Skocz do zawartości
Gość falis

Regulacja pompowtryskiwaczy w 1.9 TDI AJM ???????

Rekomendowane odpowiedzi

chyba że ktoś ma inny pomysł.

wiązka przewodów do PD w silniku ( konektorki) spróbuj dogiąć pierw czy coś poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam ogromny problem ze swoim paskiem , zdejmowana była głowica, wymieniany tłok, silnik poskładany odpala idealnie chodzi równo , jak chce dodać gazu obroty tylko spadają jak odpuszczę gaz wracają do normy na jałowo, wymieniliśmy pompki i to samo, zmieniona była waku pompa i dalej to samo dwóch mechaników to przeglądało i już straciliśmy wiarę że będzie chodził normalnie , czy ktoś może mieć pomysł czym to może być spowodowane? Pompki są wyregulowane, uszczelki powymieniany, dźwigienki pompek wymienione. Bardzo proszę kogoś o pomoc bo już straciłem wiarę i kasę na naprawę i nic od miesiąca tylko stoi. na kompie nie wyskakują żadne błędy tylko jak się doda gazu wyskakuje błąd czujnika hala bo silnik zaczyna bujać i czujnik głupieje ale jak sie go skasuej jest normalnie do momentu dodania gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , mam ogromny problem ze swoim paskiem , zdejmowana była głowica, wymieniany tłok, silnik poskładany odpala idealnie chodzi równo , jak chce dodać gazu obroty tylko spadają jak odpuszczę gaz wracają do normy na jałowo, wymieniliśmy pompki i to samo, zmieniona była waku pompa i dalej to samo dwóch mechaników to przeglądało i już straciliśmy wiarę że będzie chodził normalnie , czy ktoś może mieć pomysł czym to może być spowodowane? Pompki są wyregulowane, uszczelki powymieniany, dźwigienki pompek wymienione. Bardzo proszę kogoś o pomoc bo już straciłem wiarę i kasę na naprawę i nic od miesiąca tylko stoi. na kompie nie wyskakują żadne błędy tylko jak się doda gazu wyskakuje błąd czujnika hala bo silnik zaczyna bujać i czujnik głupieje ale jak sie go skasuej jest normalnie do momentu dodania gazu.

 

Prawie na 100% masz uszkodzony ten czujnik. Wymień go. Odpalał ładnie, lekkie dodanie gazu i przerywa... Miałem identyczną sytuacje kiedy zalałem go środkiem do czyszczenia silnika albo czymś podobnym żrącym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wciśnięciu gazu do 2% obroty delikatnie się podnoszą np z 9 tys do 10 tys odr/s, po mocniejszym naciśnięciu spadają do około 500 silnik wali jak głupi trzeba odpuścić pedał bo nieraz może zgasnąć. dziwne żeby tak było, komputer pokazuje za pośrednictwem czujnika hala że jest zła synchronizacja rozrządu w momencie kiedy silnika zaczyna walić jak spadną mu obroty, a po odpięciu czujnika hala dopiero pokazuje że problem jest z samym czujnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie miałem tak samo. Przewód do czujnika z zewnątrz może wyglądać na dobry ale jak go rozetniesz to środek kruszy się w palcach. ( Chodzi mi o czujnik ten na dole silnika bliżej kierowcy a nie przy pasku rozrządu )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem ze słupcy woj. wlkp (70 km poznań, 30 km konin, 30 km gniezno) , czy ktoś mógłby mi polecić jakiś warsztat, który zna sie na pompowtryskach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , ponownie , problem z moim paskiem dalej trwa , opiszę sprawę ponownie krok po kroku , może to coś pomoże:

w silniku zrobił się luz na korbie między tłokiem, od tego zaczęła się naprawa.

-wymieniliśmy tłok, i uszczelniliśmy głowicę , wymieniony był tłok, uszczelka głowicy i uszczelka waku-pompy, silnik poskładany nie chciał odpalać kompletnie próbował ale nic z tego nie było. bo pompki się porozpinały na koszyczkach i rzy zdejmowaniu miski okazało się że ich kawałki są w misce.

-wymieniłem pompowtryski , znajomy z serwisu mi je ustawił prawidłowo na zegar , ale sytuacja z odpalaniem się nie zmieniła.

-sprawdziliśmy ciśnienie silnika równo pokazuje 31 barów na wszystkich tłokach.

-sytuacja wygląda identycznie ja by był problem z imobilaizerem , próbuje odpalić ale nic mu z tego nie wychodzi. momentami jak pompki były rozkręcone na Plaku udawało się go odpalić, z początku trochę szarpał ale po kilku minutach się uspokajał, ale nie można było dodać mu gazu bo najpierw zaczynał szarpać potem gasł.

- sprawdzany był komputer , wgrane było oprogramowanie od nowa i podmienialiśmy mu komputer od innego auta ale było to samo , w między czasie zmieniany był czujnik wału korbowego i wałka rozrządu , czujników mam 3 szt korbowego z czego jeden nowy dwa używane, rozrządu ma dodatkowy używany wszystkie były podmieniane i nic to nie dawało. cały czas pokazuje błąd synchronizacji rozrządu czyli po między wałkiem rozrządu a wałem korbowym. przewody od komputera do czujników sprawdziłem i są ok, wszystkie rozprułem i sprawdziłem jednocześnie sprawdzając je miernikiem. nie mam pomysłów co to może być dalej nie mam punktu zaczepienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiąć czujnik walu korbowego. Wtedy sprawdź czy odpali po dość dłuższej chwili.

Jak odpali będziemy analizować dalej, a pewnie odpali :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę pytanie nad wyrost ale czy rozrząd poprawnie założony ? Na blokadach oraz jak wygląda synchro ( wartości) w vagu po udanym odpaleniu auta ( blok 04)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrząd był sprawdzony przez 3 mechaników z różnych znajomych warsztatów i to nie małolatów tylko np jeden naprawia tylko vw od 15lat , i z rozrządem jest wszystko ok, zwłaszcza ze jak udawało się go odpalić na plaku , a potem jak już się trochę zagrzał to odpalał od pierwszego sam , i chodził ok tylko po mimo odpalenia nie dało się dodać gazu bo po dodaniu gazu wyskakiwał błąd , i silnik falował albo gasł. ale to nie było rozwiązanie bo pompki musiały być rozregulowane, bardziej zastanawia mnie czy to możliwe żeby było coś z układem paliwowym czy jakimś jeszcze innym czujnikiem który elektronicznie go ogranicza. zwłaszcza że jak już nawet był odpalony to nawet nie kopcił , a jak są dobrze ustawione wtryski to kopci jak głupi i nie odpala ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jak ustawic skok pompowtrysku w ajm ? Potrzeba jakis specjalnych narzedzi czy wystarczy szczelinomierz ? Jaki powinien byc prawidlowy skok pompowtrysku ? A jeszcze jedno czy po wlozeniu nowych wtryskow (dwa nowe ) trzeba je na nowo ustawic czy powinny dzialac od razu i czy trzeba je w jakis sposob zaadoptowac do kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy stanie się coś jeśli ustawiając to najniższe położenie pompowtryskiwacza będę obracał kołem wałka rozrządu a nie wałem korbowym? Tam na dole jest kiepski dostęp i pomyślałem, że można by tym drugim kołem kręcić. Tylko czy nie uszkodzę tak paska rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna ale powoli a jak ci swiece lekko siedza to je odkrec i bedzie szlo bardzo lekko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozna ale powoli a jak ci swiece lekko siedza to je odkrec i bedzie szlo bardzo lekko.

 

Dzięki :) Wieczorem zdam relację jak poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będę obracał kołem wałka rozrządu a nie wałem korbowym?
Zawsze lepiej jest kręcić wałem niż wałkiem rozrządu. Osobiście robię to tak, że wrzucam 5/6 bieg i ciągnę auto. Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze lepiej jest kręcić wałem niż wałkiem rozrządu. Osobiście robię to tak, że wrzucam 5/6 bieg i ciągnę auto.

 

Parking mam dlugi, może wystarczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Parking mam dlugi, może wystarczy :)

 

ja wolę podnieść jedno koło, wrzucić 5/6 bieg i kręcić kołem niż ganiać za autem po warsztacie ale każdy robi to co lubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wykreconych świecach spokojnie można ciągnąć na 3 biegu i nie ma problemu z "ganianiem" . Każdy robi jak mu wygodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ch...nia delikatna się zrobiła bo w drugim pompowtrysku pusciło zabezpieczenie sprężyny przez zużytą śrubę regulacji. Na szczęście śruby wystarczyło zamienić miejscami i wszystko na razie działa. Na razie bo śruby i tak trzeba wymienić, jutro je zamówię w VW. W moim rejonie w żadnym sklepie nie są dostępne. Po wszystkim jest widoczna poprawa w pracy silnika ale to dziwne szarpanie jest dalej i po nowym roku Passat dostanie nowe sprzęgło bo nie widzę co jeszcze może go ,,boleć''.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności