Skocz do zawartości
mhipo

elektrycznie składane lusterka

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Witam,

    na starcie piszę, że nie ma informacji takiej jaką szukam...

    otóż posiadam elektrycznie składane, sterowane, podgrzewane z kierunkowskazami lusterka do paska, ale jest problem, ponieważ nie wiem gdzie podłączyć kabelki, aby z pilota się otwierały, a gdy zamykam auto to mają się zamknąć.

    Myślałem o centralnym, ale po przekroczeniu 15km/h uaktywnia mi się antynapad i drzwi są zamykane - więc pomysł z centralnym odpada.

     

    Bardzo proszę o pomoc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    No ale jest chyba różnica w zamknięciu z zewnątrz (wtedy panel środkowy otwierania jest wyłączony), gdy jest wyjęty kluczyk ze stacyjki, a zamknięciu po przekroczeniu 15 km/h (kluczyk w stacyjce panel wewnątrzny działa). Tu raczej już musisz pokombinować coś z modułem komfortu. Też myślę o takich lusterkach i coś mi się zdaje, że raczej uderzę z tym do kumatego ASO na założenie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    mozesz pokombinowac pod alarm z przekanzikami, ale to juz wieksza robota. ja miałem przerabiac nowe lustrka na pochylanie przy wstecznym, ale sobie odpuscilem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Możesz jeszcze pomyśleć o diodzie w drzwiach która mruga tylko po zamknięciu samochodu z pilota - tutaj jednak też trzeba przykombinować. Wiadomo że mrugnięcie byłoby sygnałem do zamknięcia, brak "mrugania" przez 2s sygnałem otwarcia lusterek - tutaj już wkracza jednak prosta elektronika.

     

    //EDIT

    To może jakiś konkret. Google jednak potrafi, trzeba zadać sobie jednak trochę trudu. Facet z powodzeniem zmontował cały mechanizm tak jak to jest w oryginale - do reszty polecam poczytać : http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=61943

     

    Pozdrawiam

    Edytowane przez artuj

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość hezek

    można wszystko rozegrac za pomocą przekaźników centralnego zamka i alternatora ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Mam zamontowany alarm fabryczny i "inny" :) do wspomnianego alarmu mam podłączone szyby, aby się zamykały w trakcie uzbrajania alarmu czy również pod kabelki od automatycznego zamykania szyb można podczepić kabelki od zamykania lusterek, a sygnał otwierania wyciągnąć kabelki z zamka centralnego ??

    co o tym myślicie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    gdzie w ogóle można kupić takie lusterka? i jaki ich koszt ?:) czy jesli kupie na allegro takie od b6 to nasadki plastikowe beda pasowaly zebym nie musial nic lakierowac?? jesli nie czy cale lusterka od b6 skladane el pasuja do b5 FL z 2004r. Prosze o jakas odpowiedz bo o jedno lusterko juz ostatnio ktos mi zawadzil, oblamal i uciekl jak samochod mialem pod praca. A jak sie schowa to bedzie ok :D

    Edytowane przez kamilb

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001
    Mam zamontowany alarm fabryczny i "inny" :) do wspomnianego alarmu mam podłączone szyby, aby się zamykały w trakcie uzbrajania alarmu czy również pod kabelki od automatycznego zamykania szyb można podczepić kabelki od zamykania lusterek, a sygnał otwierania wyciągnąć kabelki z zamka centralnego ??

    co o tym myślicie?

     

    Jak masz 2 alarmy to sprawdz kazdy alarm ilo kanalowy masz i jak masz ten dokladany np. 2 kanalowy i jeden masz wolny to problem rozwiazany podlaczasz jeden kanal ylko zalezy jaki dje impuls + czy - i wtedy jak zamykasz to na drugim kanale podawany impuls zakniecia i beda sie skladaly a jak otwierasz to na odwrot to tak w szybkim skrucie !!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    kamilb

     

    Proszę bardzo poniżej wykaz :

     

    A/ Obudowa lusterka wstecznego dla pojazdów z lusterkami elektrycznie ustawianymi, składanymi i ogrzewanymi ;kolor czerń satynowa:

     

    - strona prawa

    3B1 857 508 G 01C Okres montażu 05/02-12.02 cena ok.750zł

    3B1 857 508 AE 01C Okr. mont. 01/03-10.03

    3B1 857 508 AF 01C Okr. mont. 05/02-10.03

    3B1 857 508 H 01C Okr. mont 05/02-12/02( j.w oraz dodatkowo z elektrycznie regulowanymi fotelami z pamięcią) cena ok 830zł

    3B1 857 508 AC 01C Okr. mont. 01/03-10/03(j.w oraz dodatkowo z elektrycznie regulowanymi fotelami z pamięcią)

    3B1 857 508 AD 01C Okr. mont. 05/02-10/03 (j.w oraz dodatkowo z elektrycznie regulowanymi fotelami z pamięcią)

     

     

    B/ Obudowa lusterka wstecznego dla pojazdów z lusterkami elektrycznie ustawianymi, składanymi i ogrzewanymi ;kolor czerń satynowa:

     

    - strona lewa

    3B1 857 507 M 01C Okr. mont. 05/02-10/03 cena ok. 650zł

    3B1 857 507 L 01C Okr. mont. 05/02-10/03 (j.w oraz dodatkowo z elektrycznie regulowanymi fotelami z pamięcią) cena ok.830zł

     

     

     

    C/ Obudowa lusterka wstecznego z kierunkowskazem dla pojazdów z lusterkami elektrycznie ustawianymi, składanymi i ogrzewanymi ;kolor czerń satynowa:

     

    - strona prawa

    3B1 857 508 BB 01C Okr. mont 11/03-06/05 cena ok.750zł

     

    - strona lewa

    3B1 857 507 AB 01C Okr. mont 11/03-06/05 cena ok.750zł

     

     

     

    D/ Obudowa lusterka wstecznego z kierunkowskazem dla pojazdów z lusterkami elektrycznie ustawianymi, składanymi i ogrzewanymi oraz dodatkowo z elektrycznie regulowanymi fotelami z pamięcią;kolor czerń satynowa:

     

    - strona prawa

    3B1 857 508 BA 01C Okr. mont. 11/03-06/05 cena ok.830zł

     

    - strona lewa

    3B1 857 507 AA 01C Okr. mont. 11/03 06/05 cena ok.830zł

    Edytowane przez JurekW

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4
    Rok prod: 2004

    Artykuł ze stronki http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=61943&highlight=folding+mirrors tyczy instalacji takich składanych lusterek w aucie które go nie posiadały, nic tam na temat składania z pilota od centrala.

     

    Ja mam w aucie takie lusterka w opcji z pamięcią (tyle że bez kierunków) - mogę je ręcznie złożyć z przełącznika obracając go to tyłu - na razie tylko w planach, ale jest, podłączenie składania lusterek tak aby każde zamknięcie auta z pilota składało lusterka a otworzenie z pilota rozkładało. (bez znaczenia czy z oryginalnego scyzoryka czy dogranego pilota do centralki dołożonego alarmu)

     

    Myślałem o centralnym, ale po przekroczeniu 15km/h uaktywnia mi się antynapad i drzwi są zamykane - więc pomysł z centralnym odpada.

     

    Pomysł z centralnym jest dobry - można, dość łatwo, odróżnić zamknięcie centralnego zamka z pilota, od zamknięcia centralnego zamka po przekroczeniu 15km/h, czy też zamknięcia zamka z kluczyka - wystarczy prosty iloczyn dwóch sygnałów, gdzie jeden to impuls zamknięcia a drugi to taki który występuje tylko w jednym przypadku - zamknięciu z pilota.

     

     

    Przydałby się jakich schemat - czy ktoś może takowy posiada ?

     

    Trzeba by sprawdzić co robi (w sensie elektrycznym) odwrócenie tego przełącznika, czyli jak działa oryginalne składanie i otwieranie lusterka - wtedy jakoś dopasować się do tego za pomocą przekaźników, czy jakiegoś prostego układu elektronicznego i podpiąć to do alarmu, ale tak aby nie rozwalić funkcjonalności oryginalnego przełącznika - czyli zrobić to dobrze.

     

    To temat którym zdecydowanie się zajmę w przyszłości - na razie na szybko dołożyłem sobie alarm, ale zostawiłem sobie na przyszłość "furtkę" i wyprowadziłem przewody od na razie niewykorzystanych dodatkowych kanałów i dodatkowych czujników w miejsce gdzie łatwo się podłączyć, więc do tematu na pewno wrócę na wiosnę.

     

    Aaa - dodam tylko że to składanie lusterek to mocno rozczarowuje - lusterka za bardzo to się nie składają, powiedziałbym że robią obrót o jakieś 75 stopni a nie pełne 90 i nawet po złożeniu odstają dość znacznie od auta (choć mniej)

    Edytowane przez bc_lESZCZ

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    za luxus trzeba zaplacic. Ty szukasz gotowego rozwiazania jak podlaczyc lusterka, ale nie masz w nich opcji skladania nawet. Wiec kto ci podesle gotowy schemat? Ja tu mowie o zwyklych lusterkach i wsadzeniu w nie modelarskich serw ktore sa wielkosci pudelka po zapalkach i ciagu ok 6Kg/cm, cos takiego z powodzeniem zlocy ci lusterko, ale jak uderzysz lusterkiem w kogos, to sie posypie wszystko, wiec zaczyna sie wyzsza szkola jazdy zeby to sesownie rozwiazac. najpier wymysl mechanimz ktory ci bedzie skladal lusterka jak nie chcesz wydac 1,5tys na nowe, a potem pomyslisz jak je podlaczyc, bo to juz najprostrze z tego bedzie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    dzięki za odpowiedzi.

    jednak z "Majorem" się nie zgodzę, ponieważ nie mam zamiaru modernizować wnętrza lusterka tylko kompletne, fabrycznie wyposażone w mechanizm zamykający założyć. Koszt nie jest duży jak na taką frajdę. NOWE lusterka elektrycznie składane, z kierunkami, podgrzewane i elektrycznie sterowane L+P = 720PLN.

    Za luksus nie do końca trzeba płacić, a myśleć nad jego osiągnięciem...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    mhipo gdzie takie ceny? :D i czy zakladasz je u siebie ? :) jesli tak to ja tez jestem chetny. Szczerze to zastanawialem sie nad lusterkami od B6 ale NIKT mi nie odpowiedzial czy beda one pasowaly do B5 Fl ;/ Chodzi mi glownie o to ze do B6 były fotochromy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Przeglądałem schematy elektyki w Passacie B5 3B 98r. Napięcie do silniczkow składania lusterek idzie z modułu drzwi (przymocowanego do silnika szyb) odpowiednio 13Pin drzwi kierowcy 16Pin pasażera, masa od silniczkow sterujących położeniem szkła. Może się komuś przydać.

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    nooooooooo :) tego szukalem ;) a czy te obudowy nie pasuja przypadkiem od oryginalnych luster? no i jakie wykonanie? w miare czy takie troche przecietne... ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    ja nie wyczytałem na tej aukcji że lusterka są wyposażone w automatyczne składanie elektryczne. Jest napisane jedynie ze są składane i sterowane elektrycznie a w sumie to każde są składane tylko kwestia czy napędem ręcznym czy elektrycznym :) Jak się mylę to mnie poprawcie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Ano mam kompletny schemat ;) Puść mi na priv maila, to podeślę PDF.

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    napisalem do goscia na gg, niby pisze ze skladane elektrycznie.... ale za chwile pisze ze on ich nie montowal :D

    może mhipo powie cos dokladniej, i interesuje mnie jeszcze czy to fotochromy sa, i sie sciemniaja ;D wole zaplacic nawet troche wiecej ale za cos dobrego :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    coś mi sie wydaje ze te lusterka sie nie składają elektrycznie,ponieważ za składane elektrycznie lusterka wołają ok 350 za używki i każde składane ma podświetlenie diodowe podłoża

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności