Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

no dobra ale co z tego że dorwie używaną kolumne jak ta śmieszna cześc jest przypisana do danego auta czy się myle ??? tak mi to tłumaczył mój mech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ,ze mozesz sobie poprzekladac elementy w elektronice, mechanizm itp i wyeliminowac slabe punkty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jamal_2005 i bruno swego czasu w serwisie dostępna

była blokada jako część wymienna za 255 zł, ale VW wpadł na genialny pomysł

i wycofał tanią blokadę a w jej miejsce proponuje zestaw:

- kolumna kierownicza 1200 zł.

- moduł komfort 1800 zł.

- robocizna 1100 zł.

Nie mam wiedzy z jakimi kosztami wiązała się wymiana (w serwisie) taniej

blokady, przypuszczam że z powodu konieczności demontażu i montażu

kolumny kierowniczej była to porównywalna kwota z 1100 zł. Jeżeli mam rację

to dostępną obecnie blokadę o nr 3C0 905 861 H (info ostal10) za około

350 zł. będzie można wymienić za około 1450 zł.

UWAGA Zasięgając kilkukrotnie informacji co do oferty serwisowej w

firmach: VW Plichta Gdańsk oraz VW DBK Gdańsk, wg nr nadwozia dobierane

były za każdym razem części za 3000 zł. Ani razu nie otrzymałem informacji o

dostępnej taniej blokadzie. W związku z tym nie wiadomo czy owa tania część

da się dokodować do modułu komfort, ja uważam że tak ale pewności nie

mam.

Do chwili obecnej od nikogo znajomego nie słyszałem aby była inna możliwość

skodowania elementów immo (między innymi blokada) jak operacja online w

serwisie.

CO DALEJ?

1 Opcja:

- kupujemy z serwisu blokadę 3C0 905 861 H za 350 zł.

- wymieniamy ją koszty ????, jeżeli zrobimy to sami 0 zł.

- samochód na lawetę i jazda do serwisu, a tam trzeba się liczyć w zależności

od podejścia zkwotą nawet do 580 zł (moje wiadomości), jeżeli ktoś ma

znajomości to uda mu się operację dokodowania wykonać za kwotę

nawet 120 zł.

2 Opcja:

- odstawiamy B6 do warsztatu oferującego naprawę i mamy problem z głowy

Plusy i minusy:

1 opcja - zakładając że wymianę wykonamy sami to koszty będą niewielkie

około 500 zł. ale trzeba wziąć pod uwagę dużą ilość kłopotów które

mogą się pojawić oraz niewiadomą czy zadziała blokada.

2 opcja - koszty to około 600 zł czas naprawy 3 godz. żadnych komplikacji.

Oczywiście można brać jeszcze pod uwagę kupno nowej blokady i przełożenie

istotnych elementów elektronicznych o ile nie wystąpią różnice, to oczywiście

dla znających się na rzeczy.

Ja oferuję naprawę blokady za 600 zł. netto. Elementy które wymieniam

są nowe, na usługę daje 12 mc. gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja oferuję naprawę blokady za 600 zł. netto. Elementy które wymieniam

są nowe, na usługę daje 12 mc. gwarancji

 

Myślę że nie masz się o co martwić. Nawet jak Marian z pod trójki poczyta ten artykuł a nie ma zdolności Adama Słodowego a ma ciebie pod ręką nie będzie kombinował.

 

Ale każdy "Adam Słodowy" nawet zza twojego płotu będzie motał, kombinował by zaoszczędzić 10pln.

No ja na tą chwilę nie mam problemu a jak się pojawi to będę szedł tropem Adama Słodowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

api13, czasami problemem nie sa pieniadze. Ja bym nie szczedzil grosza na naprawe gdyby nie to ze mieszkam jakies 1500km od Pawla i nie mam kiedy podjechac bo o urlop ciezko, a auto unieruchomione. Wtedy sie szuka kazdego rozwiazania. Wiec nie wiem co Ty mi tu za farmazony pierdzielisz o oszczedzaniu 10 zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie april13.

Zamysłem mojej wypowiedzi nie było wykazywanie gdzie i ile można zaoszczędzić

lecz jakimi drogami można usunąć problem z blokadą kierownicy.

Zawsze uczciwe rozmawiam z klientami i przedstawiam faktyczny stan rzeczy,

czyli co oferuję ja, co serwis, a co konkurencja, naprawiać czy wymieniać na

nowe. Nie wprowadzam w błąd.

Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju naprawy, czy montaże to zawsze

doradzam że najrozsądniej jest wykonywać je jak najbliżej miejsca w którym się

najwięcej spędza czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem tego zdania zeby sprobowac naprawic to samemu !

Powiem tak jak dopadl mnie ten problem to sie zlapalem za glowe po tym co uslyszalem w ASO ... Pan krzyknal mi taka kwote ze moglem za nia kupic dodatkowe auto !

 

Postanowilem zaryzykowac i naprawic to samemu przy wspolpracy z ludzmi z mojej firmy i wzorach podanych przez Darka. Okazalao sie ze nic trudnego ;) potrzebna odrobina ... naprawde odbobina myslenia ... troszke wolnego czasu i mozna to ogarnac!

 

Aktualnie latam juz 2tyg. - pogoda jest rozna raz deszcz (4st) raz slonce (25st) i odpala zawsze za pierwszym razem.

 

Nie wiem czy to prawda czy nie z ta czarna puszka dostepna w ASO ... ale kupujac ja + robocizna tez nam troszke wyjdzie ;) wiec chyba lepiej kupic sobie lepsze radyjko do auta albo inna duperele za pare stowek ;) TAKIE JEST MOJE ZDANIE jak nie zrobisz to sie nie nauczysz :D hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czasami problemem nie sa pieniadze. Ja bym nie szczedzil grosza na naprawe gdyby nie to ze mieszkam jakies 1500km od Pawla i nie mam kiedy podjechac bo o urlop ciezko, a auto unieruchomione. Wtedy sie szuka kazdego rozwiazania. Wiec nie wiem co Ty mi tu za farmazony pierdzielisz o oszczedzaniu 10 zl.

 

Ja nie pisze że jesteś ty czy inny dusigrosz, nic z tych rzeczy!!

Mówię że są tacy co mają żyłkę majsterkowicza i wolą samemu.

(chyba nie słyszałeś o p. Adamie)

Zamysłem mojej wypowiedzi nie było wykazywanie gdzie i ile można zaoszczędzić

lecz jakimi drogami można usunąć problem z blokadą kierownicy.

Zawsze uczciwe rozmawiam z klientami i przedstawiam faktyczny stan rzeczy,

czyli co oferuję ja, co serwis, a co konkurencja, naprawiać czy wymieniać na

nowe. Nie wprowadzam w błąd.

I to można tylko pochwalić.

Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju naprawy, czy montaże to zawsze

doradzam że najrozsądniej jest wykonywać je jak najbliżej miejsca w którym się

najwięcej spędza czasu.

I tu się zgodzę w całej rozciągłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał jamal_2005

czasami problemem nie sa pieniadze. Ja bym nie szczedzil grosza na naprawe gdyby nie to ze mieszkam jakies 1500km od Pawla i nie mam kiedy podjechac bo o urlop ciezko, a auto unieruchomione. Wtedy sie szuka kazdego rozwiazania. Wiec nie wiem co Ty mi tu za farmazony pierdzielisz o oszczedzaniu 10 zl.

 

Ja nie pisze że jesteś ty czy inny dusigrosz, nic z tych rzeczy!!

Mówię że są tacy co mają żyłkę majsterkowicza i wolą samemu.

(chyba nie słyszałeś o p. Adamie)

Cytat:

Napisał Paweł Paszko

Zamysłem mojej wypowiedzi nie było wykazywanie gdzie i ile można zaoszczędzić

lecz jakimi drogami można usunąć problem z blokadą kierownicy.

Zawsze uczciwe rozmawiam z klientami i przedstawiam faktyczny stan rzeczy,

czyli co oferuję ja, co serwis, a co konkurencja, naprawiać czy wymieniać na

nowe. Nie wprowadzam w błąd.

 

I to można tylko pochwalić.

Cytat:

Napisał Paweł Paszko

Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju naprawy, czy montaże to zawsze

doradzam że najrozsądniej jest wykonywać je jak najbliżej miejsca w którym się

najwięcej spędza czasu.

 

I tu się zgodzę w całej rozciągłości.

 

Panowie skonczmy te przekomarzania ;) kazdy robi tak jak lubi i tyle ;)

"Jeden woli jak mu Cyganie grają drugi jak mu buty śmierdzą" ... nie ma co sie oszukiwac ile ludzi tyle bedzie zdan ;) - a do tematu nic nie wnosza ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Dziś zabrałem się za moją blokadę, rozkręciłem wszystko zgodnie z instrukcja Darka, choć było trochę inaczej, gdyż mieszkam w UK i kierownica jest po złej stronie :)

Udało mi się rozkręcić wszystko i zabrałem całą kolumnę na warsztat, gdzie otworzyłem czarną puszkę i podkleiłem kawałek plastiku na dolny przełącznik.

Poskręcałem wszystko i nic, nie działa, więc rozebrałem wszystko jeszcze raz i na warsztat.

Okazało się, że zablokowała się blokada blokady, którą opisywał Darek.

Dokładnie z jego wskazówkami podanymi w instrukcji igłą i szydełkiem wyjąłem tę sprężynkę.

Odciąłem kawałek doklejonego plastiku, gdyż w moim przypadku było za mało miejsca i wyłącznik cały czas pozostawał w pozycji załączonej.

Poskładałem, zamontowałem, a tu cisza nic nie działa!!!

Rozkręciłem trzeci raz i na warsztat, otworzyłem czarną puszkę i zadzwoniłem do Marcina (Valdi), z którym pisaliśmy kilka dni o w/w problemie.

Podpowiedział mi, że muszę odkręcić 2 śruby i ręcznie wepchać zapadkę blokady do czarnej puszki.

Okazało się, że to nie jest takie proste, ponieważ te 2 śruby to śruby antykradzieżowe, które ciężko odkręcić, Cieniutkim brzeszczotem naciąłem rowki i udało się odkręcić.

Po odkręceniu okazało się, że kawałek plastiku, z którego wyciągnąłem tę sprężynkę blokuje bolec blokady.

Wywaliłem ten plastik, a całą płytkę, oraz przełączniki odchylając igłą te zielone gumki widoczne dokładnie na zdjęciach nr 14 w instrukcji naprawy, popsikałem tym produktem:

 

http://taiwan01.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=0494742#header

 

Poskręcałem i zadziałało;) nie wiem na jak długo czas pokaże.

 

Jeżeli chodzi o kupno czarnej puszki, tak to prawda od jakiegoś czasu VW wprowadził wymianę tylko tego elementu:

Sterownik blokady

3C0 905 861 H to chyba oznaczenie na Polskę cena w serwisie 348 zł

Natomiast na mojej czarnej puszce widnieje oznaczenie 3C0 905 861 A, które kosztuje w UK 70 funtów.

Każdy musi sprawdzić oznaczenie, jakie widnieje na jego magicznej czarnej skrzynce!!!

Ps.

Cza naprawy 5 godzin bez doświadczenia.

Myślę sobie, że skora mi udało się reaktywować czarna puszkę, to możecie sami próbować i mieć satysfakcję z tego, co zrobiliście.

Na kupno i wymianę nowego sterownika blokady jest zawsze czas!!!

 

Pozdrawiam

Darek

Edytowane przez dw2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alarm fabryczny jak i alarm dokładany bezpilotowy (can lub analog) nie zadziała wtedy gdy go złodziej wyłączy. Znane mi metody:

1. Dobrze wyposażony złodziej dysponuje skanerem i przy odrobinie uporu nagra kod naszego pilota i otworzy samochód w ten sam sposób jak właściciel, czyli wraz z otwarciem samochodu wyłącza alarm. Opinie o skanerach znam taką że są to bardzo chimeryczne urządzenia, raz działają a raz nie, ale skoro są to należy założyć że mogą zadziałać i ....

2. Trafiały do mnie samochody z rozciętą blachą drzwi, wywleczoną wiązką i odizolowanymi przewodami szyny CAN. W tym przypadku złodzieje wykorzystują moduł produkcji SEO (270 zł.) którym można do sieci CAN wprowadzić kilka różnych rozkazów min. otwórz/zamknij samochód. Taki sposób kradzieży spotkałem kilkukrotnie w autach TUAREG i Q7.

3. Jeżeli samochód wyposażony jest tylko w alarm fabryczny złodziej nie ma większej trudności z uporaniem się z jego hałaśliwością. Może unicestwić syrenę zanim otworzy auto. Są też takie urządzenia złodziejskie które po podłączeniu do samochodu (złącze diagnostyczne i stacja) w ciągu najwyżej kilkudziesięciu sekund kodują nowy klucz a tym samym można włączyć zapłon co z kolei powoduje wyłączenie alarmu.

4. Wreszcie złodziej może wykraść klucz. Pomyślmy ile jest sytuacji w których klucze pozostawiamy bez opieki, np.: szafka basenowa czy sauna.

Mam sporą wiedzę w jaki sposób giną samochody i od dawna twierdzę że naprawdę skuteczne zabezpieczenie to immobilizer klawiaturowy. W ofercie mam też kilka innych uzupełniających zabezpieczeń:

1. blokada złącza diagnostycznego

2. blokada zamka - złodziej nawet po wyrwaniu klamki nie może otworzyć samochodu

3. przeniesienie syreny fabrycznej

4. elektroniczny wyłącznik maski - moja manufaktura

Oczywiście to nie cała lista oferowanych przeze mnie urządzeń zabezpieczających.Zainteresowanych proszę o telefon 501 170 886.

 

VALDI wierz mi że wyposażam bardzo wiele nowych samochodów wysokiej klasy w wiele różnych urządzeń nie tylko zabezpieczających (cb radio, wykrywacze radarów, audio, multimedia). W absolutnej większości przypadków fabryczne diody są osadzone w plastikowych panelach tapicerek i przycisków. Przyjrzyj się jednemu z przycisków np. zmieniarki CD - małe prostokątne diody. Czy widzisz tam oprawki? Instalowane przeze mnie diody mają 3 mm średnicy, są koloru czerwonego (mam też inne kolory), mają płaskie i matowe czoło. Otwór montażowy to nie tylko "wiertło", trzeba jeszcze trochę pracy i przyrządów. Diody osadzone w takim otworze to oczywiście nie fabryka ale bardzo ją przypominają.

Pozdrawiam Paweł Paszko 501 170 886

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans zebys recznie wlozyl tak diode (dioda prostokatna) jak to robi fabryka - robot. Mowisz tutaj o diodach okraglych - zadna filozofia wiertelko - pach i jest dziurka ... do tego aby nie bylo to jak od siekiery - robi sie o jedna dziesiata większym wiertelkiem frezik i jest super ... o jakich ty specjalistycznych narzedziach mowisz?

 

Zarzad od stycznia lata u nas Q7 z 2010r i uwierz mi ze tam tez nie ma diod na wierzchu! i nie wmowisz mi ze to jest elegancko!

 

Zreszta robi sie maly OT ... nie o to tutaj chodzi w tym temacie.

PS. 2x ten sam post napisales - i w tym temacie i o zabezpieczeniach.

Edytowane przez VALDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po operacji na mojej kolumnie i wygląda na to że zabieg udany, na razie testy tylko w garażu ale bez żadnych problemów działa za każdym razem.

 

Dziękuję za udostępnienie przewodnika użytkownikom: Dszyszka i VALDI. Mogę tylko dodać że nie ma się czego bać, demontaż kolumny nie jest skomplikowany. Życzę odwagi i udanych operacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem właśnie po operacji na mojej kolumnie i wygląda na to że zabieg udany, na razie testy tylko w garażu ale bez żadnych problemów działa za każdym razem.

 

Dziękuję za udostępnienie przewodnika użytkownikom: Dszyszka i VALDI. Mogę tylko dodać że nie ma się czego bać, demontaż kolumny nie jest skomplikowany. Życzę odwagi i udanych operacji.

 

no to gratulacje! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

wrócę do tematu blokady bo i mnie coś takiego dopadło ale w innej wersji.

przerobiłem cały temat jak tu opisane: kupiłem 2-gą kolumnę, przełożyłem mechanikę, przelutowałem mikrostyki i nic...

blokada jak była odpięta (tak ją zostawiłem) tak została odpięta. jeśli poskładałem całość jako zamkniętą to auto wogóle nawet nie jęknęło. to samo jak założyłem kompletną nową blokadę.

 

problem leżał w sterowniku pod kierownicą (tam gdzie manetki).

wyłączyłem jedną funkcję na tym sterowniku (driver assistance system) i blokada już przestała się ruszać i odpowiadać. miałem inny sterownik pod ręką i po przełożeniu okazało się że wszystko śmiga...

okazało się że niepotrzebnie wywaliłem 350zł. jak ktoś będzie miał problem i będzie bał się sam tym zająć a będzie mógł do mnie podjechać to mogę naprawić za cenę mojej kolumny. tyle razy to wyciągałem i wkładałem że znam już wszystko na pamięć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podjąłem się próby reaktywacji mojej B6 na podstawie instrukcji opracowanej przez Dszyszka i VALDI. Jak narazie auto za każdym razem odpala (dzięki chłopaki). Jednak pojawił się teraz problem z AIR BAGiem. Na pulpicie pojawiła się żółta kontrolka z AIR BAGiem i napis AIR BAG FAULT.

Czy może wiecie jak można zresetować ten błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAGiem... z tego co pamiętam odpinanie aku nie pomaga.

trzeba było przed rozpięciem kierownicy odpiąć akumulator toby błąd nie wskoczył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja też wczoraj robiłem swojego i nie mam żadnych błędów. Kilka razy podłączałem i odpinałem kolumnę i zawsze myślałem o akumulatorze żeby był odpięty.

 

Pomimo tego że całość rozebrałem z niezablokowaną kierownicą i widziałem bolec blokujący to po złożeniu całości i pierwszym zablokowaniu kierownicy zaskoczył. Musiałem wszystko rozbierać ponownie i wyciągnąć sprężynkę. Buło to pewnie wynikiem niedokładnego dociśnięcia obudowy sterownika. Nie zwróciłem uwagi że właśnie na niej jest zawleczka utrzymująca bolec blokujący. Za drugim razem upewniłem się że obudowa dokładnie przylega i po złożeniu wszystko jest OK. Na wszelki wypadek wożę zestaw kluczy do rozmontowania kolumny.

 

Kontrolki ESP i blokady kierownicy które paliły się po złożeniu całości zgasły po przejechaniu 100m. :marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana w A.S.O. Szewczyk w Warszawie,samej puszki plus kodowanie,koszt 1000zł.

Przy wymianie samej puszki, wcale nie trzeba wymieniać sterownika komfortu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak..! polecam kolege "VALDI" tanio miło i dyskretnie pomógł mi sie pozbyć problemu ;-) co do kontrolki airbag tez mi sie świeci i chyba trzeba wyciągnąć fotel kierowcy i tam te wtyczki wymienieć lub oczyścić czy cuś ?? ale to jest pikuś .

Posumówując bardzo się ciesze że udało się to naprawić tak tanim kosztem mam nadzieje że kolejna przygoda z poważnymi usterkami spotka kolejnego właściciela mojego paska ;-)) (typowa polska zyczliwość ) ;-)

 

A tak już całkiem na powaznie to Wesołych Świąt Smacznego Jajka i takie tammm ..;-)

 

 

Pozdrawiam forumowiczów !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności