mcgregor88 Zgłoś #221 Napisano 12 Grudnia 2009 po rozgrzaniu silnika jak obroty są niskie (nie wiem dokładnie jakie) tzn np. na 5 biegu prędkość spadnie poniżej 80 km/h - zaczyna migać kontrolka od oleju nie mam obrotomierza więc nie wiem dokładnie jakie obroty. Napisałem wcześniej że na 5 biegu jak np zwolnię pedał gazu (przy ok 80 km/h zmieniam bieg z 4 na 5) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
copper Zgłoś #222 Napisano 12 Grudnia 2009 pomocy drodzy forumowicze musze koniecznie sam wymienic termostat wszedlem wiec pod moje malenstwo i jak zobaczylem dojscie do termostatu to zdebialem czy ktos moglby mi pomoc i napisac badz pokazac jak sie mam za to zabrac??? wiem ze jest sporo odkrecania kompresor pompa i w sumie nie wiem czy odkrecac od dolu czy od gory prosze pomozcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #223 Napisano 12 Grudnia 2009 Żeby rozebrać od góry i tak będziesz musiał dół rozebrać. Masz klimę no to jest więcej roboty, przy pompie wspomagania trzeba odkręcić tylko 3 śruby więc to nie jest tak dużo:) Tak czy tak od dołu będzie najlepiej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #224 Napisano 12 Grudnia 2009 Odkręcić musisz ten któciec co widzisz na tym zdjęciu na przykład na dole: http://moto.allegro.pl/item850998151_pompa_wody_plynu_passat_b3_2_0_16v_115km.html i tam siedzi termostat. Czy trzeba do tego wyciągać kompresory czy inne pompy wspomagania? Nie wydaje mi się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
copper Zgłoś #225 Napisano 12 Grudnia 2009 wiem ze ten kruciec tylko jak sie tam dostac??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #226 Napisano 12 Grudnia 2009 Nie masz normalnie dostępu kluczem nasadowym do tych (zdaje sie) 2 śrub? Bez wykręcania innych klamotów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
copper Zgłoś #227 Napisano 12 Grudnia 2009 no wlasnie nie bo zaslania mi to jakas blacha do ktorej miedzy innymi przymocowana jest pompa wsp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #228 Napisano 12 Grudnia 2009 Wsporników pomp wspomagania były 2 lub 3 rodzaje, w moim przypadku najszybciej było odkręcić pompę od wspornika i potem wspornik od bloku. Za pierwszym razem zajęło mi to sporo czasu, gdybym mial to robić po raz 2, myślę że uwinąłbym się w godzinę. Kompresor chyba też trzeba będzie wyjąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #229 Napisano 12 Grudnia 2009 No to pewnie trza wywalić wszystko, czyli od góry altek, kompresor i pompe wspom, a potem tą łape od pompy wspom i dopiero masz dostęp. Ale w tym temacie konkretów już nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #230 Napisano 12 Grudnia 2009 blacha do ktorej miedzy innymi przymocowana jest pompa wsp Bo trzeba zluzować pompę wspom. a tą łapę pod którą jest termostat trzeba całkowicie odkręcić inaczej się nie da w 2E. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naprawa21 Zgłoś #231 Napisano 12 Grudnia 2009 witam mam pytanie kupiłem passata b3 18 benzyna 1990 był chłodzony wodą odkręciłem wąż przy pompie odpaliłem silnik i spuściłem płyn lecz jak zaczełem zalewać przez zbiorniczek wyrównawczy do weszło 3,5 litra po odpaleniu przewody są strasznie napenczniałe czy jest opcja że nie spuściłem wszystkiej wody ponoć jeśli spuszcz się płyn to trzeba włączyć nawiew prosze o podpowiedz co moge zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #232 Napisano 12 Grudnia 2009 Jeśli chcesz spuścić wszystko to musisz wyjąć termostat bo inaczej w bloku zostanie płyn niewiele bo niewiele ale zawsze zostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
naprawa21 Zgłoś #233 Napisano 13 Grudnia 2009 dziękuje za odpowiedz nato wychodzi że zostało około 1,5 litra bo wchodzi około 5 litrów to najlepiej spuścić jeszcze raz i wyjąć termostat ale spuścić tak jak spuszczałem czy inaczej i jak zalać aby niezapowietrzyć układu bo tak jak pisałem że przewody są tak napęczniałe jak go odpale że chyba je rozsadzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #234 Napisano 13 Grudnia 2009 (edytowane) odkręcasz pompę wspomagania i masz już widok na termostat- najpierw ściągasz wąż przy obudowie termostatu spuszczasz płyn, odkręcasz obudowę termostatu, wyciągasz go i masz resztę płynu z bloku- lepiej sobie zawczasu podstaw coś Radzę też wymienić te oringi od termostatu a przed założeniem sobie go najlepiej sprawdź z termometrem(temperaturę otwarcia). Odnośnie odpowietrzania układu to nie odpowietrza się go- sprawdź sobie pierwszą stronę tego wątku tam masz to opisane. Aha skąd ty wziąłeś te 5 litrów? Nie pamiętam ile dokładnie ale coś koło 4 do benzyny wchodzi, chyba że masz chłodnicę z diesla:) Edytowane 13 Grudnia 2009 przez tomw88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
copper Zgłoś #235 Napisano 13 Grudnia 2009 chlopaki udalo mi sie wykrecilem parenascie srubek zeby sie okazalo ze jak kolega powyzej pisze wystarczy odkrecic pompe wsp. i lapke co daje chyba 4 srubki. acha i tu pytanie bo wszystko poskrecalem plynu nalalem i nie chce odpalic czy trzeba zrobic cos jeszcze czy tylko braklo mi benzyny??? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #236 Napisano 13 Grudnia 2009 Witam, ja mam inny problem z temperatura i nei wiem czy to termostat czy cos innego. jakis tydzien temu wymieniłem płyn chłodniczy odpowietrzyłem i wsztstko było w jak najlepszym porzadeczku maszynka przestała sie grzac (bo tamten płyn to dosłownie mól był) ale do czasu gdy 2 dni temu pojechalem do miasta i z powrotem i wogle sie nie nagrzał no do jakis 70 stopni stwierdziłem ze cos jest nie tak stanołem i czekałem az sie nagrzeje ale nic wogole niecale 70 stopni jak jade to troche wzrasta ale jak stane w korku spada ponizej tej temperatury co sie dzieje samochod jest ciagle zimny i nie weim z jakiego powodu. Prosze o pomocczy to moze byc termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #237 Napisano 13 Grudnia 2009 cooper no jeżeli nic nie mieszałeś w elektryce to na pewno coś z paliwem:) Józefoo a wentylator ci się za wcześnie nie włącza? Ale najpierw to sprawdź rzeczywistą temperaturę bo może to tylko zimne luty w liczniku i po prostu wskaźnik tobie źle pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #238 Napisano 13 Grudnia 2009 wentylator wogóle sie nei włancza a jak luty na czujniku patrzyłem wszystko czyste kabe sa nei przetarte wogole ten gruby przewód z silika do chłodnicy jest ciagle simny owszem w zbiorniczku cisnienie jest bo płyn zwieksza swoja obietosc i jak otwierac po zgaszeniu to słychac uchodzace cisnienie czy sie cos zapchało jak to jest możliwe ze samochod sie nie nagrzewa dla mnie jest to nie do pojecia i nie weim co sie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #239 Napisano 13 Grudnia 2009 Nie chodzi czy luty są czyste czy brudne może po prostu nie będzie przejścia i nie pokaże tobie wskaźnik dobrze. Powiem tak zapchac się nie zapchało bo silnik by się przegrzewał. Dolny wąż od chłodnicy powinien być lodowaty do momentu pierwszego otworzenia termostatu, później on będzie tylko ledwo letni. Termostat otwiera się przy odpowiedniej temperaturze silnika i puszcza obieg tylko na chwilę do momentu, aż silnik będzie miał te swoje ~90st. wentylator włączy się dopiero wtedy gdy temperatura na dole chłodnicy będzie powyżej 90 więc do tego potrzeba dłuższej jazdy po mieście. Na ludzki rozum jeżeli wentylator nie włącza się tobie za wcześnie to nierealne jest żeby w mieście mu malała temperatura a przy dłuższej jeździe (pod tym pojęciem rozumiem trasę) temperatura rośnie. W przypadku ciągle otwartego termostatu to w mieście będzie się przegrzewał a w trasie spadnie temperatura poniżej 70. Jeżeli termostat nie będzie otwierał to temperatura będzie rosła i rosła aż dół chłodnicy osiągnie pow 90st i włączy się wentylator ale prędzej się płyn zagotuje:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #240 Napisano 13 Grudnia 2009 no dobra ale jak stoi 20 minut na wolnych obrotach i przewód ten do chłodnicy i z chłodnicy jest zimny a przwwód np do parownika jest tak goracy ze jaja smazyc mozna to cos jest nei tak tym bardziejze wskazówka podniesła sie troszeczke na podzialce temperatury. a termostat jest na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach