Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też dzisiaj rozbierałem swoją kolumnę i zamieniłem u kumpla switche za flaszkę (pozdrowienia dla Olka).

 

Wcześniej miałem podklejony kawałek ale nie zdało to egzaminu na dłuższą metę. Po podmianie switch'y jest super, blokada jak na razie działa idealnie. Nie zapeszam bo to dopiero pierwszy dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę Cię pocieszę - jak będzie działać dwa, trzy dni, to będzie wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.Dziś mija trzeci dzień od naprawy i autko pali za każdym razem.Co do kasy to 1400 zł drogą nie chodzi ale nie wiem czy jakoś dostanę je z powrotem.U mnie ewidentnie jeden z przekażników był uszkodzony widać na obudowie że jest przyjarana zamieniłem je miejscami i teraz nie zawsze zablokuje mi kierownicę ale grunt że odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomału również myślę o wymianie tego switcha poszukuje kogoś niedaleko Zielonej Góry kto tym się zajmuje Co do odpalania to gdy pokaże mi błąd też mogę odpalić lub jechać dalej z tym że często pokazuje błąd zaraz po odpaleniu może to ma znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł z serwisu 350 zł. plus diagnostyka w granicach 250 zł. Demontaż modułu i montaż we własnym zakresie. Problem rozwiązany. Kto mówi Wam o wymianie kolumny kierowniczej wciska kit. Bez problemu zadzwoniłem do Idczaka w Zgierzu i konkretnie pomogli bez naciągania.Dodam jeszcze że jestem już po wymianie koła dwu masowego przebieg 190 tys.km.Koszt ok.2800zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również się podłączę do tematu, mianowicie u ojca w pasku dzisiaj stała się dziwna rzecz, tak jakby blokada kierownicy dostała korby... Non stop sie blokuje i odblokowuje cykl ten jest powtarzany ok 5 - 6 razy później kierownica zostaje zablokowana i nic nie ruszy auta... Nie można włączyć zapłonu nie mówiąc o odpaleniu, poprostu wszystko co działa po włączeniu zapłonu jest nieosiągalne... Czy ktoś miał podobny problem? Jak temu zaradzić, czy ma ktoś z Was jakiś pomysł co zrobić z tym fantem? Poniżej fotki wyświetlacza jakie komunikaty sie pojawiają...

 

dsc08196.jpg

dsc08197t.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem znany, rozwiązanie też (znajdziesz je gdzieś w tym wątku).

 

Trzeba zdjąć kolumnę kierownicy i przelutować microswitche w układzie scalonym blokady kolumny. Instrukcję znajdziesz w postach kolegi "DSZYSZKA".

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=958930#post958930

 

Tymczasowo blokada powinna się odblokowywać jak kluczyk wciśniesz od razu w pozycję włączonego zapłonu - przynajmniej u mnie tak było.

Edytowane przez pawaroti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawaroti dzisiaj ogarnąłem taki temat, że jak probowałem wypiać kostkę od tej blokady i poruszałem kablami wszystko zaskoczyło i było ok, jak puściłem kable znów szlak trafił ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak już jest, raz działa raz nie. Ja jeździłem chyba ze 3 miesiące w sposób jaki opisałem wcześniej. Ale zaczęło się dziać coraz gorzej. Podjechałem do kumpla z rozmontowaną blokadą i ten zamienił mi switche miejscami. Działa do tej pory bez żadnego problemu (zabieg robiony jakieś 2 m-ce temu).

 

Możesz też podjechać do serwisu, tylko naprawa tam będzie kosztować ok. 600zł. Ja zostawiłem tę możliwość na koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawaroti ale jeśli nie łączą kable to mogą być też te switche? Sam wszystko rozmontowywales? Mogłbyś podać mi swoje gg??

Edytowane przez gniochu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam rozbierałem tylko kolega mi to przelutował. Nie jestem mechanikiem ale udało się. Nie ma się czego obawiać, poradzisz sobie.

 

Co do samego lutowania to wydaje mi się że trzeba się na tym trochę znać. GG wysłałem Ci na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o zaznaczoną śrubę na rysunku to ona służy do regulacji luzu na listwie z lewej strony i druga jest po prawej stronie,

oleju i smaru na stronie zewnętrznej śruby nie powinno być,

wewnątrz przekładni owszem na listwie by zmniejszyć tarcie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jeżeli chodzi o zaznaczoną śrubę na rysunku to ona służy do regulacji luzu na listwie z lewej strony i druga jest po prawej stronie,

oleju i smaru na stronie zewnętrznej śruby nie powinno być,

wewnątrz przekładni owszem na listwie by zmniejszyć tarcie

 

Tak myslalem ze te sruby do regulacji luzu .

Film olejowy pojawia sie na rancie plaszcza sruby ,foty tego nie da rady zrobic ,widac to przez maly otwor w wozku pod tym .Film schodzi z plaszcza na glowe sruby i jest cienki ,znaczy malo . Do okola nic nie cieknie ,myslalem ze to z serwa ale nie . Po wymianie plynu juz dawno wypucowane .

 

Rodza sie pytania :

 

niedokrecona sruba ?

No i czy smar z listwy moze przejsc ze stanu stalego w ciekly ?

Jak temu zaradzic ?

O ile to grozne chyba ze normalne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Borykałem się z problemem blokady kierownicy. Demontowałem według opracowanego schematu i auto zamilkło na cacy. Zaprosiłem gościa z Vagiem i wszystko było Ok. tylko należało wprowadzić PIN auta który jest On-line (Tak stwierdził ten gość). Żeby nie przedłużać, zawiozłem auto do serwisu wymieniono blokadę na nową z 2-letnią gwarancją całkowity koszt - 1480 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to Cie ostro naciagneli....

 

z innej beczki

W przypadku nowego modulu potrzbene jest go zakodowanie ( sama wymiana nie wystarczy). Czy ktorys z forumowiczów mogly napisac procedure kodowania?

Edytowane przez Prot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robocizna przekroczyła 800 zł pozostałe koszty to blokada,diagnostyka. Robocizna jest strasznie kosztowna - jeżeli dobrze pamiętam to roboczogodzina wynosi ok. 200zł (Chciałbym mieć taki cennik).Oczywiście mechanikom się nie spieszy - bo i po co - gdyby pracowali na swoim to inną mieliby wydajność. Żeby personelu w serwisie było mniej od mechaników to byłoby taniej.

 

---------- Post added at 16:12 ---------- Previous post was at 16:05 ----------

 

W przypadku nowego modulu potrzbene jest go zakodowanie ( sama wymiana nie wystarczy). Czy ktorys z forumowiczów mogly napisac procedure kodowania?

Nie wiem czy nie skończysz w serwisie. Pisałem wcześniej o PIN-nie który w nowych modelach może być On-line. Wtedy w serwisie łączą się z Centrum VW i automatycznie wgrywany jest PIN. Myślę że to o ten kod ci chodzi Prot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Do moich wczesniejszych pytan dodam konkret fotki .

Moze ktos zna odpowiedzi ?

STA68250.JPG

To ta sruba .

STA68253.JPG

A pod ta metalowa puszka sie znajduje , puszka od gory ma plastikowy dekiel .

STA68251.JPG

Tu widac gdzie sie wydostaje jakas substancja (wokolo plaszcza sruby).

Pomiedzy plaszczem a metalowa reszta .

STA68254.JPG

A tu widac nalot filmu olejowego .

 

Dodam ze wycieralem juz to i znowu sie pojawia cienko bo cienko ale jednak . Jak jest mokro ,pada deszcz to woda to wymywa .Nie to zeby ktos pomyslal ze z czegos innego tam leci . Wokolo sucho i nie jest to jakis stary nalot,pozatym jest to osloniete zewszad .A sruba ,plaszcz i plaszczyzna przylegania obudowy i plaszcza sruby sa nieomal calkowicie pionowo od spodu .Wiec raczej nic tam nie kapie i nie leci .

Sruba dokrecona ,sprawdzalem oczywiscie nie na maxa .

 

Prosze o rade/sugestje/podpowiedz w tym temacie jakiegos speca .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek21s

witam mialem ten sam problem passat b6 odpalal i gasl albo wcale niechcial odpalic i zapalala sie kontrolka wspomagania!!wszystko do naprawienia 45min roboty dla osoby ktora sie na tym zna!!czeba wyciagnac puszke przelutowac pare rzeczy,skasowac bledy i wszystko hula jak nowe!!koszt 500zl a tak na marginesie to nieda sie tego wymienic z innego auta!!dzialato z imobilajzerem i modulem i zostaje tylko wtedy serwis!!pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności