lukaswu Report post #1 Posted June 14, 2008 Witam, premiera Passata CC tuz tuz, a czesc jego wyposazenia jest dostepna w zwyklym modelu i tak np. mozna zamowic taki zawias: DCC, ktory oferuje trzy tryby pracy: sport, normal i comfort chyba. Z cienkich materialow prasowych wyglada, ze jakos komp jest polaczony z amortyzorami i serwo kierownicy i tenze wspomniany komp zmienia charakterystyke amortyzatorow. I tyle... Czy ktos moze ma jakies blizsze szczegoly na temat dzialania tego cuda? Jaki koszt moze byc przyblizony koszt wymiany takich amortyzatorow? Szczerze mowiac pojechalem po bandzie i takie zawieszenie zamowilem, teraz mam lekkie watpliwosci i jak mnie skutecznie wystraszycie to jeszcze odmowie . Jak zwykle dziekuje za wszelkie info. luk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wicked Report post #2 Posted June 14, 2008 W oleju, który znajduje się w amortyzatorach znajdują się kawałki metalu. Gdy zmieniasz nastawy zawieszenia przed te kawałki metalu przepływa mocniejszy lub słabszy prąd odpowiednio utwardzając lub zmiękczając zawieszenie Co do ceny to nie mam pojęcia ale myśle że jest dość wysoka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest radi01 Report post #3 Posted June 15, 2008 System regulacji i dopasowania zawieszenia DCC 3 890zl jesli beiezesz naturalnie nowe auto to za tyle mozesz zamówic jako opcje.jesli chodzi o takie zawieszenie zeby mozna bylo zamontowac go odzielnie przez tunera lub cos w tym stylu to wydaje mi sie bedzie kosztowalo troche drozej. aha i dostepny jest System regulacji i dopasowania zawieszenia DCC w zwyklym modelu Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukaswu Report post #4 Posted June 15, 2008 Wicked napisał: W oleju, który znajduje się w amortyzatorach znajdują się kawałki metalu. Gdy zmieniasz nastawy zawieszenia przed te kawałki metalu przepływa mocniejszy lub słabszy prąd odpowiednio utwardzając lub zmiękczając zawieszenie Co do ceny to nie mam pojęcia ale myśle że jest dość wysoka. Rozumiem, ze te kawallki metalu to jakas kryza, ktora tlumi mniej lub bardziej przeplyw oleju(?)? radi01 napisał: System regulacji i dopasowania zawieszenia DCC 3 890zl jesli beiezesz naturalnie nowe auto to za tyle mozesz zamówic jako opcje.jesli chodzi o takie zawieszenie zeby mozna bylo zamontowac go odzielnie przez tunera lub cos w tym stylu to wydaje mi sie bedzie kosztowalo troche drozej. aha i dostepny jest System regulacji i dopasowania zawieszenia DCC w zwyklym modelu Tak ja to wszystko wiem, tylko mi chodzilo o cene takiego jednego amorka. W klasyku w porownaniu do CC brakuje mi jeszcze wentylowanych foteli no ale coz bede z tym jakos musial zyc . luk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wicked Report post #5 Posted June 15, 2008 lukaswu napisał: Rozumiem, ze te kawallki metalu to jakas kryza, ktora tlumi mniej lub bardziej przeplyw oleju(?)? luk Amortyzator magnetyczny - to konstrukcja amortyzatora pozbawiona tradycyjnych zaworków przepływowych. Amortyzator wypełniony jest opatentowanym płynem silikonowym zawierającym mikroskopijne cząsteczki magnetyczne, a na jego tłoczysku osadzona jest cewka elektromagnetyczna. Zmiana prądu przepływającego w uzwojeniach cewki powoduje zmianę własności płynu wypełniającego amortyzator. W zależności od wartości prądu sterującego mniej lub bardziej lepki płyn magnetyczny przepływa szybciej lub wolniej przez kanały tłoczyska. Efekt to możliwość ciągłej zmiany siły tłumienia amortyzatora. Zamiennie z płynem silikonowym stosuje się zwykły olej wypełniony kawałkami metalu. Nie wiem jak jest w pasku, ale zastanów sięczy napewno jest ci to potrzebne Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukaswu Report post #6 Posted June 15, 2008 Dzieki wielkie, to juz jakis jest pkt zaczepienia. Ja dlugo sie wahalem miedzy ta najnowsza C5 a VW a jednym z glownych czynnikow byl komfort wlasnie. Mieszkam w miescie, ktore ma najgorsze drogi w naszym kraju (lekko gorzej jest tylko we Wrocku, ale to pewnie niedlugo) i no coz... Miekkie zawieszenie sie ugnie a twarde wybije badz zlamie, nie mowiac oczywiscie o tych siniakach na posldkach oraz tym, ze trzeba w kasku na glowie jezdzic . Z drugiej strony lubie czasami przycisnac i wtedy lubie jak auto nie "kolibie" mi sie w zakretach, podpierajac lusterkami. Przyjme, ze DCC bedzie rozsadnym kompromisem miedzy tymi wymaganiami. W sierpniu odbior, jak ktos bedzie ciekaw wrazen to opisze. pozdr. luk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wicked Report post #7 Posted June 15, 2008 Myślałem, że chodzi ci o starego C5. Co do bezawaryjności to się okaże za parę lat, ale nie oczekiwałbym szczególnej poprawy w tym kierunku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petr Report post #8 Posted February 16, 2009 Lukaswu, jak sprawdza się DCC? Też go zamówiłem i jestem ciekaw, czy czuć różnice. Ja mam odbiór pod koniec marca. W VC GTS nie bardzo było czuć. Pzdr. Petr Quote Share this post Link to post Share on other sites
pbalsam Report post #9 Posted February 16, 2009 Moim zdaniem bardzo fajna sprawa. Nie jest to pneumatyka z regulacja wysokosci, ale juz daje mozliwosc wyboru komfortowej jazdy lub w miare usztywnionego zawieszenia. W sumie to zawsze szukalem takiego kompromisu, zeby nie obnizac auta(czesto jezdze do lasu i zjezdzam poza drogi asfaltowe), ale zeby mozna bylo tez na asfalcie miec wmiare sztywne zawieszenie. DCC wlasnie takie cos umozliwia. na COMFORT samochod "plynie" po drodze. W trybie sport wiesz o kazdej nierownosci podloza... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petr Report post #10 Posted February 16, 2009 Tylko, że jak się decydujesz na DCC, to jest w standardzie -10mm. W moim przypadku -25mm. Szkoda, że VW nie robi pneumatycznego zawieszenia, próbowałem tego w MB i działa super. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pbalsam Report post #11 Posted February 16, 2009 nie jest w standardzie -10mm, taka opcje trzeba dobrac z wyposazenia, prosze skorzystaj z konfiguratora na stronie VW. Zawieszenie jest na tej samej wysokosci jak w standardzie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukaswu Report post #12 Posted February 16, 2009 No coz... Roznica jakas tam jest, ale dla mnie amortyzatory dzialaja ze zbyt duza inercja na poczatku tlumienia nierownosci, co na polskich diuktach oznacza fantastyczny dzwiek szorujacych o asfalt chlapaczy doprowadzajacy mnie do szalu. Czy w zwyklych zawieszeniach tez tak jest, bo nie pamietam tego efektu z jazd probnych? Byc moze da sie cos jeszcze w sofcie poprawic, ale to dopiero przy przegladzie sie okaze. By sie nie powtarzac, obszerniejszy opis zawarlem w komentarzu: http://moto.pl/MotoPL/1,88570,5867770,DCC___nowe_zawieszenie_Volkswagena.html pozdr. luk Quote Share this post Link to post Share on other sites
rad0330 Report post #13 Posted February 16, 2009 tymi chlapaczami się nie przejmuj.u mnie w sportline bez DCC też ocierają ale już się tym nie przejmuje bo jakby miały się urwać to by już to dawno nastąpiło :634: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wazzi Report post #14 Posted February 16, 2009 We wszystkich B6 chlapacze takie sa:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukaswu Report post #15 Posted February 16, 2009 Widocznie za delikatne jazdy probne odbywalem . Dzieki za slowa otuchy luk Quote Share this post Link to post Share on other sites
pbalsam Report post #16 Posted February 16, 2009 a mi obcieral na poczatku, az sie zorientowalem ze wulkanizatorzy napompowali mi 1,2 atmosfery przy montazu zimowek. Dopchnolem do 2,8 i nic nie obciera... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wazzi Report post #17 Posted February 16, 2009 Nie no ja moze z dwa razy w tygodniu przytre, wiec tez nie przesadzajmy Quote Share this post Link to post Share on other sites
rad0330 Report post #18 Posted February 16, 2009 no ja pare razy dziennie ale sportline ma obniżone zawieszenie o 15mm podajże Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petr Report post #19 Posted February 17, 2009 (edited) Pbalsam, dziwne, w polskim konfyguratoru jest napisane tylko "DCC" - Adaptacyjna regulacja zawieszenia (ustawienia: Sport, Comfort, Normal) i w czeski jest to kod PDD i jest napisane „DCC dla kół 16” i 17” i dla R36, 3 trypy komfort, sport, normal, obniżone zawieszenie o 10mm (nie u R36), w kombinacji z sportowymi pakietami nie ma sportowego zawieszenie (nie dla75kW i nie można kombinować z sportowym albo wzmocnionym zawieszeniem, DCC je w serii u 3,2 FSI, nie można dla Bluemotion). Z tego co wiem , to w czechach jest standard -10mm przy DCC. Albo masz zawieszenie sport -15mm, albo DCC -10mm albo R36 -25mm z DCC. Wątpię, ze by w Polsce było inaczej, jeżeli tak, to jest totalny nonsens. Na logikę, jak nie masz regulowanego zawieszenia góra, dół ( i tego DCC nie robi) i nasz przycisk sport, to powinno być zawieszenie niżej niż w serii. http://www.volkswagen.pl/modele/passat_cc/fakty/dynamika Lukasw, dzięki za informacji, tak myślałem, że nie będzie takiej różnicy, tylko mnie trochę przestraszyłeś tymi chłapaczamy. Przepraszam za gramatykę, ale język polski nie jest moim rodnym językiem. Edited February 17, 2009 by Petr Quote Share this post Link to post Share on other sites
pbalsam Report post #20 Posted February 17, 2009 Zasada pracy DCC polega zmianie charakterystki pracy amortyzatorow za pomoca zmiany napiecia przplywajacego przez ciecz znajdujaca sie w ich wnetrzu, a co za tym idzie rowniez zmianie gestosci cieczy. To wystarczy zeby utwardzic samochod. Nie trzeba go od razu obniżać. Zapraszam do lektury artykulu o odmianach zawieszenia aktywnego chyba w czasopismie Technika(lub cos w tym stylu) z grudnia 2008. Jak zamawialem B6, proponowano mi pakiet sportowy -15mm do DCC. Pozdrowka Quote Share this post Link to post Share on other sites