Skocz do zawartości
Gość Adam77

ASO zaleciło pierwszą wymianę oleju przy 1000-1500km

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adam77
i prowadzi polemikę z wypowiedziami w stylu "do poloneza czy daewoo też się wymieniało po 1kkm".

 

Sznowny Panie "marecek", cenie ludzi konkretnych, proszę więc naprowadzić mnie na fragment tej dyskusji w której autor "prowadzi polemikę z wypowiedziami w stylu do poloneza czy daewoo...."

 

A temat gwarancji przemilczę, (...) - ludzie jeżdżą chipowanymi silnikami na wymianę sprzęgła w ramach gwarancji...

 

Ludzie też kradną, ale to nie argument by tak robić...szanuje zasady pod którymi sie podpisałem...

 

Dyskusja idzie kompletnie nie w tą stronę którą się spodziewałem...

 

Celem tego pytania było nie usprawiedliwianie swojego wyboru a jedynie zweryfikowanie tego co usłyszałem w ASO... ja kompletnie nie zakładam że oni mnie naciągają... a jedynie mogą się mylić podsuwając mi takie zalecenie.....

 

Silniki sie zmieniają, jak w 2000 roku kupowałem skode to mialem wyraźnie w ksiażce zaznaczone że na pierwsza wymianę oleju mam sie pojawić po (nie pamietam dokładnie) 1500km.... Natomiast w przypadku samochodu który teraz kupiłem nie ma tego w książce (czyli w zaleceniach producenta).... może inna technologia, inne oleje, inaczej samochód jest sprawdzany/docierany po zejściu z taśmy produkcyjnej.... etc....

 

W skrócie to moje pytanie nie było w stylu czy ogólnie lepiej jest wymienić czy nie..... tylko czy w passacie B6 z tdi 2.0 140KM, inni to robili.... czy tez nie..... moze jest tak że robi sie to w tym starszym silniku 1.9.....

 

Ale oczywiście podpisuje się pod stwierdzeniem że lepszy swieży olej niz zużyty oraz lepiej jeść marchewkę niz karkówke z grilla.... choc ja osobiscie policzyłem/pomnozylem i wyszło mi że bardziej mi sie opłaca jeść karkówke z grillla i popijać piwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W skrócie to moje pytanie nie było w stylu czy ogólnie lepiej jest wymienić czy nie.....

 

Jeżeli książka nic nie mówi to nie wymieniaj :) A może to błąd w druku ;)

 

Ja i tak bym wymianił, nie w ASO tylko sam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju po 1000-1500km jest zaszłością historyczną dotyczącą tak jak ktoś wyżej napisał polonezów,

dużych fiatów itd. Nowoczesne silniki są docierane w fabryce i nie ma potrzeby wymiany oleju.

Zalecane jest niebutowanie silnika przez pierwsze 2500-5000km (różne źródła różnie podają) bo mimo wszystko silnik musi się "ułożyć".

 

pozdr,

TC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy odbiorze mojego sam pytałem o wcześniejszą wymianę oleju ale i w ASO i u zaprzyjaźnionych mechaników usłyszałem ,że to niepotrzebne.Zalecali delikatne obchodzenie się z pedałem gazu do 5 tyś km.Teraz ma przejechane 8 tyś i olej jest czarny sam się zastanawiam czy wymienić czy czekać do 15 tyś.Podobno w dieslach tak jest.Ja dotychczas jeździłem benzynami i olej długo był przejrzysty.Aha po 8 tyś musiałem dolać ok 0,3 litra oleju-wypiła bestia :mad:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Teraz ma przejechane 8 tyś i olej jest czarny sam się zastanawiam czy wymienić czy czekać do 15 tyś.Podobno w dieslach tak jest.Ja dotychczas jeździłem benzynami i olej długo był przejrzysty.Aha po 8 tyś musiałem dolać ok 0,3 litra oleju-wypiła bestia

 

Normalne objawy - nic niepokojącego kolego. Śpij spokojnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalne objawy - nic niepokojącego kolego. Śpij spokojnie ;)

 

Ja do teraz czyli 11tyśkm dolalem juz 1l oleju :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki sie zmieniają, jak w 2000 roku kupowałem skode to mialem wyraźnie w ksiażce zaznaczone że na pierwsza wymianę oleju mam sie pojawić po (nie pamietam dokładnie) 1500km....

 

święta prawda:)

 

Ale oczywiście podpisuje się pod stwierdzeniem że lepszy swieży olej niz zużyty

 

prawda:)

 

oraz lepiej jeść marchewkę niz karkówke z grilla

 

g... prawda;)

 

Ks. J Tischner(co do prawd góralskich):D

Nie ma takiego obowiązku i koniec gdyby był wynikałby z książki serwisowej tak faktycznie było kilkanaście lat temu ale zawsze można wymienić jak się ma wątpliwości ja ich nie miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ksiazki ksiazkami, zycie zyciem. wiele rzeczy robie wbrew ksiazce, a juz zwlaszcza jesli chodzi o olej, dlatego jezdze na 5w40, gdzie inni leja minerala.

 

obecnie silniki vw skladane sa tak, zeby po wyjechaniu z fabryki mozna bylo normalnie jezdzic bez zbednej dbalosci przez pierwsze kilka kkm. mozna butowac.

 

to samo tyczy sie zmiany oleju - nie trzeba, ale mozna, co w tym przypadku wyjdzie mu na zdrowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fanatyk

sugeruj się książką producenta a nie głupimi mechanikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój pasek ma rok. i 45kkm

wymieniłem olej przy 3000, potem przy 22000, potem 37000 ( teoretycznie mam LongLife).

Na początk wymieniłem, bo zawsze tak robię i już. Nie interesuje mnie czy w instrukcji tak jest napisane czy nie. Jeżeli zalecają ostrożniejszą jazdę przez pierwsze 5000 to znaczy, że się coś dociera.

Jako ciekawostę dodam, że dolałem 1l oleju na te powyższe 45kkm i jak podjeżdżałem na przegląd to poziom był przyzwoity:)

Ale z kolei ostatnio padły mi obydwa łożyska w przednich kołach... . Jutro wymieniam - to mnie zastanawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fanatyk

za częste wymiany oleju są też nie dobre dla silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za częste wymiany oleju są też nie dobre dla silnika

 

Należy wymieniać co 15kkm lub w systemie LongLife. . Poza tym w instrukcji wyraźnie stoi, że to jest zależne od paliwa i przy paliwie zasiarczonym należy co 7,5kkm.

 

Ale najważniejsze pytanie: dlaczego częste wymiany nie są dobre dla silnika? proszę o wytłumaczenie, zawsze myślałem, że im częściej tym lepiej, ale mało ekonomicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Należy wymieniać co 15kkm lub w systemie LongLife. . Poza tym w instrukcji wyraźnie stoi, że to jest zależne od paliwa i przy paliwie zasiarczonym należy co 7,5kkm.

 

Ale najważniejsze pytanie: dlaczego częste wymiany nie są dobre dla silnika? proszę o wytłumaczenie, zawsze myślałem, że im częściej tym lepiej, ale mało ekonomicznie.

 

 

Kiedys mechanicy mowili, ze osad/nagar sie wyplukuje a w pewnych miejscach (ziemeringi) moze byc on pozyteczny. Podobny efekt jesli z polsyntetyka na starym silniku przechodzi sie na syntetyk. Ile w tmy prawdy nie wiem, ale jestem strasznie ciekaw jaki bedzie konsensus (pewnie zaden) oraz co dokladnie mowi instrukcja oblsugi- ja swoja zobacze dopiero za kilka tygodni ;).

 

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janusz

Witam, też miałem ten dylemat. I powiem, że wymieniłem po przekroczeniu 15 tys ale poza ASO. Zeby było jasne w warsztacie firmowanym przez CASTROLA wymienili mi long life III za 320 zł z filtrem. Uważam, że to nie jest wygórowana cena i nawet serwis mi nic na to nie powie. Tłumaczyli mi w CASTROLU, że na 30k to mamy obowiązek jechać na serwis, ale pomiedzy serwisowymi to sobie mozemy zmieniać co 1000 km, jak nas stać , nawet sami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedys mechanicy mowili, ze osad/nagar sie wyplukuje a w pewnych miejscach (ziemeringi) moze byc on pozyteczny. Podobny efekt jesli z polsyntetyka na starym silniku przechodzi sie na syntetyk. Ile w tmy prawdy nie wiem

 

 

w tym nie ma zadnej prawdy, a ci mechanicy niech sie lepiej klockami lego zajmuja. najlepszy przyklad to moj motor. stary aaz w niemczech jezdzil nie wiem na czym, u mnie na 10w40, a obecnie zalalem 5w40. olej ma silnikowi pomagac, a nie zakatowac go (mineral).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tym nie ma zadnej prawdy, a ci mechanicy niech sie lepiej klockami lego zajmuja. najlepszy przyklad to moj motor. stary aaz w niemczech jezdzil nie wiem na czym, u mnie na 10w40, a obecnie zalalem 5w40. olej ma silnikowi pomagac, a nie zakatowac go (mineral).

 

 

Dzis sie pytalem w salonie , jak to jest- oficjalnie nie ma takiego zerowego przegladu. Jesli jest tryb long life to powinno sie wymienic olej po ~30k km, albo po roku i jest to pierwszy przeglad. Uslyszalem, ze jak ktos chce to moze sobie wymienic po 15k km i tyle.

 

Wniosek jaki wycigam, to taki, ze ASO chcialo kolege nam naciac i tyle.

 

pozdr.

 

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności