greggi Zgłoś #1 Napisano 28 Maja 2008 Wymieniałem ostatnio szczotkotrzymacz nie ładował wcale. Po wymienie zmierzyłem i miał przy 2000 obr. około 13.8 wskakiwało nawet do 14 V. Teraz mierze i mam w granicach 13.4 na wolnych obrotach a na obrotach 1500 i więcej 13.6 - 13.7 Czy jest to wystarczający prąd ładowania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 28 Maja 2008 Za mało. Na czym mierzysz to napięcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2008 mam w granicach 13.4 na wolnych obrotach a na obrotach 1500 i więcej 13.6 - 13.7 Czy jest to wystarczający prąd ładowania ? Od biedy może być i tak, ale powinno być właściwie tak jak miałeś na początku (13,8 - 14,3 V). Sprawdź wszystkie połączenia na drodze pomiędzy alternatorem, a akumulatorem. Dobrze byłoby też, żebyś sprawdził napięcie pomiędzy: -masą, a punktem wyjścia z alternatora, -masą, a punktem podłączenia przewodu zasilającego do rozrusznika -masą, a zaciskiem plusowym akumulatora. Tam, gdzie Masz niższe napięcie niż na wyjściu z alternatora, występuje problem ze zbyt dużym oporem połączenia i tam trzeba to poprawić. Powodzenia w poszukiwaniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2008 Wystarczy zmierzyć napięcie pomiędzy obudową alternatora a jego zaciskiem ładowania. Będzie wtedy wiadomo, czy ładowanie jest na właściwym poziomie a powinno być, bo tam odbywa się pomiar napięcia ładowania. Jeśli będzie tam pow.14V, to na pewno do poprawy będą połączenia przewodów prądowych. Dla podpowiedzi dodam, że u siebie zrobiłem bezpośredni mostek pomiędzy zaciskiem ładowania alternatora a biegunem (+) akumulatora z pominięciem rozrusznika. Wszystko jest pod kontrolą. Przewód 25mm2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2009 Dla podpowiedzi dodam, że u siebie zrobiłem bezpośredni mostek pomiędzy zaciskiem ładowania alternatora a biegunem (+) akumulatora z pominięciem rozrusznika. Wszystko jest pod kontrolą. Przewód 25mm2 Jafo, ja mam zamiar zrobic tak samo. Mam spadek ponad 0,5V miedzy alternatorem a akumulatorem. Powiedz jak u Ciebie sie to sprawdzało? Masz nadal ten mostek? Przewód 25mm2 jest odpowiedni? Według schematu dla mojego silnika wystarczy ponoć 10mm2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #6 Napisano 30 Października 2009 Podepnę się do starego tematu. Napięcie ładowania na akumulatorze - wolne obroty, zapalone światła nawiew, radio-CD: U =13,97V. Wyłączone wszystkie urządzenia i światła: U =14,04V Zgaszony silnik: U=12,6V (po ok 2,5h postoju) temperatura na zewnątrz około 0st C Czy można to uznać za wyniki całkowicie prawidłowe? Jaki jeszcze inny pomiar warto zrobić? Passat 3BG 1,9TDI AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2009 Wszystko jest idealnie nie szukaj dziury w całym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #8 Napisano 30 Października 2009 Panowie zauważcie jeszcze że jest taka zależność, jeśli akumulator jest w pełni naładowany to prąd ładowania nigdy nie będzie maksymalny.Jak akumulator będzie niedoładowany to będziecie mieli upragnione 14,5v. Dlatego tak jak wyżej, nie szukajcie dziury w całym, jeździ i dobrze ładuje? To jeździć dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #9 Napisano 30 Października 2009 Dzięki, po prostu chciałem sprawdzić na wszelki wypadek. A co do przypadku gdy akumulator będzie chłonął prąd jak gąbka to obstawiam, że wtedy napięcie spadnie zgodnie z prawem Ohma i raczej nie będzie 14,5V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 30 Października 2009 Będzie regulator go podniesie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #11 Napisano 31 Października 2009 jak aku bedzie całkiem padnięty to napięcie będzie niższe - zalezy to od akumulatora - choć na wyższych obrotach opowinno być ok - mierząc na aku - będzie niższe chociaż o spadki napięcia na kablach i zaciskach które przy dużym prądzie na pewno się pojawią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach