Skocz do zawartości
lukaswu

Adaptacyjne zawieszenie DCC

Rekomendowane odpowiedzi

Jak działa DCC wiem.

Nawet w konfiguratoru na stronach VW niemieckich niema takiej możliwości jako DCC + sport -15mm. Napisałem do VW polska, jak to jest, bo mnie to bardo ciekawi, dla czego tylko w PL można (jeżeli można).:594:

 

Edyt: Dostałem odpowiedz od VW, w PL jest możliwe łączyć DCC z sportowym zawieszeniem. Ale szybka reakcja. A że polska nie jest krajem cudów. W CZ i DE nie można i w PL można.

Pbalsam, miałeś racje, przepraszam, że nie ufałem, ale taki jestem. Musiałem sprawdzić. :-)

Pozdrawiam

Petr

Edytowane przez Petr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma sprawy:)

jednak nie najgorsza ta nasza poczciwa Polska:)

 

Ale jeszcze warto sie zastanowic czy naprawde taki samochod dostaniemy jak zamowilismy...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Niemczech też można zamówić:

- Adaptive Fahrwerksregelung DCC

- Sportfahrwerk, Karosserie ca. 15 mm tiefer gelegt

(jako składnik Sportpakete dla kół 17" lub 18"

lub jak stały składnik kół 18"

Sportfahrwerk, Karosserie ca. 15 mm tiefer gelegt, für 18-Zoll-Leichtmetallräder).

 

Tak więc VW jednak traktuje Polskę normalnie ;)

 

---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:18 ----------

 

a w Czechach są takie kombinacje z DCC:

Adaptivní regulace podvozku DCC pro 16" a 17" kola z lehkých slitin a pro R36, jízdní režimy Sport, Comfort a Normal (nastavuje tlumiče a přizpůsobuje posilovač řízení), snížení karoserie o 10 mm (ne u R36), v kombinaci se sportovními pakety odpadá sportovní podvozek

 

lub

Adaptivní regulace podvozku DCC pro 18" kola z lehkých slitin, jízdní režimy Sport, Comfort a Normal (nastavuje tlumiče a přizpůsobuje posilovač řízení), snížení karoserie o 10 mm, v kombinaci se sportovními pakety odpadá sportovní podvozek

 

czyli (na tyle ile można z języka południowych sąsiadów zrozumieć:

z DCC otrzymujemy obniżone o 10mm zawieszenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeję temat - szef ma 3,2 4-motion z tym zawieszeniem na 18" i z zawieszenia dochodzą takie dźwięki, jak z mojego byłego B3 z połamanymi sprężynami (no może trochę koloryzuję :D). Pytanie do użytkowników zawieszenia DCC- czy ten typ tak ma, czy nie zaobserwowaliście jakichś niepokojących (albo denerwujących) stuków dochodzących z zawieszenia, czy faktycznie coś jest nie tak.

 

W moim odczuciu jest dużo głośniej i twardziej - niezależnie od trybu pracy - niż w moim B5. ASO oczywiście twierdzi, że wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Oprocz lekkich halasow rezonansowych z samej budy nie slychac nic. No moze jeszcze halas fabrycznych opon, ktore sa glosniejsze niz moje zimowki. Ustawienie DCC nie ma wplywu na halasliwosc.

 

Mozliwe jednak, ze dla tego potwora jest inne zawieszenie, bardziej sportowe ze wszystkimi tego konsekwencjami, przekladajacymi sie na wiekszy halas.

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość spark1983
Trochę odgrzeję temat - szef ma 3,2 4-motion z tym zawieszeniem na 18" i z zawieszenia dochodzą takie dźwięki, jak z mojego byłego B3 z połamanymi sprężynami (no może trochę koloryzuję :D). Pytanie do użytkowników zawieszenia DCC- czy ten typ tak ma, czy nie zaobserwowaliście jakichś niepokojących (albo denerwujących) stuków dochodzących z zawieszenia, czy faktycznie coś jest nie tak.

 

W moim odczuciu jest dużo głośniej i twardziej - niezależnie od trybu pracy - niż w moim B5. ASO oczywiście twierdzi, że wszystko jest OK.

 

 

 

Czasami jakiś stuk słychać z zawiechy mimo że nowa. Szczególnie przy dohamowaniu lekkim + skręcone koła + wjazd na podjazd chodnika, ale to rzadkość. Ostatnio gumy zaczęły skrzypieć na łagodnych progach zwalniających - tak przy przebiegu 8000 km. Trzeba się wsłuchać i w samochodzie musi być cicho. Poza tym nic nie słychać.

 

Zawiecha świetnie sprawdza się w trybie sport przy agresywnej jeździe po ciasnych zakrętach. Trybu comfort nie używam bo nie lubię go. Pewnie gdybym miał 18'' a nie 17'' to bym zaczął używać.

 

Druga sprawa to nie wiecie czy DCC to nie jest przypadkiem MagneRide robione w Polsce, które Audi montuje do R8, A8 itd?

 

No moze jeszcze halas fabrycznych opon, ktore sa glosniejsze niz moje zimowki.

 

Jakie masz letnie gumy, że Ci tak hałasują?

Mi dali Continental ContiSportContact 3 235/45 R17 ZR

Edytowane przez spark1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam jakies takie, ze ich nawet nie pamietam... bo nie warto. Ale to sa 16".

 

--

luk

Jak 16' alu fabryczne to powinny być bridgestone turanza er300. To bardzo dobre opony, i ciche, może masz źle założone, albo nie wyważone itp. i stąd te hałasy.

 

Co do DCC to mam to w 3.2 FSI DSG 4motion, i uważam, że to świetna sprawa, samochód można naprawdę dopasować do stylu jazdy, kiedy trzeba to komfortowy samochód, a kiedy chcemy poszaleć to robi się z niego naprawdę niezła wyścigówka (250KM + DSG na "S" + 4motion +DCC na sport to już nie ten passat). Jeśli chodzi o zawieszenie to jeździłem wszystkimi możliwymi wersjami B6, z różnych rynków i powiem, szczerze, że w passacie jest naprawdę dużo rodzai twardości zawieszenia. Inaczej są strojone zawieszenia z 4motion, nieco twardsze są też benzyny, niektóre kombi maja zwiększona ładowność - co za tym idzie są nieco sztywniejsze, wersje USA mają za to dość miękkie nastawy, podobnie jak taksówki, lecz też nie wszystkie, no i oczywiście wersje sportline - jest tego dużo i napewno jeszcze o czymś zapomniałem :).

Edytowane przez sebek1302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to sa te opony i wszystko z nimi w porzadku. Po prostu IMHO po Goodyerach Excellancach nic juz nie bedzie takie samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam, jesteście pewni, że regulacja zawieszenia odbywa się poprzez zmianę gęstości płynu wewnątrz amorka? Z tego, co mi tłumaczył człowiek w ASO, to tam jest jakiś zaworek, który się po prostu przestawia i reguluje przepływ oleju przez przetoki. A przynajmniej ja to tak zrozumiałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mi opisać kiedy i w jakich kolorach świecą się kontrolki na przycisku przy dźwigni biegów.

Czy napisy sport i comfort świecą jak inne przyciski na czerwono, a po włączeniu konkretnego trybu na zółto...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możecie mi opisać kiedy i w jakich kolorach świecą się kontrolki na przycisku przy dźwigni biegów.

Czy napisy sport i comfort świecą jak inne przyciski na czerwono, a po włączeniu konkretnego trybu na zółto...?

Tak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że podłączyłem pod trzeci pin plus, a pod szósty pin masę i świeci mi się tylko symbol amorka.

Czy sport i comfort też świecą na czerwono kiedy nie są włączone, a na żółto w zależności od włączenia któregoś z nich...?

Dodam, że przycisk ma tylko świecić się i nic innego... ;)

 

zdjcie0646.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi mi o to, że podłączyłem pod trzeci pin plus, a pod szósty pin masę i świeci mi się tylko symbol amorka.

Czy sport i comfort też świecą na czerwono kiedy nie są włączone, a na żółto w zależności od włączenia któregoś z nich...?

Dodam, że przycisk ma tylko świecić się i nic innego...

Powiem szczerze, że ,mnie troszkę zaskoczyłeś :) nie pamiętam teraz dokładnie. Dziś albo jutro sprawdzę i dam Ci odpowiedź.

 

---------- Post added at 12:22 ---------- Previous post was at 12:12 ----------

 

Normalnie (tryb normal) podświetla się sam amorek, po wybraniu trybu sport/comfort napisy podświetlają się odpowiednio na żółto. Tak więc masz wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co najwyżej mogę zapalić sobie na stałe (na żółto) np sport... skoro mam sportlina... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co najwyżej mogę zapalić sobie na stałe (na żółto) np sport... skoro mam sportlina...

Jak najbardziej będzie ok, a tak nawiasem to ten tryb sport jest jeszcze trochę twardszy niż sportline ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co najwyżej mogę zapalić sobie na stałe (na żółto) np sport... skoro mam sportlina... ;)

Piotr, ja podobnie jak Ty mam pozakładane dodatkowe przyciski (dla ozdoby:-) i mimo sprawdzenia wielu kombinacji nie udało mi się podświetlić nic innego niż owy czerwony amorek. Jeśli Ci się to uda, to daj znać jak to zrobiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podejdę do tematu to dam znać!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krismil
Czasami jakiś stuk słychać z zawiechy mimo że nowa. Szczególnie przy dohamowaniu lekkim + skręcone koła + wjazd na podjazd chodnika, ale to rzadkość.

 

U mnie objawy zawieszenia DCC wyglądają tak:

 

Weryfikowane przez mechaników z ASO VW.

Samochód nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam w CC przejechane ponad 85tys km i nie słyszę nic żadnych stoków puków itp , ale z racji zamiłowania do jazdy nisko , myślałem żeby obniżyć auto na tym zawiasie , jest tam trochę czujników i boje się ze będzie walić błędami ? jak myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Planuję zakup nowego paska w wersji kombi i zastanawiam się nad DCC. Czytając ten wątek nie do końca jestem ptrzekonany czy warto.

Z jednej strony chciałbym mieć trochę komfortu w wyborze trybu pracy zawieszenia, bo sporo poruszam się zarówno po nierównych,gruntowych drogach jak i asfaltowych, z drugiej boję się o awaryjność tego zawieszenia i koszty z tym związane.

Czy jeszce ktoś z szanonych forumowiczów ,kto ma do czynienia z tym zawieszeniem mógłby się wypowiedzieć w tym temacie i mnie skutecznie zniechęcić lub zachęcić.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności