Jump to content
Guest mawr

Przepływomierz HITACHI

Recommended Posts

Guest mawr

Witajcie,

 

wiem, ze temat przepływomierza był juz poruszany niejednokrotnie ale mam pytanie, na ktore nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi ( linki poprostu nie dzialaly)

 

Moja przeplywka dokonala chyba juz swojego zywota bo non stop pali sie lampka ostrzegawcza spalin silnika. Sprawdzilem swoja przeplywke i okazalo sie, iz jej producentem jest HITACHI (slyszał ktos o takich przepływkach?). Sprawdzalem na VAG i tez jakos wskazywalo na przeplywomierz, zreszta po przeczyszczeniu i skasowaniu bledow przejechalem 30 KM i znow sie zapalilo - czyli powrot do normy.

 

W koncu czas na pytania:

1. Czy po wymianie przeplywomierza konieczna jest jego adaptacja ? tzn. czy koniecznie musze podlaczyc sie pod komputer ?

2. Jesli jest potrzebna to czy znacie jakis warsztat, ktory by podial sie takowej rzeczy za rozsadne pieniadze - i nie wspominam o ASO - bo tam za podpiecie 150 zł chca i nic oprocz odczytu nie gwarantuja.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie trzeba żadnej adaptacji

 

kup przepływkę TYLKO Boscha albo Pierburga - koszt 200-300zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mawr

Dziekuje bardzo za info!

 

Zadna inna oprocz BOSH i PIERBURG nie wchodzi w gre.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wchodzi w grę ale albo są bardzo drogie albo bardzo shit. te dwie marki są najbardziej przez nas polecane bo są niezłej jakosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witajcie,

 

wiem, ze temat przepływomierza był juz poruszany niejednokrotnie ale mam pytanie, na ktore nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi ( linki poprostu nie dzialaly)

 

Moja przeplywka dokonala chyba juz swojego zywota bo non stop pali sie lampka ostrzegawcza spalin silnika. Sprawdzilem swoja przeplywke i okazalo sie, iz jej producentem jest HITACHI (slyszał ktos o takich przepływkach?). Sprawdzalem na VAG i tez jakos wskazywalo na przeplywomierz, zreszta po przeczyszczeniu i skasowaniu bledow przejechalem 30 KM i znow sie zapalilo - czyli powrot do normy.

 

W koncu czas na pytania:

1. Czy po wymianie przeplywomierza konieczna jest jego adaptacja ? tzn. czy koniecznie musze podlaczyc sie pod komputer ?

2. Jesli jest potrzebna to czy znacie jakis warsztat, ktory by podial sie takowej rzeczy za rozsadne pieniadze - i nie wspominam o ASO - bo tam za podpiecie 150 zł chca i nic oprocz odczytu nie gwarantuja.

 

Pozdrawiam

 

mawr ; Przepływki Hitachi były często montowane na pierwszy montaż w latach 1996 -1997 , posiadają numery ORI obok nazwy producenta.Używkę najlepiej sprawdzić przed zakupem- jeśli jest taka opcja u sprzedającego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jesli sie kupi inna niz Bosch czy PIERBURG to czemu reszta jest shit? Szybko sie sypnie? Czy po prostu nie bedzie takich osiagow jak powinno byc?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jesli sie kupi inna niz Bosch czy PIERBURG to czemu reszta jest shit? Szybko sie sypnie? Czy po prostu nie bedzie takich osiagow jak powinno byc?;)

 

stifii ; Lepiej zastosować sprawdzone (w/w) marki , chociaż ja w swoim Passku mam fabrycznie zamontowany Hitachi.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak już wspomniałem w innym poście , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że

nowy (?) przepływomierz , czyli Miernik Masy Powietrza do mojego ADR kosztuje 415 zł , jeżeli oddam stary. Bez wymiany 800 zł.

Biorą na wymianę - znaczy regenerują.

Tak naprawdę po wykręceniu mojego przepływomierza , nie widać nic co by mogło się tam popsuć , oprócz ... tego co jest w tej kostce , a czego nie widziałem , bo nie dostałem się do środka za sprawą nietypowych torxów. jjjhb9.th.jpgthpix.gif(ale wymyslili :torx , ale jecze z oczkiem w środku)

Oczym pisałem tu.

Na ETCe widzę obrazek1km9.th.jpgthpix.gif,że sam przepływomierz w niektórych silnikach (APU,ANB) składa się zasadniczo z dwóch części.

- miernika masy powietrza [12] 058 133 471

- i czujnika miernika masy powietrza [12A] 06A 906 473 .

Czyli moze posiadacze tych silników i tym samym przepływomierzy mogą może sam ten czujnik wymienić ?

Zastanawiam się tylko , co mogą zrobić właściciele (ADR,ADP,AFY,AHL) , bo pewnie coś można chałupniczo , skoro w serwisie to jeszcze sie przydaje.

Edited by radas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na ETCe widzę ,że sam przepływomierz w niektórych silnikach (APU,ANB) składa się zasadniczo z dwóch części.

- miernika masy powietrza [12] 058 133 471

- i czujnika miernika masy powietrza [12A] 06A 906 473 .

Czyli moze posiadacze tych silników i tym samym przepływomierzy mogą może sam ten czujnik wymienić ?

Zastanawiam się tylko , co mogą zrobić właściciele (ADR,ADP,AFY,AHL) , bo pewnie coś można chałupniczo , skoro w serwisie to jeszcze sie przydaje.

 

nie rozumiem u mnie nic takiego nie ma.

jest przepływomierz i obok czujnik temp. zasysanego powietrza taki płaski elipsowaty dochodzą do niego 2 kostki, a od dołu użebrowany jak kaloryfer. chyba że o to chodzi ale fachowo się to nazywa czujnik miernika masy powietrza.

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maslog
bo nie dostałem się do środka za sprawą nietypowych torxów

przyjzyj się dobrze, bo to że z dziurką to niemalże standard

Ale dziurka i tak niewiele da ,bo to nie jest TORX !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie rozumiem u mnie nic takiego nie ma.

jest przepływomierz i obok czujnik temp. zasysanego powietrza taki płaski elipsowaty dochodzą do niego 2 kostki, a od dołu użebrowany jak kaloryfer. chyba że o to chodzi ale fachowo się to nazywa czujnik miernika masy powietrza.

pozdrawiam.

u mnie natomiast jest tylko sam przepływomierz taki jak na zdjęciu powyżej.

Nic oprócz niego.

Tak , czy inaczej - po coś ten przepływomierz serwis jeszcze potrzebuje.Watpię aby do recyclingu.

przyjzyj się dobrze, bo to że z dziurką to niemalże standard

Ale dziurka i tak niewiele da ,bo to nie jest TORX !!!

torx , nie torx i tak nie mam klucza do nich.

Edited by radas

Share this post


Link to post
Share on other sites
mawr ; Przepływki Hitachi były często montowane na pierwszy montaż w latach 1996 -1997 , posiadają numery ORI obok nazwy producenta.Używkę najlepiej sprawdzić przed zakupem- jeśli jest taka opcja u sprzedającego.

 

widze kolego ze posiadasz wiedze na temat przeplywek hitachi

w moim passku 1.8 adr 125 koni tez jest hitachi szukalem takiego samego ale boscha i niestety nie znalazlem ten hitachi ma wtyczke 3 pinowa a bosch 5, odpowiednikiem tego hitachi ktory znalazlem

z ta sama wtyczka byl przeplywomierz hella

chyba ze sa jeszcze boscha ktorych jeszcze nie znalazlem

moj pasek jest z 98r koniec lipca

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalem

 

Przepływomierz ADR/AFY/ADP/AHL:

058 133 471 (ORI).Nadw.>>3B-W-300 000 oraz 3B-X-400 000

AFH6010B => Hitachi ; 8ET 009 142-251 => Hella.

 

Przepływomierz ADR/ARG/APT:

06B 133 471 (ORI). Nadw. 3B-X- 400 001>>

0 280 218 013 => Bosch.

Powodzenia.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Jak podłączyć przepływomierz Bosch 0 280 218 013 z podłączeniem 5 pinów do instalacji z 3 pinami, posiada ktoś może jakiś schemat bo szukam szukam i nic nie mogę znaleść. Będę wdzięczny za jaką kolwiek pomoc . Passat b5 1.8 20v ADR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam w moim pasku fabrycznie siedzi Hitachi czy mogę zamontować np: Boscha? Co prawda żadnego błędu nie wywala w vagu ale auto jest słabe podczas przyspieszania,po odłączeniu kostki od przepływki mam wrażenie że jest troszkę lepiej,nie mam możliwości podmianki przepływki więc utrudnia diagnozę.Co mogę jeszcze zrobić by upewnić się że to winna właśnie jest ona 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy