Skocz do zawartości
Matsil

Alternatywa dla MFD2 i RNS510

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając internet znalazłem takie oto ciekawe urządzenie:

http://www.allegro.pl/item397494482_nawigacja_cms_vw7099_automapa_lepsza_od_rns_510.html

Jak widać jest to bardzo fajna propozycja dla tych którzy rozważają montaż nawigacji, można do niej wczytać automapę, przy kórej każdy soft VW jeszcze przez kilka lat będzie mógł się schować. Aktualnie mam MFD2 z mapą V5 ale zastanawiam się poważnie nad być może taką alternatywą. Mam też przenośną nawigację z zainstalowana automapą 5.0 i nie ma czego porównywać do produktu VW.

Czy ktoś miał może doświadczenia z podobnym urządzniem? Jak się ono spisuje we współpracy z autem, nagłośnieniem itp. i czy wogóle warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotralski

Podobno potrafi czytac mp3ki z DVD i wyswietla nazwy plików podczas odtwarzania (tak stwierdzil sprzedawca). Jak by ktoś mial z tym stycznosc to niech napisze pare slow jak to urzadzenie sie sprawuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest chyba wersja co wspolpracuje z CAN-em. te produkty to sa takie - poczytaj - poszukaj zt ej firmy ich poprzedniego modelu. Zwykle radio z wmontowana plyta glowna od Palma. Jak wyjdziesz z nawigacji na radio czy gdzies tam, to zapomnij o nawigowaniu, nawet jak masz wyznaczona trase. Tak mi mowil ten sprzedawca. czyli zagadales sie lub zasluchales i przejechales droge, Produkt VW jest dobry tylko mapy ma do bani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość navi-forum.pl

 

g ó w n o _ p r a w d a !!!

 

mapy do RNS 510 są na poziomie automapy a najnowsza wersja V3 jest bardzo dobra a nawet ostro przesadzona jeśli chodzi o ilość dróg gdyż gdy śmigam po wioskach często pokazuje nawet drogi przejezdne tylko dla traktorów

poza tym nawigacja o której mowa to chiński zamiennik byle jakiej jakości o wyglądzie tandety,

RNS 510 to obecnie najlepsza navi na rynku nie tylko w grupie aut VW,

inne marki idą dopiero śladem VW

 

ci chłoptasie z BSK wciskają lipę !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ile kosztuje RNS a ile ten Multi DVD system GPS. ktos ceni sobie marke - wspolpraca z fis i wogole. a ktos 1001 bajerów z czego 999 nie uzyje nigdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko ile kosztuje RNS a ile ten Multi DVD system GPS. ktos ceni sobie marke - wspolpraca z fis i wogole. a ktos 1001 bajerów z czego 999 nie uzyje nigdy

 

cytat z aukcji:

Ceny CMS VW7099 dla Klienta końcowego :

-CMS VW7099 z oprogramowaniem AutoPilot Polska – 3999 Pln brutto

-CMS VW7099 z oprogramowaniem AutoPilot Europa – 4199 Pln brutto

-CMS VW7099 z oprogramowaniem Autmapa XL Polska – 4399 Pln brutto

-CMS VW7099 z oprogramowaniem Autmapa XL Europa – 4599 Pln brutto

Dopłaty :

Rozszerzenie gwarancji do 24 miesięcy – 399 Pln brutto

- Rozszerzenie gwarancji do 36 miesięcy – 799 Pln brutto

 

 

a za nówkę RNS 510 to koszt około 4500 zł trzeba dać no i + pare zł za mapę.

Wolał bym dołożyć te pare i kupić ori. Sądze że jeżeli kogoś stać kupić taki "bajerek" to nie będzie płakał żeby kupić ori mapkę do tego "cacuszka".

Ale są gusta i guściki.

 

EDIT: Nawet przed chwilką znalazłem nówkę w bdb cenie z mapką i montażem gratis i ta cena przebija tą chińszczyznę. Tu był link.

Strona przedmiotu została przeniesiona do archiwum.

Edytowane przez gbels
Up Date

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko pamietaj ze RNS to w zasadzie dla navi - kieski wydatek, Nie masz speed camer - moze w Polsce to nie jest popularne, ale na zachodzie czy w UK. Ludzie maja Super nowe bryki i tomtoma na szybie. Nowa mapa na DVD kosztuje 160GBP a mapa do automapy czy TT, i ile czesciej wychodzi i ile ma wiecej w sobie. gdyby RNS mozna bylo edytowac o rozne punkty POI lub glosy - o tak, to przemawia, ale poki co - design tylko ma swoj plus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie w pasku RNS 510 i nie zamieniłbym jej na żadną inną nawigację. Mapy są bardzo dobre, jak wcześniej kolega stwierdził pokazują aż za dużo dróg. Co do ceny, myślę ze jakość, ilość funkcji i w pewnym sensie prestiż są odpowiedzią na ilość pieniędzy jakie trzeba zapłacić za RNS 510.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
g ó w n o _ p r a w d a !!!

 

 

 

mapy do RNS 510 są na poziomie automapy a najnowsza wersja V3 jest bardzo dobra a nawet ostro przesadzona jeśli chodzi o ilość dróg gdyż gdy śmigam po wioskach często pokazuje nawet drogi przejezdne tylko dla traktorów

 

 

Kolego, czytaj uważniej. Wyraźnie napisałem, że mam MFD2 i używam V5 a Ty wyjeżdżasz tu z RNS 510 i V3. Trochę kultury też by się przydało.

 

Kilku kolegów w firmie ma RNS 510 i rzeczywiście w porównaniu z MFD2 jest lepiej ale do Automapy 5.0 jeszcze jej dużo brakuje. Np. w RNS 510 czasem zdarza się spotkać jak piszesz polne drogi ale kilka razy jadąc drogą główną gminną 5km od W-wy byłem na mapie w polu :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janusz

Witam, czytam wasze opinie panowie i chcialbym się podzielić swoimi. A więc rns 510 ma zajefajne mapy a nawet za dużo dróg z tym, że zbyt często wymusza jazdę głównymi drogami, np. mam do swojego miasta 10 km drogą trzycyfrową a ona na siłę pcha mnie 70 km dwucyfrówką niezależnie jaką opcję trasy się ustawi. Po prostu lubi główne drogi. Ona jest świetna na długie trasy ale chcąc pojechać skrótam to juz głupieje. Mam v3 i powiem szczerze że lepiej prowadziła stara navi mfd, która też miałem. Poza tym bluetooth nie chce czytać np. żadnej nokii typu E czy N, iphone'a, czy htc o którym marzę. No i taki wypas powinien mieć możliwość czytania jpg-ów a tu też zonk. Na plus to te 30 gb i memory które nie sposób zapełnić. Ma rację poprzednik, który pisał,że 510-tka to prestiż, ale nic poza tym. Żeby chociaż polski język był w navi to juz by było lepiej. Też rozmawiałem z panami ze szczecina i zastanawiam się nad wymianą 510 na ten "chiński badziew", bo uważam, że ma o wiele wiecej możliwości niż navi vw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotralski
Też rozmawiałem z panami ze szczecina i zastanawiam się nad wymianą 510 na ten "chiński badziew", bo uważam, że ma o wiele wiecej możliwości niż navi vw.

 

Poki co sie wstrzymaj. Ja kupilem i mam kilka pytan do tych Panow :)

 

Kupilem z Automapa i rozdzielczosc jest cokolwiek dziwna - moze zle zainstalowali (pisze na goraco bo wlasnie wrocilem z garazu).

 

Podczas odtwazania DVD mam warnig coby nie ogladac :) i czarny ekran (dzwiek idzie i wyswietlany jest warning). Probowalem rozne kombinacje: zgaszony silnik, odpalony, zaciagniety hamulec postojowy, luz, bieg - chyba wszystkie opcje :D i dupa.

 

Ponoc komunikuje sie to urzadzenie z szyna CAN ale bez wzgledu na to czy swiatla mam odpalone czy nie podswietlenie w radyjku dziala non stop.

In plus - jak wyjme "kluczyk" radyjko gasnie :D

 

 

To tak na goraco :) Jutro zagadam z Panami bo moze trzeba podjechac na ASO i w komputerku Paska cos zamieszac :)

 

--

Pozdrawiam Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotralski

No to juz wszystko jasne.

 

Zeby byl obraz trzeba bylo jeden kabelek do masy podlaczyc.

 

Po za tym hula :)

 

 

Janusz a moze chcesz sie zamienic (RNS 510)? Brakuje mi HDD.

 

--

Pozdrawiam Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janusz

Cholerka, teraz mnie zadziwiłeś. puszcze Ci messag na priv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotralski

Odswierze troszke ten temat :P

Uzytkuje to radyjko juz prawie 3 miesiace i powiem szczerze ze jest super - goli, pier..oli, krawaty wiaze, usuwa ciaze :) Po prostu super - nic innego mi juz nie potrzeba. Trzeba tylko uwazac gdzie sie staje by jakies lewuski nie wydlubaly :)

Ostatnio dolozylem kamere cofania - jesli radyjko jest nawet wylaczone, wrzucenie wstecznego biegu powoduje natychmiastowe odpalenie radia i wyswietlenie co jest za nami. Jak damy po tym jedyneczke radyjko wraca do stanu poprzedniego (czyli wylaczone).

Uwazam ze to byl dobry zakup :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak widzicie zapewne, taki tam CAN jak i zaden. Analogowe radio z emulatorem CAN , uporali sie z kodowaniem tylko glosnosci, ale o reszcie to juz zapomniec

 

a oto news, opowiedz jendje osoby ktora kupila to radyjko na aukcji . W sumie jest to tylko jedna osoba jak do tej pory, na moje pytanie odnosnie tego sprzetu odpisala:

 

Witam!

Urządzenie polecam, jest OK.

Obsługuje równocześnie: I-pod, odtwarzacz MP-3, Kartę SD, USB,

pobierając z nich pliki muzyczne,zdjęciowe lub filmy według potrzeby zaś

te wszystkie urządzenia mogą być podłączone jednocześnie (duża wygoda i

możliwości).

Potrafi jednocześnie wykonywać trzy rzeczy naraz, na przykład: na

tylnych monitorach (dodatkowo trzeba za nie za płacić) puszczamy dziecku

film DVD z dźwiękiem na bezprzewodowych słuchawkach, zaś pozostali

podróżni słuchają muzyki z dowolnego wcześniej wspomnianego nośnika

pamięci lub po prostu radia. A oprócz tego na przednim ekranie mamy

ciekawą nawigację z dobrymi mapami, której obsługa jest bardzo wygodna z

powodu dotykowego ekranu. Co do jakości dźwięku to jest lepiej niż w

oryginale bo mamy do dyspozycji bardzo dobrze zrobiony equalizer.

Oglądanie video z przodu jest możliwe tylko po włączeniu hamulca

ręcznego czyli na postoju.

Kamera cofania włączy się automatycznie gdy włączymy wsteczny.

Urządzenie jest super zintegrowane z autem, ale montaż wcale nie jest

taki łatwy a to z powodu dużej iliści kabli które trzeba właściwie

połączyć i upchać to ostatnie nie jest proste.

Na przykład dodatkowa konsolka z wejściem na I-poda, USB, oraz audio i

video, posiada po swojej drugiej stronie znaczną ilość gniazd chinch

ale przy radiu jest wiązka z kablami również tak samo zakończonymi,

ponieważ gniazdo z gniazdem nie połączysz, trzeba dorobić kolejne

kabelki zakończone obustronnie wtyczkami chinch.

Tak więc z tego powodu za radiem jest dużo kabli i wtyczek i bardzo

trudno jest to upchać.

Można by było jedne gniazda obciąć i zastąpić wtyczkami ale to już jest

ingerencja która mogła by stworzyć ewentualne problemy z gwarancją.

Kolejną przeszkodą jest brak instrukcji do radia,ale obsługa jest dość

intuicyjna, do nawigacji instrukcję dostałem.

Jestem człowiekiem o średnich zdolnościach elektronicznych i dałem radę,

ale polecam to zlecić komuś kto instaluje radia lub alarmy, będzie

zdecydowanie wygodniej.

Reasumując bez bólu zrezygnowałem z dotychczasowej oryginalniej

nawigacji i zmieniarki płyt (ZENEC jeą nie obsługuje), ponieważ rozbój

cenowy VW za różne dodatki do oryginalnego urządzenia oraz Zbójecka cena

za nowszą wersję nawigacyjnego oprogramowania 1600zl (nic nie warte

najnowsze mapy polski w dodatku bez języka polskiego) bardzo mnie

denerwowały.

Myślę że wystarczająco Panu wszystko opisałem.

Pozdrawiam

Edytowane przez Major

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawą navi V7208, odpowiednik fabrycznej RNS 510.

http://www.cardvdkit.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=122

Na + V7208 przemawia:

- wbudowany bluetooth,

- możliwość zainstalowania AutoMapy lub innego programu,

- tuner cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T i analogowej,

- możliwość odtwarzania formatów: MP4, DIVX, AVI, DVD, VCD, MP3, (CD), CD-RW, JPEG,

- współpraca z CANBUS,

- sterowanie z kierownicy,

- możliwość podłączenia telefonu komórkowego do podładowania baterii,

- 2 lata gwarancji,

a poza tym posiada wszystkie inne zalety RNS 510.

Na ebay'u udało mi się wygrać tą navi za 1744 zł.

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320467706115

Jak tylko ją dostanę napiszę coś więcej.

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie opisz , ja też szukam zamiennika do swojej rns dvd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak same zalety tylko brać. Ale ja widzę wiecej wad jak zalet.

- brak dysku twardego

- osobna karta na mapę gps

- automapa (nie widzę szału)

- brak wzmianki o fis

- lekko zaciemniony opis o sterowaniu z kierownicy

- piszą ze 4x50W ale bezpiecznik 10A na tyle nie pozwoli

- imitacja aktywnego chłodzenia

- skoro sprzęt jest do wąskiej grupy aut stosujący jeden standard gniazd mało pomysłowym jest zastosowanie przejściówki.

 

Reszta to same plusy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-współpraca z CANBUS,

- sterowanie z kierownicy,,

a poza tym posiada wszystkie inne zalety RNS 510.

TEN CAN BUS to masz taki ze radio zmienia sygnał cyfrowy na analogowy i wie kiedy ma sie właczyc itp. Do tej pory tylko najnowszy ZENEC obsługuje FIS po CAN.

Nie wiem o jakich zaletach z RNS510 piszesz, bo chyba nie o posiadaniu dysku HDD i komunikacji z FIS, kodowaniu VAG-iem itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o Pioneerze AVIC-9110BT dydykowanym do VW ?

Czy ma ktoś jakieś doświadczenia ?

Mam taki sprzęt, ale jeszcze nie zamontowany w aucie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności