Gość mawr Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2008 Witajcie, wiem, ze temat przepływomierza był juz poruszany niejednokrotnie ale mam pytanie, na ktore nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi ( linki poprostu nie dzialaly) Moja przeplywka dokonala chyba juz swojego zywota bo non stop pali sie lampka ostrzegawcza spalin silnika. Sprawdzilem swoja przeplywke i okazalo sie, iz jej producentem jest HITACHI (slyszał ktos o takich przepływkach?). Sprawdzalem na VAG i tez jakos wskazywalo na przeplywomierz, zreszta po przeczyszczeniu i skasowaniu bledow przejechalem 30 KM i znow sie zapalilo - czyli powrot do normy. W koncu czas na pytania: 1. Czy po wymianie przeplywomierza konieczna jest jego adaptacja ? tzn. czy koniecznie musze podlaczyc sie pod komputer ? 2. Jesli jest potrzebna to czy znacie jakis warsztat, ktory by podial sie takowej rzeczy za rozsadne pieniadze - i nie wspominam o ASO - bo tam za podpiecie 150 zł chca i nic oprocz odczytu nie gwarantuja. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2008 nie trzeba żadnej adaptacji kup przepływkę TYLKO Boscha albo Pierburga - koszt 200-300zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mawr Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2008 Dziekuje bardzo za info! Zadna inna oprocz BOSH i PIERBURG nie wchodzi w gre. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2008 Wchodzi w grę ale albo są bardzo drogie albo bardzo shit. te dwie marki są najbardziej przez nas polecane bo są niezłej jakosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2008 Witajcie, wiem, ze temat przepływomierza był juz poruszany niejednokrotnie ale mam pytanie, na ktore nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi ( linki poprostu nie dzialaly) Moja przeplywka dokonala chyba juz swojego zywota bo non stop pali sie lampka ostrzegawcza spalin silnika. Sprawdzilem swoja przeplywke i okazalo sie, iz jej producentem jest HITACHI (slyszał ktos o takich przepływkach?). Sprawdzalem na VAG i tez jakos wskazywalo na przeplywomierz, zreszta po przeczyszczeniu i skasowaniu bledow przejechalem 30 KM i znow sie zapalilo - czyli powrot do normy. W koncu czas na pytania: 1. Czy po wymianie przeplywomierza konieczna jest jego adaptacja ? tzn. czy koniecznie musze podlaczyc sie pod komputer ? 2. Jesli jest potrzebna to czy znacie jakis warsztat, ktory by podial sie takowej rzeczy za rozsadne pieniadze - i nie wspominam o ASO - bo tam za podpiecie 150 zł chca i nic oprocz odczytu nie gwarantuja. Pozdrawiam mawr ; Przepływki Hitachi były często montowane na pierwszy montaż w latach 1996 -1997 , posiadają numery ORI obok nazwy producenta.Używkę najlepiej sprawdzić przed zakupem- jeśli jest taka opcja u sprzedającego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2008 A jesli sie kupi inna niz Bosch czy PIERBURG to czemu reszta jest shit? Szybko sie sypnie? Czy po prostu nie bedzie takich osiagow jak powinno byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2008 A jesli sie kupi inna niz Bosch czy PIERBURG to czemu reszta jest shit? Szybko sie sypnie? Czy po prostu nie bedzie takich osiagow jak powinno byc? stifii ; Lepiej zastosować sprawdzone (w/w) marki , chociaż ja w swoim Passku mam fabrycznie zamontowany Hitachi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #8 Napisano 10 Października 2008 (edytowane) Tak jak już wspomniałem w innym poście , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że nowy (?) przepływomierz , czyli Miernik Masy Powietrza do mojego ADR kosztuje 415 zł , jeżeli oddam stary. Bez wymiany 800 zł. Biorą na wymianę - znaczy regenerują. Tak naprawdę po wykręceniu mojego przepływomierza , nie widać nic co by mogło się tam popsuć , oprócz ... tego co jest w tej kostce , a czego nie widziałem , bo nie dostałem się do środka za sprawą nietypowych torxów. (ale wymyslili :torx , ale jecze z oczkiem w środku) Oczym pisałem tu. Na ETCe widzę ,że sam przepływomierz w niektórych silnikach (APU,ANB) składa się zasadniczo z dwóch części. - miernika masy powietrza [12] 058 133 471 - i czujnika miernika masy powietrza [12A] 06A 906 473 . Czyli moze posiadacze tych silników i tym samym przepływomierzy mogą może sam ten czujnik wymienić ? Zastanawiam się tylko , co mogą zrobić właściciele (ADR,ADP,AFY,AHL) , bo pewnie coś można chałupniczo , skoro w serwisie to jeszcze sie przydaje. Edytowane 10 Października 2008 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2008 Na ETCe widzę ,że sam przepływomierz w niektórych silnikach (APU,ANB) składa się zasadniczo z dwóch części.- miernika masy powietrza [12] 058 133 471 - i czujnika miernika masy powietrza [12A] 06A 906 473 . Czyli moze posiadacze tych silników i tym samym przepływomierzy mogą może sam ten czujnik wymienić ? Zastanawiam się tylko , co mogą zrobić właściciele (ADR,ADP,AFY,AHL) , bo pewnie coś można chałupniczo , skoro w serwisie to jeszcze sie przydaje. nie rozumiem u mnie nic takiego nie ma. jest przepływomierz i obok czujnik temp. zasysanego powietrza taki płaski elipsowaty dochodzą do niego 2 kostki, a od dołu użebrowany jak kaloryfer. chyba że o to chodzi ale fachowo się to nazywa czujnik miernika masy powietrza. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #10 Napisano 10 Października 2008 bo nie dostałem się do środka za sprawą nietypowych torxów przyjzyj się dobrze, bo to że z dziurką to niemalże standard Ale dziurka i tak niewiele da ,bo to nie jest TORX !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2008 (edytowane) nie rozumiem u mnie nic takiego nie ma.jest przepływomierz i obok czujnik temp. zasysanego powietrza taki płaski elipsowaty dochodzą do niego 2 kostki, a od dołu użebrowany jak kaloryfer. chyba że o to chodzi ale fachowo się to nazywa czujnik miernika masy powietrza. pozdrawiam. u mnie natomiast jest tylko sam przepływomierz taki jak na zdjęciu powyżej. Nic oprócz niego. Tak , czy inaczej - po coś ten przepływomierz serwis jeszcze potrzebuje.Watpię aby do recyclingu. przyjzyj się dobrze, bo to że z dziurką to niemalże standardAle dziurka i tak niewiele da ,bo to nie jest TORX !!! torx , nie torx i tak nie mam klucza do nich. Edytowane 12 Października 2008 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalem Zgłoś #12 Napisano 31 Października 2008 mawr ; Przepływki Hitachi były często montowane na pierwszy montaż w latach 1996 -1997 , posiadają numery ORI obok nazwy producenta.Używkę najlepiej sprawdzić przed zakupem- jeśli jest taka opcja u sprzedającego. widze kolego ze posiadasz wiedze na temat przeplywek hitachi w moim passku 1.8 adr 125 koni tez jest hitachi szukalem takiego samego ale boscha i niestety nie znalazlem ten hitachi ma wtyczke 3 pinowa a bosch 5, odpowiednikiem tego hitachi ktory znalazlem z ta sama wtyczka byl przeplywomierz hella chyba ze sa jeszcze boscha ktorych jeszcze nie znalazlem moj pasek jest z 98r koniec lipca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 31 Października 2008 kalem Przepływomierz ADR/AFY/ADP/AHL: 058 133 471 (ORI).Nadw.>>3B-W-300 000 oraz 3B-X-400 000 AFH6010B Hitachi ; 8ET 009 142-251 Hella. Przepływomierz ADR/ARG/APT: 06B 133 471 (ORI). Nadw. 3B-X- 400 001>> 0 280 218 013 Bosch. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly20a Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2014 Witam. Jak podłączyć przepływomierz Bosch 0 280 218 013 z podłączeniem 5 pinów do instalacji z 3 pinami, posiada ktoś może jakiś schemat bo szukam szukam i nic nie mogę znaleść. Będę wdzięczny za jaką kolwiek pomoc . Passat b5 1.8 20v ADR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2018 Witam w moim pasku fabrycznie siedzi Hitachi czy mogę zamontować np: Boscha? Co prawda żadnego błędu nie wywala w vagu ale auto jest słabe podczas przyspieszania,po odłączeniu kostki od przepływki mam wrażenie że jest troszkę lepiej,nie mam możliwości podmianki przepływki więc utrudnia diagnozę.Co mogę jeszcze zrobić by upewnić się że to winna właśnie jest ona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach