Jericho Zgłoś #341 Napisano 2 Grudnia 2010 gdzie w pasacie b5 3bg znajduje sie termostat Pod maska przy silniku. Glupie pytanie glupia odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter5 Zgłoś #342 Napisano 3 Grudnia 2010 Witam, mam ten sam problem - dmucha zimne powietrze, temp. silnika ok, poziom plynu tez, nowa pompa, ale u znajomego w alhambrze tez z klimatronikiem byl ten sam problem i rozwiazaniem jego byl silniczek klapki nawiewu, stad moje pytanie: czy da sie do niego dobrac bez sciagania calej deski ? czy wyjdzie blad na Vag-u jesli jest on uszkodzony, no i czy jest ktos z wawy kto ma Vaga zeby podlaczyc i sprawdzic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dyzio83 Zgłoś #343 Napisano 3 Grudnia 2010 jak bych wiedzioł to bych sie nie pytoł pacanie normalnie sie pytom wiec prosze o normalną odpowiedz :fajny zakupiłem dzisiaj termostat ale nadal jest jeden proble gdzie go szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #344 Napisano 3 Grudnia 2010 jak bych wiedzioł to bych sie nie pytoł pacanie normalnie sie pytom wiec prosze o normalną odpowiedz zakupiłem dzisiaj termostat ale nadal jest jeden proble gdzie go szukać Zrobilem zebranie na gorze czarownic i niestety nikt nie mogl ci pomoc, bo za cholere nie potrafimy odgadnac jaki masz silnik pod maska - klania sie uzupelnienie podpisu w profilu pacanie.Poza tym czytaj a nie pierd...lisz glupoty jak male dziecko - "bo ja nie wiem". Nikt za ciebie lekcji nie bedzie robil. Instrukcja do auta tez jest dostepna na necie. Google twoim przyjacielem. http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #345 Napisano 3 Grudnia 2010 jak bych wiedzioł to bych sie nie pytoł pacanie Kaj je termostata? Wejrzij no jaki motór w passacie. Jak ciulać to my, a nie nos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilka156 Zgłoś #346 Napisano 3 Grudnia 2010 Witam wszystkich. Mam B5 FL z 2004r. Zaczęła się zima a moja klimatyzacja chyba lekko zwariowała a mianowicie chodzi o to,ze nawet gdy ustawię ją na HI to dmucha na przemian raz zimnym a raz ciepłym powietrzem. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymiana panelu sterującego. Czy to podziała? Jeśli ktoś miał podobny problem to bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #347 Napisano 3 Grudnia 2010 Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymiana panelu sterującego. Czy to podziała? Chyba taniej będzie zrobić diagnostykę na początek? Na moje uszkodzony nastawnik klapy regulacji temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilka156 Zgłoś #348 Napisano 3 Grudnia 2010 Tylko,ze klapa regulacji działa bez zarzutów ponieważ nawet słychać jak się zamyka i otwiera i wtedy raz leci ciepłe a raz zimne powietrze raz leci z zewnątrz a raz z nagrzewnicy i ciągle się zamyka i otwiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #349 Napisano 3 Grudnia 2010 Tylko,ze klapa regulacji działa bez zarzutów ponieważ nawet słychać jak się zamyka i otwiera i wtedy raz leci ciepłe a raz zimne powietrze raz leci z zewnątrz a raz z nagrzewnicy i ciągle się zamyka i otwiera napisal przeciez zrobić diagnostykę na początek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #350 Napisano 3 Grudnia 2010 Emilka spróbuj zrobić na początek test climatronica - na wyłączonym zapłonie klawisz obiegu zamkniętego + ECON przez 3 sek., trzymając wciąż te klawisze przekręć zapłon i czekaj na wynik testu. U mnie niestety ogrzewanie również nie wytrzymało ataku zimy, w zeszłym roku grzało tak ze można było jeździć w samych majtach a w tym grzeje różnie, od słabo, poprzez bardzo słabo aż do w ogóle, zależy jaki ma humor Elektronikę i elementy wykonawcze nawiewów bym wykluczył, zrobiłem test climatronica, zero błędów, pobawiłem się też nastawami klap w trybie diagnostycznym i wygląda na to że wszystko jest ok. Silnik w czasie jazdy w tych mrozach nagrzewa się raczej normalnie, dziś rano przy -12 na zewnątrz swoje 90 stopni osiągnął po 6km i około 10 minutach jazdy a potem niezależnie od warunków, czy jadę szybko czy postoje to wskazówka temperatury cieczy trzyma idealny pion. Wiem że wskaźnik na blacie nie zawsze jest miarodajny i potrafi mieć niezły rozrzut w porównaniu z tym co jest w rzeczywistości, ale dopiero jutro może będę miał okazje podpiąć VAGa. Poziom płynu na zimnym silniku jest ciut powyżej minimum i wydaje mi się że tyle było i nic nie ubywa. W każdym razie w czasie jazdy silnik wydaje się być dogrzany i trzymać temperaturę, natomiast płyn w zbiorniku jest zimniuteńki Jak zaparkowałem pod domem i odkręciłem korek to było małe sykniecie, wsadziłem palucha, a tam zimna ciecz. Przewód wchodzący do nagrzewnicy jest ciepły, ale szału nie ma, natomiast ten wychodzący jest zdecydowanie chłodniejszy. Jakieś pomysły? Ze względu na ten zimny płyn w zbiorniku postawiłbym na niedomykający termostat, ale silnik szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma dobrze. Pompa wody? Też chyba ten płyn w zbiorniczku by mógł być zimny gdyby pompa nie pracowała, bo jak nie ma obiegu to on by stal w miejscu? Tylko że znowu silnik mógłby się przegrzewać w cieplejsze dni, jeszcze tydzień temu siarczystych mrozów nie było a ja nie miałem najmniejszych problemów z wysoką temperaturą cieczy kiedy na zewnątrz było na plusie. Może jest zapowietrzony, albo gdzieś jest coś niedrożne, np. w nagrzewnicy, i ten obieg jest zakłócony? Dodam że w lipcu miałem wymienianą chłodnicę bo stara już była troszkę przeżarta u dołu. Z tym że potem też nie było najmniejszych problemów z temperaturą, urlop 3 tygodnie we Włoszech, 4600km w 40 stopniowym upale i temperatura cieczy idealnie 90, ale tam ogrzewania nie używałem więc nie wiem czy już wtedy nie działało Z góry dzięki za wszelkie sugestie! :respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #351 Napisano 3 Grudnia 2010 dziś rano przy -12 na zewnątrz swoje 90 stopni osiągnął po 6km i około 10 minutach jazdy Jakie obroty utrzymywales i jak miales ustawione ogrzewanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilka156 Zgłoś #352 Napisano 3 Grudnia 2010 Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc. Z pewnością zrobię jutro ten test climatronica. A co do diagnostyki to nie znam cen ale może się okazać.że tańsze będzie kupienie używanego panelu na próbę niż zrobienie takiej diagnostyki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #353 Napisano 3 Grudnia 2010 Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc. Z pewnością zrobię jutro ten test climatronica. A co do diagnostyki to nie znam cen ale może się okazać.że tańsze będzie kupienie używanego panelu na próbę niż zrobienie takiej diagnostyki Najtaniej to wyjdzie zapoznanie sie z tematami na forum. NIe tylko czuytami ich naglowki ale zawsze cala ich zawartosc. Nic na tym nie stracisz, a tylko mozesz zyskac - satysfakcje, ze sama cos zrobilas i nie dalas sie zrobic innym, no i pare zlotych zawsze zaoszczedzone. To forum to olbrzymie kompedium wiedzy dostepne za darmo dla wszystkich. Wystarczy zapamietac pare zasad panujacych na prawie kazdym forum i w droge:http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #354 Napisano 3 Grudnia 2010 Jakie obroty utrzymywales i jak miales ustawione ogrzewanie? 1500 - 2000 obr., nawiew na szybę, 4 kreski, ustawiony na 25 stopni. Leciało raczej zimne powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #355 Napisano 3 Grudnia 2010 gdy ustawię ją na HI to dmucha na przemian raz zimnym a raz ciepłym powietrzem. Porównaj z tym: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1111387#post1111387 Oby nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #356 Napisano 4 Grudnia 2010 1500 - 2000 obr., nawiew na szybę, 4 kreski, ustawiony na 25 stopni. Leciało raczej zimne powietrze To dziwne, bo u mnie juz po 1.5km zaczyna leciec cieple powietrze, a po 3km juz duzo cieplejsze. Zawsze mam ustawione na 18C i zauwazylem, ze jak jest zimno wewnatrz to na poczatku climatronic daje maxymalnie goracym powietrzem, by pozniej zwolnic obroty wiatraka i obnizyc temp wypychanego powietrza z kratek. Caly powyzszy proces mozna przesledzic w trybie diagnostycznym climatronica na kanale 11 - klapa spietrzania powietrza cieplo/zimno. Czasem musze na chwile przewietrzyc auto bo robi sie za goraca (nie przepadam za duzym cieplem - w domu mam 20-21C ), do momentu gdy climatronic zacznie dawac odpowiednio podgrzane powietrze. Po wyczyszczeniu 2och silniczkow od klap climatronica, zauwazylem ze gdy auto jest zimne to zawsze na poczatku przez pare minut wieje mi na szybe, a pozniej na nogi. Wczesniej w zimie zasze od razu wialo mi na nogi gdy bylo zimno wewnatrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #357 Napisano 4 Grudnia 2010 Jericho cały opisany przez Ciebie proces jest prawidłowy dla sprawnego ogrzewania. U mnie na kanale 11 jest cały czas wartość 0 - klapa jest otwarta na maksymalne grzanie. Do pracy mam 21 kilosów, w tym czasie auto powinno się nagrzać a tu lipa, silnik ciepły, z nawiewu leci zimne powietrze i kanał 11 cały czas ma wartość 0 (czyli climatronic chce grzać ale wciąż nie ma czym). Termostat jest ok, sprawdziłem dzisiaj na chłodniejszym silniku - trzyma dobrze. Pompa wody też raczej dobrze działa bo miałem dziś okazje pojechać trochę szybciej i autko trzymało ładnie 90 stopni a przy wyższych obrotach z kratek leciało dość ciepłe powietrze, czyli jako taki obieg był. Z ukręconym wirnikiem pompy pewnie ciecz by stała i aż takiej różnicy w temperaturze nawiewu by nie było. A jak tylko trochę zwolniłem to zaczęło dmuchać chłodem z nawiewów. Stawiam na zapchaną nagrzewnicę, dopiero we wtorek jadę do mechaniora więc zobaczymy. Poza tym nie jestem pewien co mi zaleli szpece którzy mi wymienili chłodnicę w lipcu. Na 100% był to nowy płyn, ale co to było to nie wiem... Może to coś "pomogło" w zapchaniu mojego układu chłodzenia :ocochodzi Ale myślę że we wtorek będę wiedział coś więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #358 Napisano 5 Grudnia 2010 Czekam na relacje Ja rok temu wymienialem chlodnice. Wlewalem plyn FEBI, zamiennik G12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam-b5-kombi Zgłoś #359 Napisano 5 Grudnia 2010 Moj passat grzeje jak glupi, podczas jazdy i na postoju wszystkie weze OK. Jednak.. kiedy rusze autem z miejsca to zaczyna dmuchac lodowatym powietrzem i zalacza sie klimatronik. Jest od tego jakis czujnik czy bedzie trzeba wymieniac panel od klimy? Sam klimatronik nie wykazuje zadnych bledow po autotescie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #360 Napisano 5 Grudnia 2010 zalacza sie klimatronikCo masz na mysli? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach