kosiad Zgłoś #1 Napisano 11 Lipca 2008 Witam. Mam problem z podśwetleniem wskaźników. A mianowicie w mądrej księdze "Sam naprawiam...." jest uwaga, że w niebieskim podświetleniu zegarów nie ma możliwości wymiany żadnych zarówek oprócz jakiejś kontroli przyczepki. Więc pytam czy to prawda? Jeżeli tak to jak poprawić oświetlenie tej deski bo u mnie od połowy obrotomierza w prawo jest wszystko ok i wygląda to tak jakby się jakaś jedna lampka spaliła po lewej stronie. A może ktoś ma zdjęcie deski do b5 rocznik 98 bo jak mam samemu to rozebrać żeby się przekonać jak to wygląda to już mnie kręci - bo roboty na pół dnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #2 Napisano 11 Lipca 2008 szukamy, szukamy, z wymianą podświetlenia było mnóstwo tematów: http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=9. Podświetlenie zegarów jest na diodach LED SMD i ciężko ci będzie dostać taką samą jasność diody jak te fabryczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #3 Napisano 11 Lipca 2008 Trochę szukałem i nawet znalazłem taki temat (problem) nierównomierne podświetlenie deski narazie brak konkretów. PS nie mam zamiaru zmieniać tych diód (led smd) na inne ja chcę aby one wszystkie zaczeły świecić równomiernie. Do wczoraj tak było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #4 Napisano 11 Lipca 2008 I=U/R LED świeci jeżeli płynie przez niego I. Im większe I, tym mocniej świeci. Nie przeginać z Imax, bo się spali LED Skoro słabo świeci to albo U jest za małe, albo R za duże w obwodzie zasilania LED. Wcale nie świeci = przerwa w obwodzie. To tyle teorii, a teraz do roboty. Miernik w łapki i kontrola napięć, rezystancji złącz itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #5 Napisano 11 Lipca 2008 To tyle teorii, a teraz do roboty.Miernik w łapki i kontrola napięć, rezystancji złącz itd. No to trzeba tak zrobić ale wolał bym mniejszy wymiar kary:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #6 Napisano 11 Lipca 2008 kosiad najpierw to ja bym na twoim miejscu rozebrał zegar i wtedy sprawdził czy tam gdzie masz ciemniej to diody faktycznie się święcą czy padły w ogóle i to miejsce oświetla tylko poświata od diód obok. Rozbiórka i wyciągnięcie zegarów to jest chwila roboty dosłownie także nic nie tracisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #7 Napisano 11 Lipca 2008 A czy ciężko dostać fabryczne diody? Wcale nie. Kup licznik od Anglika (chodzą za bezcen) i masz masę diod, dźwigni, i innych pierdółek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #8 Napisano 14 Lipca 2008 A czy ciężko dostać fabryczne diody? Wcale nie. Kup licznik od Anglika (chodzą za bezcen) i masz masę diod, dźwigni, i innych pierdółek... Chyba najlepsze rozwiązanie - dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość camel666 Zgłoś #9 Napisano 14 Lipca 2008 Po wymianie przedniej szyby zrobiło mi sie tak samo tzn. mam słabe podświetlenie od 0 do 30 tys o/min a do tego czasami po odpalaniu silnika znikają mi wyświetlenia z MFA (podświetla normalnie brakuje danych) gasze odpalam ponownie i jest wszytsko ok. jak byś doszedł do tego co jest z tymi diodami to daj znać na priv bo ja będę miał czas dopiero z sierpniu sie za to zabrać.Może złożymy sie na te diody:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #10 Napisano 7 Października 2008 Odświerzam temat z diodami. Mi padło podświetlenie zegara obrotomierza miedzy 5-6tyś. Ktoś wie jak dobrać się do zegara, rozebrac deske rozdzielczą bo nigdy tego nie robiłem i nie chciał bym coś zepsuć. Dzięki za każde info na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #11 Napisano 7 Października 2008 Tutaj nie ma opisanego jak się dostać do zegarów, ale jest pokazana cała płytka z diodami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #12 Napisano 7 Października 2008 Tutaj nie ma opisanego jak się dostać do zegarów, ale jest pokazana cała płytka z diodami. Hej. Tak wiem to już przestudiowałem, ale dzięki za chęci Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #13 Napisano 7 Października 2008 Tutaj masz opis wymiany nagrzewnicy. W dalszej części jest pokazany demontaż zegarów. Mam nadzieję, że teraz pomogłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek261 Zgłoś #14 Napisano 7 Października 2008 Tutaj masz opis wymiany nagrzewnicy. W dalszej części jest pokazany demontaż zegarów. Mam nadzieję, że teraz pomogłem Witam ponownie. Tym razem jak najbardziej pomogłeś. Jeszcze tylko poszukam jak same zegary rozebrac i mam nadziej że poradzę z tym sobie . Dzieki;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaśko Zgłoś #15 Napisano 8 Października 2008 Witam, pozwole sobie przyłaczyć się do pytania Franka261 jak dostać sie do tych zegarów i rozebrać tapicerke zeby nic nie uszkodzić bo nigdy tego nie robiłem i nie mam o tym zielonego pojecia. Dziekuje za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach