Skocz do zawartości
kiarka

1,8T brak oleju i co dalej?Demontaż turbiny K04-015

Rekomendowane odpowiedzi

Może po prostu K04 wymaga troche innego strojenia? Standard przecież powinien być K03. Przy ilu RPM wkręca się teraz turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się ze zaczyną ciągnąć powyżej 2000obr/min co prawda poniżej 2000 tez słychac turbo ale jak depniesz to jest troche muł i nagleokoło 2400-2600 dostaje wyraźnie odczuwalnego kopa. Właśnie wróciłem z garażu. Zdemontowałem wszystkie rury obwodu IC. Oleju prawie nie ma..dosłownie tyci tyci..Wyczyściłem i skręciłem. Kiedyś Marek pisał ze miał nieszczelności ale szczerze mówiąc nie wiem na jakim elemencie mógł je mieć. Od turbo leci gumowa rura, poźniej metalowa rura pod chłodnicą i znów kolanko przy IC. za IC jest tylko juz gumowa rura do przepustnicy.Wszystko sprawdziłem i wyglada ok.Dociągnałem opaski. Może w AWT jest to inaczej rozwiązane niż w AEB.Przeczyściłem tez przepustnice choć była czyściutka. Zauważyłem ze ścieżki po których chodzi ślizgacz na sprężynie są troszkę wytarte....moze to jest przyczyna błędów przepustnicy. Ktoś pisał ze jest jakiś środek w sprayu, który moze pomóc. Jak nie to jeszcze wymiana przepustnicy:-(.Generalnie chciałbym lekko pojść w ślady Marecka i "lekko" dodać mocy. Rozmawiałem z Robertem z Tune-up z Gdańska i chyba będziemy cos kombinowali. Większość firm tuningowych ładuje standardowy soft i już. Ale przy K04 podobno to nie takie proste..;-(Pytanie do Marecka ile kosztowało Cię:wtryski, oraz instalacja do podbicia ciśnienia paliwa, IC z rurami?Jak nie mozesz publicznie odpowiedzieć to bardzo proszę o info na priv'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu dobrze się wkręca na obroty. Bez czipsa tuż przed 3k powinienes czuć kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiarka... powolutku. Masz K04-015.. to powinno być wystrojone ciut inaczej niż seryjne turbo. Tak jak pisano wczesniej - sprawdź ciśnienie. Nie masz po co się bawić w większe wtryski czy Intercooler (to nie dizel, żeby mu to przeszkadzało przy tak niskich ciśnieniach). Zmierzcie doładowanie, podkręćcie program i 220 koni na ori wtryskach pojedzie...

 

Jeśli zaworek DV jest uszkodzony to powinieneś zaobserwować jakieś maksymalne wysterowania zaworu N75 (duty cycle na poziomie 100%) i niskie ciśnienie doładowania (pomimo maksymalnego otwarcia waste gate - sterowanego poprzez zawór N75 i jego wartość "wypełnienia" - ciśnienie nie osiąga wartości zadanej i taki kwiatek wychodzi). Wysterowanie N75 sprawdzisz vagiem. Ciśnienie doładowania w Twoim silniku chyba tylko manometrem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://home.comcast.net/~hhong4/k04install.htm

czytali?chodzi szczególnie o końcówkę tekstu.Przecież miało byc szybko a nie powolutku;-)

Moim skromnym zdaniem nalezy pojechac na diagnoze do kogos kto sie tym zajmuje profesjonalnie-mam na mysli Tune-Up.Nic innego sensownego nie przychodzi mi do głowy.Dodatkowo wężyki do zaworu N75(waste gate) mam mocowane na strapach....buhaha..chyba komus nie chciało się opasek metalowych zaciskowych założyć.....pewnie przez to leci powietrze aż miło....i to tez jest jakaś przyczyna słabego doładowania...tu jeszcze link na temat DV... http://home.comcast.net/~hhong4/forgeinstall.htm Piszą tu ze można stosować od Audi TT lub Forge i ten jest opisany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dziś parę luźnych śrub..jedna łącząca Turbinę z kolektorem. ..druga pomiędzy N75-C(058906283C-wg Etka z audi A4) a turbiną. Sprawdziłem oporność N75=28 Ohm, czyli w normie. Wyjąłem również zawór regulacji ciśnienia 034 129 101 B. Dmuchałem z obu stron i jakby swobodne przejście...nie wiem czy to dobrze czy nie..moze ktoś wie. DV ma numer 034 145 710 A i jest z Audi S4.

Samochód dalej jest mulasty :-(to jest największa różnica.Pozostaje sprawdzić DV ale oprócz dmuchania typu doustnego nic nie przychodzi mi do głowy.Zna ktoś sposób?Manometru nie mam niestety, oprócz tego do mierzenia ciśnienia w kołach.;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór regulacji ciśnienia, tzn jaki zawór??

 

N75 reguluje pracę "aktuatora" zaworu zwrotnego spalin turbiny (wastegate). Jeśli w trakcie regeneracji chłopaki coś tam grzebali przy tym zaworze (wastegate), być może teraz w jakiś inny sposób chodzi i trzeba zrobić drobną korektę w programie, żeby selenoid (N75) dopuszczał takie otwarcie wastegate, aby osiągnąc odpowiednie ciśnienie doładowania... uff.. zakreciłem?

 

a w ogóle, to nie mówili, żeby nie regenerować turbo tylko założyć nowe albo inne sprawne? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej byłoby nowe ale K04 jest niedostępna i kosztuje w Polsce prawie 4 tys. ;-)Inne turbo to inny kolektor i tak bez końca...mam juz dosyć wydatków i tak cała operacja zamknie sie w najlepszym przypadku w granicach 5 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaobserowałem ze z wężyka od DV (gumowy w oplocie) nie wydobywa sie powietrze tzn. nie dmucha wcale. Kolektor ssący jak sama nazwa wskazuje zasysa w obu miejscach wskazanych na zdjęciu(zaznaczyłem kierunek przepływu powietrza na odłaczonych wężykach). Czy ktoś się orientuje czy tak ma być? Sprawdzenia dokonałem robiąc przygazówki i z wężyka od DV dalej nic sie nie wydobywało.Dodatkowo mam ten problem ze obroty idą mi w góe na biegu jałowym, tak do 1500 obr.Jak zatykam palcem rurkę co wystaje z kolekota ssącego w miejscu gdzie dochodzi ężyk od DV obroty się usokajają. Jak puszczam idą w górę. Wydaje mi się ze może to być znak ze dosaje się jakieś lewe powietrze i zakłóca prace przepustnicy. Mam błędy: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-00 - -

17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached

P1565 - 35-00 - -

 

W dalszym ciągu. Adaptacja przepustnicy na kanale 98 nie pomaga.

Proszę o opinie.

IMG_4064 (Large).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczyłoby ustawić przepustnicę... Nie wiem jednak jak się to robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawić?W jakim sensie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przepustnicę elektroniczną, to musisz zrobić jej adaptację... albo po prostu pojeźdzć ze 200-300 km, to się sama ustawi, ale do tego czasu auto po prostu kilka razy zgaśnie przy puszczaniu nogi z gazu etc.

 

Zaobserowałem ze z wężyka od DV (gumowy w oplocie) nie wydobywa sie powietrze tzn. nie dmucha wcale.

 

Tam nic nie będzie dmuchać. DV jest tak skonstruowany, że domyka obieg powietrza przy użyciu sprężyny. Sterowanie DV polega na "zassaniu" powietrza, co powoduje otwarcie zaworka. Powinieneś odczuwać raczej "ssanie" niż dmuchanie. A przy przegazówce uzyskasz conajwyżej wyrównanie ciśnień, bo seryjnie turbo nie pompuje nic bez obciążenia (tzn. gazując na luzie).

 

Kolektor ssący jak sama nazwa wskazuje zasysa w obu miejscach wskazanych na zdjęciu(zaznaczyłem kierunek przepływu powietrza na odłaczonych wężykach). Czy ktoś się orientuje czy tak ma być? Sprawdzenia dokonałem robiąc przygazówki i z wężyka od DV dalej nic sie nie wydobywało.

 

j/w. Czyli wszystko OK :)

 

Dodatkowo mam ten problem ze obroty idą mi w góe na biegu jałowym, tak do 1500 obr.Jak zatykam palcem rurkę co wystaje z kolekota ssącego w miejscu gdzie dochodzi ężyk od DV obroty się usokajają.

 

Rozszczelniasz układ podciśnieniowy (praca na biegu jałowym), przez co układ regulacji ciśnienia paliwa przestaje funkcjonować poprawnie... ot moja teoria ;) wzrasta ciśnienie na listwie paliwa i masz wzrost obrotów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marecek za pomoc. A co do przepustnicy to mam linkę a nie E-gas(niestety). Z przepustnicą borykam się od paru miesięcy i nic....raz odłaczyłem ECU i pomogło na parę dni, poźniej błąd powrócił. Zastanawiam się czy nie zaryzykować i kupić DV od Audi TT..kosztuje 100zł...i zobaczyć czy coś to da....jadę, mam nadzieję w tym tygodniu do Tune UP i może mi pomogą....Co do przepustnicy to kiedyś zrobiłem taki "myk" chcąc załaczyć światła stopu i włożyłem szczotkę pomiędzy pedały, żeby zablokować hamulec. Coś wtedy pstryknęło w pedale gazu-po tym fakcie pojawił mi się błąd na Vagu ale sprawdzałem po kilku dniach. Pozostaje mozliwość ze uszkodziłem mechaniczne sam pedał gazu i to on daje błąd w ustawieniach podstawowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozostaje mozliwość ze uszkodziłem mechaniczne sam pedał gazu i to on daje błąd w ustawieniach podstawowych.

 

...Więc czy może to być powód spadku mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczyszczenie ssaka
Jest na to jakas fotoporada, bo nie moge znalezc?
co zrobic jak udrożnić
W AWT tez jest ta przypadlosc? Da rade jakos to czyscic?

 

 

---------- Dodano o 21:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:23 ----------

 

jadę, mam nadzieję w tym tygodniu do Tune UP i może mi pomogą
I pomogli? ;)

Usterka ta chyba nie zmusila Cie do zmiany auta? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest na to jakas fotoporada, bo nie moge znalezc?

 

zwalasz miskę (widziałem opis na forum audi a6 i tu http://forum.vw-passat.pl/threads/49871-Sciagniecie-miski-oleju-passat-1-8T-JAK-TO-ZROBIC), odkręcasz smoka i, jak jest brudny wkładasz do pojemnika z nitro albo acetonem i potem przedmuc***esz powietrzem

 

W AWT tez jest ta przypadlosc? Da rade jakos to czyscic?

 

W AWT też jest taka przypadłość , choć u mnie smok nie był nie wiadomo jak brudny , wystarczyło namoczyć i przedmuchać (wymieniałem pompę oleju)

Edytowane przez robert-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazowki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności