Michał VW Zgłoś #41 Napisano 13 Grudnia 2010 Witam . Od pewnego czasu słyszę dziwne szumy paska oraz jakby cos przycieralo w okolicy wiskozy dziś wziołem troszkę oleju i psikłem do wiskozy ale od strony silnika czy tam sie znajduja te łożyska?? oraz troszke naleciało na pasek przejechałem juz 150 km od tej pory nie słyszę zadnych szumów ani tego tarcia może ktoś mi napisac czy wiskoza umnie juz zaczyna siadac ???? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #42 Napisano 13 Grudnia 2010 Może być, ale ja bym się przyjrzał też napinaczowi i kółku alternatora, w sobote wymieniałem alternator z tego powodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #43 Napisano 13 Grudnia 2010 a czy całkowite zatarcie jednej z tych częsci grozi zerwaniem paska ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #44 Napisano 14 Grudnia 2010 Oj tak, zwłaszcza niebezpieczne jest sprzęgiełko alternatora, w skrajnych przypadkach potrafi uszkodzić napinacz, zerwać pasek który potrafi przebic obudowę rozrządu i wkręcić się w pasek rozrządu, a co dalej to chyba nie muszę tłumaczyć-silnik zniszczony. Juz wiele takich przypadków na forum zostało opisanych. Często mechanicy nie sprawdzając kółka alternatora wymieniają napinacze, które ciągle padają, bo nie sprawne kółko alternatora je po prostu niszczy. Oczywiście pompa wspomagania czy wiskoza tez cierpi gdy sprzęgiełko jest nie sprawne. Żeby sprawdzić kółko zrób tak: płaską 19tką odciągnij napinacz paska w lewo-poluzuje to pasek i umożliwi ściągnięcie go z kółka alternatora. Teraz, gdy kółko jest luźne, sprawdź czy się obraca bez oporów i hałasu. Jeśli jest ok to wykluczyłeś łożyska altka. Teraz włóż śrubokręt przez otwór w obudowie altka i zablokuj łopatkę wiatraka alternatora (w środku są takie małe blaszki-łopatki, które chłodzą alternator gdy on pracuje). Teraz pokręć kółkiem w lewo i prawo. W lewo kółko powinno się kręcić bez oporu mimo zablokowanego alternatora, natomiast w prawo (zgodnie z zegarem) nie powinno dać się przekręcić. Jeśli nie da się przekręcić również w lewo, bądź da się przekręcić w obie strony to kółko do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #45 Napisano 2 Lutego 2011 Hej, odgrzewam. Historia zaczyna się od zakupu auta we wrześniu 2010 z przebiegiem 118tys (oryginalny - sprawdzane gdzie trzeba) i wymianie paska rozrządu + klimy + alternatora i wszystkich (chyba) niezbędnych rolek/napinaczy oraz pompy wody. Po niedługim czasie od wymiany coś zaczęło piszczeć. Pojechałem z reklamacją. Wymienili pasek alternatora na nowy i przestało. Radość z niepiszczenia za długo nie potrwała - zaczęło coś buczeć/huczeć z okolic rozrządu i piszczeć/trzeć na zimnym silniku. Kolejna reklamacja - wymieniony pasek rozrządu na nowy - podobno zaczęło zrywać ząbki. No i znowu radość za długo nie potrwała - buczenie i piszczenie na zimnym wróciło po niedługim czasie Kolejna reklamacja, przy której wymieniono napinacz paska rozrządu i rolkę prowadzącą. Pomogło. Objawy ustały. Dowiedziałem się też, że próbowali podobno inną pompę wody na podmiankę ale nic to nie zmieniło - zostawili tą co jest. Dzisiaj rano (tydzień od reklamacji, przejechałem ok. 500km) odpalam i powtórka z rozrywki. Na zimnym słychać piski/tarcie. Regularne co ok. 1 sek. (regularność taka jakby koło w rowerze było rozcentrowane w którymś miejscu i ocierało tym miejscem o klocki hamulcowe). Po dojeździe do pracy (ok 7km, silnik w miarę dogrzany) pisku nie słychać. Ale słychać to regularne tarcie. Myślę, że nie koniecznie musi mieć to coś wspólnego ze sprzęgiełkiem i napinaczem paska alternatora. Czemu po każdej reklamacji wszystko pochodzi przez tydzień-dwa dobrze a potem się znowu kaszani? Lista wymienionych przy wymianie rozrządu części: - napinacz paska rozrządu - rolka pośrednia paska rozrządu - pasek rozrządu - pompa wody - napinacz hydrauliczny paska rozrządu - pasek wieloklinowy - pasek wieloklinowy - rolka paska wieloklinowego - koło pośrednie paska wieloklinowego klimatyzacji - koncentrat do chłodnic - pasek rozrżadu napinacz wymiana Będę wdzięczny za jakiekolwiek naprowadzenie na powód chociaż nie wiem czy osobiście będę potrafił coś sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaka020397 Zgłoś #46 Napisano 2 Lutego 2011 (edytowane) Jakiej marki masz pasek rozrządu ?, bo ja mam ten sam problem , walczyłem z tym rok czasu ale dałem sobie spokój. Wymieniłem cały kompletny rozrząd , wszystkie części tzw górna półka , pasek Gatesa. Po przejechaniu ok. 500 km zaczęło coś popiskiwać z okolic rozrządu. Okazało się że to pasek rozrządu bo gdy prysnąłem na niego WD 40, pisk ucichł do czasu przejechania kolejnych ok 500 km (aż wysechł pasek), dałem sobie już z tym spokój przejechałem z tym już ok 25000 km, oczywiście sprawdzam co jakiś czas pasek i wszystko jest w porządku. Zawsze gdy rano odpalę słychać popiskiwanie , gdy się nagrzeje trochę się zmniejsza ale słychać takie jakby regularne tarcie. Pytałem kiedyś na naszym i innych forach o ten przypadek i okazało się że paski rozrządu GATESA mają takie włąściwości i mogą popiskiwać , następny mój pasek to będzie Contitecha Edytowane 2 Lutego 2011 przez kaka020397 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #47 Napisano 18 Kwietnia 2011 (edytowane) Pasek dayco. Po wymianie rozrządu mam takie odgłosy. Filmik nagrywany komórką więć jakość dźwięku średnia. Najbardziej w sumie słychać w 27sek. Wyeliminowałem oba wentylatory (klimę wyłączyłem). Przy zwiększaniu obrotów zwiększa się częstotliwość "huczenia". Na całkiem zimnym silniku (po nocy) zaczyna się od piszczenia i przechodzi do odgłosów jak na filmie. Na nic moje reklamacje (4 do tej pory) - mechanik uważa, że wszystko jest nowe i nic się nie dzieje (a nawet, że nic nie słyszy) i żeby olać sprawę. Nie lubię tak. Woalłbym być pewny, że gdzieś daleko od domu coś nie pierdyknie. Jakieś pomysły co to może być? [ame] [/ame] Edytowane 18 Kwietnia 2011 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #48 Napisano 18 Kwietnia 2011 Wszystkie rolki były wymieniane? Pompa wody też? Rolka altka sprawdzona czy dobrze działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #49 Napisano 19 Kwietnia 2011 no właśnie o to chodzi, że wszystko było wymieniane (lista z faktury w poście #45). Sprzęgiełko / rolka alternatora działa prawidłowo. Każdy, kto usłyszy mówi, że coś jest nie tak. Ale żeby coś stwierdzić trzeba to rozebrać. Serwis, który to robił uważa, że wszystko jest OK i żeby jeździć a jak się coś stanie to jest gwarancja, mają ubezpieczenie itp. itd. Tylko wiadomo - tak się mówi póki nic się nie stanie. W razie problemów znajdzie się milion powodów, żeby stwierdzić, że to nie ma żadnego związku z ich robotą. Przed wymianą rozrządu wszystko chodziło ładnie i cichutko - pewnie nie kupiłbym auta jakby było inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #50 Napisano 19 Kwietnia 2011 Dokładnie, teraz tak mówią, a potem odwrócą kota ogonem, a tu ewidentnie słychać, że coś jest nie tak-zupełnie jakby jakaś rolka/pompa została stara i zaczęła jęczeć pod mocniejszym naciągiem nowego paska. Ale to tylko gdybanie, bo przez kompa to wiesz jak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauuer Zgłoś #51 Napisano 19 Kwietnia 2011 Ewidentnie któryś pasek musi być za mocno naciągnięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #52 Napisano 19 Kwietnia 2011 Ewidentnie któryś pasek musi być za mocno naciągnięty. gdybym miał 100% pewność, że wystarczy poluzować któryś z pasków - wolałbym zapłacić innemu mechanikowi za regulację zamiast się użerać z tym od ponad pół roku. Problem w tym, że jak wyjdzie, że oprócz regulacji trzeba zmienić jakąś rolkę, napinacz czy - co gorsza - coś jeszcze się rozwaliło przez robotę pierwszego to wyjdzie na to, że pierwszemu zrobiłem dość drogi prezent. Prezenty w takich kwotach wolałbym jednak robić komu innemu niż mechanikom. Tylko jak to teraz rozegrać, żeby było to zrobione jak trzeba a jednocześnie nie dopłacając do interesu. Nie wierzę, żeby ten serwis był w stanie to poprawiać jeśli dotychczas 4 razy nie potrafili złożyć wszystkiego jak trzeba. Nie licząc tego, że po dwóch poprawkach auto chodziło normalnie ok. 500km a potem odgłosy wracały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Moreph Zgłoś #53 Napisano 25 Maja 2011 Piotres U Mnie jest identyczny odgłos, diagnoza jest taka ze kompresor klimy mi siada, i a ta rolka od kompresora obraca sie caly czas nawet jak nie uzywasz klimy. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #54 Napisano 13 Listopada 2011 (edytowane) Witam, doklejając się do wątku chcę opisać swoją sytuację. Od dłuższego czasu zacząłem słyszeć szum w silniku z okolic rozrządu. Mój mechanik z ASO stwierdził, że to pompa wody, sam też odsłuchałem i się zdecydowałem na wymianę całego rozrządu. Kupiłem zestaw INA, a pompa innej firmy. Wymieniłem rozrząd z pompą i niestety szum pozostał. Wymieniana pompa nie miała luzów. Szum najbardziej słychać na wolnych obrotach oczywiście przy zdjętych paskach, a także kole pasowym. Ewidentnie głośniej jest przy pompie. Co jest nie tak ??? Za słabo oczyszczone gniazdo pompy? Link do pliku z nagraniem: http://w250.wrzuta.pl/audio/5H3XegAz03G/szum_z_pompy_passat_bfl http://pliczek.net/index.php?p=34441 Pracuje sam rozrząd. W 11-12 sekundzie słychać mocno gdy komórka jest przy pompie Pozdrawiam. Edytowane 13 Listopada 2011 przez demondi Dodanie linku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalsl Zgłoś #55 Napisano 21 Listopada 2011 Witam Również u siebie po wymianie rozrządu mam identyczny dźwięk co kolega wyżej. Zmieniłem nawet na próbę napinacz rolkę prowadzącą, 3 pompy wody i pasek. I dalej to samo. Słychać w okolicy pompy wody i jakby niżej koło wału. Co to może być bo nie daje mi spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #56 Napisano 21 Listopada 2011 Koło pompy wody jest pompa wspomagania - może to ona szumi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalsl Zgłoś #57 Napisano 21 Listopada 2011 Jak pisał kolega wyżej na filmie chodzi sam rozrząd. U mnie jest tak samo. Tylko pasek rozrządu, napinacz, rolka prowadząca i pompa wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pazuzu Zgłoś #58 Napisano 8 Maja 2012 Witam Panowie Udało wam się dojść do tego co powoduje te dźwięki ? Mam tak samo i już nie mogę z tym wytrzymać... Silnik ATJ. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diablo.xd Zgłoś #59 Napisano 8 Maja 2012 (edytowane) Witam, doklejając się do wątku chcę opisać swoją sytuację. Od dłuższego czasu zacząłem słyszeć szum w silniku z okolic rozrządu. Mój mechanik z ASO stwierdził, że to pompa wody, sam też odsłuchałem i się zdecydowałem na wymianę całego rozrządu. Kupiłem zestaw INA, a pompa innej firmy. Wymieniłem rozrząd z pompą i niestety szum pozostał. Wymieniana pompa nie miała luzów. Szum najbardziej słychać na wolnych obrotach oczywiście przy zdjętych paskach, a także kole pasowym. Ewidentnie głośniej jest przy pompie. Co jest nie tak ??? Za słabo oczyszczone gniazdo pompy? Link do pliku z nagraniem: http://w250.wrzuta.pl/audio/5H3XegAz03G/szum_z_pompy_passat_bfl http://pliczek.net/index.php?p=34441 Pracuje sam rozrząd. W 11-12 sekundzie słychać mocno gdy komórka jest przy pompie Pozdrawiam. u mnie identyczny dźwięk po wymianie rozrządu, wszystko opisałem w poście #71 w TYM temacie dodam, że pompa była wymieniana wraz z rozrządem na ten http://allegro.pl/rozrzad-passat-b5-1-9-tdi-101km-avb-130km-avf-awx-i2226516788.html Edytowane 8 Maja 2012 przez diablo.xd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #60 Napisano 11 Maja 2012 u mnie było podobnie - wymieniłem sprzęgiełko alternatora i nastała cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach