Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

a i owszem, była.

byly tez inne czujniki cisnienia oleju

wieksza chlodnica zwykle

inna puszka filtra powietrza i wsporniki do niej na podluznicy

caly wydech inny - na wydechu z wolnosscego nie bedzie mial ciągu na wysokich, testowane :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

w książce sam naprawiam jest napisane że mam w passacie stopień sprężania = 23

a ludzie piszą że np 10:1 albo 8:1

jak to określić? wytłumaczyć? przeliczyć?

ludziska mówią o benzyniakach? ;>

jeśli tak to nie muszę odprężać swojego diesla?

 

passat B2 hatchback z 84' 1.6D

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stopień sprężania (epsilon) E = stosunek objętości komory spalania do objętości komory spalania plus objętości skokowej. W D i TD to jest to samo. Po prostu tłoki, korbowody i wał mogą być mocniejsze żeby przenieść większy moment obrotowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w książce sam naprawiam jest napisane że mam w passacie stopień sprężania = 23

a ludzie piszą że np 10:1 albo 8:1

jak to określić? wytłumaczyć? przeliczyć?

ludziska mówią o benzyniakach? ;>

jeśli tak to nie muszę odprężać swojego diesla?

odprężyć proponuję siebie przy piwku :)

sprężanie podaje się jako stosunek jeden do ... lub ciśnienie w MPa

1:10 to sprężanie w jakimś benzynowym silniku

w dieslach jest dużo większe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odprężyć proponuję siebie przy piwku :)

sprężanie podaje się jako stosunek jeden do ... lub ciśnienie w MPa

1:10 to sprężanie w jakimś benzynowym silniku

w dieslach jest dużo większe

Prawie dobrze :) nie sprężanie tylko stopień sprężania i tego nie podaje się w MPa... to jest wielkość bezwymiarowa bo jest to stosunek jednej objętości do innej a co za tym idzie jednostki się skracają. Ciśnienie sprężania podaje sie w MPa np. nominalne około 40 MPa a minimalne to powiedzmy jakieś 25 MPa w naszych 1,6 D lub TD. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nominalne bardziej w okolicy 35 a minimalne 25 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

możecie odpowiedzieć ?

1. czy turbina jest rozbieralna? jestem dość rozwinięty technicznie narzędzia potrafie trzymać i ich używać moge rozebrać turbine i np wymienić łożyska na nowe według ich oznaczeń ??

2. czy 300tysi przebiegu to dla turbiny dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. turbina w tych VW nie ma łożysk tylko panewki to raz, dwa to bez specjalistycznego sprzętu w ogóle jej nie dotyykaj (trzeba poskładać z odpowiednimi luzami, wyważyć wirnik itd)

2. Zależy jak traktowana, jak ktoś się postara to rozpieprzy w 20 tys. Ale raczej dużo. Używanej turbiny z mniejszym przebiegiem raczej nie znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

na dniach będzie T do D dzięki pewnemu koledze..

cały komplet, 7 części :gitara:

teraz zacząłem czytać jak wymienić pompe wtryskową,

zależy mi żeby zrobić to jako 'podmianke' starej na nową...

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebujesz tego: http://www.allegro.pl/item475121298_klucz_do_napinacza_paska_rozrzadu_vw.html

dobry klucz płaski lub lepiej oczkowy z wycięciem do odkręcenia rurek w. c.

higiena nakazuje też wymianę paska jeśli długo jeździ, jak jest nowy to może być

aha, przy odkręcaniu kolektorów będziesz się pewnie doskonale bawić :D dobra nasadka i porządna grzechotka lub pokrętło, ew. klucz do pobijania. wd40, młotek :)

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

dzięki ormowiec że jesteś w temacie cały czas :piwo:

 

tak teraz pomyślalem troche i w sumie potwierdź jak możesz że da rade z pompy z grzybkiem którą dostane w paczce odkręcić góre i domontować do mojej pompy ktora jest już w aucie :027:

 

1. 'ale' ktore mi sie nasuwa to inne ciśnienie wtrysku - da rade samemu wyregulować ??

2. jeżeli zostawie wtryski te które mam w samym D i nie dam ich do regulacji to jaki będzie finał ?

3. jakie jest ciśnienie na wtryskach w D a w TD ?

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. samemu nie :)

2. będzie jeździł, ale wzrost mocy będzie mniejszy niż na wtryskach od TD

3. D ma ciśn. otwarcia 130 bar, TD 155 bar

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz bedzie pompa wydajniejsza to postaraj sie o wtryski z silnika SB są najmocniejsze z seryjnych (144 bar). zresztą pompa też z tego silnika ( ta z grzybkiem) sie nada:D

Edytowane przez niwdew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

a nie można u pompiarza przestawic wtrysków? podłoży podkładkę i po sprawie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj sporo by potrzeba tych podkładek :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

czyli przekręcenie grzybka do zwykłej pompy w D nie wchodzi w gre? :027:

 

no i jeszcze drobna sprawa, koła zębate w pompach w D i TD były mocowane tak samo? tzn w tym samym położeniu? bo może wystarczy zablokować koło wału, to na dole które napędza alternator i pompe wody i to drugie i zwyczajnie wzrokowo wstawić pompe od TD tak aby jej koło zębate było w takim samym położeniu po założeniu paska rozrządu co przed zdjęciem starej pompy

?

wiecie o co mi chodzi :)

 

a w ogóle to silnik mam ułożony inaczej niż na tym zdjęciu, o 90^ w lewo

b902e375d8905fdcm.jpg

 

wejdzie turbina ?? to jest dopiero dobre pytanie........

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiecie o co mi chodzi

nie :P

ale nie da rady wymienić pompy bez demontażu rozrządu. Potem jeszcze czeka Cie ustawienie początku tłoczenia

wejdzie turbina ?? to jest dopiero dobre pytanie........

dlaczego ma nie wejść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
wiecie o co mi chodzi

 

chyba wiem o co Ci chodzi :) jak tak zrobisz to może nawet uda sie go uruchomic :) najlepiej ustaw w GMP numer przejdzie jak sciągniesz pompę z silnika tak ustawionego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej ustaw w GMP numer przejdzie jak sciągniesz pompę z silnika tak ustawionego

No ale ta nowa pompa sie obróci. to niewiele da, przynajmniej ja tego nie widze;) Ale to nie jest problem. bedzie krecił rozrządem az zapali i tyle. Poza tym znaki powinny sie jako-tako pokrywać:D

Ustawienie silnika w GMP obowiazkowo + bolec w koło zamachowe.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
No ale ta nowa pompa sie obróci.

 

jak zaznaczymy (białym markerem) to wrócimy do poprzedniego ustawienia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności