Skocz do zawartości
marc_xf

Czujnik temperatury a spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

mam pecha do mechaników - przed wymian rozrządu palił mało - dziadkową jazdą taką na wynik z Zakopanego do Krakowa 4,2L - normalnie na trasie kraków warszawa przez kielce radom - gdzie było leciałem 180km/h ( kielecka ) i tam zawsze pokazywał 180km/h 8-8,5l. a średnia 5,5 to norma .. przez Radom.

 

bywało tak że do warszawy przez Katowice - częstochowę non stop BUT i 8,0l - a wracałem przez Radom i średnia 6,5

 

Po wymianie rozrządu zaczął brać więcej - miasto 8-9l trasa 7,5l ( nie mocno ) teraz jak leci 180km/h wcześniej pokazywał 8-8,5 teraz 10,5

 

wykryli mi walnięty czujnik temperatury właśnie - dziś auto jest u kolejnego mechanika - werdykt - przestawiony delikatnie rozrząd + czujnik do wymiany. Powiedzieli że w tym silniku są małe możliwości korekcji zapłonu. ????!!!!!

 

a efekt miałem taki ze GAZ DO DECHY - i zmulony delikatnie choć rwie - ale gdy odpuszczałem gaz na 2-4cm - wtedy czułem że lepiej ciągnie a mniej pali ... ( wskazania kompa ) dlatego pomyślałem zapłon..

 

sorki za przydługawy text o spalaniu - ale dziś znów jestem bez fury - a spalanie wkurza.

 

---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 12:31 ----------

 

szybki update : jestem wściekły

 

rozebrali przód - przestawili rozrząd delikatnie mówili

zamontowali czujnik i teraz dopiero mam jazdę.

 

temperatura cały czas 80 stopni - spalanie może ciut mniejsze ale !!!

w aucie wszystko drga i rzęzi - znajomy mechanik powiedział że za agresywnie ustawiony rozrząd - w środku aż szyby się telepią jak się go nie gazuje . Na wolnych obrotach miast 0,6 na luzie pokazuje teraz 0,7

 

i najgorsze - coś musieli grzebać w kompie - wyjmuję kluczyk i nie zapala się światło w kabinie - zapala się 10 sekund po wyjęciu kluczyka !!!

 

nie wspomnę że elementy przodu źle spasowane - przednia lewa lampa 1 cm do przodu i 1cm na dół - prawa prawie dotyka maski ...

 

pomocy - co z tym autem - to ma dopiero 6 lat !!!

 

edit : korektę robili na wałku.

Edytowane przez cezare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy odpuszczałem gaz na 2-4cm - wtedy czułem że lepiej ciągnie a mniej

Mam takie sam odczucia gdy jade w trasie. Z tym ze u mnie nic nie szarpie. Dziwne zachowanie silnika skoro pedal gazu jest elektroniczny. Vagiem go sprawdzalem i plynnie rosnie warosc wcisniecia gazu, ale gdy odpale silnik z 2tys skacze mi od razu na 3tys obr. Sprawdzalem u kumpla w octavi I i tam po prostu idealnie obroty rosly wraz z glebszym wciskaniem gazu.

Zmieniam ten zlom :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może się komuś przyda zrobię update : po szczerej rozmowie z mechanikami numer 2 :

 

ONI : ustawiliśmy wszystko wg komputera na ZERO - nie robimy na znaki - jak widzimy znaki to się śmiejemy - ma Pan ustawione na zero - więc o co Panu chodzi.

 

JA : chodzi mi o to że mi furą trzpie tak, że wszystkie szyby na jałowym chcą mi wypaść wraz z drzwiami tapicerką - to niedopuszczalne macie poprawić.

 

ONI : przestawienie jst minimalne - dokonaliśmy korekty jak to się mówi o 1/3 zęba - ale okay zmienimy żeby nie drgał.

 

___________________________

 

stwierdzili że pompowtrysk numer 4 coś siada - ja doczytałem ze wtedy taki objaw jest możliwy. ze furak cały drga jak cholera - ale ja isę nie znam - wczoraj odebrałem furę - korekta znów delikatna - ale robili by nie drgał i DAŁO SIĘ - odpala i jest cichutki - ale spalanie dalej nie takie.

 

mechanik numer 2 powiedział że taki pompowtrysk ma swoją tolerancję - że to nie możliwe że to to - a ja sam doczytałem dużo wątków ludzi, którzy po wymianie pompowtrysków stwierdzili - ze wszystko jak ręką odjął.

 

 

spalanie teraz przy wyłączonych wszystkich światłach 0,6 - przy zapalonych drogowych już 0,7 - i narazie moge zapomnieć o małym spalaniu w ogóle.

 

Czy rzeczywiście muszę wywalić te 3k pln żeby wszystko było okay ? tak wydać 3k A NÓŻ BĘDZIE DOBRZE - to ja tak nie mam ;(.

 

zaczynam poważnie zastanwi się nad kupnem interface'u VAG i bawienie się samemu w diagnostę - ale i tak plus dla warsztatu że z rozedrganej fury zrobili stabilną. Choś sami powinni wiedzieć przecież czy tak walnięty lekko pompowtrysk może dawać takie objawy. A nie jest uwalony w takim stopniu że VAG sypie błędem.

 

Macie jakieś pomysły - ? proszę... ;( ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaczynam poważnie zastanwi się nad kupnem interface'u VAG i bawienie się samemu w diagnostę

NIe zastanawiaj sie dluzej tylko kupuj, zaoszczedzisz kase i nerwy na glupocie co poniektorych mechanikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie spalanie skacze, tak samo jak wskazówka temperatury wody :/

 

Czujnik i termostat już kupiłem, ale nie wiem jak zlokalizować te części i czy łatwo to wymienić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest pod alternatorem bodajże a czujnik temperatury z tyłu silnika a czy trudno? Trochę nie wygodnie. Poczytaj na forum ten temat był poruszany dość dokładnie i trzeba chwile poszukać nie ma sensu żeby to tu znów opisywać.Możesz tu poczytać http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-czujnika-temperatury-g62-w-1-9-tdi-avf/

Edytowane przez ajkc
uzupełnienie treści

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info o czujniku !!

 

Termostat i czujnik wymieniłem, zalałem różowym, ale i tak coś mi nie pasi... Pasek z godzine na jałowym szedł i wskazówka tylko do około 70 stopni doszła, ogrzewanie działa dobrze, wentylatora nie włączył. wskazówka doszła do 90 jak go przegoniłem.

A ktoś mi powie czy rurka prowadząca do termostatu powinna być zimna czy ciepła? ta dolna??? jeżeli tak to bede spał spokojnie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym to trudno rozgrzać silnik, trzeba przejechać ze 6-8 km żeby dobrze go rozgrzać , wskazówka powinna osiągnąć 90 stopni na wskaźniku i tak zostać. Dolna rurka raczej powinna być zimna chyba że silnik się rozgrzał i termostat zaczyna się otwierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze przez pare dni bede miał oko na poziom płynu i to by było na tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazało się, ze za głęboko ,albo krzywo włożyłem nowy czujnik w gniazdo, na starej uszczelce (o-ring) i puszczało płyn, więc zakupiłem o-ring i klipsa i włożyłem tak jak miało być i nie cieknie już.

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słaby dostęp to łatwo o błąd:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze za głęboko
Za gleboko nie da rady, bo inaczej plastikowa zawleczka nie weszla by z lekkim oporem na swoje miejsce. Widocznie uszczelka musiala sie lekko zdeformowac przy wkladaniu, ale ciekawe jak bo cienka ani zbytnio podatna na to to ona nie jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na starej uszczelce (o-ring) i puszczało płyn,

 

Z tego co dotychczas wymieniałem kilka takich czujników to kupuję zawsze czujnik plus oring i wymieniam w komplecie na nowe. Oring po kilku latach nie jest już w przekroju okrągły tylko prawie kwadratowy i stąd nieszczelność :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o dziwo wyjąłem stary o-ring i jako tako się trzyma, chodzi o to, że słaby dostęp i wyczucia za bardzo nie miałem.

 

Nic się nie stało, pare większych kropli na ziemię poszło - uzupełniłem

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowa i nie wiem jeszcze za bardzo jak posługiwać się forum.

Mam do Was pytanie i myślę że z racji Waszego doświadczenia szybko mi pomożecie.

Dziś po wyjechaniu z garażu autkiem Passat B5 1.8 20V 1999 zauważyłam na podłodze taką zawleczkę, od czego może to być, dodam że przy czujniku temperatury płynu chłodzącego zawleczka jest.[ATTACH=CONFIG]121506[/ATTACH]

CAM00002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Jestem tu nowa i nie wiem jeszcze za bardzo jak posługiwać się forum.

Mam do Was pytanie i myślę że z racji Waszego doświadczenia szybko mi pomożecie.

Dziś po wyjechaniu z garażu autkiem Passat B5 1.8 20V 1999 zauważyłam na podłodze taką zawleczkę, od czego może to być, dodam że przy czujniku temperatury płynu chłodzącego zawleczka jest.[ATTACH=CONFIG]121506[/ATTACH]

 

Zalezy od którego czujnika sprawdzalas czujnikow temperatury cieczy jest kilka a dokladnie u mnie w TDI 2 :) Jeden z tyłu a drugi z przodu na wezu przy wjesciu do chłodnicy i tam tez jest ta zawleczka. Wiem ze masz 1.8 benzynke ale prawdopodobnie tez ma dwa czujniki wiec sprawdz i przy jednym i przy drugim ( tym co załacz wentylator i steruje nim z przodu ) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od czego może to być, dodam że przy czujniku temperatury płynu chłodzącego zawleczka jest.

 

Ha ! No właśnie to wyglada na zawleczkę czujnika temperatury. Albo ktos kiedys przy wymianie czujnika pozwolił jej uciec gdzieś w głąb auta i założył nową. A ta co uciekła, teraz wypadła.

Albo.... istnieje jeszcze jakiś czujnik mocowany taką zawleczką, tyle że jakoś naprędce nic mi się nie kojarzy ;)

 

EDIT: kolega Tomek mnie ubiegł :) Dobrze kojarzy !;)

Edytowane przez RomanS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od czego może to być
Od jakiegos czujnika. Np temp. z tylu silnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawleczka jest na czujniku który znajduję się przy ścianie grodziowej, a drugi nie wiem gdzie jest... pomożecie? Za chwilę prześlę zdjęcie silnika :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Silnik.jpg

Kółkiem zaznaczyłam na którym czujniku znajduję się zawleczka, jeśli możecie proszę zaznaczcie na tym zdjęciu gdzie mam szukać tego czujnika:)

Edytowane przez Olga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olga, jeśli chodzi o ten wspomniany przez Tomka to na tym zdjeciu nie mozna go zaznaczyć. Ale stań przed tym silnikiem i spójrz w dół. Po prawej stronie (Twojej prawej jak w ten sposób staniesz) masz prawą stronę chłodnicy. Na samym dole zobaczysz czujnik z taką zawleczką (oczywiście wewnętrzna strona chłodnicy, tj. od strony silnika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności