Skocz do zawartości
sznikers23

Jakie objawy przy małej ilości oleju w skrzyni biegów?

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby ktos chcial znac koszta w ASO VW we Wroclawiu:

ja wymienialem w swojej skrzyni olej 30.08.07 a ponizej pozycje z rachunku:

1. sito filtra oleju 148,76PLN

2. uszczelka 96,19PLN

3. olej do automatycznej skrzyni biegow 59PLNx6litrow= 354PLN

4. sruba 4PLN

5. Nakretka 2PLN

6. wymiana oleju w automatycznej skrzyni 180PLN

razem jakies 790PLN - oczywiscie zaplacilem 2 razy wiecej bo robilem jeszcze jakies popierdolki :vw:

 

Usluga nie jest tania (ASO) ale przynajmniej mam teoretycznie swiety spokoj, ze niczego nie spartolili - laikiem nie jestem ale pewnych rzeczy sam bym nie robil :vw: a niektorych juz mi sie nie chce i wole po prostu zaplacic :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sivan77

Witajcie!

"Motywowany" hałasami i (na razie) niewielkimi problemami z załączaniem sie biegów ja także zdecydowałem sie na wymianę oleju w skrzynce (manual).

W ASO w Lubinie sprzedano mi coś z Shell'a (na litry, lane z beczki) - 75W80 - Pan Spec powiedział, że ten ma najlepsze parametry gęstości w zakresie +40 do -40 stopni. Cena 45zł/litr.

Prawdą jest więc że sprzedają producentów, z którymi mają coś podpisane :568:

 

Ale z wymianą na razie się wstrzymuję - ów Pan Spec powiedział też, czemu nie wymienia się (podobno) oleju: otóż opiłki powstające od nowości podczas użytkowania wymieszane z olejem uszczelniają skrzynię. Pan Spec postraszył, że mogę się na tej wymianie odrobinkę przejechać :zly2:.

 

I teraz pytanie: wierzyć czy nie wierzyć?

 

Pozdrawiam gorąco!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej
Ale z wymianą na razie się wstrzymuję - ów Pan Spec powiedział też, czemu nie wymienia się (podobno) oleju: otóż opiłki powstające od nowości podczas użytkowania wymieszane z olejem uszczelniają skrzynię. Pan Spec postraszył, że mogę się na tej wymianie odrobinkę przejechać :zly2:.

 

I teraz pytanie: wierzyć czy nie wierzyć?

 

Nie wierzyc, ale oleju bym nie wymienial. Opisze wlasne doswiadczenie. W zeszlym roku, po wymianie peknietej linki od zmiany biegow, stwierdzilem, ze b. ciezko wchodzi jedynka. Zawsze byly z nia klopoty, ale teraz jeszcze wieksze. Pomyslalem, ze dobrze moze zrobic wymiana nigdy nie wymienianego oleju w skrzyni, a samochod mial juz wtedy ok. 350000 km. Zakupilem odpowiedni Mobil i udalem sie do zakladu. Trzeba bylo znalezc odpowiedni klucz do odkrecania korka. Znaleziono w sasiednim warsztacie mechanicznym (ten w ktorym wymienialem olej specjalizuje sie w wydechach) i spuszczono stary olej. Czysciutki! Zadnych opilkow czy innych syfow. Nalano nowy olej. I jakie efekty? Zadne, pomimo duzej autosugestii.

 

Nauczylem sie zmieniac 1-ke (trzeba mocno przyciagnac do siebie wajche, bylo o tym na forum), ale poprawilo sie zasadniczo dopiero niedawno, po wymianie sprzegla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu
wg. mnie wszystkie te oleje są dobre. Skrzynia biegów to tylko zębatki i tulejki, więc chodzi tylko o to by się nie zatarły i nie zużywały. To nie silnik, gdzie są różnice temperatur, przeciążenia, zanieczyszczenia po spalaniu. A co do ASO, to leją ten, z którą firmą mają akurat umowę, więc wg. mnie nie ma sensu płacić za olej więcej o 20-50% tylko dlatego, że Ci go naleje fachowiec od VW.

 

Wcale nie powiedziane jak olej bedzie zbyt gesty to przy zembatki synhronizatora bedą go dłużej wypychac co za tym idzie beda gorzej synhronizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sivan77

Dzięki za opinię o_andrzej :padam: - u mnie w skrzynce czyściutki nie jest, raczej zbliżony do czarnego :-) a skoro nie piszesz że po wymianie stało się coś strasznego to chyba się zdecyduję - w końcu stówa i tak już stracona na zakup...

 

a może ktoś miał złe przeżycia po wymiance?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wynika ze dyskusji ze taki olej jest dobry ??

http://allegro.pl/item567933865_castrol_taf_x_syntetyczny_olej_przekladniowy_0_5l.html

 

Ja mam problem nie raz z jedynką i dwójka opornie wchodzi auto mam 260tys na liczniku pewnie olej w skrzyni jest zalany pewnie od nowości to pomoże cos wymiana oleju na nowy ??bo chyba nie zaszkodzi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam problem nie raz z jedynką i dwójka opornie wchodzi
Zobacz czy nie masz luzów na dźwigni wybieraka przy skrzyni biegów. Często wyrobione tuleje lub ich brak sprawiają problemy z jedynką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja taki dolewałem, powinien być OK, ale ty masz b5, więć lepiej zapytaj w innym dziale :)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem dzis w sklepie i pytałem sie czy olej do skrzyni biegów w manualu musi miec symbol 501.50 to mnie praktycznie wysmiali i powiedzieli ze do silnika patrzy sie na te normy a tak to do skrzyni to nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie wymieniłem olej w skrzyni biegów. Zalałem Mobil 75w90.

Wcześniej żeby wrzucić jedynkę, to najpierw wciskałem dwójke i dopiero jedynkę. Nie wspomnę o zgrzytach przy wrzucaniu wstecznego.

Wszystkie problemy jak ręką odjął :).

 

Poziom starego oleju był 1,5-2 cm od korka wlewowego.

Autko moje ma na liczniku 206 tys ale zakładam że ma około 400 :).

Olej raczej nie był wymieniany wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pewno norma GL-5 nie mieści się w specyfikacji VW 501.50 i żaden olej GL-5 nie spełnia równocześnie VW 501.50. A najlepiej po prostu czytać na opakowaniach i szukać napisu VW 501.50.

A jednak jest olej spełniający specyfikację VW 501.50 oraz tylko i wyłącznie normę GL-5

a mianowicie Fuchs Titan Sintofluid 75W80

http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1231

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS...D%2075W-80.pdf

no i cała teoria legła w gruzach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni biegów (manual) i znalazłem taki olej co powiecie o nim ? czy moge go zalac do skrzyni? mam problem w porach zimnych z 1,2 biegiem. cena 20 zł za litr, wiem ,ze nie powinno sie oszczedzac ,ale sprobowac mozna jak bedzie latał na tym oleju. ewentualnie sie wymieni na lepszy gdyby bylo cos nie tak.

Prosze o sugestie i rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No racja... ,ze marka to marka ,ale tak przypadkowo dzisiaj znalazlem ten olej na alleg.. i jestem ciekaw co on jest wart ,bo niby go zachwalaja.

Moze ktos go juz stosował to moze co nieco ma jakas wiedze o tym oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No racja... ,ze marka to marka ,ale tak przypadkowo dzisiaj znalazlem ten olej na alleg.. i jestem ciekaw co on jest wart ,bo niby go zachwalaja.

Moze ktos go juz stosował to moze co nieco ma jakas wiedze o tym oleju.

firma K2 jest dobra w środkach czystości i ewentualnie płynach hamulcowych do auta a czy oleje mają dobre tego nie wiem nie stosowałem ale myślę ze jeśli byś spytał kolegi WESO o olej to może dostałbyś w podobnej cenie jak K2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od dawna używam oleju k2 wprawdzie silnikowego 10w40 ale jednak są to bardzo dobre oleje o wysokich normach ale według instrukcji zalewać należy gl 4 a ty podałeś link z olejem k2 ale gl 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie to GL 5 a w pasku powinno byc GL 4 i ciekawi mnie to jak ta róznica może wpłynąc na prace podzespołów w skrzyni. Nie wiem czy warto eksperymentowac.

Czy jest jakis znawca co te GL 4, GL 5 oznacza i w jaki sposób moze zle wpłynąc na układ zębatek i synchro....?? i czego ewewntualnie można sie spodziewac.

Edytowane przez zibitcom26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może w latach 94-97 gl4 było najlepsze a teraz jest może jeszcze lepsze gl5 ? czy źle myślę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wszystko dokładnie opisane jednak powinien byc GL-4

___________________________________________________________

 

http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346

 

Klasa jakościowa

 

Charakterystyka oleju

 

Opis zastosowania

 

GL-1

 

Olej bez dodatków uszlachetniających

 

Przekładnie ręczne i mosty napędowe w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy

- może zwykle być zastępowany olejem silnikowym

 

GL-2

 

Olej z dodatkami przeciwutleniającymi i przeciwkorozyjnymi

 

J.w. przy nieco cięższych warunkach pracy

 

GL-3

 

Olej z dodatkami jak w GL-2 z pewną ilością dodatków EP (extreme pressure)

 

Przekładnie walcowe i stożkowe w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości

 

GL-4

 

Olej z większą ilością dodatków smarnościowych niż GL-3

 

Przekładnie średnioobciążone, w tym hipoidalne, pracujące przy dużym momencie obrotowym i małej

prędkości lub odwrotnie; typowe zastosowanie - ręczne skrzynie przekładniowe

 

GL-5

 

Oleje o około dwukrotnie większej ilości dodatków smarnościowych w porównaniu z GL-4

 

Przekładnie średnio i wysokoobciążone - duży moment obrotowy i wysoka prędkość, skokowe zmiany

obciążeń, szczególnie hipoidalne przekładnie główne mostów napędowych

Klasyfikacja lepkościowa

Każdy olej charakteryzuje się lepkością, która między innymi jest zależna od temperatury. Klasyfikacja

SAE J 306 wyróżnia trzy klasy oleju zimowego - 75W, 80W i 85W oraz trzy oleju letniego - 90, 140 i 250

(ta ostatnia praktycznie nie stosowana). Oznaczenie zimowe wg SAE J 306 określa dwa parametry oleju:

minimalną lepkość kinematyczną w 100oC oraz maksymalną temperaturę, w której lepkość dynamiczna

oleju wynosi 150 000 mPas; jest to wartość nieco "bezpieczniejsza" od temperatury płynięcia oleju, którą

podaje większość producentów olejów, i która określa minimalną temperaturę stosowania oleju.

Oznaczenie letnie określa zakres lepkości kinematycznej w temperaturze 100oC. Najczęściej spotykane

oleje przekładniowe występują w klasach lepkości: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-

140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.

 

 

Klasyfikacja lepkościowa olejów przekładniowych (samochodowych) wg SAE J 306

Edytowane przez zibitcom26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę może nie w temat ale jednak zapytam. Czyli przy problemie z włożeniem jedynki przyczyną może być "luźny" wybierak bądź olej w skrzyni. Na liczniku mam 209 tyś :P ale moim zdaniem na silniku zrobione jest około 400tyś i nie posiadam żadnej wiedzy czy olej w skrzyni był kiedykolwiek wymieniany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności