Skocz do zawartości
Gość bibek78

Wymiana bebenka stacyjki

Rekomendowane odpowiedzi

a przed wymianą jak już udało się go odpalić to nie gasł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą palił jak złoto. Zaparkowałem chciałem odpalić i............ jakby wkładki nie było, kupiłem jakiś zamiennik wkładki i zamontowałem. Teraz odpali ale po sekundzie gaśnie. nie mam immo

 

---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 19:17 ----------

 

Zawsze odpalał jak od igły i nigdy nie musiałem go chechłać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo kostka padnięta... albo przekaźnik zapłonu... poszukaj pod hasłem "kostka stacyjki" na forum.. tam była rozpiska kolorów kabli.. połącz na krótko +12V z zapłonem i rozrusznikiem (dwa grube i cienki z paskiem, ale kolorów nie pamiętam)jak odpali i nie zgaśnie to znaczy że kostka stacyjki czyli nowy zamiennik jest do bani..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalozyles pierscien od imobilajzera na stacyjke? sprawdz czy kabel sie gdzies od niego nie wypial, immo Ci rozlacza silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mam immo

 

zalozyles pierscien od imobilajzera na stacyjke? sprawdz czy kabel sie gdzies od niego nie wypial, immo Ci rozlacza silnik

 

nie ma immo... dlatego proponowałem

na krótko +12V z zapłonem i rozrusznikiem (dwa grube i cienki z paskiem, ale kolorów nie pamiętam)jak odpali i nie zgaśnie to znaczy że kostka stacyjki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej przyczyną problemów z uruchomieniem silnika lub samoczynnym wyłączaniem są:

- błąd immobilizera (uszkodzona antena, uszkodzenie elektroniki) - tutaj odpada bo nie masz immo

- uszkodzenie fabrycznego alarmu

- uszkodzenie przekaźnika od zasilania elektroniki silnika, o ile dobrze pamiętam nr 109 - okropnie się grzeje i dochodzi do rozlutowania go w środku.

Jeśli po przekręceniu stacyjki brak reakcji - nie kręci rozrusznik - najczęściej uszkodzeniu uległa tzw. kostka stacyjki. Uszkodzeniu z reguły ulegają jedynie styki w obwodzie "start", za sprawą sporego prądu jaki płynie przez nie podczas rozruchu, a spore natężenie powoduje spore iskrzenie i styki po jakimś czasie się wypalają.

Można próbować na krótko spinać stacyjkę jeśli po przekręceniu na "zapłon" nie świeci się nic na desce. Jeśli na desce świecą się lampki jak zwykle to można podać napięcie na rozrusznik bezpośrednio z akumulatora. Można się tak tez poratować jak kostka padnie w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam szybkie pytanie do tematu.

Padła mi sprężynka, która cofa kluczyk po rozruchu i muszę cofać go ręcznie.

Kupiłem nową chińską wkładkę z kluczykiem i nie ma ona na sucho też nie wraca.

Sprężynka jest we wkładce, czy w kostce stacyjki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprężynka jest we wkładce, czy w kostce stacyjki?

W kostce stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy można wymienić wkładkę z VW b3 do b4 i jak to zrobić samemu z góry dziękuję za pomoc

 

---------- Dodano o 20:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:57 ----------

 

czy można wymienić wkładkę z VW b3 do b4 i jak to zrobić samemu z góry dziękuję za pomoc

bo świece żarowe działają a rozrusznik czasem zakręci i odpali za 50-100 razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b3 b4 to samo, kupisz podróbę i za rok to samo nowa w aso 110 zł płaciłem

musisz zdemontować kierę osłony i najlepiej wykręcić całą kolumnę bo kostka jest przykręcona małą śrubką i najlepiej ją wykręcić na zewnątrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
świece żarowe działają a rozrusznik czasem zakręci i odpali za 50-100 razem

jesteś pewien że rozrusznik sprawny na 100 % ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można wykręcić kolumne i próbować dłubać te śrubkę, ale lepiej zdjąć ściągaczem samą stacyjkę z kolumny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrusznika to nie mam pojęcia, nic nie robiłem z samochodem a przez dwa dni nie szwankował i jest ok

ale już tak było miesiąc temu. Nie chciał zapalać świece żarowe grzały a po przekręceniu kluczyka cisza i tak dziesiątki razy aż zapalił.

I gdzie szukać przyczyny ??? dzięki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I gdzie szukać przyczyny ??

Kupujesz na próbę kostkę..są nawet takie po 5 zł..rozbierasz plastiki przy kierownicy, wypinasz wtyczkę z kostki stacyjki i podłączasz nową, wkrętakiem przekręcasz i powinien rozrusznik zakręcić.Wykluczamy awarię rozrusznika.

Oczywiście ta za 5 zł wytrzyma miesiąc czasem więcej...więc poszukaj jakiejś markowej i dopiero wytargaj kolumnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam VW b3 rozbitego i chcę z niego wymontować stacyjkę i zamienić tylko żeby nie uszkodzić ale nie wiem jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za fotki i opis, jeszcze poczekam kilka dni bo narazie jest ok a zrobie to jak mnie zmusi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobny problem kilka lat temu-kluczyk w stacyjce, ale za mało przekręcał kostkę i nie mogła dojść do rozruchu. Identycznie jak lebow poradził teraz sam zrobiłem to wtedy, kupiłem na szybko kostkę stacyjki najtańszą i tymczasowo odpalałem śrubokrętem (kluczyk i tak musiał być w stacyjce przekręcony by zdjąć blokadę kierownicy). Pojechałem do jednego elektryka (pożal się boże), ale drugi zaradził temu-w bębenku coś się sypie po latach-za 70zł zdjął wszystko, naprawił bębenek i po naprawie nawet było kilka milimetrów luzu za pozycją w stacyjce na rozruch. Wiem, że to nie odpowiedź na Twoje pytanie, ale zastanów się czy nie lepiej naprawić stacyjkę i mieć jeden kluczyk niż kombinować samemu i nosić min. 2 klucze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

U mnie sporadycznie zaczynają się problemy z odpalaniem, w szczególności jak jest bardzo gorąco.

Nie oczekuję wróżbity na forum, ale czy wysoka temp. jakoś daję się wytłumaczyć w niedziałaniu stacyjki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czy wysoka temp. jakoś daję się wytłumaczyć w niedziałaniu stacyjki?

Musisz byc pewny czy to kostka czy sam rozrusznik (szczotki), najlepiej kup nową kostkę, zdejmij plastik osłaniający stacyjkę i odłącz od starej wtyczkę i podłącz obok nową, będziesz odpalał i gasił wkrętakiem ale przynajmniej upewnisz się czy wymienić kostkę czy szczotkotrzymacz w rozruszniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności