Skocz do zawartości
greggi

Ładowanie alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem ostatnio szczotkotrzymacz nie ładował wcale. Po wymienie zmierzyłem i miał przy 2000 obr. około 13.8 wskakiwało nawet do 14 V.

 

Teraz mierze i mam w granicach 13.4 na wolnych obrotach a na obrotach 1500 i więcej 13.6 - 13.7

 

Czy jest to wystarczający prąd ładowania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za mało.

Na czym mierzysz to napięcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam w granicach 13.4 na wolnych obrotach a na obrotach 1500 i więcej 13.6 - 13.7

 

Czy jest to wystarczający prąd ładowania ?

Od biedy może być i tak, ale powinno być właściwie tak jak miałeś na początku (13,8 - 14,3 V).

Sprawdź wszystkie połączenia na drodze pomiędzy alternatorem, a akumulatorem.

Dobrze byłoby też, żebyś sprawdził napięcie pomiędzy:

-masą, a punktem wyjścia z alternatora,

-masą, a punktem podłączenia przewodu zasilającego do rozrusznika

-masą, a zaciskiem plusowym akumulatora.

Tam, gdzie Masz niższe napięcie niż na wyjściu z alternatora, występuje problem ze zbyt dużym oporem połączenia i tam trzeba to poprawić.

Powodzenia w poszukiwaniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zmierzyć napięcie pomiędzy obudową alternatora a jego zaciskiem ładowania. Będzie wtedy wiadomo, czy ładowanie jest na właściwym poziomie a powinno być, bo tam odbywa się pomiar napięcia ładowania.

Jeśli będzie tam pow.14V, to na pewno do poprawy będą połączenia przewodów prądowych.

Dla podpowiedzi dodam, że u siebie zrobiłem bezpośredni mostek pomiędzy zaciskiem ładowania alternatora a biegunem (+) akumulatora z pominięciem rozrusznika. Wszystko jest pod kontrolą. Przewód 25mm2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla podpowiedzi dodam, że u siebie zrobiłem bezpośredni mostek pomiędzy zaciskiem ładowania alternatora a biegunem (+) akumulatora z pominięciem rozrusznika. Wszystko jest pod kontrolą. Przewód 25mm2

 

Jafo, ja mam zamiar zrobic tak samo. Mam spadek ponad 0,5V miedzy alternatorem a akumulatorem. Powiedz jak u Ciebie sie to sprawdzało? Masz nadal ten mostek?

Przewód 25mm2 jest odpowiedni? Według schematu dla mojego silnika wystarczy ponoć 10mm2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do starego tematu. Napięcie ładowania na akumulatorze -

wolne obroty, zapalone światła nawiew, radio-CD: U =13,97V.

Wyłączone wszystkie urządzenia i światła: U =14,04V

Zgaszony silnik: U=12,6V (po ok 2,5h postoju)

temperatura na zewnątrz około 0st C

 

Czy można to uznać za wyniki całkowicie prawidłowe? Jaki jeszcze inny pomiar warto zrobić? Passat 3BG 1,9TDI AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zauważcie jeszcze że jest taka zależność, jeśli akumulator jest w pełni naładowany to prąd ładowania nigdy nie będzie maksymalny.Jak akumulator będzie niedoładowany to będziecie mieli upragnione 14,5v. Dlatego tak jak wyżej, nie szukajcie dziury w całym, jeździ i dobrze ładuje? To jeździć dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, po prostu chciałem sprawdzić na wszelki wypadek. A co do przypadku gdy akumulator będzie chłonął prąd jak gąbka to obstawiam, że wtedy napięcie spadnie zgodnie z prawem Ohma i raczej nie będzie 14,5V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak aku bedzie całkiem padnięty to napięcie będzie niższe - zalezy to od akumulatora - choć na wyższych obrotach opowinno być ok - mierząc na aku - będzie niższe chociaż o spadki napięcia na kablach i zaciskach które przy dużym prądzie na pewno się pojawią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności