Skocz do zawartości
Gość Gawronik

Kropkowane (kolorowe) oznaczenia na sprężynach

Rekomendowane odpowiedzi

Wlepa:

male_5b7c6e72d040adb6c92aca7c78ad9.jpg

 

w/g wlepy w oryginale dla oznaczenia OJH czyli Twojego auta masz z przodu 1x żółty i 1x brąz natomiast z tyłu dla oznaczenia OYF masz 1xzielony i 1xniebieski.Dla Twojego auta przewidziano sprężyny o nacisku na oś w przedziale 854—885kg tj.o symbolu OJH.Ty kupiłes sprężyny od auta którego sił nacisku jest w przedziale 824—853kg tj.o symbolu OJG.Różnica jest bardzo mała tak więc w/g mnie jeżeli nie możesz znaleść takich samych sprężyn jak miałeś to można śmiało zakładać i będzie tak samo stał jak na poprzednich sprężynach.

Edytowane przez jaros69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za profesjonalną pomoc, bardzo mi pomogłeś. Teram mnie nurtuje jeszcze tylko pytanie czemu FL jest cięższy od poprzednika jak to ta sama buda, tyle że ze zmienionym przodem. Czego oni tam napchali że jest taka różnica w wadze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki kolego za profesjonalną pomoc, bardzo mi pomogłeś. Teram mnie nurtuje jeszcze tylko pytanie czemu FL jest cięższy od poprzednika jak to ta sama buda, tyle że ze zmienionym przodem. Czego oni tam napchali że jest taka różnica w wadze.

 

 

Nie wiem po co Cię to tak nurtuje .Mam dwa paski ,jeden z 99roku diesel z silnikiem AJM na pompo-wtryskach i jego masa to 1456kg natomiast drugi to 2002 rok w benzynie z silnikiem AZM i jego masa to 1473kg.Różnica więc pomiędzy nimi to 17kg a nie 120kg i w obydwóch mam te same sprężyny na przodzie tzn.takie jakie zakupiłeś do wymiany tj.z oznaczeniami 1x biały i 3x brąz.Wiem na pewno, że paski w automatach są cięższe bo kasta więcej waży wraz z motorem i to może jest ta różnica 120kg.Jeżeli chodzi mi o jakość jazdy to zdecydowanie i nieporównywalnie lepiej jeździ mi się benzyną bo auto jest bardzo miękkie i prowadzi się naprawdę bardzo komfortowo na naszych nierównych i dziurawych drogach,natomiast diesel jest sztywny i wyczuwam pod nim każdy kamyk nie mówiąc już o dziurze itp.czego każdy z nas nie lubi.Myślę, że przyczyną jest to ,że w benzynie mam amorki gazowo-olejowe i kupiłem do niego miękkie opony kleber ,natomiast w dieslu mam amorki gazowe i twardsze opony fulda.Wymieniaj springi i wszystko będzie oki.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to jeszcze raz ja.

Czy jeśli mam teraz założone z tyłu 2xnieb + 1xpomarańcz /578—625 kg/ i Passek "siadł" 2,5 cm,to jeśli założę 1xnieb + 1xpomarańcz /577 kg/ to siądzie troszkę niżej ???

Moja zawiecha fabryczna z tyłu to 0YD/

Edytowane przez Gegas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie jest oznaczenie przy sprężynach najwyższych?

lub jakie są ich zamienniki aby auto stało wysoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie jest oznaczenie przy sprężynach najwyższych?

lub jakie są ich zamienniki aby auto stało wysoko

 

Chcesz wysoko ? Proszę bardzo :

 

http://tablica.pl/oferta/sprezyny-do-passata-b5-komplet-p-t-CID5-ID3tydZ.html

 

A tak stał mój na tych sprężynach :

 

6f1f10b30519a20cm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcesz wysoko ? Proszę bardzo :

 

http://tablica.pl/oferta/sprezyny-do-passata-b5-komplet-p-t-CID5-ID3tydZ.html

 

A tak stał mój na tych sprężynach :

 

6f1f10b30519a20cm.jpg

 

a są jeszcze jakieś inne na których może stać wyżej?

 

oczywiście na zimę planuje wysoką zawiechę a na ciepłe dni będzie nisko na Air Ride.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu chciałbym przestrzec kolegów przed mieszaniem spręzyn od 3B i 3BG. Czyli od liftu do przedlifta i odwrotnie. Mam u siebie dokładnie takie oznaczenia spręzyn jak podaje Gegas i moje auto siedzi sobie tak jak fabryka podaje czyli ok 2 cm niżej niż standard. A same spręzyny zgadzają się z kodami które znalazłem na wlepie. Także nie mieszajcie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chciał bym sie dowiedziec na jakim zawiasie wyjechał mój pasztet z fabryki.Pomożecie koledzy?Zrobiłem fotkę wlepy z bagażnika

 

DSC01170.jpg

 

Kupiłem go na takim zestawie: Przód na amortyzatorach oryginalnych, sprężyny jeśli dobrze widziałem jedna kropka żółta i jedna pomarańcz/brąż.

Z tyłu amortyzator Kyb Excel-G i do tego sprężyna z jedną kropką zieloną i trzema pomarańcz/brąz.

Pytanie zadaje bo patrząc na auto mam wrażenie że przód siedzi znacznie wyżej niż tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Potrzebuję rady kolegów bardziej doświadczonych i mogących udzielić mi odpowiedzi. Byłbym bardzo wdzięczny. Otóż posiadam Passata B6 1.9 TDI 105 km 2006r. kombi VIN:WVWZZZ3CZ7E022950 i niestety, ale pękła mi sprężyna przednia od strony kierowcy. Sprężyna ta ma oznaczenie 3 kropek w kolorze: pomarańcz, zielony, żółty (załączyłem zdjęcie nr.1). Byłem w serwisie w Szczecinie i krzyknęli mi za jedną 407 zł:blink Mam możliwość zakupu sprężyn używanych z Passata B6 2.0 TDI sedan. W samochodzie tym sprężyny mają oznaczenie 4 kropek w kolorze takim samym jak u mnie czyli: pomarańcz, zielony, żółty i ...żółty( patrz zdjęcie nr.2). Moje pytanie brzmi czy mogę te sprężyny założyć do siebie? Sprawa rozbija się o tą 4 ostatnią kropkę. Nie wiem czy to ma jakiś zasadniczy wpływ czy bez problemu mogę je założyć. Oczywiście w serwisie nie byli w stanie udzielić mi odpowiedzi. Proszę o podpowiedziDSC_0431.jpg

DSC_0430.jpg

Edytowane przez mkosa81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Chciał bym sie dowiedziec na jakim zawiasie wyjechał mój pasztet z fabryki.Pomożecie koledzy?Zrobiłem fotkę wlepy z bagażnika

 

[ATTACH=CONFIG]107285[/ATTACH]

 

Kupiłem go na takim zestawie: Przód na amortyzatorach oryginalnych, sprężyny jeśli dobrze widziałem jedna kropka żółta i jedna pomarańcz/brąż.

Z tyłu amortyzator Kyb Excel-G i do tego sprężyna z jedną kropką zieloną i trzema pomarańcz/brąz.

Pytanie zadaje bo patrząc na auto mam wrażenie że przód siedzi znacznie wyżej niż tył.

 

Fabrycznie było tak:

Przód:

1 pasek żółty

1 pasek brązowy

 

Tył:

1 pasek zielony

3 paski brązowe

 

Czyli jak widzisz zawieszenie fabryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie. Potrzebuję rady kolegów bardziej doświadczonych i mogących udzielić mi odpowiedzi. Byłbym bardzo wdzięczny. Otóż posiadam Passata B6 1.9 TDI 105 km 2006r. kombi VIN:WVWZZZ3CZ7E022950 i niestety, ale pękła mi sprężyna przednia od strony kierowcy. Sprężyna ta ma oznaczenie 3 kropek w kolorze: pomarańcz, zielony, żółty (załączyłem zdjęcie nr.1). Byłem w serwisie w Szczecinie i krzyknęli mi za jedną 407 zł:blink Mam możliwość zakupu sprężyn używanych z Passata B6 2.0 TDI sedan. W samochodzie tym sprężyny mają oznaczenie 4 kropek w kolorze takim samym jak u mnie czyli: pomarańcz, zielony, żółty i ...żółty( patrz zdjęcie nr.2). Moje pytanie brzmi czy mogę te sprężyny założyć do siebie? Sprawa rozbija się o tą 4 ostatnią kropkę. Nie wiem czy to makiś zasadniczy wpływ czy bez problemu mogę je założyć. Oczywiście w serwisie nie byli w stanie udzielić mi odpowiedzi. Proszę o podpowiedzi[ATTACH=CONFIG]107419[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107420[/ATTACH]

 

sprężyny w/g etki które chcesz zakupić są mocniejsze niż te które obecnie posiadasz tak więc śmiało można je montować.Najlepiej gdybyś wziął je do sprawdzenia i w razie czego mógł je oddać.tak to wygląda w etceetka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprężyny w/g etki które chcesz zakupić są mocniejsze niż te które obecnie posiadasz tak więc śmiało można je montować.Najlepiej gdybyś wziął je do sprawdzenia i w razie czego mógł je oddać.tak to wygląda w etce[ATTACH=CONFIG]107424[/ATTACH]

 

Dzięki wielkie za pomoc kolego:) Życzę miłego weekendu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko na wlepce mam OJG i OYC teraz mam na przodzie sprezyny 1xniebieski 1x szary tyl 1xniebieski 1x pomaranczowy,czy jak wsadze na przod 1x pomarancz i 3x niebieski to przod siadzie nizej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wersje auta VARIANT 4motion z silnikiem 2.8 AMX z takim zawieszeniem (OJL,OYS) podczas jazdy w zakętach auto mocno się przechyla na boki, a jadąc po nierównej "falistej" drodze potrafi tak się rozbujać żę dobije auto do asfaltu.KOD ODCZYTANY Z WLEPKI BAGAŻNIKA PRZY POMOCY ETKI ONLINE USTALIŁEM:

 

PRZÓD

SPREŻYNA: 8D0411105BM DLA PR-1BA OJL

AMORTYZATOR: 3B0413031Q DLA PR-BA

TYŁ

SPRĘZYNA: 4B0511115K dla PR-1BA OYS

AMORTYZATOR: 3B9513031L DLA PR-1BA

Chciałbym wymienić sprężyny na twardsze i założyć nowe amorki czy te sprężyny(poniżej) bedą mocniejsze?? To są moje kombinacje wyczytane z ETKI.Rozważam również opcje zawieszenia sport tylko nie chce by było za nisko,ile tak naprawde mogą one mi obniżyć auto??Prosze o potwierdzenie bądz naprowadzenie mnie na właściwe. Czy ktoś wie jakie one mają przedziały nacisku na oś??

PRZÓD

MOCNIEJSZA SPREŻYNA: 8D0411105FS DLA PR-BA OJP

+amor ten sam co w standardzie

 

SPRĘZYNA SPORT: 8D0411105GD DLA PR-1BE DLA OJM

AMORTYZATOR SPORT: 3B0413031S DLA PR-1BE

 

TYŁ

MOCNIEJSZA SPRĘŻYNA: 4B0511115DF DLA PR-1BA OYU

AMORTYZATOR: 3B9513031L DLA PR-1BA

 

SPRĘŻYNA SPORT 3B0511115AL DLA PR-1BE OYS

AMORTYZATOR SPORT 3B0513031R DLA PR-1BE

 

Z racji dużysz kosztów biore pod uwage zestaw eibach -30mm komplet 4szt za 850zl i do tego amory od wersji sport lub bilstein b6.Co wybrać waszym zdaniem??Ori sprezyna lub amor to koszt okolo 420zł/szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam wersje auta VARIANT 4motion z silnikiem 2.8 AMX z takim zawieszeniem (OJL,OYS) podczas jazdy w zakętach auto mocno się przechyla na boki, a jadąc po nierównej "falistej" drodze potrafi tak się rozbujać żę dobije auto do asfaltu.KOD ODCZYTANY Z WLEPKI BAGAŻNIKA PRZY POMOCY ETKI ONLINE USTALIŁEM:

 

PRZÓD

SPREŻYNA: 8D0411105BM DLA PR-1BA OJL

AMORTYZATOR: 3B0413031Q DLA PR-BA

TYŁ

SPRĘZYNA: 4B0511115K dla PR-1BA OYS

AMORTYZATOR: 3B9513031L DLA PR-1BA

Chciałbym wymienić sprężyny na twardsze i założyć nowe amorki czy te sprężyny(poniżej) bedą mocniejsze?? To są moje kombinacje wyczytane z ETKI.Rozważam również opcje zawieszenia sport tylko nie chce by było za nisko,ile tak naprawde mogą one mi obniżyć auto??Prosze o potwierdzenie bądz naprowadzenie mnie na właściwe. Czy ktoś wie jakie one mają przedziały nacisku na oś??

PRZÓD

MOCNIEJSZA SPREŻYNA: 8D0411105FS DLA PR-BA OJP

+amor ten sam co w standardzie

 

SPRĘZYNA SPORT: 8D0411105GD DLA PR-1BE DLA OJM

AMORTYZATOR SPORT: 3B0413031S DLA PR-1BE

 

TYŁ

MOCNIEJSZA SPRĘŻYNA: 4B0511115DF DLA PR-1BA OYU

AMORTYZATOR: 3B9513031L DLA PR-1BA

 

 

 

 

 

 

 

SPRĘŻYNA SPORT 3B0511115AL DLA PR-1BE OYS

AMORTYZATOR SPORT 3B0513031R DLA PR-1BE

 

Z racji dużysz kosztów biore pod uwage zestaw eibach -30mm komplet 4szt za 850zl i do tego amory od wersji sport lub bilstein b6.Co wybrać waszym zdaniem??Ori sprezyna lub amor to koszt okolo 420zł/szt.

 

 

 

tu masz podział klasy masy pojazdu i nacisk na oś.dobierz sobie i będzie si. http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-991.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie ma tu http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-991.html rozkodowanego zawieszenia PR-BA OJP i PR-1BA OYU a o takie pytam. Może jakaś wskazówka jak odczytać - jeśli się da ta informacje w etce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sprężyny lejsjorforsa szwedzkie miały być najlepsze żeby auto po wymianie zachowało oryginalną wysokość. po wymianie przód siadł do tego stopnia że aż miska wale po krawężnikach co przed wymianą nigdy nie miało miejsca. co teraz z tym robić na co wymieniac bo oddając do reklamacji muszę sobie kupić drugie żeby jeździc przez czas reklamacji. orientuje się ktoś co sprzedaja w serwisie vw i jakie są ceny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie wymiany całego zawieszenia i zdecydowałem że na zimę zakupię standardowe amortyzatory Sachs i sprężyny

lecz nie wiem jakie sprężyny wybrać aby auto na zimę wysoko stało

na tył już kupiłem ori (brązowy i zielony) a na przód nie wiem jaką dać sprężynę żeby było komfortowo i wyżej.

 

VIN. WVWZZZ3BZXE237196

 

1LB 0JG 0YD 1BA

 

proszę o pomoc w doborze sprężyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mi pomoże i odpowie na moje wcześniejsze zapytanie?? Nie chciałbym kupować w ciemno bo koszta są bardzo duże. Sprężyny o które pytam wydedykowałem w następujący sposób: w linku który podał mi jaros69 jest opis wielu zestawów i widzę ze ciężar nacisku rośnie wraz z kolejną litera alfabetu w ten sposób w etce dobrałem do swojego auta numer sprężyny ale chciałbym wiedzieć jaka naprawdę maja nośność. POMOŻE KTOŚ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności