yoda2 Zgłoś #1381 Napisano 18 Kwietnia 2014 Wentylator u mnie załącza się przy około 102 stopniach, zegary podczas normalnej jazdy po mieście stoją na 95 stopni.. Sprawdź przy jakim wskazaniu zegara dolny wąż staje się ciepły (delikatnie chłodniejszy od górnego)U mnie kiedyś wentylator załączał się przy 80 st.wymieniłem czujnik na jakiś tani ,dalej to samo ,wymiana termostatu ,żadnej zmiany ,poprawiłem luty i wymieniłem stabilizator bo zauważyłem że wskazania temp.i poziom paliwa jest raz większy raz mniejszy,wskazania się uspokoiły ale temperatura dalej wentylator się załączał przy 80 st.W końcu wymieniłem czujnik temperatury na oryginalny z aso i wentylator załącza się przy 90st. ale w trasie mam ok 85.Nic nie robię z tym ,śmigam już tak 1,5 roku i nic się nie dzieje, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeekk_92 Zgłoś #1382 Napisano 24 Kwietnia 2014 witam, posiadam passata 2,0 b+g, 110(114) KM 1994r, ostatnio miałem problem z odpaleniem, po przejechaniu ok 80 km tryb mieszany, temperatura wskazywała normalnie, zgasiłem go a za dosłownie za parę minut nie mogłem go odpalić, po odczekaniu gdzieś paru godzin odpalił i jest jak na razie wszystko normalnie, czy ktoś może wiedzieć co się mogło mu przytrafić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #1383 Napisano 24 Kwietnia 2014 witam, posiadam passata 2,0 b+g, 110(114) KM 1994r, ostatnio miałem problem z odpaleniem, po przejechaniu ok 80 km tryb mieszany, temperatura wskazywała normalnie, zgasiłem go a za dosłownie za parę minut nie mogłem go odpalić, po odczekaniu gdzieś paru godzin odpalił i jest jak na razie wszystko normalnie, czy ktoś może wiedzieć co się mogło mu przytrafić?? Rozumiem, że kręcił rozrusznikiem a nie zapalał? Nie szarpał silnikiem, rzucał nim, próbował załapać po zaprzestaniu kręcenia rozrusznikiem? W takim wypadku sprawdzał bym cewkę zapłonową, kable WN, kopułkę i palec.. Sam miałem taką sytuację, że cewka po nagrzaniu się nie dawała oznak życia. Auto ostygło i zapaliło za pierwszym przekręceniem kluczyka. Ale to tylko domysły..może to być wiele innych rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #1384 Napisano 27 Kwietnia 2014 witam, posiadam passata 2,0 b+g, 110(114) KM 1994r, ostatnio miałem problem z odpaleniem, po przejechaniu ok 80 km tryb mieszany, temperatura wskazywała normalnie, zgasiłem go a za dosłownie za parę minut nie mogłem go odpalić, po odczekaniu gdzieś paru godzin odpalił i jest jak na razie wszystko normalnie, czy ktoś może wiedzieć co się mogło mu przytrafić?? Niedawno miałem podobnie,winę za to ponosiła cewka zapłonowa kupiłem na szrocie używkę i auto pali jak marzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeekk_92 Zgłoś #1385 Napisano 28 Kwietnia 2014 dzięki, sprawdzę dogłębniej problem, jeszcze słyszałem że niemcy montowali w benzyniakach czujniki od przegrzania silnika (czy coś w tym guście) słyszę to pierwszy raz i nie wiem gdzie on się mniej więcej znajduje, mam jeszcze pytanie: dlaczego mam czujnik temperatury niedaleko filtra kabinowego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #1386 Napisano 28 Kwietnia 2014 czujniki od przegrzania silnika (czy coś w tym guście) Ja także pierwsze słyszę i nawet nie wiem jak miało by to działać? dlaczego mam czujnik temperatury niedaleko filtra kabinowego Masz klimatyzację lub thermotronic u siebie? To jest zapewne czujnik regulacji temperatury w kabinie auta. Kolejny powinien być przy skrzynce bezpieczników i jeszcze jeden przy lampce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1387 Napisano 28 Kwietnia 2014 że niemcy montowali w benzyniakach czujniki od przegrzania silnika W zegarach masz czerwoną kontrolkę która mruga ze trzy razy po przekręceniu na zapłon. Jak masz wtyczkę w zbiorniczku wyrównawczym to ta kontrolka będzie mrugać gdy poziom płynu będzie za niski, w innych przypadkach ta kontrolka mruga gdy temp. silnika osiągnie zbyt wysoka temp. dlaczego mam czujnik temperatury niedaleko filtra kabinowego?? Jak masz klimę to ten czujnik nie pozwala włączyć klimy zimą gdy temp. zewnętrzna spadnie poniżej 7 stopni. po odczekaniu gdzieś paru godzin odpalił i jest jak na razie wszystko normalnie Jest to oznaka umierającego halla w aparacie, w końcu możesz juz wcale nie odpalić w drugim przypadku może to być cewka. Aby sprawdzić co padło to po nieudanej próbie rozruchu słuchamy czy w zbiorniku paliwa słychać zaraz pompę przez ułamek sec zaraz po wyłaczeniu rozrusznika. Jak pompę słychać to cewka nawaliła a jak nie słychać to hall. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gres102 Zgłoś #1388 Napisano 7 Maja 2014 Witam, mam passata b4 1.8 75km lpg, okolo 2 tyg temu strzelił mi górny wąż od chłodnicy, miałem okolo 1 km do domu wiec dojechałem tak zagrzewając silnik do 110 stopni. Wąż naprawiłem , przez pewien czas było wszystko w porządku , ale zauważyłem że węże są bardzo naprężone i do tego raz chłodnica się nagrzewała a raz nie, zlekceważyłem to i 30km od domu urwało mi sie plastikowe kolanko od wody od kolektora gazu. Prowizorycznie pokleilem to taśmą ale woda i tak ucieka ła bardzo szybko i co chwile musiałem dolewać wody z kranu bo innej nie mialem. W tym czasie silnik tez mocno się grzał. Następnego dnia wymieniłem te kolanko , odpalam silnik i rozgrzał sie momentalnie , chłodnica się nie rozgrzała węże były bardzo napięte. Nagle zaczął mi kopcić z rury wydechowej ( domyśliłem się że zapiekłem uszczelkę pod głowicą). Zastanawiałem się dlaczego ta chłodnica i dolny wążjest caly czas zimna mimo ze górny wąż jest gorący. Postanowilem wymienić termostat na nowy. Dzisiaj go wymieniłem, ale problem jest cały czas, chłodnica nic się nie nagrzewa, a silnik sie grzeje, wentylator tez się nie włącza. Z rury wydechowej nie widać aby za mocno leciał dym, ale zostawia mokrą plamę od wydmuchu spalin, gdy stoi w jednym miejscu. Jak myślicie , co może być jeszcze nie tak ?? dodam że chłodnica jest na pewno drożna bo wlewałem do niej od góry kilka litrow wody , a dołem wypływała bez oporu. Nagrzewanie teraz nie działa wcale, ale jeszcze przed tą trasą na której pękło mi kolanko od kolektora wszystko działało. Zastanawiam się czy wwymienić jeszcze pompę wody ? czy oddać go do mechanika do którego jestem umówiony na poniedziałek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1389 Napisano 7 Maja 2014 Przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku kolego :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #1390 Napisano 22 Maja 2014 Witam,zastanawia mnie temperatura w moim aucie.Otóż jakiiś rok temu wymieniłem termostat bo temperatura w trasie spadała poniżej 70 stopni.Żadnej reakcji,dalej to samo.pożyczyłem od kumpla czujnik temperatury i wszystko ok.,więc zakupiłem sobie w ASo nowy czujnik i śmigałem aż do poprzedniego tygodnia.Wtedy zauważyłem ,że w trasie temperatura wynosi nieco ponad 70 stopni a wentylator włącza się między 80 a 90 st.Dolny wąż idący od termostatu robi się ciepły przy ok.70st.Myślałem że to czujnik ,więc znowu pożyczyłem od kumpla ale wskazania na jego czujniku są takie same jak na moim .Czyżby poleciał mi termostat ?bo czytając wszystkie posty odnośnie temperatury to już zgłupiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1391 Napisano 22 Maja 2014 wentylator włącza się między 80 a 90 A powinno powyżej 90 stopni. Może to być jeszcze wina zegarów, obadaj masy na skrzynce przekaźników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1392 Napisano 22 Maja 2014 Ja też obstawiam zegary... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gniochu Zgłoś #1393 Napisano 11 Grudnia 2014 Witam. Mam pytanko odnośnie ciśnienia cieczy w vr6. Czy to normalne że jak odkrece korek plynu przy temp. Około 90 stopni strasznie wywala płyn z dużym ciśnieniem? Czy są to objawy uszczelki pod głowicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1394 Napisano 11 Grudnia 2014 To są poważne objawy głupoty i tępoty właściciela, poza tym nie chodziło się na fizykę i nie wie się że ogrzewana ciecz zwiększa swą objętość...., ale do rzeczy to normalne bo układ jest ciśnieniowy a zaworek w korku reguluje to ciśnienie chyba że jakiś niedouczony człowiek otwiera zbiorniczek przy 90 stopniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gniochu Zgłoś #1395 Napisano 11 Grudnia 2014 Ale również podobna sytuacja ma przy nieco niższej temperaturze około 80 stopni według zegara. A i jeszcze jedna sprawa, jak jadę temperatura jest niższa ale z kratek wieje ciepłe powietrze natomiast jak stoje w miejscu z kratek wieje zimno a temperatura delikatnie idzie do góry nie jest to jakiś gwałtowny skok do góry ale jak to benzyna chodząc a na wolnych obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1396 Napisano 11 Grudnia 2014 Ale również podobna sytuacja ma przy nieco niższej temperaturze około 80 stopni według zegara. Powiedz czy ty tak naprawdę czy żarty sobie robisz? A i jeszcze jedna sprawa, jak jadę temperatura jest niższa ale z kratek wieje ciepłe powietrze natomiast jak stoje w miejscu z kratek wieje zimno a temperatura delikatnie idzie do góry nie jest to jakiś gwałtowny skok do góry ale jak to benzyna chodząc a na wolnych obrotach. Może masz zapchaną-na nagrzewnicę , albo klapy nawiewów w tunelu do regeneracji ale to musisz poruszyć w innym temacie na forum poza tym określ się jakie masz auto (nyse, żuka poloneza czy ładę) może będzie ci łatwiej pomóc -choć przyznaje czytając to wyżej obawiam się że mogą być problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gniochu Zgłoś #1397 Napisano 11 Grudnia 2014 Kolego nie wiem o co Ci chodzi. Poprostu pytam ponieważ nie znam się zbytnio na takich rzeczach a forum chyba jest od tego. Przepraszam że może uważasz to za idiotyzm ale chciałbym żeby ktoś mi udzielił odpowiedzi a nie żartował ze mnie auto passat b4 silnik to vr6 sorki ze nie napisałem odrazu. O jakich klapach piszesz? Wiem że poprzedni właściciel wymieniał nagrzewnice lub czyscil nie wiem w każdym razie wyciągał i pewnie przez to tez nie działają mi klapy na nadmuchach w climatronic bo albo nie podpiął jak trzeba albo coś się zablokowalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1398 Napisano 13 Grudnia 2014 Gniochu sprawdź termostat, czyli czy dolny wąż robi się od razu gorący czy dopiero po nagrzaniu do 80-90 stopni. Masz tez objaw zapowietrzonej nagrzewnicy. Teoretycznie ten układ sie sam odpowietrza ale jeśli masz climatronic to warto go przetestować, szukaj tematów o climatronicu co i jak w nim sprawdzić, ponoć też idzie go zdiagnozowac wyświetlaczem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidzx9r Zgłoś #1399 Napisano 2 Lutego 2015 Witam. Posiadam następnego paska b4 1.6 benz climatronik. Otuż u mnie problem polega na tym, że natychmiast po włączeniu samego nadmuchu bez klimatyzacji właczaja mi sie wentylatory chłodnicy. nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący i tak się włączają. wyłączam nadmuch i wentylatory też ustają. W trasie temperatura około 67C gdy stoi łapie 90C. Powiem, że auto ma 70tkm i było serwisowane w vw do samego końca i jest to realny przebieg. Czy orientuje się ktoś może czy tak powinno być??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryst Zgłoś #1400 Napisano 29 Kwietnia 2015 Witam Jestem nowy, zarówno na forum jak i w temacie samochodów z silnikiem diesla. Mam passata b3 1.9 td, w którym sytuacja wygląda następująco. Silnik nagrzewa się normalnie do 85- 90 stopni, w korku trzyma temperaturę, nie przegrzewa się, wentylatory się włączają. Problem występuje podczas szybkiej jazdy, zwłaszcza w połączeniu z podjazdem na wzniesienie, temperatura skacze do 110 -115 st. Dodam, że wymieniłem pompę wody (ciekła) a przy okazji termostat i płyn, ogrzewanie działa normalnie. W czym może być problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach