Skocz do zawartości
Gość olred

Szarpanie silnika B6 kombi 140 km

Rekomendowane odpowiedzi

Gość olred

WItajcie,

 

Potrzebuje Waszej porady czy auto jest jeszcze na gwaracji rok produkcji 04.2006 sprowadzone z niemiec ?

A teraz o moim problemie podczas jazdy miedzy 1800 - 2500 obrotów szarpie silnikiem i czuć chwilowy spadek mocy podczas gdy szarpie słychac takie delikatne chroboranie którego nie potrafie zlokalizować. czy mozecie podpowiedzieć co to moze być ? Auto nie lubi wolnych obrotów jak krece je wysoko problem nie występuje czy to normlane ? I jak roziwązać ten problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco
Potrzebuje Waszej porady czy auto jest jeszcze na gwaracji rok produkcji 04.2006 sprowadzone z niemiec ?

A co masz napisane w książce gwarancyjnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WItajcie,

 

Potrzebuje Waszej porady czy auto jest jeszcze na gwaracji rok produkcji 04.2006 sprowadzone z niemiec ?

A teraz o moim problemie podczas jazdy miedzy 1800 - 2500 obrotów szarpie silnikiem i czuć chwilowy spadek mocy podczas gdy szarpie słychac takie delikatne chroboranie którego nie potrafie zlokalizować. czy mozecie podpowiedzieć co to moze być ? Auto nie lubi wolnych obrotów jak krece je wysoko problem nie występuje czy to normlane ? I jak roziwązać ten problem ?

 

Witaj ja mam dokladnie to samo jak opisujesz nie wiem juz co to moze byc a bylem wszedzie gdzie sie dalo jak znajdziesz przyczyne to prosze napisz :)z gory wielkie dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akcja serwisowa wymiany oprogramowania silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olred

Dziś podjechałem do serwisu aby się wiedzieć jak to wygląda podobno w moim aucie wszystkie akcje serwisowe są zrobione i jak chce zmieniać oprogramowanie to musze zapłacić 180 zł czy to prawda ? Czy ktoś z Was już to robił ? Czy to prawda że po zmianie oprogramowania silnik jest słabszy i woniej przyspiesza oraz wzrasta spalanie ?

 

A co masz napisane w książce gwarancyjnej?

 

Nie bardzo wiem ponieważ nie znam Niemieckiego :)) a gwarancje mam nie właśnie w tym języku? Czy ktoś z kolegów dysponuje może instrukcją w języku polski ?

Edytowane przez artmin
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to prawda że po zmianie oprogramowania silnik jest słabszy i woniej przyspiesza oraz wzrasta spalanie ?

Ja zawsze myślałem, że akcja serwisowa typu zmiana oprogramowania ma poprawić a nie pogorszyć parametry :) - tak na logikę.

Szarpanie jest najczęstszym objawem padającego pompowtrysku i co dziwne nie zawsze wychodzi to nawet z wartości zmierzonych podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość joy_pl

Nie jestem pewien, ale czy takie lekkie "szarpanie" może nie być spowodowane turbo dziurą? Poniżej tych 1,8k obrotów turbinka może się jeszcze dobrze nie rozkręcić.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olred

Po zmianie oprogramowania kolega twierdzi iż auto zamula nie jest takie zrywne jak wcześniej. Jak sprawdzić prócz serwisu jakie akcje mi przysługują i powinny być wykonane bo ludzie z serwisu jak pytałem stwierdzili iż wszystko jest zrobione ale temu szarpaniu towarzyszy delikatne chrobotanie nie mogę określić miejsca wydobycia dzwięku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor

Ja mam delikatne szarpanie na wolnych obrotach przy biegu jałowym, np. tocząc się na luzie do świateł. Dosyć irytujące. Jak zatrzymam samochód to po ok 1 -2 sekundach uspokaja się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem pewien, ale czy takie lekkie "szarpanie" może nie być spowodowane turbo dziurą? Poniżej tych 1,8k obrotów turbinka może się jeszcze dobrze nie rozkręcić.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...

Turbina daje ciśnienie od 1500obr, przy 2000obr silnik uzyskuje górny poziom momentu, a więc w silnikach 2,0TDI praktycznie nie czuć turbodziury. Generalnie turbodziura odczuwana jest jako brak mocy ale nigdy nie powoduje szarpania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem z szarpaniem w 2.0tdi 170KM. Był już taki moment że praktycznie nie udawało się ruszyć bez sporego szarpnięcia. Po oczyszczeniu filtra cząstek (był zapchany w około 50%) pomogło ale niestety tylko na około 100km. Teraz znowu zaczyna się pojawiać. Jestem przerażony i mam nadzieję że to nie wtryski bo właśnie wczoraj skończyła mi się gwarancja :(

To jest mój pierwszy 'kontakt' z marką volkswagen i modelem passat. Mam go od miesiąca, przejechałem 1500km ze130 tys. i to szarpanie strasznie zepsuło mi radość z jazdy :(

ps.

w czasie gwarancji miałem zrobione 2 akcje serwisowe, wymiana sterownika świec żarowych i oprogramowania silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olred

Czy nie ma tu na forum jakiegoś kolegi z serwisu który mógłby się wypowiedzieć w temacie akcji serwisowych ? bo zauważyłem iż serwis nie jest skory do ich wykonywania jeśli auto jest po gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor
Czy nie ma tu na forum jakiegoś kolegi z serwisu który mógłby się wypowiedzieć w temacie akcji serwisowych ? bo zauważyłem iż serwis nie jest skory do ich wykonywania jeśli auto jest po gwarancji.

Auto mam po gwarancji sprowadzone z Niemiec i robiłem przegląd u Sobkola na trasie katowickiej. Przy okazji przeglądu zrobili mi nieodpłatnie dwie akcje serwisowe: sprawdzenie turbiny i czujnika ciśnienia oleju. Myślę, że koszt przegląu pokrył im te dwie akcje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o akcje serwisowe to są one robione nieodpłatnie, jest to związane z fabryczną wadą i nie ważne czy na gwarancji czy po - tak mi powiedziano w ASO. Ja też sprowadziłem swojego paska z Niemiec, ale sprawdzałem w ASO i ma wszystkie akcje porobione. Za mną podjechał Tiguan do ASO, a że czekałem aż skończą z moim usłyszałem, jak jeden z pracowników mówi do drugiego, że nie ma on zrobionej jednej akcji (sam sprawdził) i trzeba zrobić, i to wszystko pod nieobecność właściciela samochodu. Tak więc pewnie zależy, ale radziłbym zmienić ASO jeśli jak pisze olred : " serwis nie jest skory do ich wykonywania jeśli auto jest po gwarancji."

thermistor a ile zapłaciłeś za przegląd? Bo mnie powiedziano ok. 1200 PLN (za jakieś 5tkm muszę zrobić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor
thermistor a ile zapłaciłeś za przegląd? Bo mnie powiedziano ok. 1200 PLN (za jakieś 5tkm muszę zrobić)

 

Ok. 1023 PLN netto czyli wyjdzie jakieś 1200 z haczykiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam delikatne szarpanie na wolnych obrotach przy biegu jałowym, np. tocząc się na luzie do świateł. Dosyć irytujące. Jak zatrzymam samochód to po ok 1 -2 sekundach uspokaja się.

Mam to samo w swoim B6. Odnoszę wrażenie, iż pojawia się to wyłącznie przy delikatnym hamowaniu, w końcowej jego fazie. Ktoś może wie o co to chodzi?

Edytowane przez jimga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość raff123

Witam wszystkich!

Posiadam passata 2006/2007 140KM z napędem 4x4 mam takie same objawy szarpania jak opisjecie(1800-2500) na 2 i 3 biegu. Wymieniłem oprogramowanie które nic nie zmienilo, następnie była wymieniona turbina i też nic. Jak ktoś ma jakiś pomysł to bardzo liczę na dobrą radę.

Myślałem o haledeksie ale jak widzę to nie wina napędu 4x4. Pozdrawiam Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli mi w serwisie, że przy jalowych obrotach gdy hamuje z bardzo małej prędkości, ze to tarcze, zostały wymienione na nowe i problem szarpania nie ustał. Szarpanie jednak nie występuje gdy hamuje na biegu ze wciśniętym sprzęgłem. Czyli na moj rozum nie ma to nic wspólnego z zawieszeniem. Pan z ASO powiedział, ze we wszystkich VW trzęsie autem przy dohamowaniu, co jest wedlug mnie smieszną bujdą. Gadka, ze te auta tak maja jest tylko ich wymówką. Nie powiedzą ci, ze jest coś nie tak. Bo wtedy tak jak w moim przypadku auto musiałoby zostac naprawione. Auto ma jeszcze rok gwarancji. I nie zamierzam tolerowac tego typu zachowania auta. Kazdorazowe dojezdzanie do świateł jest poprzedzane falowymi drganiami auta ktore jest mocno irytujace.

Ktoś sugerował mi, ze moze byc to padnięta pompa prożniowa i serwo hamulca zuzywa podciśnienie a to zakłoca prace silnika przy dohamowaniu ( zawór EGR, geometria turbiny ) Koledzy wymieniali koła dwumasowe jednak problem pozostał..

Edytowane przez Moreph

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w swoim pasku.

Na 2 lub 3 biegu w ostatniej fazie hamowania pojawiały się szarpnięcia silnika.

Po wymianie cieknącego zaworu EGR ustąpiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LAKI

Po wymianie cieknącego zaworu EGR ustąpiły.
u Mnie szarpie tylko na luzie. ! ale moze to nie ma znaczenia. Jak da sie to zdiagnozowac, ze to zawor EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności