adams Zgłoś #61 Napisano 28 Stycznia 2007 ja mam czujniki VALEO TUTAJ znajdziesz duuuzo o czujnikach... na ostatniej stronie dodałem dokładny opis + foto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw Zgłoś #62 Napisano 28 Stycznia 2007 , no to chyba zamontuje. Zastanawiam sie tylko czy oryginał, czy znajde jakis sensowny zaamiennik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #63 Napisano 28 Stycznia 2007 Sensowny zamienik to taki który zmieści sie w ten otwór na on ma chyba około 21mm. Jak już masz tą listwę to racej szukaj orgianłu. Ja niedawno taki sprzedałem za 900zł. Drogo ale orginał z całą instalacją, centralką itp. no i oczywiście diagnozowalnym przez VAG-a HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw Zgłoś #64 Napisano 29 Stycznia 2007 Znalazłem cos takiego, sa to oryginały VW, http://www.autospecial.com.pl/wyszukiwarka.php?szukaj=xak285vww&submit.x=14&submit.y=6[url=http://www.autospecial.com.pl/wyszukiwarka.php?szukaj=xak285vww&submit.x=14&submit.y=6] moze cos przypasuje do B5. Na allegro jedna osoba sprzedaje model do GOLF, GOLF-PLUS. Niestety nie ma oryginalnie do B5, róznica pewnie jest tylko w mocowaniu wyswietlacza który montuje sie w podsufitce. Widac mocowania na tych fotkach z allegro. Jestem ciekaw ktory z modeli VW ma podobną podsufitke. To dla VW produkuje firma Steel-Mate http://www.steel-mate.com/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #65 Napisano 30 Stycznia 2007 Tylko musisz pamiętać, że to sa akcesoria nazwane jako firmowe VW ale nie ma to nic wspólnego z orginalnymi instalacjami Parktronika jakie montowane sa jeszcze na linii fabrycznej. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość VW 1.8T Zgłoś #66 Napisano 3 Kwietnia 2007 a co myslicie o tych czujnikach , nadaja sie czy nie warto kupowac ? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=179505393 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #67 Napisano 3 Kwietnia 2007 Kup sobie porzadne Valeo a nie fałszującą chińszczyzną. Zestaw za 82zł nie mozę być dobry. Nikt mnie nie przekona do tego. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zovip Zgłoś #68 Napisano 3 Kwietnia 2007 Ja polecam http://www.exus.pl/products,product,20 sam zalozylem takie i jestem bardzo zadowolony. Co wazne maja odpinane sensory zaraz przy glowicach, ulatwia to montaz. A wyswietlacz jest zaje fajny, lekko niebieskawy co pasuje do reszty. A i pomiar odleglosci jest plynny co 1 centymetr, nie jak gdzie indziej co 10cm. Sam montowalem, oj bylo chwile zabawy by wwiercic sie w belke Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #69 Napisano 12 Kwietnia 2007 Sorry, że odgrzewam kotleta ale nie chcę zakładać nowego tematu, a dylemat mam bardzo konkretny i ściśle powiązany z niniejszym topicem. Chodzi o montaż czujników do tyłu do Varianta B5 3BG. Czujniki nieoryginalne, będą montowane na części lakierowanej zderzaka tylnego. Najchętniej na wysokości powyżej połowy tej części. Czyli coś tak jak zrobił to rysio. Pytanie mam następujące: czy jest szansa tak umiejscowić czujniki aby nie trzeba wiercić belki podzderzakowej ? Na razie na podstawie obserwacji bez demontażu skorupy zderzaka wygląda na to, że gdyby miało być pod belką to po pierwsze za nisko a po drugie jest to już płaszczyzna silnie odchylona od pionu, więc czujniki głupiałyby. Czy jest szansa zmieścić się nad belką ? Przy podglądaniu widziałem tam jakiś styropian, a w styropianie robić otwory dużo łatwiej przecież Nie widzę tylko ile tego styropianu, tzn. jaka jest jego grubość. Nie chciałbym robić jakiejś "krawędziówy" No a jeśli nic z tego i trzeba robić otwory w tej belce to czym je robiliście ? Do czujników mam narzędzie w stylu wiertło jako prowadzenie plus osadzona na nim koronka. Nie wiem tylko czy to poradzi sobie z metalem ? Czy zawsze belki pod zderzakiem były aluminiowe ? Bo ta moja wygląda na stal malowaną na czarno ! Jeśli nie takie narzędzie to co ? Wiertło 22 mm ? Trochę "lujaste" . Wiercić mniejszą średnicę i potem "obróbka ręczna" ? Możecie napisać jak i czym to robiliście ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the_undertaker Zgłoś #70 Napisano 12 Kwietnia 2007 Dobrze nie pamiętam, bo ściągałem zderzak z miesiąc temu właśnie by zakładać czujniki cofania, ale nad belką chyba raczej się nie zmieści. Ja poszedłem na kosztowną łatwiznę i kupiłem sobie dolny spojler od W8 z otworami, zamontowałem zestaw EURA tylko z buzzerem i jak narazie jest ok tyle tylko, że cichy ten buzzer. Z tego co czytałem jednak to niby ludzie wiercą tą belkę pod zderzakiem i właśnie na jej wysokości montują czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość redtom Zgłoś #71 Napisano 12 Kwietnia 2007 ja niestety popełniłem błąd chociaż nie bolesny. pomyślałem sobie ostatnio że chyba zmienię zderzak... i pewnie zmienię na taki z oryginalnymi otworami pod parktronik. Na ten moment jednak mam wsadzone nie oryginalne w zderzak. Mój magik zmieścił je w zderzaku tuż ponad belką. jeżeli chodzi o wskaźnik to zainstalowałem sobie taką ciekawostkę która sprawdza się na pewno w variantach... otóż wyświetla on lustrzanym odbiciem tzn że widzisz w lusterku wstecznym ( w które i tak się jopię kiedy cofam bo cofam tylko na lusterkach) już normalne cyferki. żeby było ciekawiej to zamontowałem sobie to cudo tuż przed oświetleniem bagażnika (w zagłębieniu dachu) więc nie zmniejsza mi to w żaden sposób widzialności. no powiem wam że takie (oryginalne) rozwiązanie widziałem w tuaregu. Spisuje się cukierkowo. Co chodzi o przednie czujniki to zamontowałem dość standardowo a wyświetlacz (tak jak i w Tuaregu) jest oczywiście na podszybiu:) Różnica jest taka że w tuaregu czujniki przednie włączają się automatycznie a u mnie z palucha:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #72 Napisano 12 Kwietnia 2007 u mnie wygląda to TAK przód się załacza na około 30 sekund po uruchomieniu auta, po wypięciu wstecznego i jeździe do przodu, i podczas cofania działają dwa skrajne z przodu pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #73 Napisano 12 Kwietnia 2007 adams, u mnie chodzi tylko o tył, jakoś nie czuję potrzeby przodu . Tak samo jak Twoje z tyłu zamontowałem w Octavii liftbacku. Tyle, że tam jest miejsca ogrom. W Passacie kombi B5 3BG pod względem ilości miejsca zaś wyjątkowo skąpo jest ja niestety popełniłem błąd chociaż nie bolesny. pomyślałem sobie ostatnio że chyba zmienię zderzak... i pewnie zmienię na taki z oryginalnymi otworami pod parktronik. Na ten moment jednak mam wsadzone nie oryginalne w zderzak. Mój magik zmieścił je w zderzaku tuż ponad belką. Czy chcesz zmieniać zderzak z powodu tego umiejscowienia czujników i to jest ten błąd ? Też mi teraz chodzi po głowie ten pomysł z oryginalną dokładką zderzaka z otworami. Niestety już jakiś czas temu czujniki zostały polakierowane (była okazja) na srebrne i teraz dupowato by wyglądały na czarnym Czy u Ciebie czujniki nad belką wypadły na krawędzi zderzaka ? (bo tego się obawiam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #74 Napisano 13 Kwietnia 2007 Ja poszedłem na kosztowną łatwiznę i kupiłem sobie dolny spojler od W8 z otworami, zamontowałem zestaw EURA Jak bardzo koztowna jest łatwizna w postaci spojlera z otworami ? W etce są 2 takie spojlery, jeden dla silników 8 cylindrowych, drugi dla 4,6 cyl. Czy chodzi o ilość rur wydechowych ? Który kupiłeś ? Też mam czujniki EURA. Czy ich średnica (22 mm) zgadza się ze średnicą otworów w spojlerku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly_passat Zgłoś #75 Napisano 13 Kwietnia 2007 Witam, ja mam zamontowane na listwie na zderzaku, sprawują sie idalnie, mam tylko głowe powiadomienie o bliskości przeszkody, bo ekraników zadnych nie chcialem, czujniki montowalem sam, banał ogolnie, placilem za nie 82 zl:) a jak dotąd działają jak oryginalne. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly_passat Zgłoś #76 Napisano 13 Kwietnia 2007 ja demontowałem tylko jedną lampe a zderzaka nie demontowałem, nie ma takiej potzreby idealnie dojście jest bez demontazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #77 Napisano 13 Kwietnia 2007 maly_passat, ja rozważam Varianta, a Ty prawdopodobnie piszesz o sedanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly_passat Zgłoś #78 Napisano 13 Kwietnia 2007 aaaa no tak ja pisze o sedanie jka najbardziej, ale tutaj zderzak podchodzi az pod swiatło(u Ciebie) wiec trzeba chyba zdemontować, ale problem też tio nie ejst:0 to ejst tak naprawde nakładka plastiowa ten cały zderzak:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the_undertaker Zgłoś #79 Napisano 13 Kwietnia 2007 Ja poszedłem na kosztowną łatwiznę i kupiłem sobie dolny spojler od W8 z otworami, zamontowałem zestaw EURA Jak bardzo koztowna jest łatwizna w postaci spojlera z otworami ? W etce są 2 takie spojlery, jeden dla silników 8 cylindrowych, drugi dla 4,6 cyl. Czy chodzi o ilość rur wydechowych ? Który kupiłeś ? Też mam czujniki EURA. Czy ich średnica (22 mm) zgadza się ze średnicą otworów w spojlerku ? Łatwizna kosztuje koło 200 złotych. Spojler do W8 czyli na dwie rury wydechowe. Czujniki nie wchodzą niestety na wcisk, trzeba je czymś wkleić bo są luźne. Tak jako ciekawostka OT to chyba z każdego spojlera można zrobić ten do W8 czyli z dwoma rurami. Wystarczy wyciąć części plastiku wg wzoru od wewnętrznej strony spojlera i dokupić dwa profile plastikowe do przyklejenia przy wyciętym plastiku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #80 Napisano 7 Maja 2007 coś mi zaczyna centralka świrować, odległości pokazuje ok tylko czasami nic nie ma o na wyświetlaczu pokazuje jak by coś było dzwoniłem do firmy od której to kupiłem (kupione na allegro.pl) i firma jest na tyle odpowiedzialna że nie robi żadnego problemu, wysyłam im ta centralkę, oni wysyłają mi nową sprawną - dowiedziałem się że takie wypadki się czasami zdarzają... firma godna zaufania, nick na allegro AUTO-SOSULSKI Siedziba firmy: 43-384 Jaworze ul. Bielska 203 tel. (033) 817-33-37 kom. 606 899 658 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach