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach