Skocz do zawartości
Gość pawel.korycki

Czyszczenie odplywu wody pod akumulatorem 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie stoi woda w tej grodzi i wyczailem ze serwisy w Warszawie robia to jaka akcje serwisowa i czyszcza te odplywy na koszt producenta wiec jestem umowiony juz na czyszczenie podszybia i wszystkich odplywow i to sami mi zaproponowali he
Nie chcę Cię zmartwić ale pobudzić Twoją ostrożność i ostudzić nieco optymizm.Gdy ja byłem(a właściwie mój pasek) na tej akcji serwisowej to po odebraniu auta stwierdziłem,że panowie z serwisu nawet nie dotknęli osłony podszybia nie mówiąc już o demontażu aku.Jeżeli cokolwiek,powtarzam- cokolwiek zrobili to przepchali od spodu, jakowymś wyciorem otwór odpływowy.Ot i cała AKCJA SERWISOWA,za która pewnie(nie wiem,tak myślę) biorą ciężkie pieniądze od producenta samochodu.Jak się da, sprawdż co wyżej wymienieni panowie będą działać przy Twoim aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanie , ile jest otworów odpływowych w pasku b5 3B? bo ja juz sie pogubiłem. ;p ostatnio przepychałem bo mam mokry dywanik od strony kierowcy i w sumie widziałem tylko 2. jeden pod aku a drugi po drugiej stronie czy to wszystkie? bo chyba zdaje mi sie ze dalej mam mokro pod dywanikiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam takie pytanie , ile jest otworów odpływowych w pasku b5 3B? bo ja juz sie pogubiłem. ;p ostatnio przepychałem bo mam mokry dywanik od strony kierowcy i w sumie widziałem tylko 2. jeden pod aku a drugi po drugiej stronie czy to wszystkie? bo chyba zdaje mi sie ze dalej mam mokro pod dywanikiem..
Proponuje Ci poszperać na Forum,na pewno znajdziesz odpowiedzi na Swoje pytania.Twoje kłopoty mogą być spowodowane nie tylko otworami odpływowymi ale uszczelnieniami : sterownika silnika,blachy drzwi pod ich tapicerką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam takie pytanie , ile jest otworów odpływowych w pasku b5 3B? bo ja juz sie pogubiłem. ;p ostatnio przepychałem bo mam mokry dywanik od strony kierowcy i w sumie widziałem tylko 2. jeden pod aku a drugi po drugiej stronie czy to wszystkie? bo chyba zdaje mi sie ze dalej mam mokro pod dywanikiem..

Tu masz odpowiedzi na wszystko-wątek specjalnie zamknięty,bo wszystko zostało opisane ;)http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8154&highlight=woda+samochodzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie coś więcej o tej akcji serwisowej - czy każde B5/B5FL, które podjedzie do ASO będzie miało przeczyszczone te odpływy?

Istotne jest to, że samochód jest sprowadzany z niemiec, czy też robią to tylko w tych kupionych w PL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie coś więcej o tej akcji serwisowej - czy każde B5/B5FL, które podjedzie do ASO będzie miało przeczyszczone te odpływy?

Istotne jest to, że samochód jest sprowadzany z niemiec, czy też robią to tylko w tych kupionych w PL?

Taka akcja to wiadomo jak wygląda-lepiej sam to zrób,coś mi się wydaje że ASO dokładnie tego nie zrobi,albo wcale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie coś więcej o tej akcji serwisowej - czy każde B5/B5FL, które podjedzie do ASO będzie miało przeczyszczone te odpływy?

Istotne jest to, że samochód jest sprowadzany z niemiec, czy też robią to tylko w tych kupionych w PL?

Akcja dotyczy wszystkich pasków(tych sprowadzonych i tych kupionych w Polsce) a jak wygląda, napisałem w poście nr21.Tak jak radzi Patryk-lepiej to zrobić samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj jest z Belgii i akcja dotyczy wiec pewnie wszystkich, jezeli mi dadza to sprobuje zobaczyc co zrobili, probowalem to sam zrobic ale tam pod tym serwem to nie ma w ogole podejscia, nie wiem jak Wy to robicie naprawde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moj jest z Belgii i akcja dotyczy wiec pewnie wszystkich, jezeli mi dadza to sprobuje zobaczyc co zrobili, probowalem to sam zrobic ale tam pod tym serwem to nie ma w ogole podejscia, nie wiem jak Wy to robicie naprawde

Da się :) Jak masz wiciągnięty akku to musisz nieco pokombinować...Wyjmij tą gumę,odetnij dół i wsadź ją na miejsce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjade do nich zobacze co mi zrobia akurat to nic nie kosztuje, jedynie chwile czasu jak sie nie uda to bede kompinowal sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy ja byłem(a właściwie mój pasek) na tej akcji serwisowej to po odebraniu auta stwierdziłem,że panowie z serwisu nawet nie dotknęli osłony podszybia nie mówiąc już o demontażu aku.Jeżeli cokolwiek,powtarzam- cokolwiek zrobili to przepchali od spodu, jakowymś wyciorem otwór odpływowy.Ot i cała AKCJA SERWISOWA,za która pewnie(nie wiem,tak myślę) biorą ciężkie pieniądze od producenta samochodu.Jak się da, sprawdż co wyżej wymienieni panowie będą działać przy Twoim aucie.
Akcja dotyczy wyciągnięcia tych gumowych odpływów bo nie są do niczego potrzebne. Można nie rozkręcając podszybia i targania akumulatora to zrobić na kanale od dołu lub od góry silnika, tylko wówczas należy zdemontować plastikową osłonę filtra powietrza i silnika bo przeszkadzają. Ja tak zrobiłem sam. Uwaga w ten sposób można podrapać sobie ręce, aby tego nie zrobić ubrałem na rękę kawałek rękawa od koszuli i dostałem się pod aku pod grodzią. Wyczułem kawałek gumy i wyrwałem chwasta i teraz mam spokój. Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akcja dotyczy wyciągnięcia tych gumowych odpływów bo nie są do niczego potrzebne. Można nie rozkręcając podszybia i targania akumulatora to zrobić na kanale od dołu lub od góry silnika, tylko wówczas należy zdemontować plastikową osłonę filtra powietrza i silnika bo przeszkadzają. Ja tak zrobiłem sam. Uwaga w ten sposób można podrapać sobie ręce, aby tego nie zrobić ubrałem na rękę kawałek rękawa od koszuli i dostałem się pod aku pod grodzią. Wyczułem kawałek gumy i wyrwałem chwasta i teraz mam spokój.
Gdy parę miesięcy póżniej od wspomnianej wizyty w ASO zabrałem sie za wyciąganie aku(powód-koniec rurki odprowadzającej nadmiar gazów z aku nie był wsadzony w miejsce do tego przeznaczone i "dyndał" sobie lużno a to z kolei poskutkowało zniszczeniem lakieru i powstaniem rdzy).Po rozebraniu całego podszybia i wytarganiu baterii mogłem nareszcie zobaczyć ten słynny odpływ.Ten gumowy element był na miejscu,więc ASO go nie wyciągnęło. AKCJA ma na celu sprawdzenie drożności tych odpływów.Tak jak napisałem w poście wyżej-jeśli cokolwiek jest przy tym robione.Broń Boże nie oskarżam tu ASO ale moje wrażenie było takie-przyjęli auto,postawili na stanowisku,po 20min oddali z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o wodę na dywaniku kierowcy to wczoraj to przerabiałem.

 

No więc koło komputera też zbierają się syfy i zapychaja odpływ pod spodem obudowy kompa.

 

*Odkręcamy pokrywę komputera ( śrubki 8mki )

*Odpinamy komputer oraz wszystkie wtyczki wchodzące do kabiny

*Odkręcamy dwie nakrętki (10 tki ) , jedna z zewnątrz obudowy po stronie błotnika, druga w środku obudowy pod przekaźnikami

*Zdejmujemy obudowę

* czyścimy wszystko ładnie do sucha

 

Ja zrobiłem nową uszczelką z karimaty ( kupiłem kiedyś karimatę w BIEDRONCE :D za 9zł specjalnie na uszczelki żeby dorobić nowe do lamp tylnych i zostało sporo zapasu )

 

* Silikon bezbarwny szklarski + nowa uszczelka,

* wszystko ładnie składamy tak jak rozłożyliśmy,,,

 

Test wodny OK :) nic nie cieknie

 

Czas operacji 30 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akcja dotyczy wyciągnięcia tych gumowych odpływów bo nie są do niczego potrzebne. Można nie rozkręcając podszybia i targania akumulatora to zrobić na kanale od dołu lub od góry silnika, tylko wówczas należy zdemontować plastikową osłonę filtra powietrza i silnika bo przeszkadzają. Ja tak zrobiłem sam. Uwaga w ten sposób można podrapać sobie ręce, aby tego nie zrobić ubrałem na rękę kawałek rękawa od koszuli i dostałem się pod aku pod grodzią. Wyczułem kawałek gumy i wyrwałem chwasta i teraz mam spokój.

niedawno wrocilem

jest tak jak mowil Jacek ze akcja dotyczy wyciagniecia tych dwoch gumek bo sa one nie potrzebne i u mnie to zostalo zrobione wiec chyba teraz powinno byc juz dobrze, a robilem to w Vw Gajewska w Warszawie i jestem bardzo zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przez przeciek musiałem wymontować cały środek

Wnętrze zdemontowane i było tam około 10 litrów wody czyli wiadro :-)) :hehe

 

u mnie woda stoi w okolicy kompa

odpływ pod akumulatorem i za serwem wyjęty

gdzie szykać przyczyny ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Nie miałam pojęcia, że tam jest jakiś odpływ a zimą mam akumulator skuty lodem. Dzisiaj też pierwsze wyciąganie tej ZIMY akumulatora i... w wodzie już stoi. Myślałam, że to problem z jakimiś uszczelkami, że mi tak cieknie. Zimą to w ogóle od góry mam śnieg na nim więc zakrywam go siatką, ale od dołu kra go je. W b3 nie było żadnego problemu z akumulatorem. Żadnego. Był blisko przy lewej lampie, woda nie zbierała się, bo nawet nie miała jak. A tu trzeba się z tym g mocować. Wy to chłopy silne, wam łatwej. A ja nie dość że słabsza to jeszcze klapa otwiera mi się do połowy, bo mam nieoryginalny teleskop i te cholerne plastiki na podszybiu. Dojście mam fatalne, bo przy szybie klapa jest otwarta bardzo słabo. Co to za patent cholera z tym umiejscowieniem akumulatora to ja nie wiem. Rok temu miałam jazdę z noszeniem akumulatora codziennie (miałam 2 na wymianę ha ha), jeśli nie odpięłam klemy. Okazało się, że moduł w tylnych drzwiach miał spięcie i mi ściągał prąd.

 

Szkoda, że obrazków już nie ma. Mógłbyś zapodać jeszcze raz np. w pdf ten opis z obrazkami?

 

https://www.youtube.com/watch?v=1e-dv5a-zTw

 

U mnie było czysto. Zdjęłam tę gumkę. Będzie lepiej na zimę. Tam po prostu mi się wilgoć zbiera. Nie mam maskownicy ani osłony silnika więc pewnie to też swoje robi. Poza tym aku już tyle razy rozładowywał się w zeszłym roku przed moduł, że swoje przeszedł. Musiałabym nowy kupić. Tak czy siak dzięki za ten opis, bo może zimą nie będzie aż takiej kry.

Edytowane przez Olab3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Foty by się przydały ;-) też mam tam wode

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności