harry Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2008 Cześć.mam pytanie czy wtryski z silnika ASV podejdą bez problemowo do silnika AHH czy lepiej brać wtryski z AFN-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2008 Podejda i maja wyzsze cicnienie niz te z AFN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry Zgłoś #3 Napisano 3 Sierpnia 2008 ASV`y już nie aktualne kupiłem takie 028 130 201S Podobno z AFN`a i tu moje pytanie jakie te wtryski mają ciśnienie i czy będą lepsze od moich standardowych w moim silniku AHH oraz czy będzie odczuwalny jakiś przyrost mocy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #4 Napisano 3 Sierpnia 2008 ASV`y już nie aktualne kupiłem takie 028 130 201S Podobno z AFN`a i tu moje pytanie jakie te wtryski mają ciśnienie i czy będą lepsze od moich standardowych w moim silniku AHH oraz czy będzie odczuwalny jakiś przyrost mocy ? Cisnienie wstepne nie ma takiego znaczenia. Bardziej licza sie otworki w dyszach. A tutaj te od AFN bija Twoje na glowe. Biorac pod uwage ze masz bardzo wydajna pompe paliwa to przyrost bedzie odczuwalny znaczaco. Jedynym minusem moze byc kopcenie (za malo powietrza) ktore trzeba bedzie skorygowac przy robieniu programu (jeszcze wiekszy przyrost) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry Zgłoś #5 Napisano 3 Sierpnia 2008 Dzięki za odpowiedź.W takim razie zrobiłem dobry zakup co do programu to właśnie dlatego kupiłem nowe wtryski bo będę robił program i za jednym razem chciałem mieć kpl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2011 Odgrzeję kotleta, zaimplementowałem ASV do AHH, oczywiście pasują bez problemu, a radość z reakcji na pedał gazu bezcenna. Wtyczki i cała reszta pasuje bez problemu. Aktualnie obserwuję dymienie, czy w ogóle występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2011 Nielepiej bylo wrzucic od razu jakies 0.216stki ?? zamiast ASV z otworkiem jak AFN ?? na 216 bys mial jeszcze wiekszego kopa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #8 Napisano 21 Lutego 2011 Nie, bo przy założeniu, że nie dotykam programu, to na .216 byłby batory, z powodu znaczącego braku powietrza. ASV ma .205, ori AHH przy swoich mikrodziurach mają możliwości na poziomie niewiele większym niż SDI. A naprawdę szkoda pompy 11-tki, na takie ubogie psikacze, a i tak w moim przypadku szykowały się do wymiany. Same wtryski od ASV dają jakieś +10/+15 KM i kilkanaście NM, więc praktycznie za darmo mamy ok. 120 KM, bo jak wiadomo seria to nie 90 KM tylko minimalnie więcej. Tak więc same wtryski to super wariant przy znikomych nakładach finansowych. Ale to jest tylko i wyłącznie moja opinia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2011 Jak kupiłęś tanio wtryski używki to spoko ( o ile są w dobrym stanie ) , jeżeli kupiłeś nówki za około 1500 zeta to się nie opłacało bo na forum 216-tki latają w granicach 1000 zeta i lepsze rozwiązanie . Sam miałem robić jak ty na ASV ale odstąpiłem od tego . A jak chcesz zobaczyć ile mi wyszło po CHIP-ie to zapraszam an moją stronę . Teraz polecam ci już jak załozyłes te szpryce jechać zrobić softa i będziesz miał banana na twarzy . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2011 Jak kupiłęś tanio wtryski używki to spoko ( o ile są w dobrym stanie ) Tak, korekcje mają na bardzo zadowalającym poziomie. jeżeli kupiłeś nówki za około 1500 zeta to się nie opłacało bo na forum 216-tki latają w granicach 1000 zeta i lepsze rozwiązanie . Jasna sprawa, nie podlegająca dyskusji. Teraz polecam ci już jak załozyłes te szpryce jechać zrobić softa i będziesz miał banana na twarzy . To prawda, w miarę jedzenia apetyt rośnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2011 przy założeniu, że nie dotykam programu, to na .216 byłby batory, z powodu znaczącego braku powietrza. Nie jest tak, źle;) powietrza brakuje jak się na seryjnej turbo-piczce zacny program robi i wtedy dym gwarantowany:P przy nieruszanym sofcie dymu nie będzie dużo większego jak się nastawnikiem z głową rusza;) A fakt faktem, że w ahh można na starych wtryskach od afn/asv ładnie i tanio moc podnieść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2011 na starych wtryskach od afn/asv ładnie i tanio moc podnieść Jasne, tylko ASV w stosunku do AFN maja różnice w przedwtrysku (220 < 190), ciśnienie zasadnicze to samo. Dlatego wybrałem te od ASV, "ciśnieniowo" identyczne ze starymi ori z AHH. Wolałem na seryjnym programie nie eksperymentować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2011 Jasne, tylko ASV w stosunku do AFN maja różnice w przedwtrysku (220 < 190), ciśnienie zasadnicze to samo. Najważniejsze, że dziurki mają 0.205;) Jedyne co przemawia za asv to mniejsze przebiegi niż wychulane afn'y:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2011 Podobno przedwtrysk ustawiony na niższym ciśnieniu daje poprawę kultury pracy, że to niby m.in. z powodów ekologicznych i poprawy dopalania mieszanki przy wtrysku właściwym. ASV mają podobno lepszy "dół", kosztem spalania prawie litr większe, a AFN "kulturalniejsze", ale mniejszy potencjał i mniejsza radość z przyrostu mocy na serii. Korpusy od ASV dają większe możliwości przy wymianie końcówek, dlatego w przyszłości można .215-tki zapodać i bawić się dalej w mody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #15 Napisano 21 Lutego 2011 Korpusy od ASV dają większe możliwości przy wymianie końcówek, A skąd masz takie informacje?? ASV i AFN to te same korpusy z takimi samymi sprężynami. Różni je tylko grubość podkładki pod sprężynką odpowiadającą za ciśnienie otwarcia;) Po wymianie końcówek i regulacji ciśnień dają takie same możliwości. Podobno przedwtrysk ustawiony na niższym ciśnieniu daje poprawę kultury pracy, że to niby m.in. z powodów ekologicznych i poprawy dopalania mieszanki przy wtrysku właściwym. Co do kultury pracy to masz racje, że na 190bar pracują troszkę ciszej i bardziej miękko niż na wyższym ciśnieniu i jest to słyszalna różnica. Ale dla ekologi to wprowadzono 220bar które miało pomóc przy spełnieniu kolejnej normy emisji spalin, a to w skutek uzyskania mniejszej kropli przy wyższym ciśnieniu. W praktyce jednak wygląda to tak że gdyby włożyć do tego samego auta 190/300, a później 220/300bar to i tak nie zauważyli byśmy różnicy w zadymieniu;) ASV mają podobno lepszy "dół", kosztem spalania prawie litr większe, a AFN "kulturalniejsze", ale mniejszy potencjał i mniejsza radość z przyrostu mocy na serii. To już całkiem jest dalekie od rzeczywistości;) Nie ma żadnego lepszego dołu, ani większego spalania. Gdyby już tak mocno naciągać teorię to na wtryskach asv 220/300bar powinno być mniejsze spalanie bo jest mniejsza kropla, a co za tym idzie powinno występować bardziej efektywne spalanie. Niestety na etapie 205tek i 216tek ciśnienie początku wtrysku odgrywa bardzo znikomą rolę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #16 Napisano 22 Lutego 2011 Jasne, sprzeczać się nie zamierzam, generalnie opisałem swoje doświadczenia w jeździe na wtryskach z AFN i później z ASV. Myślę, że moje obserwacje wynikają z faktu różnego stopnia zużycia wtrysków, gdyż pojeździłem z AFN i teraz na ASV i dlatego pozostałem przy tych ostatnich. A czy przypadkiem nie jest tak, że większa dziura, to lepsze rozpylenie dawki i dzięki temu lepsze jej "spalenie" i niższe zużycie ON? Stąd ta różnica i radość z pracy ASV w stosunku do ubogich AHH? Skoro piszemy o korpusach, to czy mam rozumieć, że te od AHH to też to samo? Tylko podkładki (ciśnienia) i rodzaj sprężyn tutaj je różni? Numery są nabijane na nakrętkach końcówek wtryskiwaczy i tak sobie kombinuję, że jak fabryka dobiera rodzaj końców, reguluje ciśnienia (podkładki) i w ten sposób dobiera nakrętkę z odpowiednim numerem i już mamy określony rodzaj (numer) wtrysku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #17 Napisano 22 Lutego 2011 sprzeczać się nie zamierzam No i dobrze bo nikt nie ma takiego zamiaru :kumple opisałem swoje doświadczenia w jeździe na wtryskach z AFN i później z ASV. Myślę, że moje obserwacje wynikają z faktu różnego stopnia zużycia wtrysków, gdyż pojeździłem z AFN i teraz na ASV i dlatego pozostałem przy tych ostatnich. Dokładnie jest tak jak teraz napisałeś. W 99% używane wtryski od afn mają nalatane grubo ponad 250- 300tys.km. rzeczywistego przebiegu. ASV to późniejsze lata produkcyjne więc ich przebiegi są niższe. Prawie wszystkie używane wtryski od afn, 1z, ahu na maszynie pokazują zamiast 190bar ok 170-180bar ciśnienia otwarcia, a ich rozpylenie już jest kiepskie przez co auto jest słabsze i więcej pali. Używane od asv mają zazwyczaj ok 205-215bar ciśnienie otwarcia i rozpylają paliwo znacznie lepiej niż stare używane afn'y;) Stąd też różnica w mocy na używanych wtryskach afn vs asv. Ale zapewniam Cię, że na nowych końcówkach 0.205 z ustawionymi fabrycznymi ciśnieniami dla tych wtrysków nie poczujesz żadnej różnicy. A czy przypadkiem nie jest tak, że większa dziura, to lepsze rozpylenie dawki i dzięki temu lepsze jej "spalenie" i niższe zużycie ON? Za jakość mgiełki czyli rozpylenia paliwa odpowiada nie wielkość dziurki, a ciśnienie wtrysku, które w używanych już leciwych afn'ach jest mocno poniżej wartości fabrycznej. Więc za niskie ciśnienie w używanych afn'ach będzie powodowało słabe rozpylenie paliwa, a to przełoży się na większe spalanie, mniejszą moc i poddymianie auta. Niestety ciśnienie 170bar zaczyna kwalifikować wtryski do ich regeneracji, a takie często jest na już wysłużonych wtryskach które fabrycznie miały ciśnienia 190bar. różnica i radość z pracy ASV w stosunku do ubogich AHH? Różnica i radość z jazdy po wymianie bierze się w tym wypadku z wydajności końcówki wtrysku. Numery są nabijane na nakrętkach końcówek wtryskiwaczy i tak sobie kombinuję, że jak fabryka dobiera rodzaj końców, reguluje ciśnienia (podkładki) i w ten sposób dobiera nakrętkę z odpowiednim numerem i już mamy określony rodzaj (numer) wtrysku? Po numerze na obudowie wtrysku nie zawsze dojdziesz jaka dokładnie końcówka siedzi w środku. Np. w tej samej obudowie siedziały dwa różne oznaczenia końcówek do 90km silnika w zależności od tego czy były na rynek europejski czy na Usa;) A podsumowując obudowy wtrysków do 1.9tdi na vp to fabrycznie występują tylko z ciśnieniami 190/300bar lub 220/300bar. Budową wszystkie są taki same pomijając podkładkę ustalającą ciśnienie otwarcia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #18 Napisano 23 Lutego 2011 Same wtryski od ASV dają jakieś +10/+15 KM i kilkanaście NM, więc praktycznie za darmo mamy ok. 120 KM, bo jak wiadomo seria to nie 90 KM tylko minimalnie więcej. Tak więc same wtryski to super wariant przy znikomych nakładach finansowych. Ale to jest tylko i wyłącznie moja opinia. AHH + wtryski ASV - smiem twerdzic ze po samej wymianie [na ori sofcie] moze byc i ze 130 PS ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 23 Lutego 2011 Kurcze, też mam takie wrażenie, rwie jak dziki, szczególnie przy 2,5 - 3 tys. Jedyne czego nie rozumiem, to biało-szary lekko gryzący i śmierdzący dymek na zimnym, po kilku km zero. Tylko na zimnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sandman Zgłoś #20 Napisano 16 Czerwca 2011 Witam, chciałem trochę odświeżyć temat i zapytać czy ktoś z forumowiczów ma zrobiony program i założone wtryski 216 lub 230 do swojego AHH? Noszę się z takim zamiarem, bo czasem trochę niestety brakuje mocy i Nm pod nogą, a samochód jest fajny i szkoda mi go zmieniać. Będę wdzięczny za wszelkie opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach