b3maryś Zgłoś #1241 Napisano 26 Grudnia 2012 Płyn mi dalej gotuje Józefoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superdolo Zgłoś #1242 Napisano 12 Stycznia 2013 Witam. Problem w moim passacie ( b4 1.9 90km) polega na tym że silnik osiąga zaledwie 75-80 stopni według wskazówki no i świeci się oczywiście kontrolka kolorem ciemno czerwonym. W środku samochodu jest normalnie ciepło, wąż od silnika do chłodnicy też jest cały ciepły . Uszkodzony jest termostat czy czujnik temperatury ? NIe wiem jak to sprawdzić i co kupić do wymiany żeby było dobrze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1243 Napisano 12 Stycznia 2013 Ie wiem jak to sprawdzić i co kupić do wymiany żeby było dobrze albo termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównujesz wskazania albo podpinasz pod vaga i patrzysz co tam pisze. albo masz uszkodzony czujnik albo zegary Ci źle pokazują. świeci się oczywiście kontrolka kolorem ciemno czerwonym płynu w zbiorniczku nie brakuje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superdolo Zgłoś #1244 Napisano 12 Stycznia 2013 poziom płynu jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1245 Napisano 12 Stycznia 2013 poziom płynu jest ok porównaj wskazania tak jak Ci napisałem wyżej a potem będziemy myśleć dalej.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #1246 Napisano 20 Lutego 2013 Mój pasek grzeje się do 110 - 115 nawet stopni, nie wiem dlacczego tak się grzeje , poziom płynu , obieg jest dobry co muszę sprawdzić bo wg. mnie tak nie powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1247 Napisano 20 Lutego 2013 Termometrem sprawdzałeś czy kierujesz się wskazaniami na liczniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #1248 Napisano 20 Lutego 2013 Kieruję się wskazaniem licznika, jeśli mi tak rośnie temperatura to i ciśnienie i jakbym odkręcił korek zbiornika wyrównawczego to miałbym niezły prysznic chyba żebym wcisnął przez korek kabelek z czujką od elektronicznego termometru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1249 Napisano 21 Lutego 2013 chyba żebym wcisnął przez korek kabelek z czujką od elektronicznego termometru. zrób tak że odkręcisz korek, włożysz termometr i zacznij nagrzewać auto. albo np. przy 50 stopniach włóż termometr i porównuj wskazania. elektroniczny termometr też może być. a wiatraki się włączają?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #1250 Napisano 21 Lutego 2013 a wiatraki się włączają??Właśnie kolego wiatraki chodzą?? Przy 95 powinien się włączyć wentylator na I biegu a już powyżej to II bieg. Tak jak kolega mówił odkręć zbiorniczek wsadź termometr i porównuj temp na zegarach i termometrze jak się różnią to do wymiany czujnik temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #1251 Napisano 21 Lutego 2013 ok, porównam te temperatury, wiatrak mam tylko jeden i załącza się koło 110 stopni na moim liczniku. Nie wiem czy ma coś do rzeczy to że nie jeżdżę paskiem tylko go odpalam na postoju. Ale nie ma to nic do tego że powyżej 95stopni powinien ten wiatrak działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #1252 Napisano 21 Lutego 2013 Ale nie ma to nic do tego że powyżej 95stopni powinien ten wiatrak działać.Raczej nie, tak myślę że czujnik temp Ci siadł i przekłamuje najłatwiej będzie sprawdzić temp termometrem w zbiorniczku i porównywać z temp na blacie. Ważne! Od razu odkręć korek i zagrzewaj go bo jeżeli odkręcisz przy rozgrzanym silniku możesz się poparzyć gdyż ciśnienie wybije część płynu ze zbiorniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willow Zgłoś #1253 Napisano 11 Marca 2013 silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony wernet ( otwiera się w garnku przy 87 - sprawny), chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około 100 stopni, dolny wąż zimny górny wąż jest twardy i gorący gdzieś wyczytałem że może to być głowica do roboty, gdyż są przedmuchy i daje za duże ciśnienie w układzie i termostat nie jest w stanie się otworzyć ile w tym prawdy i jak ewentualnie sprawdzić głowicę bez rozbierania ? jeżeli odkręcę korek wlewu ( mniejsze ciśnienie ) termostat puszcza i wentylator chodzi. podczas jazdy płyn nie ucieka , silnik nie kopci starałem się czytać wszystko wcześniej ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. silnik 1.8 gaz 94r b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1254 Napisano 11 Marca 2013 dwie rzeczy.. kiedy pompa wody zmieniana i druga to wymień korek w zbiorniczku jeśli tego nie zrobiłeś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willow Zgłoś #1255 Napisano 11 Marca 2013 pompa nie była zmieniana - auto niedawno kupione - ale płyn gania ładnie bo grzeje i odpowietrza się bez problemu, wycieków na pompie nie widać co do korka to taki był plan na jutro - jeżeli pasuje z golfa II ( kształt ten sam ) to się szybko przekonam czy to korek jutro dam znać jak postępy w naprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willow Zgłoś #1256 Napisano 12 Marca 2013 korek wymieniony - bez zmian termostat podczas jazdy się nie otwiera na postoju z odkręconym korkiem lub zakręconym termostat puszcza tak około 90 a wentylator włącza się około 95 i zbija na 90 więc raczej czujnik temperatury pokazuje dobrze olej wygląda dobrze - piany w zbiorniczku nie ma - płynu nie wyrzuca kończą mi się pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1257 Napisano 12 Marca 2013 A chłodnica w jakim stanie jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1258 Napisano 12 Marca 2013 termostat wymieniony wernet ( otwiera się w garnku przy 87 - sprawny), chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze 4posty wcześniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1259 Napisano 12 Marca 2013 na postoju z odkręconym korkiem lub zakręconym termostat puszcza tak około 90 a wentylator włącza się około 95 i zbija na 9 Termostatu raczej nie idzie założyć źle ale...bywa różnie. Wentylator na chłodnicy ma zasysać powietrze do silnika....też raczej mało prawdopodobne aby było inaczej ale ....bywa różnie. Co do testu na uszczelkę to TUTAJ poczytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willow Zgłoś #1260 Napisano 13 Marca 2013 jutro jestem umówiony na sprawdzenie czy są spaliny w płynie chłodniczym - znajomi mechanicy podejrzewają głowicę. jeżeli robić głowicę to podobno wypadałoby robić i dół, czyli kapitalny remont. ile taki biznes kosztuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach