Skocz do zawartości
Gość Larson

Większy moment i moc, ciekawostka na rynku.

Rekomendowane odpowiedzi

no dobra, zakladam ze byly sprzegla 240mm (w co nadal nie wierze;) ) i teraza pytanie.

Skrznia 240mm podejdzie pod skrzynie z 228mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze chcesz wymienic skrzynie ze sprzeglem 228 na skrzynie 240.

 

Z tego co sie orientuje sama skrzynia podejdzie, ale potrzebny bedzie inny rozrusznik, sprzeglo z dociskiem, i zamach.

 

Chyba ze chcesz wymienic 5 na 6 to jest juz wieksza rzezba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja niekoniecznie.

ale jest kilka osob ktore chetnie by zmienily skrzynki 228mm na 240mm. tylko ze do tej pory o tym nic nie slyszalem, wiec dlatego draze temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o zmiane z 228 na 240 skrzyni 5 biegowej czy zmiane 228 5 bieg na 240 6 bieg ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obojetne. najprosciej pewnie 5 228 zmienic na 5 240.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 240 jest ciezko dostac, a po 2 moim zdaniem wymiana skrzyni tylko z powodu sprzegla mija sie z celem, ja bynajmniej wymieniam na 228 najdluzsza 5, i sprzeglo wstawiam od 1Z Audi B4, chyba ze wymysle cos innego, wiem ze jest jakis miks ktory pasuje ale jak na razie nie znalazlem jeszcze go.

 

Jak na razie jestem w trakcie poszukiwania skrzyni 5 z silnika AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Wracajac do tematu pierwotnego, chciałem pochwalic sie :P że sprzet wtrysku jest juz zamontowany, czuć że auto stało sie bardziej zwawe... jutro jest hamownia wiec w srode postaram sie opublikowac wykresy. Wymaga jeszcze małej regulacji ale to juz formalność... :622:i biada wszystkim innym hehe :592: moze uda sie 280 KM.. zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze uda sie 280 KM.. zobaczymy

 

Nm? przecież pisałeś, że masz 400... btw. jak temat sprzęgła się u Ciebie rozwiązał? O jakich ilościach wody w ogóle mówimy w cyklu miejskim? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Mam nadzieje ze sie uda 280 KM, Nm - nie wiem, w tej chwili jest 420... boje sie o sprzegło...własnie skończyłem jedno a za chwile będę musiał wrócic do tematu sprzegła bo zaczniesię uslizgiwac.... na razie jest świerze.. wtrysk ustawiłem żeby się włączał powyżej 15 PSI więc nie z samego dołu... wyłacza dopiero po osiągnieciu 23 PSI. Jeszcze troche za krótko bym mógł podać autentyczne dane, zresztą nie jeżdzę ciągle na właczonym wtrysku... producent podaje że to ok 10% do ilości paliwa... i o tyle powinno tez zmniejszyć sie zużycie...ale w to raczej nie wierze.... zbiornik w komplecie ma 2,5 litra..sądzę że jakieś 300-350 km na jednym zrobię... na razie mam mieszankę50/50woda alkohol (denaturat) musze pojechac i poszukac taniego metanolu w20l pojemnikach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

No i jest 20 KM więcej i 33 NM, czyli w duzym zaokrągleniu 240 KM i 450NM. Niestety moje sprzęgło nie pochwaliło takiego momentu i musiałem wrócic do mapy na ustawienia 410 NM. Najważniejsze że udało sie i że ten wtrysk działa. Co prawda zużywa więcej wody z metanolem niz zakładałem i będę chyba musiał dokupić zbiornik do bagaznika 6,5l ale to może kiedyś. Temperatura spalin o 150 st C niższa czyli i zywotnośc turbiny przedłuzona.

Skoro jestem pionierem (heheheh) to moge polecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokaż jakiś wykres, czy coś, bo pionierów-gawędziarzy na forum nie brakuje... a w 240 koni bez wałków chyba nikt Ci tutaj nie uwierzy na ładne oczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Sory za podłą jakośc grafa ale miałem tylko wydruk który zeskanowałem.

To pływanie momentu między 2 a 3,5 tys obrotów spowodowane jest turbiną która nierówno ładuje. Wymaga to regulacji albo innej turbiny. paracuję juz nad kompletnie customowym kolektorem i wydechem żeby móc zamontowac jakies fajne turbo co przy wzdłużnie ustawionym silniku jest trudne.

Pływanie pogłębia sie przy włączonym wtrysku wody z metanolem poniewaz powietrze w kolektorze dolotowym staje sie zimne i bardziej gęste co utrudnia turbinie wyregulowanie sie. Gdyby turbo ładowało równo myślę że można by spokojnie dojść do 250KM. Widać że efekt wtrysku jest więcej niż zauważalny, muszę popróbowac z nitrometanem (płynnym) zamiast metanolu moze efekt będzie jeszcze lepszy. To wszystko przy 34 stopniach Celcjusza na hamowni.

scan graf mod + metano1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Larson" to Ty sprzedajesz te systemy wtrysku wody na allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sory za podłą jakośc grafa ale miałem tylko wydruk który zeskanowałem.

 

Wydruk taki malutki miałeś z hamowni? Wygląda jak zrobiony w paincie. Jakieś fotki instalacji tego wtrysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larson

Teraz juz tak, zdjęcia z montarzu do obejrzenia na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamykam ten temat, zanim ktoś wybuchnie... (np. ja)

 

Larsonowi podziękujemy za wyczerpującą dokumentację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności