Jarkow Zgłoś #141 Napisano 7 Kwietnia 2011 daroTDI - da się to zrobić i to bardzo prosto. To urządzenie które chcesz kupić po podaniu napięcia +12V na wejściu, z drugiej strony wychodzi pulsacyjny, regulowany prąd, nie pamiętam jak to się uczenie nazywa, ale po podłączeniu żarówek świecą one słabiej i pobierają mniej prądu. Podłączenie jest banalnie proste. Zasilanie dajesz po zapłonie, wyjście na światła drogowe, dodatkowo jest tam kabel sterujący który podpinasz pod postojówki. W środku jest przekaźnik - jak włączysz postojówki (mijania) to prąd z postojówki idzie na przekaźnik i odcina zasilanie - "drogowe-dzienne" gasną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Orzel Zgłoś #142 Napisano 11 Kwietnia 2011 Na początku roku zaciekawił mnie temat szwedzkich świateł dziennych, tzn urządzenie na tej zasadzie, kombinowałem testowałem i tak na okrągło aż powstał pierwszy prototyp jezdziłem z nim 3 miesiace, działał bezbłednie, wprowdziłem kilka ulepszen i tak powstał moduł DRL już docelowy W środku W obudowie Elementy do montażu Wiązka przewodów Działa to tak że pod odpaleniu auta moduł dokonuje pomiaru napiecia, kiedy napiecie ładowania się ustabilizuje, zalacza światła drogowe na 20% mocy , oczywiscie przelacznik swiatel jest w pozycji zero, po przelaczeniu na kzde inne swiatla, dzienne gasną, tak samo po wylaczeniu silnika, do tego ma funckje doswietlania drogi, jezeli ktos m np spore podworko i pozno wraca, po zamknieciu auta z centralnego , moduł doswietla dorge do domu przez 10 sek. Jezeli ktos z was mialby jakies pytania to z przyjemnoscia odpowiem tu macie np jak to wyglada w A6 http://www.a6klub.pl/-a6-c5-swiatla-dzienne-vt33285.htm na allegro oczywiscie jest kilka tego typu urzadzen.... ale pokaze wam jak one wygladaja w porownaniu.......... 1 fot. - Moduł Ori 2 fot. - Mój Moduł 3 fot. - Moduł z AVT 4 fot. - Moduł z allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroTDI Zgłoś #143 Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) o zajefajna sprawa i jeszcze to fajne jak sie wychodzi i zamyka drzwi pilotem to jeszcze świecą światła i gasną po 10sekundach hehehe super pomysł ile kosztuje taki modulik ?? wlasnie chodzilo mi o taki efekt jak w tej A6... tu macie np jak to wyglada w A6 http://www.a6klub.pl/-a6-c5-swiatla-dzienne-vt33285.htm Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez daroTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Orzel Zgłoś #144 Napisano 11 Kwietnia 2011 http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul-skoda-volkswagen-seat-audi-i1554990186.html Dla uczestników forum rabat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitul1978 Zgłoś #145 Napisano 20 Maja 2011 Witam A jak bym podlaczyl np TFL z NL(przeciwmgielne przednie) wiem ze swieca bo prubowalem i przelacznik tez chodzi normalnie , mam przeciwmgielne w lampach dlatego pytam. Za odpowiedzi dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #146 Napisano 16 Listopada 2011 (edytowane) Ja podlaczylem xenon nieco inaczej. W komorze silnika umiescilem przekaznik,ktory sterowany jest wlacznikiem swiatel,lecz xenon zasilany jest bezposrednio z akumulatora(poprzez przekaznik). Takie rozwiazanie daje jakies 10%-20% wiecej swiatla,bo testowalem w czasie gdy jedna lampa polaczona byla jeszcze poprzez przelacznik a druga juz poprzez przekaznik.Roznica byla kolosalna. Czy xenon przygasa w trakcie rozruchu silnika,to nie wiem i sprawdze to wieczorem. Jesli nie gasnie,to tylko zmostkuje TFL z 56 i gotowe. Pozdro. Edytowane 16 Listopada 2011 przez mirko1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #147 Napisano 16 Listopada 2011 Światła są wyłączane na czas rozruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #148 Napisano 16 Listopada 2011 W przypadku xenonów najlepiej zastosować przekaźnik sterowany sygnałem z alternatora. Wtedy zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika / alternatora. Ja nie mam xenonów, ale dokładnie tak mam to zrobione. Przekaźnik jest włączony w obwód TFL - 56. Sygnał z alternatora o ile pamiętam, to niebieski kabel w skrzynce komputera (ale proszę sprawdzić). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #149 Napisano 16 Listopada 2011 Tak.Sprawdzalem i mi tez gasna.Pozostaje jedynie przekaznik i niebieski kabelek . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #150 Napisano 5 Grudnia 2011 (edytowane) Jasne ze mozna.Trzeba podlaczyc led pod napiecie z kluczyka i podlaczyc przekaznik tak,by po wlaczeniu swiatel pozycyjnych przekaznik przerwal napiecie lub mase pomiedzy kluczykiem i led.Proste. No ale poprzednio musisz pozbyc sie szwedzkich swiatel. Edytowane 5 Grudnia 2011 przez mirko1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #151 Napisano 5 Grudnia 2011 (edytowane) Moze zapytaj poprzedniego wlasciciela,jak to wykombinowal.Musisz popatrzec.Pewnie domontowany jest jakis module.Na odleglosc Ci nie pomoge. Moze wystarczy tylko wyjac jakis bezpiecznik,powinien byc gdzies osobno. Edytowane 5 Grudnia 2011 przez mirko1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #152 Napisano 5 Grudnia 2011 Wyjmij przełącznik od świateł (wciśnij go i przekręć w prawo, następnie wyciągnij cały) i sprawdź czy masz zworę pomiędzy TFL i 56. Jeśli tak to ją zdemontuj. Chyba, że ktoś jeszcze (tak jak ja) to usprawnił przekaźnikiem sterowanym z alternatora, wtedy trzeba to przemyśleć aby pozbyć się przekaźnika. Samo zdemontowanie połączenia TFL - 56 też pomoże, tylko po co zostawiać przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #153 Napisano 5 Grudnia 2011 TFL - 56 to swiatla przednie,z tego co czytam.Kolega gumba ma wszystkie swiatla wlaczone.No ale od przelacznika ja bym tez zaczal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #154 Napisano 5 Grudnia 2011 Wykrec caly panel pod kierownica przy nogach z ta pulka na ksiazke i popatrz czy cos jest dodane.Musi cos byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #155 Napisano 6 Grudnia 2011 Jeśli ktoś zastosował przekaźnik do układu "szwedzkich świateł", to zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika = alternatora. A co do zwory, to po prostu kawałek kabla pomiędzy stykami. Chyba, że ktoś to zrobił samodzielnie, bez użycia możliwości TFL-56, wtedy tylko analiza instalacji coś da. Jeśli nie dajesz rady znajdź elektromechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #156 Napisano 6 Grudnia 2011 Ja troche siedze w elektryce i wiem,ze uklad moze byc podlaczony pod napiecie z kluczyka.Montujacy mial prawo wyboru, lub nie wpadl na to,ze napiecie mozna pobrac z alternatora.Ja montowalem klientom dwufunkcyjne swiatla dzienne,oczywiscie led.Spelniaja funkcje swiatel dziennych oraz swiatel pozycyjnych.Po wlaczeniu swiatel,led przygasa o jakies 70%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tusiek Zgłoś #157 Napisano 6 Grudnia 2011 a jak odłączyć te szwedzkie światła w takim razie ?? Jeśli to oryginalnie podłączone światła szwedzkie to "4Ri3L" w poście #97 pisał że trzeba "odłączyć przewody od pinu TFL oraz 8 we włączniku świateł" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #158 Napisano 7 Grudnia 2011 czyli mam je poprostu odciąć czy jak ? Tak możesz je poprostu przeciąć Z tym, że będziesz musiał światła zapalać ręcznie, albo dołożyć moduł który będzie je zapalał już z po uruchomieniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobpassat25 Zgłoś #159 Napisano 7 Grudnia 2011 witam wszystkich.tez mam passka ze skandynawii.ale mam troche inny problem ze swiatlami.mianowicie posiada on automatyczne swiatla.od pewnego czasu nie swieca mi swiatla mijania z przodu ale pozycja przod i tyl swieci.i teraz pytanko.co moglo byc tego przyczyna???swiatla te byly oryginalne bez zadnych zworek i kombinacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #160 Napisano 7 Grudnia 2011 Jesli bezpieczniki i zarowki sa dobre,to pewnie padl przelacznik.Mozna go rozebrac i wyczyscic by bylo taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach