Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

mam zwykły nawiew na linkach

sam wymieniałem nagrzwnice po podłączeniy sprawdziłem jak działa i się okazuje lipa przwody od nagrzewnicy są gorące i to chwilowe ciepło z nawiewu

 

czy może są zamienione przewody do nagrzewnicy dochodzą 2 przewody jeden długi drugi krutki jak powinny być podłączone

stoje przodem do auta i są 2 krućce po prawo i lewo jaki przewody

 

tomk nagrzewnice co wcześniej miałem to odpowietrzałem wszystkimi sposobami i nic to niedałe

po wyjęciu starej nagrzewnicy raczej niebyła zarośnięta 20 gram różnicy od nowej

 

jedno mnie zastanawia czy jak idzie przewud do nagrzewnicy to płyn lecący przez przwód powinien zajmować cały przewód czy wystarczy troszke

bo moim zdaniem jest słaby dopływ płynu do nagrzwnicy

jeśli odkręce przewód to płyn leci z bardzo słabym ciśnieniem i zajmuje jakieś 30% obwodu węża

 

---------- Post added at 18:19 ---------- Previous post was at 18:03 ----------

 

jak dobrze odpowietrzyć układ

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli odkręce przewód to płyn leci z bardzo słabym ciśnieniem i zajmuje jakieś 30%

No to dobrze obadaj pod maską czy czasem nie jest gdzieś któryś przewód ściśnięty, miałeś wszystko rozebrane (płyn spuszczony) to mogłeś drożność przewodów sprawdzić.

Nie pamiętam z której strony jest zasilanie a z której powrót u mnie ale to raczej większego znaczenia nie ma , ja zawsze jak popuszczę którąś opaskę to płyn wyrzuca pod naprawdę sporym ciśnieniem, oczywiście pompa robi swoje a potem temp. jeszcze to poprawia.

 

---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

 

jak dobrze odpowietrzyć układ

Nie ma złotego środka, sprawna pompa i korek i samo się powinno odpowietrzyć, no w ostateczności ten cienki wężyk ze zbiornika ściągasz co jakiś czas podczas nagrzewania silnika a ubytki uzupełniaj na zgaszonym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale może być pompa walnięta czy raczej nie ????

jeśli chodzi o to nagrzewanie to wymieniłem wszystkie czujniki termostat i nagrzewnice korek od naczynia wyrównawczego terz wymieniłem na nowy

terqaz jeszcze pewnie pompa ale z tego co wiem to jeśli była by walnięta pompa to grzałby się silnik

 

jeszcze jedno jeśli na odpalonym silniku odkręce przewód od nagrzewnicy z tego trujnika to powinno być moim zdaniem durze ciśnienie aby popchnąć płun

a tu ledwo co leci z tego trujnika to może pompa słabo daje

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może pasek mas zpo prostu na pompie nei naciagniety i tez bedzie pompa moim zdaniem ejst dobra albo za mało go nagrzałeś czy cos no nie wiem przeciez to nie agregat ze daje jak węża strarzackiego do pozaru. U meni naprzykład ładnei grzeje a u mojeg o ojca tez w takim samochodzie tylko ze w kombi ledwie co ciepłe leci i nikt nei wie czemu tak jest:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co się może popsuć w pompie to- rozszczelnienie jej- łożysko - urwanie lub połamanie wirnika (plastikowy) tylko to ostanie spowoduje brak ciśnienia.

Ważne czy miałeś nowy oring pod termostat założony. Ostatnia rada jeśli masz możliwość porównania z innym silnikiem czy czasem gdzieś przewodów źle nie podłączyłeś to tak zrób.

I co do tego korka to wstaw ten stary tylko taki oring przełóż z tego nowego-jeśli nie masz pewności co do jakości korka. Ktoś też ostatnio pisał na forum że tani zakup nagrzewnicy szybko się na nim zemścił-też nie grzała- dopiero kolejna od sprawdzonego producenta rozwiązała problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o ciśnienie to wiem że niebędzie jak w kranie

ale jeśli odkręcam przewód od nagrzewnicy i dodaje gazu to raczej pompa powinna wypchnąć sporo płynu a nie troszeczke

 

następna sprawa zakładałem termostat i tam miałem jeden o-ring pod przykrycie

czy tam powinny być 2 o-ringi

zakładam pierwszy o-ring na termostat i wkładam go w pompke a ten drugi zakładam na przykrycie czy tak powinno być

 

i następna sprawa moim zdaniem powinno być równe ciśnienie we wszystkich wężach

toznaczy że jak ten wąż od chłodnicy do do głowicy robi się twardy jak się rozgrzeje to te od nagrzewnicy jeśli są gorące to też powinny być twarde

a umnie ten wąż od chłodnicy do głowicy po nagrzaniu jest twardy a reszta węży mięciutka

 

wygląda tak że jak rozgrzeje silnik i jest wyłączony wentylator i po rozgrzaniu go włącze to leci gorące a po chwili zimne

tak wygląda że działa tylko przepływ płynu grawitacyjnie

 

---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:04 ----------

 

w passacie kombi kolega miał kłopot z nagrzaniem okazało się że ma ten cieniutki przewód zapchany odepchał i jak rękom odjąć

Edytowane przez kazio
ortografia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wkońcu doszłem co się działo z tym nagrzewaniem

jak się okazało to nagrzewnica była dobra

przyczyna tkwiła w komorze tam jest taka jedna przepustnica co zamyka i odwiera ciepłe i zimne powietrze

ta przepustnica jest pokryta taką gąbką i ta gąbka po latach się rozpadła i wtej przepustnicy powstały dziury nakleiłem nową gąbke zamontowałem i po problemie

Edytowane przez kazio
ortografia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do naprawa21:

Skąd wziąłeś taką gąbkę? I jak? Czym to przykleiłeś? Masz może jakieś fotki jak to wyglądało a jak jest teraz? Robiłeś może?

 

Ja dziś przepłukałem nagrzewnice, ogrzewanie jest na pewno lepsze - lecz tylko na nogi, choć i tu nie jest gorące :( Nie potrafię tego wszystkiego wyjaśnić...Muszę chyba sprawdzić ten czujnik temp w kabinie (bo niby pomiędzy kierownicą a radiem jakiś jest?) i wziąć się za klapki...tylko które i jak?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jak rozbierzesz przud zobaczysz całom wkład gdzie jest nagrzewnica masz link jak rozebrać

 

tamhttp://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-nagrzewnicy/

 

patrz na 25 zdjęcie 5 od końca

po prawej stronie zobaczyś jedną durzą przepustnice pokrytą gombką jeśli gąbka będzie miała dziury to będzie ci lecieć zimno

ja zerwałem do końca tą gąbkę po obu stronach i zostało takie metalowe sitko po zerwaniu gąbek

ja przykleiłem te gąbki po obu stronach na butapren

gombke wziełem w sklepie motoryzacyjnym wyjeli z pudełka od nagrzewnicy bo taką gombką są owijane nagrzewnice

co chodzi o nawiew na nogi to pewnie wypioł się pancerz w panelu przełanczania nawiewu tam są takie metalowe spinki które trzymają pancerz linki moje spinki nietrzymały złapałem je na opaski zaciskowe i jest oki

jeśli rozbierzesz to sprawdz sobie odrazu nagrzewnice to możesz odrazu sobie wymienić abyś drugi raz nierobił sobie roboty

ja za nową nagrzewnice dałem 55 zł a na alegro nawed są po 30 zł

 

jesli chodzi o jakiś czujnik temperatury to ja mam paska 18 bez klimatronic zwykły nawiew sterowany linkami i tam niemam rzadnego czujnika

 

// kolego: porada Danka, lub: http://so.pwn.pl/

// kazio

Edytowane przez kazio
ortografia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jak rozbierzesz przud zobaczysz całom wkład gdzie jest nagrzewnica masz link jak rozebrać

 

tamhttp://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-nagrzewnicy/

 

patrz na 25 zdjęcie 5 od końca

po prawej stronie zobaczyś jedną durzą przepustnice pokrytą gombką jeśli gąbka będzie miała dziury to będzie ci lecieć zimno

ja zerwałem do końca tą gąbkę po obu stronach i zostało takie metalowe sitko po zerwaniu gąbek

ja przykleiłem te gąbki po obu stronach na butapren

gombke wziełem w sklepie motoryzacyjnym wyjeli z pudełka od nagrzewnicy bo taką gombką są owijane nagrzewnice

co chodzi o nawiew na nogi to pewnie wypioł się pancerz w panelu przełanczania nawiewu tam są takie metalowe spinki które trzymają pancerz linki moje spinki nietrzymały złapałem je na opaski zaciskowe i jest oki

jeśli rozbierzesz to sprawdz sobie odrazu nagrzewnice to możesz odrazu sobie wymienić abyś drugi raz nierobił sobie roboty

ja za nową nagrzewnice dałem 55 zł a na alegro nawed są po 30 zł

 

jesli chodzi o jakiś czujnik temperatury to ja mam paska 18 bez klimatronic zwykły nawiew sterowany linkami i tam niemam rzadnego czujnika

Kolego - bez urazy - ale panuj nad błędami. Zainstaluj sobie Mozilla firefox i tam, jak popełnisz jakis błąd w wyrazie, to podkreśli ci go na czerwono i wtedy zrobić możesz korektę. Szanuj nasz wzrok :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mi się przełącza na nogi, twarz itd. To działa. Tyle, że czuć perfidnie (przynajmniej takie odniosłem wrażenie), że do tego ciepła na twarz dochodzi gdzieś zimne i się miesza i jest chłodniejsze niż na nogi. Na nogi tak chłodem nie powiewa, widocznie nie przepuszcza zimna. ((A na szybę to po po kolei od lewego brzegu do prawego-tu powiewa zimnym a tam letnim, a jeszcze indziej w ogóle nie wieje. heh :()) Chyba, że ten pancerz w panelu może być tego przyczyną to ok...sprawdzę...

A co do nagrzewnicy i tych gąbek... "budapren i gąbka z opakowania nagrzewnicy"?! mówisz :) - dzięki bardzo, zapamiętam sobie, jak będzie cieplutko to rozbiorę Passiora, teraz mi nie na rękę bo nie mam garażu ogrzewanego:( - zimno -

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maciek8638, jak masz thermotronic to włącz zapłon (nie odpalaj silnika). Temperatura max na zimne, przekręć do oporu na gorące - powinno być słychać jak motorek przestawia klapę. Poza tym równo z zapłonem powinien zacząć kręcić wiatraczek na czujniku koło radia - też go słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

w moim pasku 1.9TDI 110KM mam pewien problem związany z układem chłodzenia.Tzn.nie pokazuje mi temperatury pracy silnika takiej jaką powinien tj.około 90*C, natomiast pokazuje 75*,80* C a 90*C to rzadkość oczywiście to wszystkie objawy podczas jazdy, a dodam ze samochód jest bardzo dynamiczny,w środku jest w mare ciepło. a chłodnica tez jest ciepła. zaskakujące dla mnie są te wahania temp. podczas jazdy, oraz,pokazywana na desce temp. która nie dochodzi do 90*C tak jak dawniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!! Mam wielki problem a mianowicie prawie brak ogrzewania w kabinie dodam ze czytałem wszystko o problemach jakie mogą być wszystko sprawdziłem i nic nadal nie grzeje tylko jak załączą się wentylatory to dopuki chodzą to i trochę leci ciepłe powietrze przy wyłaczonych nic a przewody przy nagrzewnicy są gorące temperatura sięga nawet 90 stopni nagrzewnica prawie nowa wymieniłem termostat,pompe i czujnik w chłodnicy chłodnica ma około 1,5 roku nastepna sprawa wymieniłem silnik bo padła uszczelka pod głowicą ale jak rozebrałem i zobaczyłem luzy na tłokach to stwierdziłem ze czas na nowy (stary miał nalatane 380 tyś) no i była to wersia limitowana problem miałem nawet z kupnem filtra oleju obudowa termostatu tez inna teraz wszystko jest w standardzie tylko ze część układu wody musiała być przerobiona ze względu na obudowe termostatu znalazłem schemat tu na forum do mojego paska ale bez opisu może ma ktoś z opisem już mi rece opadają i nie wiem co robić na starym silniku po przejechaniu 5 kilometrów miałem ciepło i przy temperaturze 70 stopni teraz 80/90 i nic jak ktoś ma dobry schemat i pomysł o co tu chodzi to proszę o podpowiedz z góry wszystkim dziękuje!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedną ważną rzecz, mianowicie planuje jutro wyjazd do Wrocławia i czy samochodem w takim stanie mogę podróżować, z myślą że nic się nie stanie podczas jazdy.

Bo dziś a tym bardziej jutro tej usterki nie zrobie bo święta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz jechać, ważne żeby nie miał więcej niż 90- 95. Na moje oko termostat masz do wymiany- otwiera przy tych 70- 80 a to za wcześnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem mianowice jechałem wczoraj z lublina i jakies 30 km za lublinem zaczela mi migac kontrolka temperatury i temperatura silnika zaczela rosnoc, zatrzymalem sie na poboczu otworzylem maske i zobaczylem ze w zbiorniczku wyrownawczym nie ma plynu zaczalem wiec szukac wycieku i faktycznie widac bylo jak prawie ciurkiem leje sie plyn mniej wiecej w miescu trojnika nie wiem dokladnie gdzie poniewaz jest tam bardzo ciasno i nie widac dobrze, nie znam sie wiec nie widzialem co zrobic nie chcialem jechac bez tego plynu zadzwonilem po szwagra zeby mnie zcholowal niestety zerawala sie linka jedna, kupilsmy na stacji druga i okolo 7 km od celu zerwala sie druga. Wielki pech jechalem na swieta do domu ... no ale. Poczeklem az silnik ostygnie i bez plymu w ukladzie dojechalem do celu rozpedzajac auto i gaszac silnik zeby tylko sie toczyl... Uwazajac przy tym na temperature silnika... genralnie silnik nawet nie zdazyl sie zagrzac.

 

Pytanie brzmi czy mozna jechac krotki dystans bez plynu chlodzacego oczywiscie pilnujac temperatury silnikia (jesli by rosla zatrzymac sie i poczekac az ostygnie)?

 

Czy ten plyn jedynie chlodzi silnik i jezeli slinik sie nie przegrzeje to mozna kawalek przejechac.

 

Czy w ogolnie nie powinno sie jechac nawet kilometra bez plynu nawet jezeli silnik jest zimny?

 

I jeszcze jedno czy zna ktos dobrego mechanika w lublinie od diesli?

Z gory dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie plastikowy króciec pękł. A co do jazdy bez płynu lub na niskim poziomie to mi sie raz zdarzyło w innym aucie że nim zorientowałem się że płyn ucieka (zimno w aucie się zrobiło) to ujechałem ponad 20 km, wskazówka od temp. przeszła wszelkie granice...

Pierwsze co sprawdziłem to czy olej nie zaczał wrzeć ale był okey, resztę drogi i tak pokonałem na holu ,a przyczyna było pękniete kolanko przy parowniku LPG, od rau wymieniłem olej i jak sie okazało silnik w ogóle nie ucierpiał, zużycie oleju nie wzrosło, na mocy też nie stracił, a po dolaniu płynu okazało się że teoretycznie nic w silniku juz nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli przejechanie krotkiego odcinka bez plynu chlodzacego nic nie grozi oczywiscie pilnujac przy tym wskaznika temperatury silnika? (jak dzwonilem 2 osoby mowili ze mozna jechac a jedna ze w ogole nie powinno sie jechac nawet kilometra)

 

ps. znow bede musial jeszcze go odpalic zeby do mechanika zajechac.

 

---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:10 ----------

 

a czy to mozliwe ze usterka spowodowana byla tym buzymi mrozami? moze jakac woda sie dostala tam i po zamarznieciu rozsadzilo? i czy taka naprawa moze byc kosztowna ?>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps. znow bede musial jeszcze go odpalic zeby do mechanika zajechac.

Nie kuś losu, lepiej zaciągnij, czasem 20 km się przejedzie i okey, a czasem to na podwórku wał bokiem wyleci.

A jeśli to plastik pękł to niestety taka przypadłość się może zdarzyć,latem zimą bez różnicy, inżynierowie w VW poskąpili na aluminium i trzeba się z tymi plastikami użerać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności