Skocz do zawartości
Gość mariob6

żarówka, żarnik, ksenon

Rekomendowane odpowiedzi

okey, sprawdze czy to faktycznie ten kabelek... dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem na wyjezdzie z ograniczonym internetem (zasieg), w noc podczas jazdy padl mi prawy xenon. Info na FISie - front right high beam not working. Nie dziala prawe mijania oraz dlugie, lewy xenon dziala. Nie dziala rowniez prawe doswietlanie zakretu (ale juz przeczytalem, ze to normalne jak pada xenon). Obecnie FIS pokazuje - front right dipped beam not working (rozumiem, ze wczesniej informowal o mijania a teraz o doswietlaniu, czy jak?). Przezornie woze vcds,a w passku wiec dzis podlaczylem i wyskakuje komunikat - 00979 zarowka swiatel mijania reflektora prawego (014 wadliwy oraz 010 przerwa / zwarcie do plusa). Jak mniemam padl xenon i mam zakupic sobie dwie sztuki D1S? One sa razem z przetwornicami, bo czytalem na vwvortex.com, ze gosc kupil zarowki i nic to nie dalo, wiec podmienil 'ballast' i zaczelo dzialac. 'Ballast' rozumiem jako przetwornice, ale skoro D1S idzie razem z przetwornica to jakim cudem musial ja podmieniac, czyba ze w USA sprzedaja same palniki(zarowki) xenon, bez przetwornic.

 

Help, bo nie usmiecha mi sie jazda po nocy w trasie na halogenach ;) - tak wiem trzeba sciagac zderzak zeby wymienic palnik, zarnik czy jak to tam sie zwie, ale do tego jeszcze wrocimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić żarówki D1S, które są bez przetwornic (przetwornice kupuje się osobno), zderzak ściągnąć trzeba (mi wymiana zajęła ok 2,5h)

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetwornice są osobno, najgorzej według mnie było wyjąć wtyczki. Auto mam z 2009 siedział tam Philips Xenstart i taki zakupiłem w sklepie stacjonarnym dałem 250 zł za sztukę na xenon-serwis stoi taka za 200 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuttie chyba chodziło o starter, który jest w d1s, czyli to kwadratowe pudeleczko polaczone z żarnikiem. To że nie działa doświetlanie jak się żarnik spali to normalka, u mnie tez tak było. Tak jak piszesz wymień 2 sztuki. Wymieniałem klientowi jedną bo tak chciał.Jak zaświeciły chciał odrazu drugą, znaczna różnica jest między nowym żarnikiem a starym, który na oko bardzo dobrze świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, udalo mi sie ponownie przeczytac caly watek - jak rozumiem D1S jast tak zrobiony, ze palnik jest zintegrowany z zaplonnikiem, natomiast przetwornica to takie blaszane pudlo w obudowie lampy polaczone wiazka z zaplonnikiem i palnikiem. Chlopaki wczesniej pisali ze im padla przetwornica, ale rozumiem ze pewnie mialbym inny komunikat w vcds. Przy tym co napisalem, to rozumiem ze raczej zarowka (palnik ze starterem (zaplonnikiem)) padlo niz przetwornica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, przetwornice masz od dołu lampy przykręconą. Wymieniaj żarnik;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli panowie jak jedno światło świeci słabiej lub w innym odcieniu od drugiego to trzeba się szykować do wymiany żarnika?? możecie podać jakieś polecane przez was? czeka mnie wymiana za niedługo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zamontowane oryginalnie Philips Xenstart i na takie też wymieniłem. http://www.xenon-serwis.pl/pl/sklep/d1s-xenarc,42,29.html albo te co ja kupiłem http://www.xenon-serwis.pl/pl/sklep/d1s-xenstart-,42,327.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wsadzilen sobie osrama Ale sprzedaje dużo Boscha. I klienci chwala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ile chodzi ten Bosch u Ciebie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bosch osram(te same ceny) bosma (tania) tego szukaj Mateusz i będzie śmigać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie kupiłem w sklepie stacjonarnym Philipsy Xenstart za 250 zł za sztukę, takie miałem też wyjęte oryginalne. Chciałem jedynie spytać się o cenę bo może są tańsze ale nie chodzi mi o podróbki :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy krótkie pytania:

1. Rozumiem, że żeby wymienić te D1S nie muszę odpinać akumulatora, wystarczy że odepnę wcześniej wtyczki od zasilania lamp (tam zapłonnik jest zintegrowany, więc iskra mi nie przeskoczy). Jak coś to blędy vcds'em skasuję.

2. Rozumiem, że bez zdejmowania kół dam radę odchylić nadkole, tak żeby odkręcić te nakrętki (2x 2x10) i pionową śrubę? Mam 18 cali, ale myślę że będę odpalał silnik i kręcił kołami, żeby było miejsce.

3. Czy zderzak muszę zdjąć, czy wystarczy go wysunąć, żeby dostać się do wąsów pod lampami i śrub trzymających lampy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzy krótkie pytania:

1. Rozumiem, że żeby wymienić te D1S nie muszę odpinać akumulatora, wystarczy że odepnę wcześniej wtyczki od zasilania lamp (tam zapłonnik jest zintegrowany, więc iskra mi nie przeskoczy). Jak coś to blędy vcds'em skasuję.

2. Rozumiem, że bez zdejmowania kół dam radę odchylić nadkole, tak żeby odkręcić te nakrętki (2x 2x10) i pionową śrubę? Mam 18 cali, ale myślę że będę odpalał silnik i kręcił kołami, żeby było miejsce.

3. Czy zderzak muszę zdjąć, czy wystarczy go wysunąć, żeby dostać się do wąsów pod lampami i śrub trzymających lampy?

 

1) Wyłącz tylko światła ;) jak nie włączysz ich w trakcie wymiany błędów nie będzie.

2) Nie da rady, koła musisz ściągnąć aby odkręcić częściowo nakole.

3) Wystarczy do wysunąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzab koł ściągać, ja miałem założone:)

zderzak też tylko wysuwałem, najgorzej jest dostać się do 2 nakrętek od wewnątrz p stronie zbiorniczka. Nie daj Boże żeby c tam spadła nakrętka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędami się nie przejmuję bo sobie skasuję, a odkręcić nadkole jestem w stanie bez zdejmowania koła bo już "próbowałem" (trzeba skręcić kierownicą koło na zewnątrz) i wtedy jest łatwy dostęp. Pytałem o ten akumulator bo byłby mi on potrzebny do rozruchu auta żeby wspomaganie działało. Co do włączania lamp to nie mam wyjścia (tryb skandynawski) albo włączę sobie postojowe albo wyłączę tryb skandynawski. A w ogóle to odepę wtyczki i zostawię akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie odpinałem akumulatora, nie zdejmowałem kół ale zdjąłem zderzak lepsze dojście było do śrub. Pierw kręcisz kołami i odkręcisz sobie nadkola i dojdziesz do tamtej śruby nie odłaczając wtyczek od lamp, wtyczki możesz sobie odłaczać jak już zdejmiesz/wysuniesz zderzak (więc kwestia akumulatora jest już wiadoma) teoretycznie np. w książce sam naprawiam każą odłaczyć. My się męczyliśmy najbardziej z wtyczkami :). Błąd po wymianie sam się usunął. Uważaj żeby zderzak nie porysował Ci błotnika przy demontażu/montażu najlepiej robić we dwie osoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla pocieszenia w B7 nie trzeba zdejmować zderzaka aby wymienić żarówkę xenona, a siedzi tam D3S. Co lepsze nie ma już tych 2 pięknych nakrętek za nadkolem, pod lampą, wiec jest duzo prościej zdemontować zderzak w razie czego. Oszczędności :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o tych duzych wtyczkach do lamp, co je widac od razu jak sie zajrzy do komory silnika? Wlasnie ich nie moglam zdjac, jest jakis patent na to zabezpieczenie? Srubokret czy palcem tez da rade?

 

P.s. Bimbasz, watek juz zalozyles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności