Jacek_Ignorek Zgłoś #61 Napisano 1 Lipca 2011 Trochę odświeżę. Olej bierze jak szalony tzn 1l/600-700km. Jak odpale czuje olej w spalinach ale czuć go cały czas. Jak dodam gazu chmura niebieskiego dymu. Tak samo jak jadę wywala niebieski dym. Logi dynamiczne mówią że turbo ładuje dobrze. Jednak diagnoza na 90% mówi że turbo bierze olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #62 Napisano 1 Lipca 2011 Trochę odświeżę. Olej bierze jak szalony tzn 1l/600-700km. Jak odpale czuje olej w spalinach ale czuć go cały czas. Jak dodam gazu chmura niebieskiego dymu. Tak samo jak jadę wywala niebieski dym. Logi dynamiczne mówią że turbo ładuje dobrze. Jednak diagnoza na 90% mówi że turbo bierze olej. to może nie turbo a pierścienie na tłokach przepuszczają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #63 Napisano 1 Lipca 2011 Ale takie ilości oleju na pierścieniach by szły? I tak by mocno na niebiesko kopcił? Opisze to tak jadę równo ok 2,5 tys obrotów wezmę nogę z gazu i do 2 tys zejdzie wcisnę gaz i chmura dymu. Tak samo jadę wolno na wysokim biegu dodam gazu i chmura. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #64 Napisano 1 Lipca 2011 Ale takie ilości oleju na pierścieniach by szły?I tak by mocno na niebiesko kopcił? Opisze to tak jadę równo ok 2,5 tys obrotów wezmę nogę z gazu i do 2 tys zejdzie wcisnę gaz i chmura dymu. Tak samo jadę wolno na wysokim biegu dodam gazu i chmura. tak jeśli są zapieczone lub nie daj boże pęknięte to tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #65 Napisano 1 Lipca 2011 Ok dzięki, ich wymiana będzie pewnie tańsza niż regeneracja turbo. A co mogłoby świadczyć o tym, że to jednak turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #66 Napisano 1 Lipca 2011 Ok dzięki, ich wymiana będzie pewnie tańsza niż regeneracja turbo. A co mogłoby świadczyć o tym, że to jednak turbo? biało-szary dym w duuuużych ilościach czasem żrący Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #67 Napisano 1 Lipca 2011 Ten jest niebieski ale też żrący. Czuć wyraźnie olej. I pytanie ten dym wydobywałby się ciągle czy tylko przy przyspieszaniu. Poza tym jak na wolnych chodzi obrotach to też dymi a wtedy turbo nie ładuje przecież. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #68 Napisano 1 Lipca 2011 Ten jest niebieski ale też żrący. Czuć wyraźnie olej. I pytanie ten dym wydobywałby się ciągle czy tylko przy przyspieszaniu. Poza tym jak na wolnych chodzi obrotach to też dymi a wtedy turbo nie ładuje przecież. ja stawiam na pierścienie i uszczelniacze ale to twój silnik i auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #69 Napisano 1 Lipca 2011 (edytowane) uszczelniacze, zawory i prowadniczki zaworów wymienione. Wymienie pierścienie i zobacze.Dzięki za pomoc. --scalone-- Panewki wymienione, tylko te nieszczęsne pierścienie nie. Edytowane 11 Lipca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #70 Napisano 1 Lipca 2011 Panewki wymienione, tylko te nieszczęsne pierścienie nie. Jak juz bedziesz rozbieral to przy okazji sprawdź czy któryś uszczelniacz na zaworach nie był uszkodzony przy montażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #71 Napisano 1 Lipca 2011 Koledzy w ciemno zalecają remont silnika, ja bym na Twoim miejscu ściągnął rury od turbo i intercooler i zobaczył ile tam jest oleju, bo u Ciebie jest raczej turbo do wymiany. Nie regeneruj tylko kup używkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #72 Napisano 11 Lipca 2011 Gwoli aktuala powiem, że winne były pierścienie. Wymienione zostały pierścienie i panewki i kłopoty ustały. W ogóle już nie dymi nawet przy przegazówce. Pierścienie przegrzane były. Dzięki koledzy za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Budzyk Zgłoś #73 Napisano 27 Lipca 2011 Odświerzę, jeśli pozwolicie Mam problem z moim Passatem B3, opisałem ten problem szczegółowo w forum dla nowych użytkowników ( jeżeli ktoś miałby ochote mi pomóc ), ale tu chciałbym sie Was zapytać eksperci o jedną rzecz... Czy jeżeli olej wydostaje się do dolotu przez odmę, to czy od razu wiadome jest, że cos w silniku jest uszkodzone? Bo w moim przypadku turbo wczoraj odebrałem z regeneracji ( 9stówek zabuliłem, bo chciałem w dobrej firmie), głowica szczelna, ciśnienie na cylindrach też w normie, a kopci dosyć mocno, olej bierze, na mocy nie stracił, dolot i wylot z turbiny zarzygany olejem... Jest jakiś sposób na to? Mogła sie sama odma zepsuć? Jestem laikiem w tej dziedzinie, dlatego pytam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #74 Napisano 28 Lipca 2011 Zawsze z odmy coś poleci. Natomiast jeśli leci ponad miarę, to jednym z powodów może być uszkodzony separator (ten grzybek plastikowy na głowicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Harob Zgłoś #75 Napisano 15 Listopada 2011 Odświerzę po raz kolejny temat. Mój Passat pobiera około 1 litra oleju na 1000 km, ostatnio przeszedłem na olej mineralny jadnak nic się nie zmieniło. Widoczne wycieki w okolicach intercoolera, po wyjęciu akumulatora widać totalny syf, nawet akumulator jest na dole usmarowany w oleju. IC jest zapocony do tego stopnia, że ostatnio olej zaczął lać się po dolnej krawędzi zderzaka przez kratkę. Drugie miejsce w którym widać solidne wypociny to połączenie cienkiego przewodu od odmy z grubym od filtra powietrza. Rury przy samej turbinie wydają się suche z zewnątrz. Podejrzewam nieszczelność IC, czy da się to jakoś sprawdzić "domowymi" sposobami (posiadam kompresor)? Domyślam się, że wymiana IC nie zlikwiduje problemu dużej ilości pobieranego oleju? Obstawiam turbo lub pierścienie, postaram się przeprowadzić wkrótce test ciśnienia z cylindrach z ewentualną próbą olejową, może to przyniesie odpowiedź. Jakieś dadatkowe sugestie koledzy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #76 Napisano 15 Listopada 2011 Witam, Ewidentnie turbina puszcza na uszczelnieniach skoro masz wyciek z IC. A skąd przypuszczenie o nieszczelnym IC, olej cieknie Ci z łączeń IC z przewodami, IC jest najniższym punktem w całym dolocie. Turbina pompuje powietrze, ciśnienie wypycha olej wszelkimi nieszczelnościami. Łączenie odmy z dolotem to standartowa bolączka VW, sprawdź połącznie może przewód odmy jest niedokładnie włożony na dolot. zawsze możesz zaślepić króciec w dolocie a przeód odmy włożyc do jakiejś butli Pobór oleju 1l/1000 km to sporo. Jak mocno depczasz paszteta, ma moc, czy nie słychać dziwnych odgłosów podczas pracy turbiny? Jak wyglądają spaliny na zimnym silniku, mocno kopci na niebiesko? Proponuje podpiąć autko pod VAG-a i podjechac do dobrego mechanika, zdejmij rurę dolotu do turbiny (tam gdzie wchodzi przewód odmy) i sprawdź luz wzdłużny na wirniku turbiny, obejrzyj łopatki części zimnej to już Ci coś powie o kondycji turbosprężarki. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorgruzja Zgłoś #77 Napisano 15 Listopada 2011 witam miałem ten sam problem w pasku 1,6 td z intercoolerem tez myślałem ze turbo puźniej że pompa a okazalo sie że była pęknieta głowica oprzebieg ponad 350000tys wiec miała prawo.\Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Harob Zgłoś #78 Napisano 16 Listopada 2011 przebieg ponad 350000tys wiec miała prawo a u mnie nawet więcej, 385 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtecki9 Zgłoś #79 Napisano 19 Listopada 2011 Koledzy w ciemno zalecają remont silnika, ja bym na Twoim miejscu ściągnął rury od turbo i intercooler i zobaczył ile tam jest oleju, bo u Ciebie jest raczej turbo do wymiany. Nie regeneruj tylko kup używkę. hej ja podpisuje sie pod 'ormowiec', zobacz intercooler, - mechanik to moze zbagatelizowac a potem bedzie zacieral rece jak do niego przyjedzisz. a propos turbo, najlepiej pojezdzij po szrotach z czesciami.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Harob Zgłoś #80 Napisano 1 Grudnia 2011 zawsze możesz zaślepić króciec w dolocie a przeód odmy włożyc do jakiejś butli Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz :mlask Zaślepiłem dolot korkiem, a na przewód odmy poszła butelka. Wykonałem w niej kilka otworów na górnej części bo z odmy jednak dość mocno dmucha. Po przejechaniu 200 km w butelce znajdują się śladowe ilości oleju (może 10 ml) co daje średnio około 50 ml na 1000 km, a ubywa 1 litr. Pozostaje więc sprawdzenie turbo. Terminy takie jak luz wzdłużny na wirniku turbiny czy łopatki części zimnej raczej nic mi nie mówią więc udam się z tym do fachowca. Dam znać jaka będzie diagnoza ale chyba czas rozejrzeć się za używaną sprężarką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach