Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość x-fly

z krućca zaznaczonego na żółto woda WYpływa -> czy DO niego wpływa <-??

attachment.php?attachmentid=6225&stc=1&d=1227370514

 

zacząłem sie zastanawiać jak włączyc w obieg chlodniczke oleju :632:

 

no i gdzie jest drugi kruciec którym woda wpływa/wypływa ?

(z tyłu od kabiny w bloku tuż poniżej pokrywy zaworów... ?)

uch.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

masz moc :685: +

ponowie:

czy z żółtego elektrozaworu wypływa czy do niego wpływa płyn? gdzie jest drugi króciec w bloku pasiora? i czy sie zgadzasz z oznaczeniami czerwony/niebieski

tam gdzie jest zielona strzała to woda sie miesza w pompie ?

 

wiem że dużo pytam ale w ten sposób można coś konkretnie opanować

mam 24 letnie auto :] i w każdej chwili moze sie cos stać a nie stać :) mnie na naprawy i staram sie sam dłubac :598:

 

czy jak termostat zadziała to nie odłącza małego obiegu tylko otwiera dodatkowo duży tak ??

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy z żółtego elektrozaworu wypływa czy do niego wpływa płyn

To jest tylko króciec, nie elektrozawór.

gdzie jest drugi króciec w bloku pasiora?

obydwa króćce są w głowicy. a drugi zaznaczyłem na zdjęciu.

5bc9a254314fd49c.png

czy jak termostat zadziała to nie odłącza małego obiegu tylko otwiera dodatkowo duży tak ??

Nie. Jak termostat zadziała prawidłowo, to zamyka mały obieg i otwiera duży obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

dzieki

 

pare ładnych godzin już siedze i rozkminiam schematy :) ktoredy woda sobie leci :) i skleiłem w paincie coś takiego

obieg mały

attachment.php?attachmentid=6240&stc=1&d=1227397488

to jest animacja jak coś

 

Nie. Jak termostat zadziała prawidłowo, to zamyka mały obieg i otwiera duży obieg.

ze schematu tego co wkleiłeś wynika że jak zamknie mały to przez chłodniczke oleju NIE będzie obiegu a tak nie może być

jeśli zamyka mały to zamyka cały wężyk nr 3 a pod niego jest podpięta chłodniczka

obieg_maly.gif

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat włącza chłodnicę równolegle do układu, mały obieg pozostaje otwarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

o 16 umowilem sie z kolesiem i u niego w garażu bedziem wymieniać pompe na tą z grzybkiem :027:

 

----------------------------------------------------------------------------

 

jest północ, dopiero sie ze smarów oczyscilem, pompa działa :) poszło nieźle, wiele by mówić, np to że bez klucza do wtrysków ciężko jedną śrubke ktora mocuje pompe odkręcić/przykręcić bo wtryskiwacz utrudnia dostęp, albo np to że zamiast hehtać rozrusznikiem żeby nową napełnić paliwem wystarczy mieć zakręcone wszystkie metalowe węże do wtrysków, trza rozpiąć wężyk powrotny paliwa i zassać ustami a wcześniej dla ułatwienia włączyć zapłon/nie uruchamiać silnika tak żeby elektrozawór na pompie puścił, po dość dokładnym ustawieniu kąta na oko/słuch (nie przeze mnie) i dawki żeby czarnych bąków nie puszczał na pierwszej prostej pierwsze odczucie że o wiele lepiej sie zbiera :cool: dziwne bo myslalem ze sama pompa niewiele da bez reszty osprzętu, grzybek nie podłączony bo nie ma do czego ;) turbawa narazie w garażu czeka na skompletowanie uszczelek i węży a tu deptam 2gi bieg i czuje jak rwie mocniej niż wczesniej, trójka i znów rwie, ogólnie to lepiej sie wkręca na obroty na luzie (noi w jezdzie), żwawiej jakby, bardziej jucznie ;) czy jak to tam zwał, podnosi mocniej maske jak daje pedalem ;)

wrażenia baaaaardzo pozytywne, niedługo reszta, teraz to z górki, nastepny etap to chłodniczka oleju z podstawką, tymczasem nawąchalem sie spalin :634: bo w zamknietym garazu robilismy i ide w kime :P

 

----------------------------------------------------------------------------

 

koles ktory sie dosc dobrze zna mowil mi wczoraj że wtryskiwaczy nie reguluje sie podkladkami,

 

po wlozeniu pompy bez zadnych regulacji puszczał czarny dym z tyłka, jest taka opcja że koles mi zwiększył jeszcze dawke i przy okazji pokręcił cos jeszcze inną śrubką i już nie dymi? mowil że zwiększył i nie dymi bo jeszcze czymś kręcił, nie przesłyszalem sie ? co myslicie :confused:

Edytowane przez artmin
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

akurat te wtryski sie ustawia podkładkami a w ursusie wkręca lub wykręca śrubę.

a pompę to sie sprawdza na stole i ustawia a nie kręci na czuja!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy bylo poruszane ale też bys musial zmienic sruby od glowicy bo moga przy turbo nie wytrzymac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

jaką temperaturę powienien mieć olej zeby jego wlasciwości smarne były najlepsze?

ale nie mowie o temp jaką wskazuje na blacie tylko ogólnie o nominalnej temperaturze pracy oleju w maszynach, bo możliwe (tak sie ostatnio zastanawiam) że pomimo tego że w w naszych silnikach pracuje on z temp powiedzmy 90^ to spokojnie moglby i mialby lepsze wlasciwosci w np 70^ no a jesli tak by np. bylo to warto pomyslec o zewnętrznym chłodzeniu oleju jak to ma miejsce w przypadku chłodniczki oleju tylko że jak na nią patrze to tak troche mizernie wygląda, żywotnosc silnika by sie zwiekszyła bo i tempe miałby niższą

 

NeVWille dzięki za wskazówke :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta chłodniczka nie schłodzi oleju do temperatury niższej niż temperatura płynu czyli minimum 90*C. zwykle ma koło 100-120 stopni, zależy jak mocno butujesz. MAx bezpieczne 140*C. bądź grzecznym chłopcem i załóż tą chłodniczkę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

bede grzeczną dziewczynką :635: i chlodniczke zaloze ;)

myslalem zeby założyc w przyszlosci jakąś wiekszą chlodniCE oleju w okolicach filtra ktora by naprawde obiżała jego temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

praca oleju to 90 ale lubi przy deptaniu wejsc wyzej he he w scirocco podbilem do 150 :D i chlodniczka mi sie gdzies ostała jeszcze he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

kupilem w końcu uszczelki pod kolektory TD bo w miedzyczasie walczyłem na innym wątku z drobnymi niedomaganiami pompy i świec żarowych, mam cały czas problem zeby zdobyc gumowe kolanko miedzy turbo a ssący, powiedzcie prosze czy na tymże kolanku będzie panować duże ciśnienie? bo mam kolanko ale z dość miekkiej gumy (od pralki sie zdaje sie) i nie wiem czy go nie rozdyma przypadkiem :P coś czuje ze tam jest ciśnienie podobne do tego co wskaże manometr

--------------------------------------------------------------------------------------------

może ktoś wie czy moge zastosować węże od instalacji wodnych do spływu oleju z turba do miski olejowej? to te w srebrnym oplocie ktore sie czesto uzywa do podłączania kranów itp.,

bo w srodku jest normalnie gumowy wąż a ciśnienia jako takiego raczej tam nie ma tylko pytanie czy za jakis czas nie stwardnieje albo co gorsza rozleci sie pod wplywem działania oleju...

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

seryjnie tam jest coś koło 0.8 bara, ale warto to potem podnieść tak do 1,2-1,5 bara także lepiej żeby ta guma była jednak trochę twardsza. Zapytaj tutaj http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=261611 mają baaardzo dużo części ale nie wystawiają wszystkiego. Powinno pasować od golfa 1.6 td

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

dzięki ormowiec, zapytalem....

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale od golfa nie pasuje jesli masz turbo i kolektory z passata :P

a weze montuj, jak bedzie ciekło to sobie znow poczytam ciekawostki ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

:cool:

 

..w sumie to pytałem co wy na to.. czyli nie-e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

x-fly twoje pytanie

może ktoś wie czy moge zastosować węże od instalacji wodnych do spływu oleju z turba do miski olejowej? to te w srebrnym oplocie ktore sie czesto uzywa do podłączania kranów itp.,

i twoja odpowiedź

co gorsza rozleci sie pod wplywem działania oleju...

Do oleju musisz miec specjalne olejoodporne węże, nawet te od ukł. chłodzenia nie wytrzymują działania oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź u siebie w okolicy sklep z częściami do sam. ciężarowych, tam na ogół mają węże o dośc dużych średnicach a w dodatku olejoodporne i sprzedadzą ci nawet 10 cm ;)

 

Ps. mam taką gumę ale co najwyżej mogę ci cyknąc fotkę jak ona wygląda :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności