rosiek Zgłoś #1 Napisano 3 Września 2008 (edytowane) ???? Edytowane 23 Lipca 2011 przez rosiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #2 Napisano 3 Września 2008 Nie da rady. Do Astry musisz mieć np. Techa. Wogóle do opli nie jest tak łatwo z fejsem i programem jak do VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2008 ja mam fejsa co leci tez opla (S-TECH) ale na progrmie tech 2 roczniki od 1997-2004 masa pin nr5 linia k pin (zależnie od modelu) 3,7,8,12 +12V pin16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2008 więc tak ... da radę podłączyć opla tym samym feysem co grupę vag, program do tego jest dostępny -opeltech Jeśli dokładnie poznasz pinologię gniazda diagnostycznego vag i opla to będziesz mógł sobie odpowiednio taki kabel przerobić Ja mam kabelek (wszystko w jednej wtyczce), którym łączę się z vag, oplami, niektóre reno i volvo Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #5 Napisano 4 Września 2008 A to ciekawostka, czyli byłem nieco w błędzie? A w jaki sposób się łączysz? Za każdym razem zmieniasz pinologie czy masz taki cwany kabelek że sam się przestawia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2008 A to ciekawostka, czyli byłem nieco w błędzie? A w jaki sposób się łączysz? Za każdym razem zmieniasz pinologie czy masz taki cwany kabelek że sam się przestawia? Jak napisałem wyżej... wszystko jest w jednej wtyczce, piny są odpowiednio połączone ze sobą przez oporniki, tyle wyciągnąłem od sprzedawcy, więcej nie powiem bo nie rozbierałem wtyczki i nie mam zamiaru ważne, że działa Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2008 Czyli nie masz polskiego Vaga USB (o jaką kolega pytał) tylko inny fejs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #8 Napisano 4 Września 2008 vag nie chodzi w oplu tylko inny program a kabel generalnie jest ten sam, tyle, że trzeba piny pozmieniać. Na tym kablu, który mam chodzi vag com, polski vag, opeltech i vdcpro na którym mi najbardziej zalezało koledze proponuje coś w tym stylu: http://www.allegro.pl/item425396064_adapter_z_gniazda_obd2_na_wtyk_opel_10pin_promocja.html a program to już pikuś Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2008 a ja mam zwykłe wolne piny bez wtyczki i podpinam gdzie potrzeba;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #10 Napisano 6 Września 2008 do Opla najlepiej sprawuje sie kabelek na rs232 (na port COM). Na USB nie mialem okazji probowac. Osobiscie mam popularny interface na max232 i 2 tranzystorach. Jesli chcesz w Oplu tylko diagnoze silnka robic to nie musisz przekladac zadnych pinow, gdyz jest ona na pewno na 7pinie jak VW i wiele innych (wymaga tego standard Obd II). Na 7 pinie znajdziesz takze czasem licznik (np. niektore Vectra B). Pozostale piny w zlaczu diagnostycznym Opla to 12 (poduszka, abs jesli dobrze pamietam) i 3 (np. immobilizer). Interfejsy z tzw. multiplekserem (same "przepinaja" piny) roznie sie sprawuja, ja tam wole przepiac recznie. Co do wspomnianego programu Opel Tech2 to nie dziala on na starszych laptopach Toshiba (wyskakuje ze brak echa ze strony interfejsu). W sumie oferuje on tylko kasowanie bledow i dziala od ok. 96 roku. Lepszym programem jest AB-COM. Ma przynajmniej podglad wartosci mierzonych choc ma problem z autami do >97r. Ogolnie Ople przyzwoicie robi też popularny EuroScan. Nie mialem okazji testowac OpelScannera ale ma pozytywne opinie. Ten kabel od VAG bedzie takze dzialal z Carsoft BMW, ciezej Mercedes Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert199 Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2008 potwierdzam działanie takiego kabla w oplu vectra B 2000r używałem programu AB-COM i chyba za wiele sie nim nieda zrobić, może wyświetlić błędy skasować i jest podgląd bloków pomiarowych. na tym jego możliwości sie kończą. mam kabel na usb nowego laptopa i nie miałem większych problemów z uzyskaniem komunikacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 13 Września 2008 "takiego" czyli jakiego? polski vag-usb? Kolego, troszkę mylisz pojęcia Interfejs to interfejs potocznie zwany kabelkiem a program to program. Polski Vag to jest program i pójdzie tylko z samochodami grupy VAG. Poczytaj przyklejone tematy o VAG w tym dziale. Masz interfejs to dobrze, na forum opla załatw sobie program, na pewno tam mają rozmieszczenie pinów do poszczególnych modeli i do dzieła. Poprzepinaj piny w fejsie i skanuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert199 Zgłoś #13 Napisano 13 Września 2008 używałem takiego http://allegro.pl/item433357964_hit_vag_kkl_obd2_hurt_33_oszczedzisz_100zlszt.html kabla czyli zwykły standardowy kabel, nie na maxie. dodam, ze jeszcz udało mi sie połączyć z oplem combo z 2001r jeśli ktoś jest zainteresowany to moge podesłać programy. z bmw i mercedesem spróbuje jak będe miał, okazje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #14 Napisano 2 Kwietnia 2009 A czy próba podłączenia interfejsu VAG (USB, KKL, OBD2) do "oplowskiego" gniazda OBD2 może spowodować uszkodzenie tego interfejsu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #15 Napisano 2 Kwietnia 2009 A czy próba podłączenia interfejsu VAG (USB, KKL, OBD2) do "oplowskiego" gniazda OBD2 może spowodować uszkodzenie tego interfejsu?? Z tego co się orientuje to nie o ile rozpiska kabli w złączy z kablem (który masz się zgadza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2009 No właśnie i tu jest problem bo nie mam pojęcia jak "rozłożone" są kable w moim interfejsie do passata . Więc chyba nie będę ryzykował i sprawdzał .... a brat do Opla kupi sobie inny kabel . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach