Skocz do zawartości
Charakterek

Zakup samochodu - kontrola działania ważnych części

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam takie auto na oku - od znajomego mechanika który zawsze dba o swoje auta i jest fanem pasków ;)

Chciałbym wiedzieć jak powinien zachowywać się taki silnik po uruchomieniu na zimno?

Odpala od strzału (próba przy +15) po podgrzewaniu świecami (szybko się wyłączyły maks 5 sekund). Po dodaniu gazu żwawo reaguje i po zluzowaniu natychmiast ustawia się w położeniu jałowych obrotów. Jedynie co mnie zastanawia to przez pierwsze ok 2 minuty jak ruszałem pod górę (ostre wzniesienie) to lekko zakopcił sadzą (na luzie oraz po tych kilku minutach pracy dymu żadnego nie ma niezależnie od obciążenia). Pytam po wg co prawda nigdy ropniakami z turbiną nie jeździłem ale to chyba normalne?

 

PS:

Auto ma przebieg wg zegarów 233K. Czy prawdziwy trudno określić ale aktualny właściciel ma go przez większą część eksploatacji i w trasy nie jeździ (jeździł po okolicach BB za częściami). Teraz sprzedaje bo nabył rocznik 2004 4X4 (pasek oczywiście).

Z przodu wymienione zawieszenie przed dwoma miesiącami. Oglądałem podwozie - całkowity brak korozji i uszkodzeń.

Z minusów - zarysowanie przy zamknięciu tylnych drzwi - ktoś próbował zamknąć z pasem bezpieczeństwa, urwany uchwyt w bagażniku (taka klapa zasłaniająca zapasówkę) oraz odklejone obicie tylnych lewych drzwi (ale z tego co widzę to nie ma problemu z naprawą).

Na wyposażeniu elektryka lusterek i szyb, klima manualna (da się zamienić na climatronic?) o fajne radio Sony ;)

 

Proszę o szybką odpowiedź odnośnie silnika.

Pozdrawiam, Sławek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zostawia po sobie zasłony dymnej, tylko lekko przykopci a później jest już ok to wszystko w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowy ale mysle , ze szybko sie rozkrece. Kupilem VW Passata z 2001 roku 1.9 TDI 130 KM. Jest to moj pierwszy diesel , zawsze jezdzilem benzynami. OK. Widzialem tu wiele tematow ale chce zapytac sie o jedna sprawe , ktora mnie od paru dni nurtuje.

Mam problem z plynem do chlodzenia. Woda ucieka ze zbiornika i musze dolewac praktycznie co 2 lub 3 dni. Olej sprawdzany , wycieki z chlodnicy?? zero , nie dymi z rury , kupilem ostatnio nawet korek z serwisu ale nic nie dalo. Temperatura trzyma norme , juz poprostu nie wiem o co chodzi. Jedyne co zwrocilo mi uwage to to , ze widze mokre slady ma czesciach nadwozia pod zbiorniczkiem , mam caly czas mokry ten maly koreczek pod zbiorniczkiem , nie wiem czy przez to dzieja sie te problemy?? Czy tak mocno cisnienie wyzuca przez to wode?? Mysle , ze co dwa lub trzy dni dolewania wody to troche za duzo. Moze macie jakis schemat tego zbiornika?? opis?? Moze ktos doswiadczyl tego samego problemy i moze mi pomoc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem tu nowy ale mysle , ze szybko sie rozkrece. Kupilem VW Passata z 2001 roku 1.9 TDI 130 KM. Jest to moj pierwszy diesel , zawsze jezdzilem benzynami. OK. Widzialem tu wiele tematow ale chce zapytac sie o jedna sprawe , ktora mnie od paru dni nurtuje.

Mam problem z plynem do chlodzenia. Woda ucieka ze zbiornika i musze dolewac praktycznie co 2 lub 3 dni. Olej sprawdzany , wycieki z chlodnicy?? zero , nie dymi z rury , kupilem ostatnio nawet korek z serwisu ale nic nie dalo. Temperatura trzyma norme , juz poprostu nie wiem o co chodzi. Jedyne co zwrocilo mi uwage to to , ze widze mokre slady ma czesciach nadwozia pod zbiorniczkiem , mam caly czas mokry ten maly koreczek pod zbiorniczkiem , nie wiem czy przez to dzieja sie te problemy?? Czy tak mocno cisnienie wyzuca przez to wode?? Mysle , ze co dwa lub trzy dni dolewania wody to troche za duzo. Moze macie jakis schemat tego zbiornika?? opis?? Moze ktos doswiadczyl tego samego problemy i moze mi pomoc??

Jeśli jesteś pewien,że płyn obywa ze zbiorniczka wyrównawczego to pachnie niestety uszczelką pod głowicą niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale sprawdzalem olej i nie podnosi sie poziom oleju , zadnych osadow , zadnego kopcenia , czyli nawet bez takich oznak moze oznaczac to ze uszczelka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale sprawdzalem olej i nie podnosi sie poziom oleju , zadnych osadow , zadnego kopcenia , czyli nawet bez takich oznak moze oznaczac to ze uszczelka??

Reguł nie ma Kolego,sprawdź wężyki wody,potrafią pękać,zwłaszcza zimą,czas swoje robi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Kupie jeszcze nowy zbiorniczek na plyn , jesli to nie zda egzaminu to wychodzi na to , ze uszczelka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dajdo

Witam.

Byłem dziś sprawdzić sprowadzonego Passata B5 FL 2001r, 1.9 TDi 130 KM w zaprzyjaźnionym serwisie Fiata. Sprawdziliśmy zawieszenie - w stanie bardzo dobrym - jedynie lewa osłona od przegubu do wymiany.

 

Blacharka sprawdzona - na każdym elemencie 120-140 jedynie na prawym tylnym błotniku koło tylnej klapy wykazało 180-200.

 

Podpięliśmy także pod komupter, gdzie wykazało kilka drobnych błędów, które nie mają wpływu na auto.

 

Elektryk także powiedział mi, że musiał paść akumulator, bo jakiś był błąd z poduszkami odnosnie akumulatora, ale to by się zgadzało, bo auto stało i aku było rozładowane, co potwierdzam, bo sam widziałem.

 

Silnik ładnie chodzi, ciągnie do przodu na każdym biegu aż miło. Na trójce i pedał w podłoge również ciągnie do przodu aż miło, bez jakichś szarpań czy stuków w silniku. Mechanik stwierdził, że auto w całkiem niezłym stanie, do niczego nie może się przyczepić. Sprawdzali także wiązkę przy klimatyzacji - nie ruszana.

 

Auto sprowadzone z Francji. Jedyne mankamenty to;

 

- prawdopodobnie brak książeczki serwisowej, co mnie niestety nie pociesza...

- przebieg 154 tys. z groszami - zdaje sobie sprawę z tego, że skręcony o jakieś 50-100 tyś., choć chłopaki stwierdzili z serwisu, że jeśli był kręcony to nie za dużo, bo ogółem wygląda na zadbanego

- przednia szyba z 2005 r, czyli musiała być wymieniana

- świeci się na komputerze kontrolka od drzwi, a wszystkie są dobrze zamknięte (czyli albo któraś krańcówka uszkodzona, albo moduł komfortu daje o sobie znać)

- nie da się otworzyć klapy bagażnika z pilota i z wnętrza auta (elektryk stwierdził, że modół komfortu może o sobie dawać znać)

- nie działa radio, no ale tutaj mógł paść bezpiecznik albo z zasilaniem coś nie tak

- dwie opony z przodu kwalifikowały by się do wymiany zaniedługo

- troche wali pleśnią tak jakby we wnętrzu i nie wiem czy jest to spowodowane tym, ze wyprali wnętrze i źle wywietrzyli o ile w ogle wywietrzyli wnętrze lub dlatego, że woda spływała gdzieś po podszybiu do wnętrza o czym nie wiedzieli i jak było auto zamknięte to wali, ale wydaje mi sie, ze ten zapach da sie wyeliminować

 

Z tego co wyczytałem co trzeba sprawdzić przed sprzedażą to wszystkie zamki od drzwi zamykają i otwierają się równocześnie i lekko, tak jak wyżej wspominałem auto z trójki ładnie odchodzi do przodu bez szarpania, stuków czy kopcenia mocnego, koła zamachowe nie biją - chodzą ładnie i równo.

 

Cena to 16 400 do opłat, ale gadałem z gościem i mówił, że może mi go sprzedać w tej cenie już opłaconego. Gościa w miare znam i wiem, że szrota raczej (choć nigdy nic nie wiadomo) by mi nie wcisnął, bo kiedyś interesowałem się jednym autem u niego to szczerze mi go odradził, bo coś z wtryskiwaczami było nie tak. Sądze, że jeszcze z ceny można byłoby coś utargować, te opony, radio, klapa etc. Do tego moze cos uda sie utargowac na olej, rozrząd etc.

 

Co sądzicie, warto się zainteresować tym autem na powaznie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wali plesnia?? Moze autko bylo w jakiejs strefie powodziowej?? i przez to poszedl na sprzedaz ?? Ja dzis odbieram zbiorniczek wyrownawczy i bede montowac. Mam nadzieje ze to pomoze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy na forum i mam pytanie odnośnie xenonów, w passacie b5 fl są ksenony marki hella z soczewką pomiędzy odbłyśnikiem i kierunkowskazem i chciałbym się dowiedzieć czy po liftingu oryginalnie były takie montowane i czy jest w nich opcja autopoziomowania, w kabinie nie ma żadnego pokrętła regulacji świateł, z gory dzięki i przepraszam, że napisałem o tym możliwe, że nie we właściwym temacie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, były one montowane oryginalnie i posiadają one samopoziomowanie dlatego nie masz regulacji wysokości świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki wielkie ;) na samym początku napisal ktoś że oryginalnie w b5 Fl byly tylko monetowane te z soczewką od zewnątrz a kierunkowskazem w środku, dlatego spytałem :) a i jeszcze pytanko, kalibracja ksenonów jest widoczna najpierw po przekręceniu gałki na światła mijania i dopiero włączeniu zapłonu czy nie ma to znaczenia? VAG pokazałby czy samopoziomowanie jest sprawne?

Edytowane przez david93
żeby nie pisać postu pod postem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie odnośnie xenonów, w passacie b5 fl są ksenony marki hella z soczewką pomiędzy odbłyśnikiem i kierunkowskazem i chciałbym się dowiedzieć czy po liftingu oryginalnie były takie montowane

W oryginalnych lampach xenon Hella soczewka jest umieszczona w miejscu najbardziej wysuniętym na zewnętrzną stronę a nie pomiędzy jak w H7. Przynajmniej ja się tylko z takimi spotkałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już sam nie wiem xD każdy pisze inaczej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczę najprościej jak można. Lampa xenonowa ma kierunkowskaz umieszczony po środku:

 

http://nokautimg2.pl/p-a1-98-a1989fc164b234de312e73a0d882fbdb500x500/reflektor-glowny-bi-xenon-lewy-vw-passat-b5-lift-00-05-gac9549091h.jpg

 

natomiast w zwykłej lampie soczewkowej kierunkowskaz jest na końcu lampy, bliżej błotnika:

 

http://imageshack.us/f/849/soczewki.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, która to która, ale chodzi mi o to czy w tej gdzie kierunkowskaz jest na końcu lampy jest autopoziomowanie i czy mając zwykłe soczewki można wymienić na ori bixenon bez wymiany zderzaka itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta z kierunkowskazem na zewnątrz to zwykła halogenowa, żaden ksenon.

Zderzaka teoretycznie wymieniać nie trzeba, ale zdjąć owszem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, to ja źle przeczytałem twój 1 post.:)

W zwykłej lampie nie masz samopoziomowania. Lampy możesz wymienić, można zrobić co chcesz.:D Zakładając ori xenon musisz kupić lampy, zderzak z otworami na spryskiwacze, spryskiwacze reflektorów i zamontować samopoziomowanie.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale jeśli oryginalnie są bixenony, to samopoziomowanie powinno być kwestia to wymienić reflektory zamontować spryskiwacze i podłączyć samopoziomowanie do nowych reflektorów, z soczewką w środku na pewno nie mają samopoziomowania?- dziwne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwykłe H7 maja regulacje wysokości pokrętłem z kabiny, samopoziomowania nie mają ;). Do tego jest układ z czujnikami na zawieszeniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności