kobylak2206 Zgłoś #81 Napisano 5 Stycznia 2011 a przed wymianą jak już udało się go odpalić to nie gasł?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bolo74 Zgłoś #82 Napisano 5 Stycznia 2011 Przed wymianą palił jak złoto. Zaparkowałem chciałem odpalić i............ jakby wkładki nie było, kupiłem jakiś zamiennik wkładki i zamontowałem. Teraz odpali ale po sekundzie gaśnie. nie mam immo ---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 19:17 ---------- Zawsze odpalał jak od igły i nigdy nie musiałem go chechłać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #83 Napisano 5 Stycznia 2011 albo kostka padnięta... albo przekaźnik zapłonu... poszukaj pod hasłem "kostka stacyjki" na forum.. tam była rozpiska kolorów kabli.. połącz na krótko +12V z zapłonem i rozrusznikiem (dwa grube i cienki z paskiem, ale kolorów nie pamiętam)jak odpali i nie zgaśnie to znaczy że kostka stacyjki czyli nowy zamiennik jest do bani.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #84 Napisano 5 Stycznia 2011 zalozyles pierscien od imobilajzera na stacyjke? sprawdz czy kabel sie gdzies od niego nie wypial, immo Ci rozlacza silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #85 Napisano 5 Stycznia 2011 nie mam immo zalozyles pierscien od imobilajzera na stacyjke? sprawdz czy kabel sie gdzies od niego nie wypial, immo Ci rozlacza silnik nie ma immo... dlatego proponowałem na krótko +12V z zapłonem i rozrusznikiem (dwa grube i cienki z paskiem, ale kolorów nie pamiętam)jak odpali i nie zgaśnie to znaczy że kostka stacyjki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #86 Napisano 5 Stycznia 2011 Najczęściej przyczyną problemów z uruchomieniem silnika lub samoczynnym wyłączaniem są: - błąd immobilizera (uszkodzona antena, uszkodzenie elektroniki) - tutaj odpada bo nie masz immo - uszkodzenie fabrycznego alarmu - uszkodzenie przekaźnika od zasilania elektroniki silnika, o ile dobrze pamiętam nr 109 - okropnie się grzeje i dochodzi do rozlutowania go w środku. Jeśli po przekręceniu stacyjki brak reakcji - nie kręci rozrusznik - najczęściej uszkodzeniu uległa tzw. kostka stacyjki. Uszkodzeniu z reguły ulegają jedynie styki w obwodzie "start", za sprawą sporego prądu jaki płynie przez nie podczas rozruchu, a spore natężenie powoduje spore iskrzenie i styki po jakimś czasie się wypalają. Można próbować na krótko spinać stacyjkę jeśli po przekręceniu na "zapłon" nie świeci się nic na desce. Jeśli na desce świecą się lampki jak zwykle to można podać napięcie na rozrusznik bezpośrednio z akumulatora. Można się tak tez poratować jak kostka padnie w trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #87 Napisano 6 Listopada 2012 Witam Mam szybkie pytanie do tematu. Padła mi sprężynka, która cofa kluczyk po rozruchu i muszę cofać go ręcznie. Kupiłem nową chińską wkładkę z kluczykiem i nie ma ona na sucho też nie wraca. Sprężynka jest we wkładce, czy w kostce stacyjki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #88 Napisano 6 Listopada 2012 Sprężynka jest we wkładce, czy w kostce stacyjki? W kostce stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold7777 Zgłoś #89 Napisano 30 Grudnia 2012 czy można wymienić wkładkę z VW b3 do b4 i jak to zrobić samemu z góry dziękuję za pomoc ---------- Dodano o 20:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:57 ---------- czy można wymienić wkładkę z VW b3 do b4 i jak to zrobić samemu z góry dziękuję za pomoc bo świece żarowe działają a rozrusznik czasem zakręci i odpali za 50-100 razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #90 Napisano 30 Grudnia 2012 b3 b4 to samo, kupisz podróbę i za rok to samo nowa w aso 110 zł płaciłem musisz zdemontować kierę osłony i najlepiej wykręcić całą kolumnę bo kostka jest przykręcona małą śrubką i najlepiej ją wykręcić na zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #91 Napisano 30 Grudnia 2012 świece żarowe działają a rozrusznik czasem zakręci i odpali za 50-100 razem jesteś pewien że rozrusznik sprawny na 100 % ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #92 Napisano 31 Grudnia 2012 Można wykręcić kolumne i próbować dłubać te śrubkę, ale lepiej zdjąć ściągaczem samą stacyjkę z kolumny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold7777 Zgłoś #93 Napisano 1 Stycznia 2013 Co do rozrusznika to nie mam pojęcia, nic nie robiłem z samochodem a przez dwa dni nie szwankował i jest ok ale już tak było miesiąc temu. Nie chciał zapalać świece żarowe grzały a po przekręceniu kluczyka cisza i tak dziesiątki razy aż zapalił. I gdzie szukać przyczyny ??? dzięki za rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #94 Napisano 1 Stycznia 2013 I gdzie szukać przyczyny ?? Kupujesz na próbę kostkę..są nawet takie po 5 zł..rozbierasz plastiki przy kierownicy, wypinasz wtyczkę z kostki stacyjki i podłączasz nową, wkrętakiem przekręcasz i powinien rozrusznik zakręcić.Wykluczamy awarię rozrusznika. Oczywiście ta za 5 zł wytrzyma miesiąc czasem więcej...więc poszukaj jakiejś markowej i dopiero wytargaj kolumnę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold7777 Zgłoś #95 Napisano 1 Stycznia 2013 mam VW b3 rozbitego i chcę z niego wymontować stacyjkę i zamienić tylko żeby nie uszkodzić ale nie wiem jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #96 Napisano 1 Stycznia 2013 ale nie wiem jak? http://forum.vw-passat.pl/threads/6438-kostka-stacyjka?p=910837&viewfull=1#post910837 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold7777 Zgłoś #97 Napisano 2 Stycznia 2013 dzięki za fotki i opis, jeszcze poczekam kilka dni bo narazie jest ok a zrobie to jak mnie zmusi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #98 Napisano 5 Stycznia 2013 Miałem bardzo podobny problem kilka lat temu-kluczyk w stacyjce, ale za mało przekręcał kostkę i nie mogła dojść do rozruchu. Identycznie jak lebow poradził teraz sam zrobiłem to wtedy, kupiłem na szybko kostkę stacyjki najtańszą i tymczasowo odpalałem śrubokrętem (kluczyk i tak musiał być w stacyjce przekręcony by zdjąć blokadę kierownicy). Pojechałem do jednego elektryka (pożal się boże), ale drugi zaradził temu-w bębenku coś się sypie po latach-za 70zł zdjął wszystko, naprawił bębenek i po naprawie nawet było kilka milimetrów luzu za pozycją w stacyjce na rozruch. Wiem, że to nie odpowiedź na Twoje pytanie, ale zastanów się czy nie lepiej naprawić stacyjkę i mieć jeden kluczyk niż kombinować samemu i nosić min. 2 klucze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #99 Napisano 24 Czerwca 2013 Koledzy, U mnie sporadycznie zaczynają się problemy z odpalaniem, w szczególności jak jest bardzo gorąco. Nie oczekuję wróżbity na forum, ale czy wysoka temp. jakoś daję się wytłumaczyć w niedziałaniu stacyjki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #100 Napisano 24 Czerwca 2013 ale czy wysoka temp. jakoś daję się wytłumaczyć w niedziałaniu stacyjki? Musisz byc pewny czy to kostka czy sam rozrusznik (szczotki), najlepiej kup nową kostkę, zdejmij plastik osłaniający stacyjkę i odłącz od starej wtyczkę i podłącz obok nową, będziesz odpalał i gasił wkrętakiem ale przynajmniej upewnisz się czy wymienić kostkę czy szczotkotrzymacz w rozruszniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach