Skocz do zawartości
Navkol

Czujniki cofania (nieoryginalne)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piryd
Ja polecam http://www.exus.pl/products,product,20 sam zalozylem takie i jestem bardzo zadowolony. Co wazne maja odpinane sensory zaraz przy glowicach, ulatwia to montaz. A wyswietlacz jest zaje fajny, lekko niebieskawy co pasuje do reszty. A i pomiar odleglosci jest plynny co 1 centymetr, nie jak gdzie indziej co 10cm. Sam montowalem, oj bylo chwile zabawy by wwiercic sie w belke ;)

Pozdrawiam

 

W czym tkwił problem w wierceniu belki? Czy belka jest aluminiowa? Czy zdejmowałeś zderzak? :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zovip

Belka to cos w rodzaju (zdj) wiec trzeba byc swiadomym tego co sie robi. Ja nie bylem :D i zrobilem i dziala. hehe i belka jest raczej stalowa. trzeba sie uzbroic w cierpliwosc przy robieniu otworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
ja polecam Eura Q 2040 cztery sensory na tył zamonotwane w czarnej listwie jakies 30cm od ziemi działają pięknie i dokładnie były kiedys na allegro teraz ich nie widze

znajde link do producenta to podeśle duzo tansze były niż na allegro

 

http://www.bj.com.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego tematu chciałem się podzielić opinią na temat czujników cofania. Założyłem czujniki na tył i przód. Na początku wydawało mi się że to jest najbardziej optymalne gdyż cena w tej opcji była niewiele większa od ceny za sam tył, tym bardziej, że moja żona przesiadła się z peugota 206 i była przerażona parkowaniem passata kombi w mieście.

Jeżeli chodzi o czujniki cofania jest to bardzo pomocne i jestem z nich bardzo zadowolony. Są one podłaczone tak jak we wszystkich zestawach do światła cofania. Natomiast przód może okazać się małym zawodem ponieważ u mnie jest uaktywniany po naciśnięciu stopu na 6s. jeżeli wtedy napotka przeszkodę to robi pomiar jeżeli nie to sie deaktywuje. Takie rozwiązanie ma mały mankament ponieważ jadąc czasami chamujemy i wtedy gdy mijamy np. wyższy krawężnik , znak lub jadący przed nami samochód chlapie nas błotem pośniegowym lub deszczem zaczyna czujnik nam pikać.

Moja żona jest zadowolona z przednich czujników, natomiast ja dałbym sobie bez nich radę. Ponadto czujniki z przodu muszą być b.d ustawione w przeciwnym wypadku będą z różnych powodów pikać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maly_passat

Ja kupilem z allegro za 80 zł, bez zadnych lcd sam buzzer jest, i jest idealne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Jesli ktorys z kolegow moglby podac recepture na szybki i bezbolesne przegryzienie sie z dziurkami pod czujniki w Varincie to bede wdzieczny.

W ktorym miejscu mocowac?

Trzeba sciagac pokrycie zderzaka?

Jak najlatwiej przewiercic belke?

Ktoredy wprowadzic kable od zderzaka do bagaznika?

itp. itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli ktorys z kolegow moglby podac recepture na szybki i bezbolesne przegryzienie sie z dziurkami pod czujniki w Varincie to bede wdzieczny.

W ktorym miejscu mocowac?

Trzeba sciagac pokrycie zderzaka?

Jak najlatwiej przewiercic belke?

Ktoredy wprowadzic kable od zderzaka do bagaznika?

itp. itd.

najlepiej kupić dokładkę z otworami lub samemu wywiercić,koszt nówki 250zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
najlepiej kupić dokładkę z otworami lub samemu wywiercić,koszt nówki 250zł.

 

Za bardzo nie wiem o jaka 'dokladke' chodzi.

Niemniej gdybym nie chcial sie z tym pobawic, to odstawilbym auto do specow gdzie za 180zl instaluja. Tyle, ze ja lubie sam przy aucie pogrzebac. Ale samodzielne grzebanie z czyms za 250zl? Nieee... to nie ta droga :dobani:

 

Zabralem sie dzisiaj za montaz czujnikow parkowania. Bede zawal na biezaco relacje, moze sie komus przyda.

Czujniki firmy Eura, 4 na tyl, z wyswietlaczem.

Wyswietlacz zamontowalem na tej malej plastikowej oslonie przeciwslonecznej nad lusterkiem. Pasuje bardzo dobrze i jesli komus przeszkadza to moze ja podniesc i czujnika prawie nie widac.

Kabel idzie pod lampke oswietlenia wnetrza, podsufitka i schodzi lewym sluplkiem. Potem lewym progiem, pod kanapa do bagaznika, pod boczek bagaznika i laduje pod miejscem na apteczke.

UWAGA: w tym zestawie kabel ma taka dlugosc, ze starczylo tam w sam raz (zostalo na koncowce moze z 10cm luzu kabla). Zasilanie z lampy (+ i masa), warto zaopatrzyc sie w 2 wsuwki i podpiac zasilanie we wtyczce w lampie (bedzie elegancko ;-) ).

To narazie na tyle. Pozostalo przewiercic zderzak i podpiac czujniki.

 

edit://

Wczoraj wraz z kumplem zakonczylismy instalacje. Przepis na bezbolesne zamontowanie w 3B6:

- wczesniejsze malowanie czujnikow w kolor nadwozia: podklad 14zl/500ml, kolor 40zl, lakier bezbarwny 10zl, kolor dobierany do nadwozia, wszystkie specyfiku z sprayu. Radze lekko zmatowic powiechnie czujnikow najdrobniejszym papierem sciernym (wodnym), bardzo delikatnie, tak zeby podklad trzymal sie lepiej.

- rozstaw otworow 390mm

- wiercic otwory ustalajac ich srodek 75mm nad krawedzia laczenia czarnego (dolnego) pokrycia zderzaka z gornym lakierowanym w kolor nadwozia. Trafia sie wtedy idealnie nad stalowa belka :hurra: i nie trzeba sie przez nia gryzc. Przebijamy sie w ten sposob jedynie przez plastik i troche pianki pod pokryciem. Wywiercenie i oszyszczenie otworow zajmuje 5-7 minut

- przewody od czujnikow poprowadzone wzdluz belki stalowej w prawo

- zdejmujemy prawa tylnia lampe (mocowanie na 4 sruby 9mm od srodka, tam gdzie apteczka ;-) )

- robimy wyciecie w obudowie lampy tak aby przeszly przewody (nie przecinamy uszczelki)

- odkrecamy plastikowa oslone pod spodem auta, po prawej stronie, chyba 4 sruby

- wsuwamy przewodzik 'pilot' od gory, przejdzie do dolu auta, mocujemy do niego przewody od czujnikow i ... lowimy rybki ;-) czyli przeciagamy przewody w gore

- przekladamy przez lampe

- wpinamy do centralki, sprawdzamy dzialanie

- przykrecamy lampe i spodnia oslone

- podziwiamy efekt :padam::hurra:

 

Czas pracy: wyswietlacz 1h, czujniki 1,5h (gdybym znal przepis, ktory tu podaje, to jakies 40 minut).

 

Smacznego :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mscream

Witam wszystkich!

 

W moim pasku (3BG) mam czujniki parkowania zamontowane w zderzaku, mniej więcej na jego środku. Wydaje mi się że jest to instalacja oryginalna. Niestety czujniki nie są podłączone. Czy dysponuje ktoś schematem instalacji parktronic? Najbardziej interesuje mnie gdzie taka centralka się znajduje i jak się do niej dostać. W jednym z tematów na ten temat czytałem że centralka jest po prawej stronie przy błotniku, jednak nadal nie wiem gdzie dokladnie :niepewny: W tym wątku przeczytałem tez ze fabryczny parktronic byl w listwie pod zderzakiem a nie w samym zderzaku. Czy ktos moze potwierdzic jak to w koncu jest?!

 

Gdyby ktoś wiedział gdzie mozna kupić sama centralkę tez bylbym wdzięczny za info. Szukalem na allegro ale nie ma.

 

Pozdrawiam

Michal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
W jednym z tematów na ten temat czytałem że centralka jest po prawej stronie przy błotniku, jednak nadal nie wiem gdzie dokladnie

Centralka jest we wnece lewego tylnego nadkola

 

Usunąłem link po scaleniu tematów. Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jednym z tematów na ten temat czytałem że centralka jest po prawej stronie przy błotniku, jednak nadal nie wiem gdzie dokladnie

Centralka jest we wnece lewego tylnego nadkola

Zapoznaj sie z

TYM

:vw:

mam też oryginalny parktronic a centralkę z wbudowanym biperem (nie sądzę by to był sam biper, za wielkie i za dużo przewodów do niego idzie) mam na bank we wnęce tylnego prawego koła nad nadkolem (jak wymieniałem lampy tylne to się temu przyjrzałem) oprócz tego pod nim jest jeszcze jedno pudełeczko identyczne po obu stronach (nie jestem pewny ale one chyba mają coś wspólnego z xenonami), z lewej strony we wnęce jest jeszcze jakiś moduł ale ten to w ogóle pojęcia nie mam do czego jest.... pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mscream
W jednym z tematów na ten temat czytałem że centralka jest po prawej stronie przy błotniku, jednak nadal nie wiem gdzie dokladnie

Centralka jest we wnece lewego tylnego nadkola

Zapoznaj sie z

TYM

:vw:

mam też oryginalny parktronic a centralkę z wbudowanym biperem (nie sądzę by to był sam biper, za wielkie i za dużo przewodów do niego idzie) mam na bank we wnęce tylnego prawego koła nad nadkolem (jak wymieniałem lampy tylne to się temu przyjrzałem) oprócz tego pod nim jest jeszcze jedno pudełeczko identyczne po obu stronach (nie jestem pewny ale one chyba mają coś wspólnego z xenonami), z lewej strony we wnęce jest jeszcze jakiś moduł ale ten to w ogóle pojęcia nie mam do czego jest.... pozdrawiam.

 

Wg etki centralka powinna być gdzieś przy lewym tylnim kole. Tylko cały czas nie wiem jak się do niej dobrać. Trochę przeszkadza we wszystkim półka na apteczkę i zmieniarkę. Wolałbym nie rozbierać połowy samochodu jeżeli nie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem u siebie na przód i tył "Golden eye'a".

do centralki wchodzi długi żółty przewód, który powinien być podpięty pod stacyjkę, aby układ działał po włączeniu zapłonu. Ale kumpel podpowiedział, żeby zapiąć go pod tylne światła. Teraz jak nie włączę świateł mijania to piszczyk przypomina o ich zapaleniu. Taki "wiejski tjuning" się zrobił ale działa :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
Ale kumpel podpowiedział, żeby zapiąć go pod tylne światła.

 

Moze chodzilo mu o tylne swiatlo cofania?

To chyba standard, ze zasilanie parktronika podpina sie pod lampe wstecznego, aby byl uruchamiany tylko gdy wrzucamy wsteczny bieg. Przednie podpina sie dodatkowo, ale nie pamietam jak, bo fachowo to dziala tak, ze przednie dzialaja tylko od czasu uruchomienia silnika do czasu az auto nie osiagnie ilus tam km/h. Ale nie wiem, czy to nie tylko przy oryginalnych zestawach, ktore pewnie podpina sie jeszcze pod kompa, aby dostawaly info o predkosci.

Ja zainstalowalem czujniki firmy Eura. Niby chinskie, ale jeszcze nigdy nie widzialem czegos tak porzadnie i solidnie wykonanego przez Chinczykow. Wiem tez, ze maja niska (praktycznie zerowa) awaryjnosc w instalacjach, ktore dzialaja juz od kilku lat. Polecam :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze chodzilo mu o tylne swiatlo cofania?

 

Nie,

- czujniki wsteczne są podpięte pod światło cofania (załączane po wrzuceniu biegu wstecznego)

- przednie pod "stop" (aktywują się po naciśnięciu hamulca, ale wyświetlacz i buzer włączają się w momencie pojawienia się przeszkody w odległości ok 2m)

 

Dodatkowo cały układ działa dopiero po podaniu zasilania. A to brane jest z lampy światła z tyłu. I jak nie włączę świateł to buzer co jakiś czas piszczy :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Heh - ciekawe rozwiazanie z tym stopem :ok:

 

Dodatkowo cały układ działa dopiero po podaniu zasilania. A to brane jest z lampy światła z tyłu. I jak nie włączę świateł to buzer co jakiś czas piszczy

 

Czyli centralka ma wlasne podtrzymanie napiecia (bateria/akumulatorek)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli centralka ma wlasne podtrzymanie napiecia (bateria/akumulatorek)?

 

Nie, bo po co?

Przednie czujniki mają działać jak naciśniesz "STOP". Po zwolnieniu tego pedału układ jeszcze przez jakieś 15 sek dostaje napięcie i działa wyświetlacz (o ile nie wykryje przeszkody-wówczas pokazuje stronę i włącza się buzer). Jak puszczę hamulec to wyświetlacz po ok 15 sek gaśnie i po sprawie).

 

Natomiast po wrzuceniu biegu wstecznego wyświetlacz pracuje cały czas, niezależnie od tego czy hamulec jest wciśnięty czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Tak wymyslilem, ze po to, zeby:

- skoro caly uklad potrzebuje zasilania albo z lampy, albo ze stopu - to jesli nie wlaczysz swiatel i nie nacisniesz stopu, to co zasila buzzer powodujacy przypominanie o wlaczeniu swiatel? Napisales "I jak nie włączę świateł to buzer co jakiś czas piszczy", czyli nie dostal zasilania a i tak generuje dzwiek (a do generowania pewnie potrzebne jest zasilanie)

- skoro uklad dziala jeszcze przez 15sek od czasu puszczenia stopu to albo ma wlasne podtrzymanie (niewielkie), albo jakies kondensatory itp. (nie jestem elektronikiem, nie znam sie za bardzo na tym temacie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakies kondensatory itp.

Chyba tak właśnie jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wzt29wp.pl

Navkol, Siema mam pytanie gdzie mógłbym kupić taki system parktronica i jakiej to firmy czujniki i centralka dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności