Jump to content
Guest mawr

Przepływomierz HITACHI

    Recommended Posts

    Guest mawr

    Witajcie,

     

    wiem, ze temat przepływomierza był juz poruszany niejednokrotnie ale mam pytanie, na ktore nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi ( linki poprostu nie dzialaly)

     

    Moja przeplywka dokonala chyba juz swojego zywota bo non stop pali sie lampka ostrzegawcza spalin silnika. Sprawdzilem swoja przeplywke i okazalo sie, iz jej producentem jest HITACHI (slyszał ktos o takich przepływkach?). Sprawdzalem na VAG i tez jakos wskazywalo na przeplywomierz, zreszta po przeczyszczeniu i skasowaniu bledow przejechalem 30 KM i znow sie zapalilo - czyli powrot do normy.

     

    W koncu czas na pytania:

    1. Czy po wymianie przeplywomierza konieczna jest jego adaptacja ? tzn. czy koniecznie musze podlaczyc sie pod komputer ?

    2. Jesli jest potrzebna to czy znacie jakis warsztat, ktory by podial sie takowej rzeczy za rozsadne pieniadze - i nie wspominam o ASO - bo tam za podpiecie 150 zł chca i nic oprocz odczytu nie gwarantuja.

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    nie trzeba żadnej adaptacji

     

    kup przepływkę TYLKO Boscha albo Pierburga - koszt 200-300zł

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest mawr

    Dziekuje bardzo za info!

     

    Zadna inna oprocz BOSH i PIERBURG nie wchodzi w gre.

     

    pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.5TSI EVO 150KM
    Rok prod: 2019

    Wchodzi w grę ale albo są bardzo drogie albo bardzo shit. te dwie marki są najbardziej przez nas polecane bo są niezłej jakosci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Witajcie,

     

    wiem, ze temat przepływomierza był juz poruszany niejednokrotnie ale mam pytanie, na ktore nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi ( linki poprostu nie dzialaly)

     

    Moja przeplywka dokonala chyba juz swojego zywota bo non stop pali sie lampka ostrzegawcza spalin silnika. Sprawdzilem swoja przeplywke i okazalo sie, iz jej producentem jest HITACHI (slyszał ktos o takich przepływkach?). Sprawdzalem na VAG i tez jakos wskazywalo na przeplywomierz, zreszta po przeczyszczeniu i skasowaniu bledow przejechalem 30 KM i znow sie zapalilo - czyli powrot do normy.

     

    W koncu czas na pytania:

    1. Czy po wymianie przeplywomierza konieczna jest jego adaptacja ? tzn. czy koniecznie musze podlaczyc sie pod komputer ?

    2. Jesli jest potrzebna to czy znacie jakis warsztat, ktory by podial sie takowej rzeczy za rozsadne pieniadze - i nie wspominam o ASO - bo tam za podpiecie 150 zł chca i nic oprocz odczytu nie gwarantuja.

     

    Pozdrawiam

     

    mawr ; Przepływki Hitachi były często montowane na pierwszy montaż w latach 1996 -1997 , posiadają numery ORI obok nazwy producenta.Używkę najlepiej sprawdzić przed zakupem- jeśli jest taka opcja u sprzedającego.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    A jesli sie kupi inna niz Bosch czy PIERBURG to czemu reszta jest shit? Szybko sie sypnie? Czy po prostu nie bedzie takich osiagow jak powinno byc?;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    A jesli sie kupi inna niz Bosch czy PIERBURG to czemu reszta jest shit? Szybko sie sypnie? Czy po prostu nie bedzie takich osiagow jak powinno byc?;)

     

    stifii ; Lepiej zastosować sprawdzone (w/w) marki , chociaż ja w swoim Passku mam fabrycznie zamontowany Hitachi.;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006

    Tak jak już wspomniałem w innym poście , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że

    nowy (?) przepływomierz , czyli Miernik Masy Powietrza do mojego ADR kosztuje 415 zł , jeżeli oddam stary. Bez wymiany 800 zł.

    Biorą na wymianę - znaczy regenerują.

    Tak naprawdę po wykręceniu mojego przepływomierza , nie widać nic co by mogło się tam popsuć , oprócz ... tego co jest w tej kostce , a czego nie widziałem , bo nie dostałem się do środka za sprawą nietypowych torxów. jjjhb9.th.jpgthpix.gif(ale wymyslili :torx , ale jecze z oczkiem w środku)

    Oczym pisałem tu.

    Na ETCe widzę obrazek1km9.th.jpgthpix.gif,że sam przepływomierz w niektórych silnikach (APU,ANB) składa się zasadniczo z dwóch części.

    - miernika masy powietrza [12] 058 133 471

    - i czujnika miernika masy powietrza [12A] 06A 906 473 .

    Czyli moze posiadacze tych silników i tym samym przepływomierzy mogą może sam ten czujnik wymienić ?

    Zastanawiam się tylko , co mogą zrobić właściciele (ADR,ADP,AFY,AHL) , bo pewnie coś można chałupniczo , skoro w serwisie to jeszcze sie przydaje.

    Edited by radas

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006
    Na ETCe widzę ,że sam przepływomierz w niektórych silnikach (APU,ANB) składa się zasadniczo z dwóch części.

    - miernika masy powietrza [12] 058 133 471

    - i czujnika miernika masy powietrza [12A] 06A 906 473 .

    Czyli moze posiadacze tych silników i tym samym przepływomierzy mogą może sam ten czujnik wymienić ?

    Zastanawiam się tylko , co mogą zrobić właściciele (ADR,ADP,AFY,AHL) , bo pewnie coś można chałupniczo , skoro w serwisie to jeszcze sie przydaje.

     

    nie rozumiem u mnie nic takiego nie ma.

    jest przepływomierz i obok czujnik temp. zasysanego powietrza taki płaski elipsowaty dochodzą do niego 2 kostki, a od dołu użebrowany jak kaloryfer. chyba że o to chodzi ale fachowo się to nazywa czujnik miernika masy powietrza.

    pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest maslog
    bo nie dostałem się do środka za sprawą nietypowych torxów

    przyjzyj się dobrze, bo to że z dziurką to niemalże standard

    Ale dziurka i tak niewiele da ,bo to nie jest TORX !!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006
    nie rozumiem u mnie nic takiego nie ma.

    jest przepływomierz i obok czujnik temp. zasysanego powietrza taki płaski elipsowaty dochodzą do niego 2 kostki, a od dołu użebrowany jak kaloryfer. chyba że o to chodzi ale fachowo się to nazywa czujnik miernika masy powietrza.

    pozdrawiam.

    u mnie natomiast jest tylko sam przepływomierz taki jak na zdjęciu powyżej.

    Nic oprócz niego.

    Tak , czy inaczej - po coś ten przepływomierz serwis jeszcze potrzebuje.Watpię aby do recyclingu.

    przyjzyj się dobrze, bo to że z dziurką to niemalże standard

    Ale dziurka i tak niewiele da ,bo to nie jest TORX !!!

    torx , nie torx i tak nie mam klucza do nich.

    Edited by radas

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998
    mawr ; Przepływki Hitachi były często montowane na pierwszy montaż w latach 1996 -1997 , posiadają numery ORI obok nazwy producenta.Używkę najlepiej sprawdzić przed zakupem- jeśli jest taka opcja u sprzedającego.

     

    widze kolego ze posiadasz wiedze na temat przeplywek hitachi

    w moim passku 1.8 adr 125 koni tez jest hitachi szukalem takiego samego ale boscha i niestety nie znalazlem ten hitachi ma wtyczke 3 pinowa a bosch 5, odpowiednikiem tego hitachi ktory znalazlem

    z ta sama wtyczka byl przeplywomierz hella

    chyba ze sa jeszcze boscha ktorych jeszcze nie znalazlem

    moj pasek jest z 98r koniec lipca

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    kalem

     

    Przepływomierz ADR/AFY/ADP/AHL:

    058 133 471 (ORI).Nadw.>>3B-W-300 000 oraz 3B-X-400 000

    AFH6010B => Hitachi ; 8ET 009 142-251 => Hella.

     

    Przepływomierz ADR/ARG/APT:

    06B 133 471 (ORI). Nadw. 3B-X- 400 001>>

    0 280 218 013 => Bosch.

    Powodzenia.;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam.

     

    Jak podłączyć przepływomierz Bosch 0 280 218 013 z podłączeniem 5 pinów do instalacji z 3 pinami, posiada ktoś może jakiś schemat bo szukam szukam i nic nie mogę znaleść. Będę wdzięczny za jaką kolwiek pomoc . Passat b5 1.8 20v ADR

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
    Rok prod: 2001

    Witam w moim pasku fabrycznie siedzi Hitachi czy mogę zamontować np: Boscha? Co prawda żadnego błędu nie wywala w vagu ale auto jest słabe podczas przyspieszania,po odłączeniu kostki od przepływki mam wrażenie że jest troszkę lepiej,nie mam możliwości podmianki przepływki więc utrudnia diagnozę.Co mogę jeszcze zrobić by upewnić się że to winna właśnie jest ona 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy