Andrew72 Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2008 (edytowane) Cześć W związku z niepokojącymi dzwiękami od strony silnika Przeszukałem forum - znalazłem pare tematów dotyczących drgającej rolki napinacza - wymieniłem napinacz - wymieniłem sprzegielko Dalej drga - co za cholera ? - czy tak ma być ? pozostaje pompa wspomagania czy ona się psuje ? zacina ? jakie są objawy generalnie wspomaganie u mnie jest znacznie słabsze niż w B6 Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez Andrew72 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2008 A sprawdzałeś sprzęgło wiskotyczne lub rolkę napinającą pasek klimatyzacji? Może też być huczące łożysko sprężarki klimy. A pompa wspomagania, to jak pada, to też huczy i jeśli na postoju ciężko kręci kierownica a po dodaniu gazu i jednoczesnym zakręceniu kierownicą - jest o wiele lżej - to już masz odpowiedź - padnięta pompa wspomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2008 Jak to drganie się objawia? Jak to słychać mniej więcej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość malika Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2008 Zależy jakiego typu sa to drgania? Ja miałem drgania w GolfieIV TDI i okazało sie ze trzeba wymienic kolo dwumasowe koszt około 1500 zł obym sie mylił! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 29 Września 2008 To masz w końcu drgania czy dziwne dźwięki? Bo jedno z drugim w parze nie idzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrew72 Zgłoś #6 Napisano 29 Września 2008 Dzwieki dochodzą od strony silnika , gdy pracuje na wolnych obrotach , takie nieregularne rzechotanie dobiegajace szczególnie gdy stoje na zewnątrz auta przy nadkolu od strony kierowcy, w komorze silnika zauważyłem drgajace niemiarowo kółko napinacza dlatego połączyłem te dzwięki. W warsztacie to potwierdzili i zalecili wymiane napnacza ,następnie sprzęgiełka alternatora, drgania i dzwięki nie ustaly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 29 Września 2008 Ale co ci drga? cała buda? Czuć to na podłodze? A grzechotać może jeszcze wiskoza. Co to za mechanik, co stetoskopu z rurką nie ma, żeby posłuchać, co rzęzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrew72 Zgłoś #8 Napisano 29 Września 2008 Danek75 chyba jest za późno , jeżeli nie możesz się wczytać Drga koło pasowe z napinaczem , nieregularnie (tj niemiarowo) szarpie paskiem wielorowkowym tym co napędza alternator i pompe wspomagania towarzyszą temu dzwieki rzechotanie (jak to zwał...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 29 Września 2008 W związku z niepokojącymi dzwiękami od strony silnika Z czytaniem problemów nie mam. Co napisałeś w pierwszym poście? A o ile się dobrze orientuję to dźwięki są zupełnie czymś innym niż drgania. Dźwięki słyszysz a drgania odczuwasz. Dalej mam rozwinac ten temat? Dzwieki dochodzą od strony silnika , gdy pracuje na wolnych obrotach , takie nieregularne rzechotanie A to niby jest o drganiach czy dźwiękach ? Najlepiej bedzie, jak te dźwięki nagrasz i tu wrzucisz, bo tak, to tylko na www.wrozka.pl ci pomogą. Napisałem ci, co może grzechotać. ps: umiem czytać - to tak gwoli ścisłości piszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 30 Września 2008 Witam, Stawiam na kończące się łożysko alternatora lub pompę ale to zostawiłbym na koniec bo koszty największe. Co do sprzęgła wiskozy to raczej wątpię ale wykluczyć się nie da... Najgorsze jest to że nie łatwo to będzie określić dlatego proponuje jeszcze zdjąć pasek i próbować pokręcić altkiem i wiskozą (może mają wyczuwalne luzy lub będzie coś pykało) ewentualnie rozpędzić ich koła na pomocą innego przyrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #11 Napisano 30 Września 2008 Na alternatorze jest specjalne kolko z wolnym biegiem(dokladnej nazwy nie znam),gdy sie zaciera powoduje wibracje paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #12 Napisano 1 Października 2008 U mnie po rozgrzaniu silnika słychać gdzieś z przodu dziwny przydźwiek jakbym regularne chropotanie,jakby świerszcze były w jakimś kółku.Po zdjęciu pasków problem nie ustaje tylko z ciszył się.Czy może to być kółko pasowe (walnięty tłumik drgań?) czy raczej coś w silniku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #13 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) Czy może to być kółko pasowe Dokładnie tak zachowuje się walnięte koło pasowe alternatora. U mnie były takie objawy plus głośne piszczenie przy skrętach. W dodatku pasek cały drżał i bił. Edytowane 2 Października 2008 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasus Zgłoś #14 Napisano 1 Października 2008 Potwierdzam, U mnie były te same objawy. Nasilały się w momencie włączenia klimy , świateł itp. (ogólnie obciażenia alternatora). Wymieniłem wspomniane kółko (250zł) i wszystko ok! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #15 Napisano 2 Października 2008 (edytowane) Jedynie jeszcze co zauważyłem to kiedy klimatyzacje załącze i na rozgrzanym silniku przyśpieszam słychać jakby skakał napinacz ( w sumie ma 1,5 roku) i drżał pasek.Kiedy jadę bez klimy wszystko jest okej.Do mnie koło pasowe używane kosztuje 300zł lub na allegro widziałem nowe za 450 zł Co do tego koła :Mam rozumieć,że mówicie o tym na dole np na dwa paski(klimy i alternatora z wiatrakiem i pompy wodnej) ?? Edytowane 2 Października 2008 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #16 Napisano 2 Października 2008 Co do tego koła :Mam rozumieć,że mówicie o tym na dole np na dwa paski(klimy i alternatora z wiatrakiem i pompy wodnej) ?? Te koło jest na górze tam gdzie alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 2 Października 2008 Jedynie jeszcze co zauważyłem to kiedy klimatyzacje załącze i na rozgrzanym silniku przyśpieszam słychać jakby skakał napinacz ( w sumie ma 1,5 roku) i drżał pasek.Kiedy jadę bez klimy wszystko jest okej.Do mnie koło pasowe używane kosztuje 300zł lub na allegro widziałem nowe za 450 zł Co do tego koła :Mam rozumieć,że mówicie o tym na dole np na dwa paski(klimy i alternatora z wiatrakiem i pompy wodnej) ?? Koledzy piszą o kółku- "wolnobieżce" na wałku alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #18 Napisano 2 Października 2008 No sama nazwa chyba mówi koło pasowe alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #19 Napisano 2 Października 2008 hehe no to ktoś do końca nie przeczytał uważnie to co pisałem Napisałem,że".Po zdjęciu pasków problem nie ustaje tylko z ciszył się." Wy piszecie o kole pasowym,łożysku czy sprzęgle(jak kto zwie ) ale na alternatorze.Po zdjęciu pasków powstałaby cisza,a mi dalej coś wydaje dźwięk tylko że ciszej. Może trochę nie na temat ,ale zastanawiam się na tym kołem czy nie ma wpływu na przydźwięk buczenia w kabinie poprzez drgania na silnik popsutego w nim tłumika drgań.Nie potrafie już tego zlokalizować:633: Kiedy rozpinam układ wydechowy,ściągam z wieszaków tłumiki ,okręciłem poduszki od skrzyni dalej jest identyczny przydźwięk buczenia w kabinie.Jak siedzę jako kierowca i otworze za sobą drzwi buczenie jest większe.W momencie kiedy podniose silnik z przednich poduszek w środku jest cisza,zero drgań.Koło dwumasowe,sprzęgło(kpl),zawieszenie nowe .Poduszki pod silnikiem podobno oryginalne lub prawie oryginalne:p ale po wymianie ze starych znikoma różnica poprawy z 400zł poszło się je*** ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raff216 Zgłoś #20 Napisano 2 Lipca 2009 Witam wszystkich.Czy ktos poda mi nr.oryginał lub zamiennik do mojego paska,a chodzi mi o koło pasowe pompy wodnej na pasek wielorowkowy.I stopa czy tam łapa alternatora zebym mógł naciagac pasek alternatorem.Z góry dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach