Gość DoktorPio Zgłoś #1 Napisano 11 Czerwca 2006 (edytowane) Witam Kupiłem passata 1.9 tdi 115km pompwtrysk rok 2000 z przebiegiem 88800 km udokumentowanym i sprawdzonym w ASO. Miałem wymienić olej w silniku i zasugerowałem się karteczką przywieszona w silniku na której był podany olej jaki jest w silniku jaki był ostatnio wymieniany w serwisie MOBIL Super S 10W40 więc ja też kupiłem i wymieniłem na taki ale on spełnia norme VW 505.00 a ponoc dla tego silnika zalecają norme VW 505.01 . Moje pytanie czy cos się stanie poważnego w silniku jeśli będe na nim jeżdził ? Wydaje mi się że skoro jeżdził na tym oleju i obecnie jest wszysko OK to przynajmnie do następnej wymiany nic mu się chyba nie stanie ? Chyba że jestem w błędzie proszę o opinę rade :611: Edytowane 23 Maja 2016 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #2 Napisano 11 Czerwca 2006 MOBIL Super S 10W40ale to jest półsyntetyk z tego co widze mogę się mylić a półsyntetyk leje się wtedy jak jest przegieg powyżej 200tys.(Odmładza starsze silniki) EDIT: 505 00 pompa rotacyjna; 505 01 pompowtryski także to mówi samo za siebie Olej do PD musi byc 505.01.Jak ktoś leje inny to powodzenia. Ewentualnie 506.01 ,ale jego cena i dostępność pozostawia wiele do życzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2006 Ja bym nie żałował pieniędzy i wylał ten olej choćby był nowy z minimalnym przebiegiem. Skoro olej ten nie nadaj się do silników PD tzn, że nie powinien i nie może być uzywany w silnikach zasilanych pompowtryskiwaczami. Gdyby to było Mobil 1 5W-50 to jeszcze ale nie półsyntetyk Mobil Super S 10W-40. Z Mobila to kup Synth S Special V 5W-40 (505.01) a nie inny. TYLKO 505.01 a w szczególnych przepadkach 506.01 Moim zdanie zlać i wlać odpowieni bo im dalej na tym oleju to zwieksza się % prawdopodobieństwo wystapienia jakiegoś defektu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #4 Napisano 12 Czerwca 2006 Olej 505 00 jest to olej jednosezonowy ze względu na ograniczony zakres lepkości w zasadzie nie nadaje się do całorocznej eksploatacji.Oleje te można używać tylko w ekstremalnych strefach klimatycznych.Radzę tak jak kolega ,, hha''wymień go jak najszybciej.Do pompowtryskiwaczy możesz wlać olej który spełnia normę vw 505.01 i 506.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2006 Proponuje abyś przedzwonił do serwisu VW i zapytał po prostu o to. Nie wiem czy przypadkiem olej z końcówką 01 nie jest jakościowo podrzędny w stosunku do 00. Niższa cyfra nie koniecznie musi znaczyć że olej jest gorszej jakości. A najlepiej to przedzwoń do firmy która prowadzi tzw. darmową wymiane oleju najlepiej Mobila i oni to już Ci na pewno powiedza wszystko o tym oleju. Dla pewności przygotuj sobie klase jakości API i ACEA ponieważ cały swiat motoryzacji z wyjątkiem VW posługuje sie tą systematyką. A swoja drogą to zna ktos z was strone na której można poczytać o systemie jakości VW dotyczącej olejów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2006 Proponuje abyś przedzwonił do serwisu VW i zapytał po prostu o to. Nie wiem czy przypadkiem olej z końcówką 01 nie jest jakościowo podrzędny w stosunku do 00. Niższa cyfra nie koniecznie musi znaczyć że olej jest gorszej jakości. Dla pewności przygotuj sobie klase jakości API i ACEA ponieważ cały swiat motoryzacji z wyjątkiem VW posługuje sie tą systematyką.A swoja drogą to zna ktos z was strone na której można poczytać o systemie jakości VW dotyczącej olejów O Boże jaki znawca :644: Oleje .00 .01 to wogóle nie oznaczają czy coś jest lepsze czy gorsze. Pozatym nie tylko VW posługuje się własnymi normami. Wiekszosć szanujących się firm okresla dla swoich silników konkretne wałsne normy olejów. MB (228.xx-228.xx, GM (GM-LL-x-xxx), Ford-Jaguar (VSS-M2Cxxx-x), VAG (50x.xx), Porsche, BMW (LongLife-xx, Special oils), Volvo (VDS-x), Renault (RD,RDI,RXD) , Man (M327x), Scania (LDx), DAF (HP-x). Nie licząc już amerykańskich producentów silników. Informacje nt. olejów do VW-Audi można znaleźć na tym forum uzywając funkcji przeszukiwania. Proste i bezbolesne HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DoktorPio Zgłoś #7 Napisano 13 Czerwca 2006 Witam Dziękuje wszystkim za pomocne rady. Jeszcze się zastanawiam że jeżeli zmienie olej na którym obecnie jeżdze czyli Mobil Super S 10W 40 (pólsynteyk) na jakiś z polecanych przez kolegów syntetyk spełniający parametry VW 505.01 to nie nastąpi jakieś pogorszenie dla silnika jak to niektórzy mówią że po zmianie z minerala czy półsyntetyka na syntetyk silnik dostanie luzów i się zrobi bryndza ! :615: A z drugiej strony sobie myśle że jeśli nawet niemiec lał tego Mobila do silnika i ja przez zbytni pośpiech też wlałem to nawet do następnej wymiany nie powinno sie nic stać , bo w sumie obecnie produkowane oleje mają wysokie normy jakości a nie tak jak kiedyś za PRL-u był dostępny SELEKTOR i SUPEROL oj to była męczarnia dla silników. :643: Prosze o ewętualne rady sugestię i rady :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #8 Napisano 13 Czerwca 2006 DoktorPio, Wątpię żeby Niemiec wlał do niego olej nie spełniający wymogów silnika czyli 505.00 :615: chyba że jakiś turek przylepiał na szybkiego wlepkę o wymianie oleju i się pomylił I zastanawia mnie jeszcze jedna malutka rzecz :samochód ma przebieg 88tys. to czemu ktoś zmienił olej na półsyntetyk :609: P.S.Wymień jak najszybciej olej :614: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2006 Ja powiem tak. Jeździjcie sobie Panowie i Szlachata na czym sobie tylko chcecie jeśli nie dociera do Was ani wymagana norma VAG do silników PD czy też nasza dobra rada. Jak dla mnie możecie i zasuwać na oleju hydraulicznym czy przekładniowym. To szanowny kolega wypłaci potem takiej osobie jak ja lub innem za diagnostykę bo coś się chyba w silniku uszkodziło. To potem kolega jeżdżący na 1/2 syntetyku 10W-40, który jest poprostu przeciętnym olejem, bedzie wypłacał i rozdawał na prawo i lewo seteczki aby ktoś mu coś naprawił. Wtedy naprawdę gorąco zapraszam do mnie. :619: Jeżeli uważacie i jesteście przekonani, że pewnie się nic nie stanie do nastepnej wymiany za jakieś 15 tys km to wspaniale. Ja mogę się od Was tylko nauczyć czegoś nowego :619: Myslę, że z kolegą Kubotkiem nie będziemy przypominali na czym powinien jeździć silnik PD. A na teksty typu czy się silnik nie rozszczelni, nie dostanie luzów czy że komuś szkoda wylać oleju za 70-80zł to ja już nie mam słów. Poprostu ręce mi opadają :644: A bryndza kolego DoktorPio to owszem będzie, ale jak ................... HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JB Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2006 Do DoktorPio, Tylko olej Castrol SLXIII. PZDR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2006 Do DoktorPio, Tylko olej Castrol SLXIII. PZDR Że co ???????????? :609: Wszelkie oleje od 506.01 w górę (507.00) do PD uważam za delikatne nieporozumienie. Są za rzadkie !!! A pozatym do zwykłego PD-ka, który wymaga i tak najlepszego do siebie oleju 505.01, po co lać oleje do DPF-a, które nie dość, że są przesadnie drogie to jeszcze mają przeciętny zakres temperatur. A tak na marginesie to produkty Castrola to nie jest najlepszy wybór na rynku. Jest przynajmniej 5-6 lepszych producentów !!! HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burnada Zgłoś #12 Napisano 14 Czerwca 2006 Nie każdy olej 505.01 jes przesadbnie drogi. Jakupuję Texaco Havoline 505.01 i niejst on tak strasznie drogi 35 zł za litr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #13 Napisano 14 Czerwca 2006 Nie każdy olej 505.01 jes przesadbnie drogi. Jakupuję Texaco Havoline 505.01 i niejst on tak strasznie drogi 35 zł za litr. Tylko czytaj z uwagą, że ja piszę o przesadnych cenach olejów z normami 506.01 i 507.00 HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DoktorPio Zgłoś #14 Napisano 14 Czerwca 2006 Witam Ja rozpętałem ten temat i chce podziękowac wszystkim za dobre rady a odczułem takie wrażenie że kolega HHA jest zmęczony odpowiedziami na moje pytania jeśli tak to przepraszam. Poprostu chciał bym znać odpowiedz na pewne sprawy o które pytałem teraz już wszystko wiem i zastosuje się do dobrych rad kolegów z forum oraz rad między innymi kolegi HHA. ps. Kolego HHA jeśli cię zdrażniłem troche swoimi pytaniami to sorry i dzięki za pomoc :641: a i jeśli by ktos mógł mi odpisac na PM ile kosztuje bańka 4litry oleju Mobil Synt S Special V 5W-40 :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2006 Nikogo tu nie drażnisz ani nikt się nie denerwuje. Poprostu trzeba naprawdę pamiętać, że do pewnych silników trzeba stosować konkretny olej a nie jaki się nawinie. Co do cen olejów to nie jest to żadna tajemnica. Mobil Synth S Special V jest w opakowaniach 1L innych nie spotkałem na polskim rynku. Kosztuje około 35zł za 1 Litr. Inne oleje 505.01 są tańsze i kosztują około 100zł za 4Litry ale kupuje się jest luzem i tylko ze sprawdzonego miejsca. Najdoższy to Motul Specific 505.01 i kosztuje on obecni 269zł za 5 Litrów. Pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnomon85 Zgłoś #16 Napisano 21 Maja 2016 (edytowane) Jak w temacie, jest różnica pomiędzy normą 505.00 a 505.01 oleju? Pytam ponieważ ostatnio miałem zalany olej Motul Specific 505.01 5W40, który wg producenta jest do "do silników Diesla z turbodoładowaniem z lub bez pompowtryskiwaczy (Volkswagen PD)" co w moim przypadku dla silnika 1.9 TDI 90KM AHU by się zgadzało ponieważ mam pompę VP37 bez pompowtrysków, i wszystko byłoby ok ale silnik zaczął brać olej co przed zalaniem Motula nie stwiedziłem. Przed Motulem był zalany 2x Mobil 505.00 5W40 i nie pamiętam abym robił dolewkę dlatego zastanawiam się czy dobrze zrobiłem lejąc tego Motula. Na forum znalazłem również wątek o olejach i dla mojego silnika zalecany jest olej z normą 505.00 dlatego nie wiem skąd osoba pracująca w Motul company poleciła mi właśnie olej Specific 505.01. Jak to naprawdę jest z tymi normami? Edytowane 23 Maja 2016 przez rainman777 przeniesiony reg.pkt.2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #17 Napisano 21 Maja 2016 Norma wyższa zawiera w sobie niższe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #18 Napisano 22 Maja 2016 505.01 można stosować do pompowtrysków (PD) ale to nie jest norma określająca że olej jest TYLKO do PD. Motul Specific 505.01 to bardzo dobry olej, jeśli zwiększyło się jego spalanie to lepiej ustal którędy olej ucieka. Turbina, uszczelniacze zaworowe a może pierścienie na tłokach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnomon85 Zgłoś #19 Napisano 22 Maja 2016 Czyli bez problemu mogę wrócić do Mobila 5W40? a ewentualne przecieki, które zauważyłem szukać w turbo lub w silniku. Pierścienie bądź uszczelniacze idzie szybko sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #20 Napisano 22 Maja 2016 Po pierwsze wyeliminuj odmę,u siebie odłączyłem i stwierdziłem że "puszcza olej",nie dużo ale zawsze coś.Jak odłączysz odmę,wyczyść układ dolotowy.Pojeździsz trochę,sprawdź czy w dolocie znajduje się olej,jeżeli tak to turbina puszcza.Ale muszę powiedzieć że po zmianie na Motula też minimalnie więcej zaczął brać i dodatkowo w zimie zdecydowanie dłużej było słychać szklanki.Wcześniej na Castrolu tego nie było,ale mówią że Castrol to taki syf i też przeszedłem na Motul. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach