Skocz do zawartości
macvw

Piszczy pasek - wymiana napinacza.

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik sługa boży....jednemu wykręci drugiemu założy!

Książke można napisać o tej profesji!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodzio

Witam. MI wymiana napinacza zajeła ok.1,5 godz (wymieniałem wieczorem).

To jest bardzo proste.

1 luzujesz napinacz

2 zdejmujesz pasek

3 imbusem odkrecasz wiskoze

4wiskoza wraz z wentylatorem odsuwasz do przodu

5 odkręcasz napinacz wyciągasz

6 i

składasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dzisiaj byłem u mechanika, cała czynność zajeła mu około 50 min, przykra sprawa bo przy kasie jego szef skaskował mnie 120 złotych, trudno grunt że wszystko jest juz sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217
Witam!

 

Dzisiaj byłem u mechanika, cała czynność zajeła mu około 50 min, przykra sprawa bo przy kasie jego szef skaskował mnie 120 złotych, trudno grunt że wszystko jest juz sprawne

Kolego ale przód ci ściągali czy bez ściągania.

moze sie orjętujesz jaki gwint ma śruba trzymająca wiskoze???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

podłączę sie pod temat, ja mam problemy z piskiem paska wielorowkowego od alternatora, myślę że robi to napinacz, ma luzy na amorku, kupiłem krótszy pasek ale jest za krótki PK1490, a PK1535 piszczy i jest albo za długi, albo coś innego. Dodam że w pasku po FL jest to trochę zmienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem pasek stał ponad tydzien i gdy go odpaliłem piszczał dziwnie jakby strzelał tragedia jakby sie miało cos rozwalic strach jezdzic

poczytałem troche o tym i polałem woda pracujacy pasek alternatora efekt błyskawiczny chyba najtansza naprawa:p

mam jeszcze pytanko dlaczego ten pasek piszczy czy powinienem popsikac jakims wynalazkiem?????dodam ze napinacz został wymieniony jakies 7 miesiecy temu wyglada oki aha od 4 miesiecy mam troszke ponad min płynu wspomagania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SEBA.NORGE

Mam takie nie typowe pytanie posiadam passka kombi 1,9 tdi 110km z 98 roku i siadła mi rolka wielopaskowa od napinacza paska klinowego i moje pytanie brzmi czy może wiecie na jakiej stronie znajdę coś ciekawego na ten temat jak to wymienić czy trzeba zdejmować przedni pas czy trzeba zdemontować pompę wodną czy trzeba wymontować chłodnicę czy jak ściągnąć koło pasowe z pompy wodnej bo w podstawie alternatora znajduje się pompa wodna oraz mocowanie do pompy wspomagania natomiast w podstawie jest też ośka od pompy wodnej i jak je zdemontować ??????

Pilne proszę o odpowiedź AUTKO POTRZEBNE MI NA GWAŁT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

najlepiej dostać się do tego z góry od strony alternatora, odkręcasz wszystko to co Ci zawadza, czyli alternator, całą tą łapę, wiskozę (przykręcona jest na klucz schowany z tyłu, patrz na nią od strony alternatora. Trzeba ją chwycić za łączenie między śmigłem od wiskozy a rolką co leży na niej pasek wieloklinowy, a następnie z drugiej strony odkręcić śrubę). Przodu nie musisz zdejmować czyli: chłodnicy zderzaka, lamp itp. Trochę rozbierania jest ale nie jest to takie trudne, trzeba mieć odpowiednie klucze. W passatach B5 FL jest trochę lepiej to zrobione ale znowu trzeba odkręcić cały przód i wiskozę też

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SEBA.NORGE

dzięki SOJKIS postaram się tak zrobić troszkę kluczy posiadam więc nie polegnę przy moim SZERSZENIU tak sądzę ????????

jek wymontuje to tylko zostanie cierpliwie czekać aż napinacz dotrze z polski

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !!!

u mnie mechanik dzisiaj też się uporał z wymianą napinacza bez zdejmowania przodu, ale problem dalej istnieje. Co prawda piski dochodzące z napinacza trochę ustały, ale kiedy auto wkręca się na obroty dochodzą jeszcze jakieś terkoty jakby jakaś rolka. Zastanawiam się czy to nie jest to sprzęgiełko na alternatorze. Co o tym myślicie panowie? Za wszelką pomoc w tej sprawie z góry dziękuje!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręć kluczem imbusowym numer 8 wiskoze z wentylatorem i napinacz zejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja dzisiaj zaciągnełem swoje paska do mechanika bo posypało mi sie sprzęgiełko alternatora http://adamer.fotosik.pl/ spadł mi pasek i skrzywił napinacz!!!!! teraz problej jest tego rodzaju cały pród ściagnięty i jest problem z odkręceniem wiskozy powód brak gwintu na imbusa (chyba poprzedni właściciel nie dał rady odkręcić ) poprzekręcany był! a i jest problem z odkręceniem napinacza śróba ani drgnie!!! teraz pytanie czy musze szukać całego korpusu na którym jest przykrecona wiskoza i napinacz? rozwiercać? tylko jak ? bo nigdy tego nie robiłem! wszelkie propozycje mile widziane!Załamany jestem! a miało być 2h no może 3 roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja dzisiaj zaciągnełem swoje paska do mechanika bo posypało mi sie sprzęgiełko alternatora http://adamer.fotosik.pl/ spadł mi pasek i skrzywił napinacz!!!!! teraz problej jest tego rodzaju cały pród ściagnięty i jest problem z odkręceniem wiskozy powód brak gwintu na imbusa (chyba poprzedni właściciel nie dał rady odkręcić ) poprzekręcany był! a i jest problem z odkręceniem napinacza śróba ani drgnie!!! teraz pytanie czy musze szukać całego korpusu na którym jest przykrecona wiskoza i napinacz? rozwiercać? tylko jak ? bo nigdy tego nie robiłem! wszelkie propozycje mile widziane!Załamany jestem! a miało być 2h no może 3 roboty

Sorki że dopiero teraz odpisuje ale mało czasu na serfowanie po necie. Wiesz co co do napinacza to jest on na szpilce i wystarczy z tyłu odkręcić nakrętkę ( prawy gwint), z przodu śruba, która trzyma koło klinowe na napinaczu ma lewy gwint. Z wiskozą to widzę że jest problem ale powinieneś sobie poradzićz mechanikiem, podejżewam że nie raz był w takich tarapatach. Pozdrawiam i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z piszczącym paskiem wielorowkowym mianowicie wymienilem go na nowy continantal i przez tydzien byla błoga cisza. Od wczoraj zaczely sie straszne piski ktore są non stop nawet po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow:przestraszony . Moje podejrzenia padają na napinacz paska gdyz wydaje mi sie ze jest delikatnie przekoszony do dolu w strone wiska (brak symetrii wobec innych rolek) czy moze byc to piszczenie tym spowodowane? i drugie pytanie czy da się wymienic samą rolke napinacza zeby rolka byla ustawiona prosto

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic z tym nie zrobisz wczoraj przerabialem ten temat. Albo wymiana clego napincza ok 300zl albo regeneracja( tak jak ja to zrobilem , ale bez tokarki lub tokrza się nie obędzie )

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic z tym nie zrobisz wczoraj przerabialem ten temat. Albo wymiana clego napincza ok 300zl albo regeneracja( tak jak ja to zrobilem , ale bez tokarki lub tokrza się nie obędzie )

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

chyab sie mylisz kolego

 

w AHU jest inny raczej napinacz

jak faktycznie jest przekoszony (czesta usterka w tych modelach) to wymiana tylko na nowy (cos okolo do 100zl)

zadne przetoczenie nic nie da

ja juz 2 razy wymienialem ten napinacz :luka

 

 

wyszukaj kolego adrianalex posty na temat wymiany bo troche z tym roboty jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sprecyzowales silnika a w taptalku nie widać opisow. Masz rację przetoczyć się nie da, trzeba dotoczyc nowy ,ale to temat na osobny manual.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam silnik AHH rolka w AHU idzie taka sama. Gosciu w sklepie mowil mi ze wymiana samej rolki raczej nic nie da,ma na miejscu jakis za120zl. Ten co teraz mam byl wymieniany razem z rozrzadem czyli cos kolo 45tys.km. znalazlem jakis manual na forum audi, bo warsztaty krzycza ze trzeba przod zrzucać i troche to kosztuje. Mam nadzieje ze po wymianie napinacza ten pisk ustanie.... wiem troche zabawy z tym jest zeby go wyrwac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja równiez mam piski no i niestety przyczyną jest rozwulkanizowane koło pasowe wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez ostatnio popiskuje

jako ze mam miernik napiecia w aucie to zauwazylem ze gdy piszczy (ale to tylko rano jak zimny jest to robi) to nie ma odpowiedniego napiecia wiec napewno sie slizga

 

ale to mi nie przeszkadza,trwa to chwile wiec narazie sie tym nie martwie :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności