Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Płyn mi dalej gotuje Józefoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem w moim passacie ( b4 1.9 90km) polega na tym że silnik osiąga zaledwie 75-80 stopni według wskazówki no i świeci się oczywiście kontrolka kolorem ciemno czerwonym. W środku samochodu jest normalnie ciepło, wąż od silnika do chłodnicy też jest cały ciepły . Uszkodzony jest termostat czy czujnik temperatury ? NIe wiem jak to sprawdzić i co kupić do wymiany żeby było dobrze

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ie wiem jak to sprawdzić i co kupić do wymiany żeby było dobrze

albo termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównujesz wskazania albo podpinasz pod vaga i patrzysz co tam pisze. albo masz uszkodzony czujnik albo zegary Ci źle pokazują.

 

świeci się oczywiście kontrolka kolorem ciemno czerwonym

płynu w zbiorniczku nie brakuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poziom płynu jest ok

porównaj wskazania tak jak Ci napisałem wyżej a potem będziemy myśleć dalej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój pasek grzeje się do 110 - 115 nawet stopni, nie wiem dlacczego tak się grzeje , poziom płynu , obieg jest dobry co muszę sprawdzić bo wg. mnie tak nie powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kieruję się wskazaniem licznika, jeśli mi tak rośnie temperatura to i ciśnienie i jakbym odkręcił korek zbiornika wyrównawczego to miałbym niezły prysznic :) chyba żebym wcisnął przez korek kabelek z czujką od elektronicznego termometru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba żebym wcisnął przez korek kabelek z czujką od elektronicznego termometru.

zrób tak że odkręcisz korek, włożysz termometr i zacznij nagrzewać auto. albo np. przy 50 stopniach włóż termometr i porównuj wskazania. elektroniczny termometr też może być. a wiatraki się włączają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wiatraki się włączają??
Właśnie kolego wiatraki chodzą?? Przy 95 powinien się włączyć wentylator na I biegu a już powyżej to II bieg. Tak jak kolega mówił odkręć zbiorniczek wsadź termometr i porównuj temp na zegarach i termometrze jak się różnią to do wymiany czujnik temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, porównam te temperatury, wiatrak mam tylko jeden i załącza się koło 110 stopni na moim liczniku. Nie wiem czy ma coś do rzeczy to że nie jeżdżę paskiem tylko go odpalam na postoju. Ale nie ma to nic do tego że powyżej 95stopni powinien ten wiatrak działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale nie ma to nic do tego że powyżej 95stopni powinien ten wiatrak działać.
Raczej nie, tak myślę że czujnik temp Ci siadł i przekłamuje najłatwiej będzie sprawdzić temp termometrem w zbiorniczku i porównywać z temp na blacie. Ważne! Od razu odkręć korek i zagrzewaj go bo jeżeli odkręcisz przy rozgrzanym silniku możesz się poparzyć gdyż ciśnienie wybije część płynu ze zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg.

jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza

 

termostat wymieniony wernet ( otwiera się w garnku przy 87 - sprawny), chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze

 

temperatura podczas jazdy około 100 stopni, dolny wąż zimny

 

górny wąż jest twardy i gorący

 

gdzieś wyczytałem że może to być głowica do roboty, gdyż są przedmuchy i daje za duże ciśnienie w układzie i termostat nie jest w stanie się otworzyć

 

ile w tym prawdy i jak ewentualnie sprawdzić głowicę bez rozbierania ?

jeżeli odkręcę korek wlewu ( mniejsze ciśnienie ) termostat puszcza i wentylator chodzi.

 

podczas jazdy płyn nie ucieka , silnik nie kopci

 

starałem się czytać wszystko wcześniej ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

 

silnik 1.8 gaz 94r b4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwie rzeczy.. kiedy pompa wody zmieniana i druga to wymień korek w zbiorniczku jeśli tego nie zrobiłeś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa nie była zmieniana - auto niedawno kupione - ale płyn gania ładnie bo grzeje i odpowietrza się bez problemu, wycieków na pompie nie widać

co do korka to taki był plan na jutro - jeżeli pasuje z golfa II ( kształt ten sam ) to się szybko przekonam czy to korek

jutro dam znać jak postępy w naprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korek wymieniony - bez zmian

termostat podczas jazdy się nie otwiera

na postoju z odkręconym korkiem lub zakręconym termostat puszcza tak około 90 a wentylator włącza się około 95 i zbija na 90 więc raczej czujnik temperatury pokazuje dobrze

olej wygląda dobrze - piany w zbiorniczku nie ma - płynu nie wyrzuca

kończą mi się pomysły :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chłodnica w jakim stanie jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat wymieniony wernet ( otwiera się w garnku przy 87 - sprawny), chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze

 

4posty wcześniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na postoju z odkręconym korkiem lub zakręconym termostat puszcza tak około 90 a wentylator włącza się około 95 i zbija na 9

Termostatu raczej nie idzie założyć źle ale...bywa różnie.

Wentylator na chłodnicy ma zasysać powietrze do silnika....też raczej mało prawdopodobne aby było inaczej ale ....bywa różnie.

Co do testu na uszczelkę to TUTAJ poczytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro jestem umówiony na sprawdzenie czy są spaliny w płynie chłodniczym - znajomi mechanicy podejrzewają głowicę. jeżeli robić głowicę to podobno wypadałoby robić i dół, czyli kapitalny remont. ile taki biznes kosztuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności