Skocz do zawartości
sznikers23

Oringi w felgach - za co odpowiadają i do czego służą?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Chciałem się zorientować, za co odpowiadają i do czego służą oringi w felgach? Byłem dziś u wulkanizatora i stwierdził że nie mam oringów w felgach. Niby sztuka kosztuje 10zł, nie miał ich na stanie, ale pytanie, czy powinienem je mieć oraz jeżeli ich nie mam, to czy grozi to jakimś nieżądanym niegatywnym skutkiem?

Dodam, że jeżdżę już tak 2,5 roku, nigdy nic się nie działo negatywnego, kierownica nie bije.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w stalówkach nie ma oringów ale moze w alumach sa oringi które odpowiadają za centrowanie felgi na piaście gdy otwór w feldze jest większy jak piasta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinny być przy alumach - bo średnica wew jest większa niż w stalówkach, które są spasowane

służą do centrowania koła

jak nie masz to lepiej kup i załóż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym grozi jazda bez tych oringów? Kierownica nie drga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy pierścieniach centrujących fela lepiej siada na piaste. (wycentrowana)

Masz wtedy pewnośc że przy większych przeciązeniach na kole nic sie nie stanie.

 

Jak jeździsz spokojnie to moze i spoko... troche więcej cierpią śruby bo fela nie siada w pełni tak jak powinna... JA osoboście wolałbym załozyć.

U siebie mam pierscień z 57,1 na 60 kilka mm.( w zależności od felunku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te pierścienie nie mają za zadanie przenoszenia jakiś obciążeń czy przeciążeń na piastę, po prostu niektóre felgi mają większy otwór centralny i na samych śrubach nie jest się w stanie przykręcić koła idealnie na środku piasty. Zadanie to ułatwia w/w pierścień. Wystarczy przesunięcie koła na kawałek milimetra i już przy wyższych prędkościach czuć silne drgania na kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybym chciał te oringi kupić we własnym zakresie to o jakiej muszą być średnicy? Jeżeli nie wiadomo, to jak to zmierzyć suwmiarką by podać to fachowo?

Ile taki 1 oring może gdzieś kosztować i ile tak pi razy oko kosztuje samo ich założenie w komplecie?

Wyczytałem na stronie o oponach, że wymiar felgi dla mojego Paska wynosi 6Jx14, a parametry montażowe 4x100x57. Czyli jakie muszą być pierścienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW ma średnicę wewnętrzną 57.1 mm, otwór w feldze mierzysz suwmiarką jeśli się zmieści, oczywiście od strony piasty, jeśli nie to dobierasz wg katalogu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otwór w feldze wynosi 50mm.

 

niemożliwe, nie wsadziłbyś jej na piastę 57 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na logikę wydaje się to słuszne, ale tak mi pokazala suwmiarka:))) Dziś podjadę do serwisu, to założą mi od razu oringi. Chciałem sobie kupic na necie, ale jednak nie będę ryzykował :)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy jak mierzyłeś i jaką suwmiarką, w niektórych dla pomiarów wewnętrznych głównym ramieniem (tym do pomiarów zewnętrznych) należy dodać jeszcze wymiar ramion, przeważnie 5+5mm, i wtedy miałbyś wymiar 60mm, co mogłoby się zgadzać z piastą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie do końca potrafię posłużyć się suwmiarką, bo tam były dwie możliwości mierzenia, o czym wspomina edde.

Moja wizyta w autoryzowanym serwisie potwierdza opinię, że otwór w feldze wynosi 60mm, czyli że potrzebuję oringi z 60mm na 57mm. Takich pierścieni jednak nie dostałem i niby ciężko takie kupić, więc muszę wytoczyć je u tokarza.

Jednak to co mnie zabolało najbardziej, to to, że serwisant mówił, że mam już zużyte otwory śrubowe w felgach i w każdej chwili grozi to odpadnięciem któregokolwiek koła. Nie wiem ile było w tym prawdy, czy serwisant chciał zdobyć przysłowiowego "jelenia" na nowe felgi za 1040zł, czy też nie.

Prawda jest taka, że dzwoniłem do zaprzyjaśnionego mechanika i mówi, żeby wytoczyć jednak te oringi, wsadzić dłuższe szpilki w felgi i powinno być spokojnie i aby nie kupować nowych felg.

W czwartek jadę toczyć pierścienie centrujące...

P.S. W mojej galerii użytkownika dodałem zdjęcie dla wytłumczenia mojego pomiaru suwmiarką: brałem pod uwagę górny pomiar w widocznej suwmiarce (zdjęcie jest zapożyczone) :)

 

Niby tych oringów nie można dostać, ale skoro mam w samochodzie przy felgach takie wymiary, jak podałem wyżej, to czy dla przykładu nie jest to druga linijka przy tym linku? http://moto.allegro.pl/item359897032_niemieckie_pierscienie_centrujace_szybka_wysylka.html

(felga: z 60.1 na piastę 57.1)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kear
felga: z 60.1 na piastę 57.1

tak to właśnie takie pierścienie, dla pewności możesz się skontaktować ze sprzedającym, żeby potwierdził.

Nie wiem tylko po co dłuższe szpilki, wg. mnie są zbędne. Jazda bez pierścienia centrującego rozwala felgę, a dokładnie powiększa otwory w które wchodzą szpilki w Twoim wypadku nawet o 3 mm na średnicy, wbrew pozorom to bardzo dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc.

Ostatecznie zdecydowałem się na wytoczenie tych pierścieni centrujących u tokarza i będę miał pewność, że są idealnie dopasowane.

W sobotę mam odbiór towaru, przy okazji wymieniam szpilki na specjalne do alusów.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności