Skocz do zawartości
Gość Larson

Większy moment i moc, ciekawostka na rynku.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Larson

Widziałem mnóstwo postów odwołujących sie do tego zagadnienia. Oczywiście można zmieniać wałki, uszczelki, większe turbo ale koszty najczęściej są bardzo wysokie a trwałość niewielka. Wałki wytrzymują 20000, turbo to koszty i większa dziura, twin lub bi turbo to skoplikowane no i oczywiście w większości przypadków konieczne jest stosoawanie większych wtrysków czyli większe zuzycie. Prbowałem ale jak podliczyłem wyszła fortuna, taniej swap a juz jakoś tak mam że nie lubie transplantacji.

Mi udało sie znaleźć dobre rozwiązanie ale chciałem zasięgnąć rady co Wy o tym myslicie i czy ktos tego juz próbował.

Nazywa się to wtrysk wody lub wody z metanolem do kolektora, duzo czytałem na ten temat i wydaje mi sie mieć sens, juz prawie kupiłem ale rad nigdy za wiele. Czy ktoś coś o tym wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wtrysk wody/metanolu nie jest ciekawostka....

 

chcesz wtryskiwac ciecz do dolotu w seryjnym samochodzie? :):):):):) naprawde doooobre. Swietny pomysl.... a w dodtaku w dizlu :):):):):):):):)

 

polecam lekturę

http://www.jetworks.net/h2oinjkit2.htm

http://www.aquamist.co.uk/

http://www.racetep.com/wik.html#spear

 

jak juz dowiesz sie ze generlanie tego rodzaju wtryski stosuje sie bardziej dla bezpieczenstwa niz wzrostu rzedu 5%-10% to stwierdzisz ze lepiej wymienic turbo, ic i inne tego typu rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widziałem mnóstwo postów odwołujących sie do tego zagadnienia. Oczywiście można zmieniać wałki, uszczelki, większe turbo ale koszty najczęściej są bardzo wysokie a trwałość niewielka. Wałki wytrzymują 20000, turbo to koszty i większa dziura, twin lub bi turbo to skoplikowane no i oczywiście w większości przypadków konieczne jest stosoawanie większych wtrysków czyli większe zuzycie. Prbowałem ale jak podliczyłem wyszła fortuna, taniej swap a juz jakoś tak mam że nie lubie transplantacji.

Mi udało sie znaleźć dobre rozwiązanie ale chciałem zasięgnąć rady co Wy o tym myslicie i czy ktos tego juz próbował.

Nazywa się to wtrysk wody lub wody z metanolem do kolektora, duzo czytałem na ten temat i wydaje mi sie mieć sens, juz prawie kupiłem ale rad nigdy za wiele. Czy ktoś coś o tym wie?

 

 

 

jeden wielki lol i rotfl. majac generalnie taki fajny silnik, ktory po wirusie niezle lata, ty zaczynasz wymyslac jakies brednie niestworzone o walkach [i te 20000 :rotfl:], turbinach [i dziurach chyba w plocie], swapach [:eek:]

 

 

psiknij sobie metanolu i daj zdjecia, bo nie widzialem jeszcze uwalonego avf'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Dziekuję Panowie zakonstruktywne odpowiedzi. Nie wiem czy to jest ok czy nie dlatego pytam. Z tego co udało mi sie wyczytać i popytać do tej pory system ten nie jest niczym nowym i był stosowany juz w latach 60 głównie w lokomotywach. Producent przedstawia to jako urzadzenie do obniżania temperatury spalin, które zapobiega spalaniu stukowemu (głównie w benzynach) zwiększa bezpieczeństwo kręcenia i podnosi moc. Widziałem wykresy Golfa 90 KM z wirusem na 112 a z właczonym wtryskiem 135KM wieć przyrosty są... Tylko cały czas jakoś mi ta woda w silniku nie pasi..jakoś tak jak olej w spryskiwaczu... nie wiem..souler, jak zamontuje to będziesz pierwszym zaproszonym na poprawiny:))

 

Piotrunio, IC turbo i wirus juz jest...ale wiesz człowiek sie przyzwyczaja i chce wiecej....

Souler, co jest nie tak z tym :" jeden wielki lol i rotfl. majac generalnie taki fajny silnik, ktory po wirusie niezle lata, ty zaczynasz wymyslac jakies brednie niestworzone o walkach [i te 20000 ], turbinach [i dziurach chyba w plocie], swapach []"

Nie kumam czego sie czepiasz że chce wiecej mocy...Niektórzy zadowolą sie 75 cioma końmi, inny wola szybciej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zaczales normalnie pisac. trzeba bylo od razu walic, ze icek turbo i wirusa juz masz zrobione. w jakie moce celujesz? ile masz teraz? generalnie mozna stosowac takie strzaly i rzeczywiscie woda w tym przypadku zmniejsza egt. mozna tez pobawic sie lpg tylko kurcze mozna se cycki przypalic :rotfl: uysy w lodzi ma w audi nitro wlasnie w dieselku. compoty w golfie tez maja. dynosofty w r5 biturbo tez. generalnie jesli masz serie sprzeglo, to raczej nie ma sensu na zabawy z psik psik.

 

walka nie masz potrzeby wsadzac, bo grundlera pakuje sie dopiero przy mocach powyzej 240-250 kuniow, jak duza suszara i paliwo nie wystarczaja na konkretne przyrosty.

 

 

zreszta kurcze z wrocka jestes, to podjedz do Mirka i sie dowiesz szczegolow oraz mniej wiecej koszty poznasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze primo i zarazem ultimo odpusc sobie wtryski cieczy do kolektora....

 

 

kup EVO i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Dzieki Souler,

teraz jest 220 na 420,moment musiałem zdjąc o 20 ze względu na sprzegło, miało być sachs performance ale okazało sie że mam dwumasówke od 2,5 tdi i koszty były takie że narzaie odpuściłem, jest nowe z samoregulatorem takie jak ma 2,5. Jakbys miał jakies info na temat sprzęgła to będe dzwięczny. Wałek na razie zostawiam, turbo jest kombinowane wsumie takie solidne 180KM wiec było czym kręcić. celuje w 250i 500, jakoslubię okrągłe liczby...Nitro , nie mam pojęcia, wiem że robia le nie wim co i jak dltegowolałem cos mniej wbuchowego jak woda. Spaliny oczywiście ważne, nie wiem kiedy wydech będę musiał zmienic... Wolf..EVO owszem miło mieć ale nie robi wrażenia kiedy Ci odjedzie..boto EVo a seryjny pasek w ropie owszem.... Poza tym nie stac mnie..pewnie że prościej kupić V10 od touarega... ale ja wole siepobawić... Souler wspomniałeś o Mirku, jakis namiar? Czy ktoś wie coś o tej wodzie? nie upieram sie ale cenowo jest interesujące i chyba niewiele tego na rynku wiec wyzwanie jest. pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli masz juz konkret fure. wladowales juz troche kasy to jeszcze pare tys nie zrobi roznicy :) Mirek, grobla kozanowska 28, wroclaw, tel 513-399-363. nie wiem do kogo sie dodzwonisz, ale duzo wiecej beda wiedziec na ten temat niz my tutaj na forum. chyba, ze ktorys tuner sie odezwie i cos skrobnie.

 

 

 

sprzeglo to juz jednomas trzeba kombinowac powoli.

 

z ciekawosci spytam - kto stroil fure? moze ja dalem namiary wlasnie na firme, ktora ci fure robila :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA juz wpakowalem w fure "troszke" PLNnow. KONKLUZJA JEST TAKA:

 

SPRZEGLO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

co z tego, ze masz wypasione virusy, dlubania swapy i inne fantaaastyczne wynalazki, jak Ci tego sprzeglo nie przeniesie i sie wysypie po 30tys km.

Maltretuje temat sprzegla od kilku miesiecy i sa TYLKO 2 rozwiazania:

1. www.sprzegla.com ALE trzeba zapodac im swoja 2masowke+sprzeglo dorobia na kastomowy zestaw i teraz: albo spiek ktory wystarcza na 20-30tys km ALBO organiczne okladziny na 100tys km i bedzie mialo uslizgi. 2mas...TRAGEDIA nie maja materialow (zeliwo) DYSEL musi miec ciezkie kolo zamachowe zeby przeskoczyc moment kompresji inaczej bedzie drzal na wolnych obrotach i trzymal wolne obroty na poziomie 1300 obr/min. Czas dorobienia w/w 2masa+sprzeglo to 3 tyg.

2. ORI sprzeglo ale KONIEC ze szybkim ruszaniem bo zajedziesz !!!! przeniesienie wysoko momentu na ok 2500-3000 obr/min.

 

WNIOSEK:

co bys nie wydlubal to i tak SPRZEGLO CIE ZATRZYMA !!

 

...a ten dotrysk to fajna rzecz ale nie w tym samochodzie....PASSAT to szafa trzydrzwiowa z lustrem i nie nalzy sie spodziewac osiagow EVO. Pamietaj, ze dotrysk zwieksza chwilowo moc a dluzsze "dotryski" spowoduja rozwalke silnika. Jak juz chcesz szalec to wstaw kute korby i tloki a potem pogadamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Dzięki za namiar, zadzwonię i sie dowiem, auto grzebałem trochę sam ale nawięcej zrobił Krzysiek z Gaju, nie mogę sobie przypomniec ulicy no i Jet na opolskiej bo sie znają...

oczywiście potem jescze jakieswskaźniki, zslepa na zawór egr i takjie tam pierdoły...

Pogadam z Mirkiem zobaczymy co powie... a jeżeli chodzi o tę wode to chyba spróbuję.... jak sie uda to zamiast wtrysku przerobie na natryskna IC;) cena jest okwiec moge zaryzykowac, jak tylko będzie dam znac jak to bangla i czy warta gra świeczki.

Co do sprzęgła to bardzo dziękuje wolfowi... zgadzam sie że to na razie najsłabsze ogniwo....Znalazłem tez w necie, Marka Radzikowskiego który co prawda stwierdził że jak jest samoregulator to raczej sie w to nie bawi ale spróbuje, no i jednomasowe będzei musiało byc niestety. Jest firma w Nienczech z własna odlewnią ale chce2500 Eur za koło i raczej mnie nie stać.

 

sory zuse, myslałem że to wolf...

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo powinno podejsc od audi 2,3 benz, wraz z zamachem jednomasem, tylko nie wiadomo czy wytrzyma tyle Nm, o ile masz 240mm (skrzynia 6).

 

Wtrysk wody stosuje sie po to zeby obnizyc egt, co za tym idzie musisz miec juz wykorzystane max mozliwosci sprezarki (np. doladowanie ponad 2 Bary), i nie ma za bardzo jak dolozyc powietrza, a paliwa jest jeszcze zapas.

 

Jak dla mnie mysle ze powinienes pomysles o jeszcze wiekszym turbo, dalo by sie Twojego jeszcze podciagnac pod 240KM, pozniej walek, a o wtrysku wody powinienes mysles w okolicach 260KM kiedy dalej by brakowalo powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Wtrysk wody stosuje sie po to zeby obnizyc egt, co za tym idzie musisz miec juz wykorzystane max mozliwosci sprezarki (np. doladowanie ponad 2 Bary), ...

 

heee hee DOBRE 2 bary !! ten silnik tylu nie wytrzyma !! ...2 bary :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik wytrzyma, gorzej z uszczelka i szpilkami. oczywiscie mowie o 2 barach absolutnie bezdymnie przy wielkim naddatku powietrza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylicie sie panowie, 2 Bary wytrzyma seryjny silnik, malo tego znam osobiscie osobe ktora ma aktualnie w arlu 2,4 Bara (ale to dlatego ze turbine nie moze opanowac).

Uszczelka i sruby to seria.

 

Jak na razie nic sie nie dzieje z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w VP na bloku PD i seryjnych srubach w glowicy !! mialem ponad 2.2 bara przy 5000 :D i jakos nic nie wybuchło ....

Ale fakt ze to juz harcore. Daro madrze pisze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne, tez znalem taki co ldowali po 2,4 bara. Ladowali tyle ze 2 miechy moze:) pozniej nie mieli juz w co ladowac....

 

Daro w paskach nie bylo sprzegiel 240mm....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daro w paskach nie bylo sprzegiel 240mm....

 

Byly byly, w skrzyniach 6, ale nie we wszystkich, i w kilku 5:

 

Silnik AVF: skrzynia FCP (6), FTS (6),

Silnik AVB: skrzynia EEN (5),

Silnik ATJ: skrzynia EHW (6),

Silnik AKN (2,5tdi): skrzynia DQT (6), FTF (6),

Silnik AJM: skrzynia EHW (6),

Silnik AHH: skrzynia DHY (5),

Silnik AFN: skrzynia EEN (5).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Ja mam pod 1,7 teraz i wole nie iśc duzo wyzej stad pomysł z wtryskiem, zreszta słowo sie rzekło, sprzęt juz dojechał i juz niedługo podam wyniki eksperymentu. w sumie montarz wygląda prosto, tylko ze czeka mnie wyjazd na tydzień wiec projekt sie opóźni.

Co do sprzęgła ja mam 240mm ale jak próbowałem zamontowac sachs performance nie mieli takiego modelu a w zaprzyjaźnionym sklepie powiedzieli że mam najprawdopodobnie zacisk i koło od 2,5 tdi wg. katalogu i numerów tak im wyszło. Nie wiem czy tak jest ale nawet przesłąnie części do Sachsa nie pomogł bo stwierdzili że akurat tego nie produkują.. dzieki za info jak juz będzie latał to wejdzie jednomasa i coś customowego od Radzikowskiego albo sachs perf ale od innego auta.

Wracając do wody z metanolem to w dokumentacji która mi przysłali jest kilka bardzo cikawych przykładów i mysle ze ich wykresy nie sa ściemą, oprócz chłodzenia EGR są wyraźne przyrosty mocy i momentu, taka sama krzywa jak przy zwiększaniu doładowania i zmniejszaniu temperatury.. Sprawdzimy w praktyce. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dario mozesz to potwierdzic jakos? nie wiem etka czy cos?

 

moim zdaniem skrzynie 6 mialy tez 228mm. QUattro czy oska jeden kij.

 

Wiem ze w Audi A4 nie montowano 240mm wiec myslalem ze w paskach tez nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolf dieselschrauber, i etka.

 

Oczywiscie niektore 6 tez mialy 228

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności