Skocz do zawartości
mcgiwer

"Szwedzkie światła" w 3BG sedan, można włączyć?

Rekomendowane odpowiedzi

daroTDI - da się to zrobić i to bardzo prosto. To urządzenie które chcesz kupić po podaniu napięcia +12V na wejściu, z drugiej strony wychodzi pulsacyjny, regulowany prąd, nie pamiętam jak to się uczenie nazywa, ale po podłączeniu żarówek świecą one słabiej i pobierają mniej prądu. Podłączenie jest banalnie proste. Zasilanie dajesz po zapłonie, wyjście na światła drogowe, dodatkowo jest tam kabel sterujący który podpinasz pod postojówki. W środku jest przekaźnik - jak włączysz postojówki (mijania) to prąd z postojówki idzie na przekaźnik i odcina zasilanie - "drogowe-dzienne" gasną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku roku zaciekawił mnie temat szwedzkich świateł dziennych, tzn urządzenie na tej zasadzie, kombinowałem testowałem i tak na okrągło aż powstał pierwszy prototyp :) jezdziłem z nim 3 miesiace, działał bezbłednie, wprowdziłem kilka ulepszen i tak powstał moduł DRL już docelowy

 

W środku

mod1.jpg

W obudowie

mod2.jpg

Elementy do montażu

mod3g.jpg

Wiązka przewodów

mod4.jpg

 

Działa to tak że pod odpaleniu auta moduł dokonuje pomiaru napiecia, kiedy napiecie ładowania się ustabilizuje, zalacza światła drogowe na 20% mocy , oczywiscie przelacznik swiatel jest w pozycji zero, po przelaczeniu na kzde inne swiatla, dzienne gasną, tak samo po wylaczeniu silnika, do tego ma funckje doswietlania drogi, jezeli ktos m np spore podworko i pozno wraca, po zamknieciu auta z centralnego , moduł doswietla dorge do domu przez 10 sek.

 

Jezeli ktos z was mialby jakies pytania to z przyjemnoscia odpowiem

 

tu macie np jak to wyglada w A6

 

http://www.a6klub.pl/-a6-c5-swiatla-dzienne-vt33285.htm

 

na allegro oczywiscie jest kilka tego typu urzadzen.... ale pokaze wam jak one wygladaja w porownaniu..........

 

drl5.jpg

mod1.jpg

1_5144c29fa207.jpg

srodekrp.jpg

 

 

1 fot. - Moduł Ori

2 fot. - Mój Moduł

3 fot. - Moduł z AVT

4 fot. - Moduł z allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o zajefajna sprawa i jeszcze to fajne jak sie wychodzi i zamyka drzwi pilotem to jeszcze świecą światła i gasną po 10sekundach hehehe super pomysł ile kosztuje taki modulik ??

 

wlasnie chodzilo mi o taki efekt jak w tej A6...

 

tu macie np jak to wyglada w A6

 

http://www.a6klub.pl/-a6-c5-swiatla-dzienne-vt33285.htm

Edytowane przez daroTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A jak bym podlaczyl np TFL z NL(przeciwmgielne przednie) wiem ze swieca bo prubowalem i przelacznik tez chodzi normalnie , mam przeciwmgielne w lampach dlatego pytam.

Za odpowiedzi dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podlaczylem xenon nieco inaczej.

W komorze silnika umiescilem przekaznik,ktory sterowany jest wlacznikiem swiatel,lecz xenon zasilany jest bezposrednio z akumulatora(poprzez przekaznik).

Takie rozwiazanie daje jakies 10%-20% wiecej swiatla,bo testowalem w czasie gdy jedna lampa polaczona byla jeszcze poprzez przelacznik a druga juz poprzez przekaznik.Roznica byla kolosalna.

Czy xenon przygasa w trakcie rozruchu silnika,to nie wiem i sprawdze to wieczorem.

Jesli nie gasnie,to tylko zmostkuje TFL z 56 i gotowe.

Pozdro.

Edytowane przez mirko1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła są wyłączane na czas rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku xenonów najlepiej zastosować przekaźnik sterowany sygnałem z alternatora. Wtedy zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika / alternatora. Ja nie mam xenonów, ale dokładnie tak mam to zrobione. Przekaźnik jest włączony w obwód TFL - 56. Sygnał z alternatora o ile pamiętam, to niebieski kabel w skrzynce komputera (ale proszę sprawdzić).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.Sprawdzalem i mi tez gasna.Pozostaje jedynie przekaznik i niebieski kabelek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze mozna.Trzeba podlaczyc led pod napiecie z kluczyka i podlaczyc przekaznik tak,by po wlaczeniu swiatel pozycyjnych przekaznik przerwal napiecie lub mase pomiedzy kluczykiem i led.Proste.

 

No ale poprzednio musisz pozbyc sie szwedzkich swiatel.

Edytowane przez mirko1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze zapytaj poprzedniego wlasciciela,jak to wykombinowal.Musisz popatrzec.Pewnie domontowany jest jakis module.Na odleglosc Ci nie pomoge.

 

Moze wystarczy tylko wyjac jakis bezpiecznik,powinien byc gdzies osobno.

Edytowane przez mirko1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij przełącznik od świateł (wciśnij go i przekręć w prawo, następnie wyciągnij cały) i sprawdź czy masz zworę pomiędzy TFL i 56. Jeśli tak to ją zdemontuj. Chyba, że ktoś jeszcze (tak jak ja) to usprawnił przekaźnikiem sterowanym z alternatora, wtedy trzeba to przemyśleć aby pozbyć się przekaźnika. Samo zdemontowanie połączenia TFL - 56 też pomoże, tylko po co zostawiać przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TFL - 56 to swiatla przednie,z tego co czytam.Kolega gumba ma wszystkie swiatla wlaczone.No ale od przelacznika ja bym tez zaczal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykrec caly panel pod kierownica przy nogach z ta pulka na ksiazke i popatrz czy cos jest dodane.Musi cos byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś zastosował przekaźnik do układu "szwedzkich świateł", to zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika = alternatora. A co do zwory, to po prostu kawałek kabla pomiędzy stykami. Chyba, że ktoś to zrobił samodzielnie, bez użycia możliwości TFL-56, wtedy tylko analiza instalacji coś da. Jeśli nie dajesz rady znajdź elektromechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja troche siedze w elektryce i wiem,ze uklad moze byc podlaczony pod napiecie z kluczyka.Montujacy mial prawo wyboru, lub nie wpadl na to,ze napiecie mozna pobrac z alternatora.Ja montowalem klientom dwufunkcyjne swiatla dzienne,oczywiscie led.Spelniaja funkcje swiatel dziennych oraz swiatel pozycyjnych.Po wlaczeniu swiatel,led przygasa o jakies 70%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak odłączyć te szwedzkie światła w takim razie ??

 

Jeśli to oryginalnie podłączone światła szwedzkie to "4Ri3L" w poście #97 pisał że trzeba "odłączyć przewody od pinu TFL oraz 8 we włączniku świateł"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli mam je poprostu odciąć czy jak ?

Tak możesz je poprostu przeciąć;) Z tym, że będziesz musiał światła zapalać ręcznie, albo dołożyć moduł który będzie je zapalał już z po uruchomieniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.tez mam passka ze skandynawii.ale mam troche inny problem ze swiatlami.mianowicie posiada on automatyczne swiatla.od pewnego czasu nie swieca mi swiatla mijania z przodu ale pozycja przod i tyl swieci.i teraz pytanko.co moglo byc tego przyczyna???swiatla te byly oryginalne bez zadnych zworek i kombinacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli bezpieczniki i zarowki sa dobre,to pewnie padl przelacznik.Mozna go rozebrac i wyczyscic by bylo taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności