GURAL Zgłoś #141 Napisano 30 Listopada 2009 chciałem dzis wymontowac wetylaor i nie moge odkreciłem ta srubke i przekrecałem i w jedna i w druga i nicjak go wyjac ??? Powinno być pomocne chociaż motor inny ale wiatrak przymocowany tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #142 Napisano 30 Listopada 2009 No to skądś dostaje napięcie po przekręceniu zapłonu. Czyli tak jakby był podłaczony na krótko. A przekaźnik sprawdzałeś?Przecież wentyl powinien się włączyć poprzez styki przekaźnika. Może jest podpięty tylko do tego bezpiecznika 40A i wcale przez przekaźnik nie idzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo600 Zgłoś #143 Napisano 30 Listopada 2009 jest cos takiego ze jak odpale auto i wlacze klime na ''auto'' sprezarka załącza sie wraz z wetylatorem,wylączam sprezarke ''econ'' a wentylator dalej lata,gasze auto calkowicie wiadomo wentylator sie wylaczy ale jak przekrece zapłon to po paru sekundach slychac jak przekaznik załącza wentylator,napewno nie jest podlaczony na krotko bezposrednio na bezpiecznik bez przekaznika,prad tez leci przez przekaznik.chyba zostaje podmianka opornicy na jeszcze inna wtedy okaze sie czy to wina tej co zakupilem na allegro:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #144 Napisano 25 Lutego 2010 witam szczotki na zamówienie z firmy elektrocarbon z przesyłka 32zł i wszystko cyka wentylator jak nowy polecam bo pukanie to jednak kiepski pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #145 Napisano 25 Lutego 2010 pukanie to jednak kiepski pomysł Ale wystarczający coby zdiagnozować czy tylko szczotki padły, czy może wiatrak już zakończył swoje życie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #146 Napisano 25 Lutego 2010 masz racje do diagnozy pukanie wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #147 Napisano 26 Lutego 2010 Panowie, zainteresowany tematem sprawdziłem dzisiaj u siebie i..zonk:eek: wiatrak stoi a klima wypluła błąd 4F9 czyli szczotki do wymiany... Pasek jak w opisie plus 180tyś nalatane ! Normalnie widzę ze VW specjalnie to robi (daje badziewne komponenty) aby po kilku latach jezdzic do serwisu! Serwomechanizmy klimy (słabe potencjometry), marnej jakosci szczotki ciekawe co jeszcze spaskudzili i specjalnie zanizyli zywotnosc?? Dla ciekawosci napisze ze miałem golfa mkI gti po 23 latach wszystkie wentylatory działały! Panowie zreanimowałem wentylator szczotkami z fiata cinquecento od rozrusznika,(są twarde z dodatkiem miedzi ) niestety są za szerokie i trzeba je zeszlifowac (to nie problem) oraz drucik troszkę zbyt gruby ale to też nie problem. Rozwinałem plecionkę i połowę drutów wyciąłem następnie skręciłem i przylutowałem... troszkę rzezby jest ale reanimacja za 16zł bo tyle mnie kosztowały 4 szczotki w najdrozszym sklepie motoryzacyjnym, się opłaca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karrol Zgłoś #148 Napisano 26 Lutego 2010 przepraszam ale wszystkiego na tej stronce nie czytałem , mam pytanie .Czujnik temperatury pokazuje mi 75- 80 mniej więcej a wiskoza załancza się juz po około 3-4 kilometrach ,pomoże ktoś???? Nie znam się na tych sprawach ale nabieram podejrzeń ,że coś jest nietak. ---------- Post added at 21:39 ---------- Previous post was at 21:38 ---------- passat 1.8 benzyna 125 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #149 Napisano 26 Lutego 2010 przepraszam ale wszystkiego na tej stronce nie czytałem , mam pytanie .Czujnik temperatury pokazuje mi 75- 80 mniej więcej a wiskoza załancza się juz po około 3-4 kilometrach ,pomoże ktoś????Nie znam się na tych sprawach ale nabieram podejrzeń ,że coś jest nietak. ---------- Post added at 21:39 ---------- Previous post was at 21:38 ---------- passat 1.8 benzyna 125 km hmm dziwne bo wiskoza zaczyna swoja prace zaraz po odpaleniu auta i pracuje ciagle az do momentu zgaszenia silnika wiec wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #150 Napisano 27 Lutego 2010 Witam wszystkich W Passatach czesta przyczyna oprocz szczotek jest rowniez brak kontaktu na kostce posredniej ktora znajduje sie z lewej strony silnika. Co do bezpiecznikow znajduja sie nad nogami kierowcy(nad pedałami) po zdjeciu osłony ten pierwszy z prawej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #151 Napisano 28 Lutego 2010 Dla ciekawosci napisze ze miałem golfa mkI gti po 23 latach wszystkie wentylatory działały! Tylko czy tam wentylator chodził ciągle podczas pracy klimatyzacji? Czy tylko włączał się co jakiś czas w korku, żeby schłodzić płyn? A często bywa, że ludzie jeżdżą ciągle na auto i wtedy wiatrak będzie chodził nie przerwanie, póki klimatronik działa. Kolego karrol, wątek o temperaturze na wskaźniku jest gigantyczny i wszystko tam znajdziesz, jednak jeśli to jest Twoje max wskazanie, to prawdopodobnie masz termostat do wymiany, gdyż oryginalnie wskaźnik na desce pokazuje temperatury z przedziału ok 75-110 jako 90 stopni. Wisko, jak kolega wyżej napisał kręci się od startu silnika, potem przyspiesza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #152 Napisano 28 Lutego 2010 Piszac wentylatory miałem na mysli tego od chłodnicy i ten od nawiewu ktory u mnie działał non stop (brak klimy... a coś dmuchac musi) przez 9 lat.......kiedy to jezdziłem VW przez co zdecydowanie podjałem decyzje ze pozostane przy tej marce... czas działania to nie wszystko wiek też wpływa na trwałośc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m16 Zgłoś #153 Napisano 28 Lutego 2010 Pozwole sobie podpiac sie pod temat. Od jakiegos czasu szwankuje mi klima. Czasem po odpaleniu mam totalny brak nawiewu. Moge sobie regulowac sile, temp, AUTO, ECON itp ale nic nie wieje. Czasami wystarczy trzasnac drzwiami pasazera i... wiatraczek sie zalacza ale niestety nie zawsze to pomaga Czy ktos ma jakis pomysl ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #154 Napisano 28 Lutego 2010 Czasami wystarczy trzasnac drzwiami pasazera i... wiatraczek sie zalacza ale niestety nie zawsze to pomagaCzy ktos ma jakis pomysl ? Skończyły Ci się szczotki w silniczku nadmuchu świeżego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NISZCZYCIEL Zgłoś #155 Napisano 1 Marca 2010 Powinno być pomocne chociaż motor inny ale wiatrak przymocowany tak samo Cały opis wymontowania wentylatora był kompletny i bez problemu to zrobiłem. Zajęło mi to jakieś 40 minut. Potrzebny do tej operacji jest kanał aby wymontować przewody, jest to najtrudniejsza operacja. Muszę dodać że wentylator nie działał a wskrzeszanie przez uderzanie w niego pomagało jednorazowo, po wyłączeniu a następnie włączeniu nie działał. Postanowiłem sam zdiagnozować co się dzieję bo mam dość pseudo mechaników którzy by tylko wymieniali części na nowe bez próby naprawy. Po wyjęciu wentylatora i rozkręceniu okazało się że szczotki skończyły swój żywot, wyciągłem zatem jedną sztukę na wzór i pojechałem kupić nowe. W sklepie nie mieli idealnie pasujących więc dobrałem najbliżej pasujące wymiarowo, w domu zeszlifowałem na papierze ściernym do danego wymiaru (należy to zrobić bardzo dokładnie) przylutowałem przewody do obudowy. Całość skręciłem i zamontowałem w samochodzie. Wentylator śmiga aż miło, koszt całej operacji to 4 szczotki po 3 zł i 4 godziny pracy w garażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #156 Napisano 1 Marca 2010 Potrzebny do tej operacji jest kanał aby wymontować przewody, Niekoniecznie kanał, ja wymieniałem wiatrak na podjeździe pod domem i jakoś poszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzywa Zgłoś #157 Napisano 18 Marca 2010 W obwodzie silnika wentylatora V7 jest opornik N39 (umieszczony pod lewą podłużnicą ;od strony zderzaka),przekaźniki J279-I prędkość (ozn. przek. 214) oraz J280 - II prędkość (ozn. przek.214); za sterowanie cewkami w/w przekaźników odpowiadają czujniki termiczne: F18 oraz F129 , bezpieczniki S42 (40A) i S51(5A).Od sprawdzenia tych ścieżek musisz zacząć poszukiwania.Powodzenia. moze głupie pytanie ale kto pyta nie bładzi gdzie sa te bezpieczniki i przekazniki ?? jakby ktos jeszcze jakas fotką zapodał to była by rewelacja Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiec_80 Zgłoś #158 Napisano 18 Marca 2010 A co zrobić w przypadku klimy manualnej jeżeli wiatrak się w ogóle nie rusza?? Włanczam klimę i nic. Jedyna reakcja to podświetlony przycisk klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #159 Napisano 18 Marca 2010 A co zrobić w przypadku klimy manualnej jeżeli wiatrak się w ogóle nie rusza?? Włanczam klimę i nic. Jedyna reakcja to podświetlony przycisk klimy. to samo sprawdzić czy ruszy jak walniesz w niego potem zczytać błędy i zacząć naprawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiec_80 Zgłoś #160 Napisano 18 Marca 2010 Nie pomaga, już próbowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach