marooo Zgłoś #361 Napisano 25 Grudnia 2009 no lepiej nie kusic losu postaram sie dowiedziec gdzie w miare blisko jest dobry mechanik i z poniedzialek z rana go dociagnac...silnika mam nadzieje ze nie uszkodzilem to jazdą ale raczej nie bo pracowal normalnie. Nie wiem tylko jak mechanik tam sie dostanie do tej czesci bo ja tam ledwo reke wsadzilem tak ciasno, pewnie bedzie musial duzo czesci poodpinac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #362 Napisano 25 Grudnia 2009 Wymieniałem u siebie te króćce i nic nie odkręcałem poza osłoną silika i oczywiście samymi króćcami. Jak masz nasadową 10 to spokojnie sam sobie to wymienisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #363 Napisano 26 Grudnia 2009 no lepiej nie kusic losu postaram sie dowiedziec gdzie w miare blisko jest dobry mechanik i z poniedzialek z rana go dociagnac...silnika mam nadzieje ze nie uszkodzilem to jazdą ale raczej nie bo pracowal normalnie. Nie wiem tylko jak mechanik tam sie dostanie do tej czesci bo ja tam ledwo reke wsadzilem tak ciasno, pewnie bedzie musial duzo czesci poodpinac... Jeśli masz się kręcić po mieście to lepiej bez płynu tego nie próbuj - w "trasie" można jeszcze sobie pozwolić na odpalenie, rozpędzenie auta, wyłączenie silnika i jazdę na luzie ale w mieście tak niebardzo się da. Z tego co pisałeś to nie powinieneś do tej pory nic uszkodzić w silniku a mechanik spokojnie da sobie z tym radę - Ty też byś dał, jeśli masz odpowiednie narzędzia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #364 Napisano 27 Grudnia 2009 jutro chce odsawic auto do warsztatu ale niestety bede zmuszony podjechac autem okolo 5 km... odpale silnik postaram sie jechac max 1500 obrotow jak bede stal na swiatlach to zgasze go... w 5 km to sie nie zagrzeje. Bede obserwowal wskaznik temp. Tylko zastanawiam sie czy ten wskaznik temp podlaczony jest do czujnika w zbiorniczku wyrownawczym ? Bo przedwczoraj auto po awarii stalo noc pod blokiem szwagra no i chcialem go odsawtic pod swoj blok zeby stal, no i przejechalem jakies tez z 5 km no i wskaznik temp nawet nie drgnal tak jakby silnik w ogole sie nie zagrzal czy to mozliwe ? jezeli wskaznik jest podlaczony pod czujnik w zbiorniczku to beda wtedy falszywe odczyty bo zbiornik jest pusty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #365 Napisano 27 Grudnia 2009 Kaskader z Ciebie,ale skoro musisz to nie łatwiej zalać układ zwykła wodą (bo wyciek masz niewielki i za wiele nie ubędzie) a po dojechaniu na miejsce spuścić ,choć jeśli nie mam mrozów to .... Nie wiem czy czasem czujnik w dieslu nie jest też na wężu gumowym i jeśli w tym wężu płynu nie będzie to nic Ci nie pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #366 Napisano 27 Grudnia 2009 Kaskader z Ciebie,ale skoro musisz to nie łatwiej zalać układ zwykła wodą No dokładnie, lepsze takie chłodzenie niż powietrzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #367 Napisano 27 Grudnia 2009 chcialem zalac woda destylowana ponoc jezeli nie ma mrozu to mozna to zrobic ... i moze lepeiej z woda niz wcale a i mam pytanko jaki sie wlewa do diesla plyn czy taki sam jak do benzynowiki ? mam diesla od niedawna i nie lalem jeszcze a wczesniej do benzynowki wlewalem borygo rozowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #368 Napisano 27 Grudnia 2009 chcialem zalac woda destylowana ponoc jezeli nie ma mrozu to mozna to zrobic ... Ale czemu destylowaną? Lej zwykłą kranówę - usuniesz przeciek to wtedy spuść wszystko zalej płynem i po sprawie - rodzaj płynu chyba nie ma szczególnego znaczenia - aby wytrzymywał panujące u nas mrozy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #369 Napisano 27 Grudnia 2009 benzynowki wlewalem borygo rozowy Śmiało lej co tylko zapragniesz, nawet ten z biedronki, kwestia taka że najlepiej jest opróżnić cały układ i nie mieszać płynów jak i dlatego że płyn powinno zmieniać się co 5 lat z tego względu że z czasem traci swoje właściwości, antykorozyjne, obniża się temp. krzepnięcia i takie tam inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #370 Napisano 27 Grudnia 2009 mam w gagazniku baniak destylowanej bo kupilem na stacji wczesniej wiec juz nia zaleje myslalem ze kranowka nie mozna a jaki bys polecil do 1.9 tdi plyn ? i Ile wchodzi plynu do paska ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #371 Napisano 27 Grudnia 2009 do diesla plyn czy taki sam jak do benzynowiki ? Taki sam. Co do jazdy bez płynu to jeżeli masz sprawny wskaźnik na desce to nic się nie stanie jak go nie przegrzejesz. Możesz tak jechać i 1000 km, nie ma różnicy no ale graniczna wartość to powiedźmy 95 C na wskaźniku. Teraz jest zimno i te kilka kilometrów przejedziesz, nawet nie zdąży się zagrzać a jak się boisz to kup litr płynu, zalej i jedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #372 Napisano 27 Grudnia 2009 wskaznik jest dobry tylko jezeli czujnik od niego jest podlaczony w zbiorniczka wyrownawczego to wtwedy mi nic nie wskaze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #373 Napisano 27 Grudnia 2009 Ile wchodzi plynu do paska ? Jak kupisz 7 litrów (profilaktycznie) to 1.5-2 litry jeszcze Ci zostaną. Ja od kilku lat używam Petrygo i... jestem zadowolony. Ten na zbiorniczku jest od poziomu płynu-mrugająca kontrolka, a od wskaźnika szukaj na wężach,choć lepiej jak sie jakiś właściciel diesla wypowie w tej kwesti. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #374 Napisano 27 Grudnia 2009 wskaznik jest dobry tylko jezeli czujnik od niego jest podlaczony w zbiorniczka wyrownawczego to wtwedy mi nic nie wskaze Kostka jest od czerwonej kontrolki. Czujnik jest gdzie indziej - poszukaj na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #375 Napisano 27 Grudnia 2009 dzieki Panowie za pomoc wiem juz duzo wiecej niz wczesniej tak wiec jutro dzialam Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko021 Zgłoś #376 Napisano 28 Grudnia 2009 Mam jeszcze taki temat bo nikt mi nie odpowiedział na wcześniejsze pytanie! Czy przez sam pasek słabo naciągnięty może nie być ogrzewania w środku i wyrzucać płyn bo dziś pościśliłem a nie był wcale tak lużno no i wszystko działa tylko teraz temperatura nie przekroczy według zegarów około 82/84 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #377 Napisano 28 Grudnia 2009 dzis odebralem auto od mechanika... okazalo sie ze waz przy trojniku pekl, juz zostal wymieniony nic nie cieknie, zalal plyn jakis lepszy koncentrat do -70 i pytalem go czy odpowietrzal uklad to powiedzial ze nie ze nie trzeba ze sam sie odpowietrza uklad w tym aucie...no i przy okazji wyszlo ze termostat do wymiany bo auto pochodzilo z 20 min i wskaznik temp pokazal jakies 60 stopni tylko, przejechalem pozniej z 10 km i to samo silnik nawet sie nie rozgrzal do 70 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #378 Napisano 28 Grudnia 2009 no i przy okazji wyszlo ze termostat do wymiany Jeśli dolny wąż robi się tak samo szybko ciepły jak te od nagrzewnicy to faktycznie termostat. zalal plyn jakis lepszy koncentrat do -70 Tylko się dowiedz jaki żebyś wiedział co dolewać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #379 Napisano 28 Grudnia 2009 z tego co sie dowiedzialem to wlal sam koncentrat i powiedzial ze jak trzeba bedzie dolac to moge co chce dolac nawet wode. A czy taka temperatura silnika okolo 60 - 70 stopni moze go uszkodzic czy tylko spalanie wieksze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #380 Napisano 28 Grudnia 2009 (edytowane) No nie kolego. Na Syberie do Jakucka jedziesz? Za duze stężenie koncentratu źle wpływa na elementy gumowe układu chłodzenia. Zlej tak ze dwa - dwa i pól litra tego koncentratu i dolej tyle wody do układu. No i niech pochodzi auto trochę - żeby się to wymieszało. A co do temperatury, to będzie ci po prostu więcej palił i dodatkowo słabsze ogrzewanie wnetrza. Edytowane 28 Grudnia 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach