Skocz do zawartości
automobilklub

wskaźniki paliwa i temperatury przestały działać

Rekomendowane odpowiedzi

Odkręca się nakrętkę na zbiorniku paliwa i potem wyciąga sam wskaźnik. Pompy wcale nie trzeba ruszać.

 

kema - kostka na zbiorniku jest z zatrzaskiem, więc delikatnie trzeba podważyć żeby zeszła :D

A przewody paliwowe jak są z obejmami to luzujesz obejmę i ściągasz węzyk. Jeśli weżyki wchodzą do środka i nie widać łączenia, to dopiero po odkręceniu nakrętki i podniesieniu dekla - zobaczysz co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich. U mnie wystąpił podobny problem jak te omawiane wyżej. Dzisiaj podczas jazdy wskaźniki nagle "podskoczyły" po czym opadły całkiem w dół. NIe pokazuje ani poziomu paliwa ani temperatury. Mam zapchany filtr węglowy i podejrzewam, że problem został spowodowany przez czujnik poziomu paliwa który ostatnio dosyc wariował. Wymieniłem już filtr węglowy ale zastanawiam się jak dobrać się do tego czujnika. Muszę wyciągnąć całą pompę ze zbiornika czy da się zdemontować sam czujnik bez wyciągania pompy i pływaka. Jak ktoś już wykonywał taką czynność to proszę o wskazówki. Z góry Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Nawiązując do mojego problemu: po podłączenia do komputera i diagnostyce pojawiło się: "BŁĄD CZUJNIKA PALIWA/ZWARCIE Z PLUSEM" Zdemontowałem ten czujnik i znalazłem na allegro taki sam, który mam zamiar kupić i myślę, że to pomoże http://allegro.pl/item1178425159_plywak_czujnik_poziomu_paliwa_vw_passat_b5_benz.html Mam tylko pytanie, dlaczego nie działa również czujnik temperatury? Mogę jeździć bez czujnika paliwa, samochod normalnie chodzi ale zastanawiam się czy nie będzie tam w baku w odkrytej wtyczce po czujniku jakiegoś zwarcia prowadzącego do eksplozji:):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego nie działa również czujnik temperatury</b></u>? Mogę jeździć bez czujnika paliwa, samochod normalnie chodzi ale zastanawiam się czy nie będzie tam w baku w odkrytej wtyczce po czujniku jakiegoś zwarcia prowadzącego do eksplozji:):)

 

Jak będzie dobrze zaizolowana to nic nie powinno się stać.Jeżeli chodzi o temperaturę-albo czujnik albo sam wskaźnik.Jak masz VAG to zrób test zegarów na początek-dowiesz się czy wskaźnik działa prawidłowo,powonien zrobić "wycieczkę" od min do max i z powrotem,pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak będzie dobrze zaizolowana to nic nie powinno się stać.Jeżeli chodzi o temperaturę-albo czujnik albo sam wskaźnik.Jak masz VAG to zrób test zegarów na początek-dowiesz się czy wskaźnik działa prawidłowo,powonien zrobić "wycieczkę" od min do max i z powrotem,pzdr.
Robiłem test zegarów i wszystko działa prawidłowo, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co powinienem sprawdzic?

 

---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 13:55 ----------

 

AAAA własnie... gdzie znajduje się czujnik temperatury? jak sie do niego dostac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AAAA własnie... gdzie znajduje się czujnik temperatury? jak sie do niego dostac?

 

Czyli raczej czujnik do wymiany jeżeli zegary są OK.Czujnik,podobnie jak w ADR jest (patrząc od przodu auta) w tylnej części głowicy na wężu (inaczej-w króćcu za blokiem silnika).

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz VAG to zrób test zegarów

Małe OT

... jak robi się test zegarów w VAG , która grupa itp ... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to i ja powrócę do tematu, dzisiaj w nocy na trasie tak jak pisali wcześniej przy prędkości ok 120km/h, moje wskazówki prędkości, obrotów, paliwa i temp, oraz wszystkie kontrolki w środkowej części poszły spać z efektem spalenizny. Przeraźiło mnie to odrazu gaśnicę do środka wziąłem i czekałem. Wszystkie kontrolki w prawej części licznika działają, podświetlenie zegarów działa, nabijanie km działa, bezpieczniki całe. Dodam że tydzień temu przy okazji zmiany sprzęgła, był podpięty VAG i nie było żadnych błędów.

 

Więc moje pytanie brzmi, co się stało do jasnej ciasnej.

 

P.S jestem z Pomorskiego i obecnie jestem w Świętokrzyskim czy ktoś zna jakiś warsztat, który by się tym zajął w okolicy Ostrowca Św. (niechcę trafić na magica co jak zobaczy obce rejestr, to pół elektryki będzie chciał wymienić). Dzięki za pomoc.

Edytowane przez jasiu_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to stało ci się to samo co u mnie :D Prawdopodobnie czujnik poziomu paliwa zrobił zwarcie, poszedł sygnał do licznika i spaliło dwie ścieżki. Ja wymieniłem czujnik, kawałki spalonych ścieżek zastąpiłem kabelkiem i działa do dziś :D

Bezpieczniki ci się nie spalą w takim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zegary z zielonym podświetleniem, i elektryk każe mi kupić nowe zegary, w okolicy gdzie obecnie jestem są dostępne liczniki tylko z czerwonym podświetleniem do benzyny. Czy będą pasowały?? Czy wtyczki się czymś różnią, czy bedzie na zasadzie Plug & Play?? Nie mam żadnych Fisów, MFA itp i w " nowych" też tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc. please

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko co prawda nie pasek ale A4 TDI model 2000, wskaznik paliwa albo idzie na maksa albo stoi na dole i ryczy, że rezerwa, od czego mam zaczac ?? Reszta wskaźników i kontrolki bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko co prawda nie pasek ale A4 TDI model 2000, wskaznik paliwa albo idzie na maksa albo stoi na dole i ryczy, że rezerwa, od czego mam zaczac ?? Reszta wskaźników i kontrolki bez zarzutu.

Zacznij od sprawdzenia czujnika w zbiorniku.Jeżeli jest OK to zrób test tacho VAG'iem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie od jakiegoś czasu też mam problem z wskaźnikiem paliwa, zapalając auto mam 1/2 baku a podczas jazdy mam raz rezerwę - raz full - 1/4 - 3/4 i tak sobie co jakiś czas wędruje wskaźnik. Zrobiłem test zegarów i wydaje się ze jest ok. Za co się pierw wziąć aby naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podepne Vaga i zrobie test zegarów, jak bedzie ok to zabieram sie za czujnik na A4 klub wyczytałem, że toczesta przypadłośc i styki tam sie przecieraja w nim albo syf sie zbiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test zegarów nic nie wykazuje, był bład w menu silnik "potencjometr paliwa", skasowalem i sie nie pojawia, dzisiaj wywaliłem pływak ze zbiornika, wyczyscilem potencjometr i dalej idzie do końca na zegarach. Jakies pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja rozwiązałem problem w następujący sposób. Najpierw wyciągnąłem licznik w celu znalezienia przepalonych ścieżek. Nie zauważyłem tam nic niepokojącego, żadna z nich nie była przerwana. Zamontowałem licznik z powrotem i zabrałem się za czujnik temperatury. Okazało się że nie ma na nim masy. Przeprowadziłem masę bezpośrednio z akumulatora pod pin numer 4 w kostce i problem został rozwiązany:dobrze Polecam każdemu zanim zabierzecie się za rozkręcanie zegarów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy ja rozwiązałem problem w następujący sposób. Najpierw wyciągnąłem licznik w celu znalezienia przepalonych ścieżek. Nie zauważyłem tam nic niepokojącego, żadna z nich nie była przerwana. Zamontowałem licznik z powrotem i zabrałem się za czujnik temperatury. Okazało się że nie ma na nim masy. Przeprowadziłem masę bezpośrednio z akumulatora pod pin numer 4 w kostce i problem został rozwiązany:dobrze Polecam każdemu zanim zabierzecie się za rozkręcanie zegarów

 

Zaczyna to się od TEGO,później od sprawdzenia czujnika.Takiej partyzantki bym nie polecał,bo w końcu nic samo z siebie się nie psuje-trzeba znaleźć usterkę i ją usunąć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pojawił się inny problem...Otóż nie działały mi wskaźniki temperatury oraz płynów. po podłączeniu masy na czujnik temperatury zaczeły działać. gdy jednak po pewnym czasie zatankowałem auto do pełna wskaźnik paliwa pokazał mi 3/4 baku. Robiłem test zegarów i wszystko jest ok, vag pokazywał mi błąd czujnika paliwa przerwa lub zwarcie do plusa. Po poruszaniu przewodami przy pompie paliwowej w baku vag nie pokazuje mi zadnych błędów ale wskaźnik wciąż kłamie. Z tym że: Po właczeniu zapłonu i odczekaniu kilku minut wskaźnik (prawdopodobnie) pokazuje prawdziwą wartość, po odpaleniu po woli spada na zero, po zgaszeniu i odczekaniu kilku minut na włączonym zapłonie znów pokazuje prawidłową wartość. Czy ktoś wie co może być przyczyną?? Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wyczytałem na innych forach że prawdopodobnie brak wskazań to uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku. ponieważ ja go "oszukałem" jest możliwe że to teraz on mnie oszukuje ze wskazaniem paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności