seba Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2008 Witam, zakupiłem passata 1.6td 1990r ok 2 mies. temu, od początku przy mocniejszym nacisku na gaz pojawiał się czarny dym z rury wydechowej, pojechałem do mechanika, który stwierdził po oględzinach, że to wina turbosprężarki - puszczała ponoć olej. Wysłałem do regeneracji - wróciła jak nowa:) mechanik założył i nic się nie zmieniło. Turbosprężarka i jej okolice zostały zakopcone na nowo, mechanik stwierdził, że olej wycieka z kolektora i to objaw przejechanego silnika więc doradził remont lub jego wymianę. Pytałem innej osoby, która doradziła aby ściągnąć górę silnika i wymienić gumowe uszczelniacze na zaworach bo to ponoć częsta przyczyna wycieku i spalania oleju przy mocniejszym "gazowaniu". Tak więc co mnie czeka? Czy remont silnika, czy wystarczy wymienić uszczelniacze czy jest jeszcze inna przyczyna? Liczę na pomoc:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2008 Czarny dym nie jest wynikiem spalania oleju, problem leży w ilości wtryskiwanego paliwa do ilości powietrza, jak również istotna jest sprawność wtrysków ( rozpylanie ), ciśnienie sprężania. Spalany olej daje specyficzny zapach, spaliny obserwowane na wylocie mają lekko niebieskawe zabarwienie, lecz tylko w pewnych zakresach obrotów, zwłaszcza przy zmianie obciążenia silnika. Trudno tu o właściwą diagnozę, pomiar ciśnienia sprężania + próba olejowa wiele by wyjaśniły o kondycji Twojego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #3 Napisano 6 Lipca 2008 Witam wymiana uszczelniaczy nic Ci nie pomoże, ja zmieniałem w swoim i muszę powiedzieć że wyrzuciłem kasę w błoto, ale mój puszcza szary dymek przy odpalaniu, a po wymianie nic się nie zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysieks81 Zgłoś #4 Napisano 7 Lipca 2008 Spróbuj zalać do pełnego zbiornika środek STP DISEL (czarna butelka) do czyszczenia wtryskiwaczy ja zalałem i super polecam.Stosuje się co 5000 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2008 U mnie wymiana uszczelniaczy pomogła nic nie dymi i nie bierze oleju, ale u mnie dym pojawial sie po dluzszym postoju (po nocy lub po 1-2 dniach) i tylko przy pierwszych kilku kilometrach, był koloru niebieskiego a nie czarnego. Mysle że u ciebie wymiana uszczelniaczy nie pomoze. Zgadzam sie z toldek1 sprawdz to co mowil. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2008 a ja bym dał conajmniej do regulacji wtryski mnie regulacja+podkladki uszczelniajace kosztowaly 90zł, roznica w pracy silnika bardzo duza - poprzednie wtryski powodowały falowanie obrotow na zimnym silniku w okolicach 1200-1500 rpm na luzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2008 A ja mam pytanie: czy zmieniałeś filtr powietrza i paliwa? wtryskami możesz się zainteresować ale sprawdź najpierw spalanie auta bo lejące wtryski charakteryzują się podwyższonym spalaniem jak i właśnie kopceniem z rury.Co do uszczelniaczy na zaworach to raczej nie od tego że Ci coś tam nawet puszczają.One będą puszczać jak mu będziesz dawał popalić lub jeśli ktoś kiedyś skrzywił dekiel.Jeszcze jedno - pełne stwierdzenie że Twój silnik jest kaput można poznać po mokrym od oleju filtrze powietrza .Mam golfa 1,6 D fakt bez turbo ale te silniki są bardzo podobne.Nie napisałeś ile masz nakręcone na liczniku km ani ile bierze Ci oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2008 a poza tym nawet jeśli chodzi o wtryski i miałbyś przestawiony kąt to pojawiłyby sie problemy z paleniem.I jak podejrzewam u Ciebie też jakby coś zmienia się tylko końcówki a nie całe wtryskiwacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #9 Napisano 8 Lipca 2008 majac uzywane wtryski w niezlym stanie taniej dac je do regulacji niz kupic nowe koncowki;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #10 Napisano 8 Lipca 2008 U mnie wymiana uszczelniaczy pomogła nic nie dymi i nie bierze oleju, ale u mnie dym pojawial sie po dluzszym postoju (po nocy lub po 1-2 dniach) i tylko przy pierwszych kilku kilometrach, był koloru niebieskiego a nie czarnego. Mysle że u ciebie wymiana uszczelniaczy nie pomoze. Zgadzam sie z toldek1 sprawdz to co mowil.Pozdrawiam. popieram u mnie tak sie dzieje normalnie jak za czolgiem albo gorzej normalnie jak postal tydzien to ludzie jak szli tzn chlopaki mowili patrz pali sie cos chyba ;/ rozgrzal sie i zero dymka jakby z fabryki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba Zgłoś #11 Napisano 9 Lipca 2008 Silnik był na testach i wszystko gra, sprężanie ok itd, zdecydowano o wymianie końcówek do wtryskiwaczy i uszczelek do zaworów. Filtr powietrza jest tam w miarę nowy, będzie wymieniany filtr oleju. Co do ilości przejechanych kilometrów na liczniku było 196tys ale to raczej ściema.. Oleju brał dużo, musiałem dolewać co kilkaset km (ok 300) ok 0.2 - 0.3 litra. Zobaczymy co będzie po tych operacjach, na pewno napiszę dzięki za porady tymczasem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #12 Napisano 10 Lipca 2008 To napisz jak dojdziesz bo również jestem ciekaw.Jeśli chcesz to wierz ale ja mam u siebie na blacie 350tys km co może być i więcej a od wymiany do wymiany czyli na 10000km bierze mi litr oleju przy jeździe do 120km/h a powyżej no to zawsze łyknie troche ale to na starego typu diesla to normalka tym bardziej że ja mam bez turbo.kopci mi tylko gdy jest zimny.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 10 Lipca 2008 no ja nie wiem co wy macie z tym kopceniem. moj zlomek nie kopci chocbym sie nie wiem jak staral. co najwyzej na niebiesko, ale to wina glowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #14 Napisano 11 Lipca 2008 Czyli także i Ty masz coś z tym kopceniem tylko że nie przywiązujesz do tego większej wagi a inni tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #15 Napisano 11 Lipca 2008 Czyli także i Ty masz coś z tym kopceniem tylko że nie przywiązujesz do tego większej wagi a inni tak. absolutnie nie mam klopotow z kopceniem. czarnego dymu u mnie nie uswiadczysz, a ten niebieski dokladnie wiem czemu sie pojawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #16 Napisano 17 Lipca 2008 witam wszystkich :provw:chciałbym zwrócić uwagę- silniki diesla mają to do siebie, że przy mocniejszym dodaniu "gazu" lub przy uruchamianiu silnika pojawia się czarny dym- to jest normalne(dym powinien zniknąć po wejściu silnika w obroty ), wynika to z niepełnego spalania oleju napędowego (zmiana stosunku wtryskiwanego paliwa do objętości powietrza) Nie ma obaw, że silnik jest zajechany czy coś w tym stylu dopóki nie zaczyna ubywać oleju (spalanie go) , a co z tym idzie pojawienie się niebieskawego dymku. przyczyn może być wiele od pierścieni, poprzez uszczelniacze prowadnic zaworów do uszkodzonej turbiny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #17 Napisano 17 Lipca 2008 souler ale ty masz pompe jak w wolnossacym a 1,6TD ma wzbogacacz dawki wiec siłą rzeczy czasem przydymić musi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #18 Napisano 17 Lipca 2008 souler ale ty masz pompe jak w wolnossacym a 1,6TD ma wzbogacacz dawki wiec siłą rzeczy czasem przydymić musi. bzdura absolutna. bym ci pokazal jak potrafi zakopcic na zwyklej pompie to bys sie za glowe zlapal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #19 Napisano 17 Lipca 2008 ze na zwyklej potrafi to wiem - odpowiednia dawka i wszystko jasne, jezdzilem T3 z podkrecona z koniecznosci dawka - nie jechał, ale idzie mi o to ze ty masz zwykla pompe i TD, majac pompe z dzialacym grzybem trzeba miec naprawde idealny silnik i dosc biedne ustawienia zeby nic za soba nie zostawiać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trawis11 Zgłoś #20 Napisano 23 Stycznia 2009 Co do czarnego dymy kazdy diesel ma prawo kopcic tak samo osobowy jak i ciezarowy takie sa uroki tych silnikow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach