Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

A mam jeszcze jedno pytanie - czy można VCD-em zaadaptować nową blokadę ? Wiem że VAS-em tak i to offline .Ponoć nawet nie trzeba dawać kluczy do kodowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mam jeszcze jedno pytanie - czy można VCD-em zaadaptować nową blokadę ? Wiem że VAS-em tak i to offline .Ponoć nawet nie trzeba dawać kluczy do kodowania

 

 

nie nic nie zrobisz tylko ASO tak jak blokada i modul komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serwis za kasetę z wymianą jak pamiętam chciał do 250 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ze w moim garażu znalazł się B6, pomyszkowałem troszkę po necie i znalazłem miedzy innymi w miarę dobry opis usterki i jej usuniecie

http://chomikuj.pl/besthorn

katalog Passat B6, dokument w PDF-ie

Jeśliwam się nie spodoba to go usunę, milej lektury,

Pozdrooo :)

 

A może mi się uda zapodać to bezpośrednio na force

 

[ATTACH]68201[/ATTACH]

Edytowane przez besthorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie

instrukcja jest fajnie zrobiona ale malo skuteczna i dosc niebezpieczna dla osob niedoswiadczonych:taksobie

1) niebezpieczna bo "naprawiana"przez osobe niedoswiadczona moze zagrozic wylaczeniem samochodu na trasie i zablokowanie kierownicy!!!!(znam takie przypadki osobiscie) a to sie moze roznie skonczyc.......:dupabladachyba ze usuniecie rygiel ale to juz na wlasne ryzyko ..wtedy zlodziej ma o 90% latwiejsza robote...ale tego nie bede opisywac...

2) malo skuteczna bo usterka sie nawroci w dosc krotkim czasie

ale swiat nalezy do odwarznych

takze powodzenia w naprawach

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem dziś moduł blokady kierownicy w ASO Olsztyn-Palmowski. Zgodnie z powszechną opinią o tego typu instytucjach spodziewałem się arogancji i niekompetencji ze strony obsługi. Jakież było moje zdziwienie gdy punktualnie o umówionej porze (7:30 mimo, ze oficjalnie serwis czynny jest od 8:00) przywitał mnie bardzo miły, a co ważniejsze, bardzo kompetentny pracownik BOK-u (Biuro Obsługi Klienta). Na początku zapytał, czy bedę potrzebował auta zastępczego, a gdy podziękowałem - zaoferował się, że zadzwoni po taksówkę dla mnie. Być może są to oczywiste standardy, ale pozytywne wrażenie mimo wszystko na mnie zrobiły.

Miałem ze soba wydruk skanowania komputera w moim aucie więc od razu mu oznajmiłem, że nie będe płacił 150 zł za podpięcie ich komputera. Zrobiłem to chyba na tyle przekonująco, że nie próbował mnie przekonywać o konieczności zrobienia tego własnie u nich (jako najbardziej wiarygodne) ale od razu policzył mi koszt operacji. Wyszło ok. 850 zł (390 zł - koszt mudułu, reszta: robocizna + kodowanie nowego modułu + adaptacja dwóch kluczyków do nowego modułu). Kultura oraz kompetencja tego konsultanta tak mnie ujęła, że zdecydowałem się też na wymianę kompletu świec żarowych (mój VAG CAN PROFESSIONAL pokazywał, że na dwóch z nich jest przerwa). Dopłaciłem 450 zł (320 zł - komplet świec, reszta: robocizna).

Po 3 godzinach samochód był gotowy. W czasie prowadzenia prac - zarówno kierownica jak i siedzenia obciągnięte folią, aby mechanik ich nie pobrudził. Oprócz faktury (dokładnie rozpisane wszystkie wykonywane operacje) i wymontowanych części (uszkodzony moduł oraz 4 stere świece żarowe) dostałem też wydruk skanowania kompa po naprawie. I tu łyżka dziegciu w całym tym pozytywie: zeskanowali tylko blok 1 (silnik I - bo swiece żarowe) i blok 25 (Immobiliser - bo moduł blokady kierownicy). Robiąc skan mogliby przeskanować i wydrukować wszystko ! Koszt to 1-2 minuty dłużej i dwie kartki papieru więcej. Szczerze mówiąc nie potrzebowałem tego, bo wykonam sobie to sam, ale dopiero za pare dni, aby dać samochodowi czas na ewentualne wygenerowanie tych błędów (mam nadzieję, że błąd modułu i świec żarowych sie nie pojawi).

Przy okazji jedna informacja: odstawiając auto do serwisu miałem tuningowany oryginalny soft. Po odbiorze soft pozostał wbrew opiniom niektórych fachowców, że ASO przy jakichkolwiek adaptacjach, zawsze wgrywa soft oryginalny dla danego modelu auta.

Reasumując: kultura konsultantów oraz ich podejście do klienta - rewelacja. Gdyby w ślad za tym szedł także "niekosmiczny" koszt usługi - to, mieszkając w Olsztynie, swojego paska serwisowałbym tylko w ASO.

Edytowane przez Zbikra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie też mam problemy z tą blokada lecz jak już kiedyś pisałem od pewnego czasu ok 3 miesięcy gdy zmieniłem sposób włączanie zapłonu tzn. wpierw wkładam kluczyk na raz i czekam aż kontrolka od blokady taka żółta zgaśnie a następnie dopiero kluczyk głębiej i załączam zapłon od tego czasu ani razu nie miałem problemu z blokada!!!

I stąd moje pytanie czy to tylko chwilowo mogę sie tak ratować czy może ten sposób będzie ok na dłuższą metę?

Czy ktoś ma wiedze w tym temacie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tylko na chwile,pozniej bedzie coraz gorzej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie blokady ,koszt blokady w ASO po rabacie 350pln ,wymieniłem sam ,niestety na kodowanie musiałem pojechać do ASO ,koszt kodowania 160pln ,tyle dobrze że pasek dojechał o własnych siłach wiec uniknąłem kosztów lawety :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem po wymianie blokady ,koszt blokady w ASO po rabacie 350pln ,wymieniłem sam ,niestety na kodowanie musiałem pojechać do ASO ,koszt kodowania 160pln ,tyle dobrze że pasek dojechał o własnych siłach wiec uniknąłem kosztów lawety :)

 

A czy ta wymiana samemu to proste jest?

Czy trzeba uważać żeby czegoś przy okazji nie zepsuć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj cztery posty wyzej......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w googlach: "blokada kierownicy passat b6" a znajdziesz tam plik PDF :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakim cudem passat po wymianie blokady dojechał do ASO o własnych siłach???

Przecież po wymianie modułu nie da się odpalić auta. Właśnie dlatego naprawia się stare moduły, zakodowane do danego auta.

Czy są jakieś nowe sposoby????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie da sie chyba sie koledze pomylilo.....:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę tu jest wszystko opisane...

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego by się nie dało ,trzeba ruszyć kalarepą i się da :) ,przecież mamy uszkodzona blokadę a nie immobilizer czy jeden z jego elementów

Może kilka słów jak to zrobiłem:kolumnę kierownicy zdemontowałem w/g PDFa ,następnie zamiast bawić się w naprawę postanowiłem kupić nową "czarną skrzynkę" oraz 2 śruby zrywane w ASO ,po czym wszystko poskładałem z powrotem z jednym wyjątkiem ,kostkę zamiast wpinając do nowej blokady wpiąłem do starej i oto cała tajemnica .Starą blokadę podwiesiłem na nadmuchu na nogi i tyle.Panowie z ASO też zrobili wielkie oczy jak powiedziałem że auto przyjechało o własnych siłach ale jak powiedziałem jak to zrobiłem to pokiwali głową niedowierzając :P Nowa blokada była w pozycji "odblokowana" więc nie było problemu z kręceniem kierownicy.

 

---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 19:10 ----------

 

Miałem jeszcze oferty przelutowania samego chipa ze starej blokady do nowej i wtedy ominęła by mnie wizyta w ASO ale koszty były takie same wiec postawiłem nie rzeźbić i zrobić tak jak należny czyli w ASO :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wlasnie przeczytalem cale forum i troche mam mentlik w glowie,dzis sie wlasnie spotkalem z popularnym bledem,czyli odpalajac auto wyskoczyl mi blad "sterring column lock! vissit workshop" i ta kontrolka swiecila na pomaranczowo,po zgaszeniu odpalalem juz kilka razy i narazie jest ok! bede stosowal sie do instrukcji wyzej podanej w sumie odpalam tak caly czas! czytajac od poczatku forum to cenny wczesniej mieli nie male,teraz nie jest tak zle! podsumowujac to znak ze sie cos zaczyna dziac nie dobrego?! ale narazie mozna smialo jezdzic dopoki nie zacznie sie dziac czesciej,i mam taka nadzieje!auto w sumie kupilem 3 tyg temu i myslalem z troche pojezdze bez wiekszych kosztow!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły pomysł z podłączeniem tej starej blokady. Rozwiązanie najprostsze z możliwych. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż lutowanie. No i chyba stosunkowo najtańsze. Pełen szacun dla autora pomysłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy zna ktoś osobę ze Śląska która by tą usterkę szybko usunęła? Jeśli tak to proszę o namiary na priv. Instrukcja fajna ale jako osoba niedoświadczona wolę się za to nie zabierać :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

modrze robisz bo to nie jest łatwe... pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności