Skocz do zawartości

dawidzx9r

  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O dawidzx9r

  • Urodziny 05.04.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    dawid
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Koszalin

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    B4 1.6 100KM (AFT)
  • Rok produkcji
    1996
  1. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    Jestem po całym zabiegu. Parownik nie wyglądał strasznie ale był zielonkawy. Myjka ultradźwiękowa niedostępna ale zrobiłem to sam. Płyn do naczyń, gorąca woda i pistolet do ropowania. Dwa razy myłem obficie wodą z płynem a później spirytusem do odkażania narzędzi chirurgicznych i tak też 2 razy. Zostawiłem parownik na noc w spirytusie a następnie wszystko z niego wydmuchałem oraz wysuszyłem. Ogarnąłem klapki mieszalnika, naprawdę była katastrofa, i nie ma problemu z rozpołowieniem tego boxa. Ludzie piszą, ze się rozhermetyzuje i w ogóle a ja wam powiem, że to głupoty bo to w cale to nie jest hermetyczne tylko normalne spięte dwa kawałki plastiku za pomocą spinek. Klapy okleiłem gumą spienioną samo-przylepna odporna na wilgoć, temperatury, UV, grzyby itd. Klej na gumie rewelacyjny, nie ma możliwości odklejenia tego materiału po przyklejeniu, więc będzie trzymał. Teraz tak grzeje, że przy wylotach w ręce parzy, tego się nie spodziewałem, że b4 potrafi tak grzać. Zapomniałbym, jak ktoś ma klimę to przed rozbiórką proponowałbym jechać do serwisu z klimą i spuścić czynnik, ja tego nie zrobiłem, a gdy odłączyłem zawór ekspansywny to pożałowałem, bo takiego ciśnienia się nie spodziewałem, poza tym jeśli ktoś się waha z tą robocizną to polecam bo warto. Całość zajęła mi 20 godzin. Największym problemem jest wsadzić deskę z powrotem, już mi nerwy puszczały ale z kefirami dałem rade. Pozdrawiam ps Xenon w trakcie, zostało tylko spolerować kółko na soczewkę.
  2. Bi-xenon skrętny - usterka?

    Witam. Wiem, ze pisze nie w tym dziale ale nigdzie nie moge znalezc podpowiedzi. Czy w gniazdo d1s bedzie pasowac zarnik d3s? Mam nowe przetwornice na d3s oraz zarniki tylko pytanie czy palnik d3s podejdzie w soczewke d1s?
  3. B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

    NO to znów wydatki. Gdybym podjechał do jakiegoś elektryka to da radę to zdiagnozować bo nie chcę znów wywalić 500zł na darmo.
  4. B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

    Zauważyłem też inną ciekawa informację. Gdy odpalę i jadę gdy silnik jeszcze jest zimny wszystko jest okej, lecz gdy się nagrzeje lub gdy jest już ciepły zgaszę i uruchomię ponownie problem sie pojawia. Kolega mówi, że wytarty wałek lub przepływka, tylko co ma przepływka jeśli na gazie i benz jest to samo? Skoro silnik pracuje na gazie przepływka mu nie potrzebna.
  5. podczas jazdy gasnie

    Ja miałem podobnie tylko bez różnicy jaki bieg był wbity. Szukałem wszystkiego i znalazłem była to kostka stacyjki. Auto samoistnie gasło i później znów się uruchamiało. Jak będziesz jechać spróbuj kierownicą poszarpać na boki może zgaśnie jak tak to kostka do wymiany. Mi przy okazji radio wyłączało i wg.
  6. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    No to wiem na czym stoję. Już 25 września wyciągam wszystko i czyszczenie. Tak jak mówisz kupię ten incydur i wymyje pod ciśnieniem pistoletem do ropowania powinno poskutkować. Zastanawiam się jeszcze czy nie oddać do mycia ultradźwiękiem? De tego w ostatniej fazie czyszczenia tym alkoholem dodam może jakiegoś perfumu minimalnie żeby troszkę pachniało i powinno grać. Pozdrawiam.
  7. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    Przeszukałem niemiecki ebay i znalazłem nowe parowniki tylko że od golfa III. Wymiary niby takie same różnica w długości 8mm wygląd poglądowy na zdjęciu taki sam. Czy by pasował? Ważne ze nówka na pewno by nie śmierdział. Ktoś się orientuje? Bo gdyby okazało się że pasują i są identyczne to biorę. http://www.iparts.pl/czesc/parownik-klimatyzacji-vemo-v10650014,0-183-v10650014-616596.html W spisie niby paska nie ma ale dla mnie golf III i b4 to bliźniaki tylko ciekawe czy te klimatroniki takie same.
  8. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    Dobra. Chęci były wszyscy obdzwonieni nawet VW parownik jest niedostępny. Przestali go produkować w 2015r i już nie ma możliwości go kupić. Pytanie. Czym to dobrze wyczyścić? Może tymi produktami do felg, które krwawią? Może to http://allegro.pl/tenzi-alux-silne-mycie-felg-aluminiowych-5l-i5187972745.html ?? Myślałem żeby najpierw tym dobrze przepłukać następnie zostawić na noc w https://metaltech.sklep.pl/p/32345/20803/preparat-przeciw-mchom-algom-i-glonom-beko-koncentrat-1l-grzybobojcze-preparaty-chemiczne-farby-i-chemia.html a następnie obficie płukać i wysuszyć. Co o tym myślicie?
  9. Pompa wspomagania, którą wybrać

    Moja pompa popiskiwała jak było chłodniej, jak było zimno to była tak głośna, ze swoich myśli nie słyszałem będąc w aucie. Też kupiłem taką pompę tzn. w tych przedziałach cenowych też nie wiem jaka to marka ale już drugi rok i jest super. Wszystkie zamienniki są troszkę inaczej zrobione i jak zmienisz już pompę i przełożysz koło pasowe to śruby mocujące nie dociągną ci koła pasowego bo łebkami zaprą się o rant wałka pompy. Ja musiałem tylko podszlifować śrubki i pasuje elegancko. Przy kupnie zwróć uwagę na wyjście rurki od wspomagania bo widziałem, że są dwa rodzaje. Link do pompy niżej. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam http://www.ebay.de/itm/SERVOPUMPE-VW-PASSAT-35I-POLO-CLASSIC-6K-VENTO-1H-/390903675560?fits=Model%3APassat&hash=item5b03acbaa8:g:B5oAAOSwp5JWUGwv
  10. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    A ja jestem innego zdania o tych parownikach. Koledzy te auta mają już po ponad 20 lat więc mają prawo te parowniki się zagrzybiać i śmierdzieć. Nie wierzę w to, że wyjeżdżając nową b4 z salonu po dwóch czy trzech a nawet 4 latach śmierdziało z klimy wraz z całym autem. Moje zdanie jest takie. Gdy się parownik kończy jeździmy z zasyfioną chłodniczką na którą nas po prostu nie stać, żeby wymienić tylko jak to polaczki próbujemy po taniości coś naprawiać. Niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć i po prostu nadchodzi czas na wymianę. Myślę, że śmierdzące powietrze z parownika wsiąka miesiącami w tapicerkę i inne elementy, dlatego stąd ten smród w b4. Ja postanowiłem wymieniam na nówkę i myślę, że mi posłuży najwyżej, stracę na tym choć nie wierzę, bo jak będzie nowe i będzie się dbać to posłuży latami. Profilaktycznie można co roku zozonować i myślę że znów wytrzyma kilkanaście lat.
  11. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    To we wrześniu się za to zabieram. Parownik dość drogi bo 1300zł ale w końcu pozbędę się smrodu a przy okazji ogarnę klapki w mieszalniku. Może zrobię jakąś małą fotorelację z demontażu tego ustrojstwa i wrzucę na forum.
  12. Parownik klimatyzacji - czyszczenie (B4)

    Witam po raz kolejny. Takie pytanie do użytkowników, którzy już to robili. Ile czasu mniej więcej zajmuje ściągnięcie deski rozdzielczej, ogarnięcie klapek w nagrzewnicy, wymiana parownika i ponowne złożenie całości do kupy? I czy da radę zrobić to w pojedynkę?
  13. B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

    Wężyki pozmieniane i dalej to samo. Nie mam sił. Chyba Diesla trzeba będzie wrzucić i będzie po sprawie.
  14. B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

    Przepływkę odpinałem, sondę lambda też i dalej to samo. Być może to te wężyki co mówi Sleaze tylko nie ma ich tam zbyt wiele. Jak gdzieś dostane wężyki to powymieniam i spróbuje czy coś to poskutkuje.
  15. Witam forumowiczów otóż mam problem z moim szczurem z 1996r 1.6 AFT. Samochód nie przyspiesza płynnie w okolicach 4tyś obrotów. Od początku normalnie dochodzi w okolice 3800 zaczyna go dusić, tak jakby trzymać, tak jakby chciał jechać a nie mógł, męczy sie do okolo 4150 i później jakby normalnie zaczyna jechać. Jest to strasznie wnerwiające bo ciężko jest wyprzedzać. Auto oryginał ma 128tkm dzieje się tak na gazie jak i na benzynie czyli problem paliwa odpada. Wymienione zostały na oryginał palec, kopułka, kable, świece, na dodatek także wymieniłem cewkę i dalej jest to samo. Ręce opadają. Może ktoś z was ma pomysły co to może być za bolączka?
×