scrabit Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2008 Witam! W końcu upatrzyłem samochód dla siebie VW Passat B5 FL rok 2001 1.9 tdi 130 Km w Kombi... Ale niepokoi mnie jedna rzecz. po odpaleniu samochodu lecą czarne dymy z tłumnika. podono to normalne, tyle tylko że nigdy nie miałem diesla, a w poprzednich Passatach które oglądałem dym się nie pojawiał. Tłumaczenia właściciela wyglądały... "bo bierze 1 litr oleju na 10000 km". o co mu chodzi? czy ten silnik nie jest zajechany? prosze o szybką odpowiedź. pozdrawiam aha, a z wydechu czuć jakby ropą... co wy na to? // punkt 2.4 // kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prystek Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2008 z olejem to diesel ma normę nawet 1 litr na 1000 ( patrz instrukcja obsługi) co do dymu to sprawdź przy przyśpieszaniu i na postoju raczej nie powinien dymić (mój nie dymi) choć zależne tez jest to od paliwa jakie lejesz, zresztą lepszy czarny dym jak niebieski czy siwy :577: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2008 aha, a z wydechu czuć jakby ropą... co wy na to? Któryś wtrysk leje i silnik nie spala calego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2008 jak czarny dym to jest normalne, chyba że jest go tyle że nie widzisz w lusterkach co jest z tyłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 26 Lipca 2008 pierwsze PRIMO dlaczego przy zakupie nie podlaczyles samochodu do VAGu ?? ULTIMO...ktorys z PD (pompowtrysków) jest zajechany i leje ON. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scrabit Zgłoś #6 Napisano 27 Lipca 2008 może dlatego że nigdy się w takie cos nie bawiłem? nie wiem jak to się robi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior Zgłoś #7 Napisano 30 Lipca 2008 Co do oleju, to ja tez mam w instrukcji obslugi napisane, ze nie nalezy sie przejmowac jesli samochod bedzie brac 1l / 1000 km. Tak - jeden litr na tysiac kilometrow Niby sporo, ale jak widac, jesli bierze 1l / 10000 km to jak najbardziej miesci sie w normie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2008 Co do oleju, to ja tez mam w instrukcji obslugi napisane, ze nie nalezy sie przejmowac jesli samochod bedzie brac 1l / 1000 km. Tak - jeden litr na tysiac kilometrow Nawet benzyniaki mają tak napisane - ale tylko dla tego ŻEBY PRODUCENT MÓGŁ SIĘ BRONIĆ PRZED REKLAMACJĄ ŻE NOWE CZASAMI TEŻ BIORĄ - i po kłopocie. A takie zużycie nie jest normalne. Posiadając MAZDE 323f w instrukcji nic nie było napisane że może brać olej. Przez 4 lata katowania i przejechaniu ponad 120000km oleju nie brała ani grama . Gdy sprzedawałem auto miało na liczniku 230000km i było zalane 0W-40. Następne Audi A4 1,6 przebieg 240000km brała olej ale przy wymianie zawsze było ponad MIN. Teraz Passat TDI 110 Przebieg 168000km i przy wymianie oleju nie zauważyłem żeby coś ubyło. TAK WIĘC 1 LITR NA 1000 KM TO DUŻA PRZESADA. Producent broni się jak może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rogas Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2008 Powiem tak, nie VW ale przyklad znamienny. Opel Vectra 3,2 V6 - przebieg 32 tys. Jeździ, oleju nie bierze - pomimo tego, że norma dla tego "dużego" silnika wynosi blisko 1,4l/1000. Jednak pewnego dnia na trasie jedziemy przez 250km z predkością ponad 200km/h - hamuje nas kontrolka oleju - dolewamy blisko litr do stanu "do polowy pola bagnetu". Problemu zużycia oleju nie powinno się więc rozpatrywać w aspekcie stanu silnika ceteris paribus. Styl jazdy, używane paliwo, obciążenie silnika i masa auta, masa ciągniona, odbiorniki elektryczne, nawet ogumienie - to ma spore znaczenie. Ponadto podstawa - "moj 1,1 w punto nie bierze oleju" - to komentarz narzeczonej kiedy po zrobieniu 4,5tys prawie w ciągu i dużej prędkości dolałem jakieś 100ml w silniku V6 ... Jeśli w V12 każdy cylinder lekko weźmie olej - zbiera się go sporo ... itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 30 Lipca 2008 Co do oleju, to ja tez mam w instrukcji obslugi napisane, ze nie nalezy sie przejmowac jesli samochod bedzie brac 1l / 1000 km. Tak - jeden litr na tysiac kilometrow Niby sporo, ale jak widac, jesli bierze 1l / 10000 km to jak najbardziej miesci sie w normie Pozdrawiam VW jako producent nie może inaczej napisać w instrukcji obsługi , bo inaczej drzwi od serwisów by się nie zamykały .Uważam tak samo jak gregg , że jest to grubo przesadzone zużycie oleju w/g mnie nie do przyjęcia w przypadku silników benzynowych .W swoim silniku stosuję Mobil1 0W40 ( kupiłem Passka z takim olejem zalanym przez poprzedniego właściciela )- silnik nie wymaga dolewek w okresie od wymiany do wymiany- przebieg 90 125 km , około 0,5 litra oleju ( z bańki 4,0 L ) pozostaje do następnej wymiany ( 12 000 km ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #11 Napisano 30 Lipca 2008 moj tylko zadymi przy odpalaniu - w koncu to dawka rozruchowa robi swoje, no i jak mu dasz ok 160km/h to w idac jak sie za nim jedzie. Olej - hmm.. Powiem ci ze jak jade do Wawy - mam 1960km z domu do domu - wziol mi moze ze 1mmoleju z bagnetu. caly czas na tempomacie 140-160km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2008 Nawet benzyniaki mają tak napisane No ja wlasnie w benzyniaku tak mam napisane. Zapomnialem dodac, ze chodzi mi o benzynke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #13 Napisano 3 Sierpnia 2008 ja mam w swoim 170.000 i od wymiany do wymiany doleje tylko 0.5 litra i na bagnecie znowu pokazuje max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #14 Napisano 3 Sierpnia 2008 ja mam w swoim 170.000 i od wymiany do wymiany doleje tylko 0.5 litra i na bagnecie znowu pokazuje max Panowie temat rzeka. Dolewasz 0.5 litra - pytanie czy go pałujesz czy jeździsz po płaskim terenie czy górzystym. Nie ma reguły !!! Mój raz bierze 0.4 na 10.000 tys ale jak są okresy że mam wyjazd w góry tudzież zmieniam biegi ponad 3 tys to i 0.7 weźmie Reasumując sporo zależy od stylu jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #15 Napisano 4 Sierpnia 2008 A ja zawsze w mieście kręce ponad 4000 (przyzwyczajenie z benzynki:D) i nie bierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #16 Napisano 4 Sierpnia 2008 A ja zawsze w mieście kręce ponad 4000 (przyzwyczajenie z benzynki:D) i nie bierze nie boj, nie boj zacznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #17 Napisano 4 Sierpnia 2008 nie boj, nie boj zacznie Wtedy go sprzedam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach