Skocz do zawartości
kiarka

1,8T brak oleju i co dalej?Demontaż turbiny K04-015

Rekomendowane odpowiedzi

Po zamonontowaniu turbiny i próbie zalania jej olejem...okazało się ze do turbiny nie dochodzi olej....albo zatkany przewód olejowy i to była przyczyna zatarcia łożysk albo pompa oleju kaput ale to nie było kontroli ciśnienia oleju...dodatkowo sprawdziłem jeszcze jedną rzecz kiedy miałem spuszczony olej..czy zapali sie kontrolka poziomu oleju...NIC...DUPA....także trzeba uważać..;-)Jutro zacznę od demontoażu wężyka i sprawdzenia drożności...jak to nie rozwiąże problemu to co robić?Zdejmować miskę olejową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz mi kiedys w compsport wymieniali turbo w golfie IV 1.9TDI ASZ i powiedzili ze zawsze przy wymianie montuja nowego weza olejowego do turbo, zeby nie bylo problemu ze smarowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to słuszna koncepcja tylko wąż kosztuje dodatkowe 280zł..:-(

Ale w moim przypadku to nie wąż tylko brak oleju tuz przy filtrze oleju...czyli chłodnica oleju..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

złóż to w końcu do kupy i pojedź na hamownię bo się nie mogę doczekać co to Twoje hybrydowe turbo potrafi! Powodzenia ze smarowaniem! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! Be zwzględu na przyczynę: wymienic wężyk i uwaznei czytac forum:

to wada konstrukcyjna 1.8 T: rurka doprowadzajaca olej do turbiny w AEB i takze innych, późniejszych modelach, jest poprowadzona pod zbyt małym katem i zbyt blisko głowicy . Pod wpływem temperatury ( pomimo osłony termicznej) zmniejsza sie jej przepustowość, aż w koncu sie zatyka: zalecana jest wiec wymiana rurki co powiedzmy 120 tys km . Koszt w ASO 200 zł plus robocizna.

 

Z obserwacji, nawet prawidłowo schładzane i bardzo zadbane turbiny AEB maja z tym problem, wiec profilaktyczna wymiana wskazana. ja zrobiłem po 100 000 km .

 

Próby czyszczenia odradzam, bo tak na prawde nie zobaczysz czy wypłukałes cały osad ( bo niby jak) ? zatkanie to jedno, a zmniejszona przepustowosc takze ujemnie wpływa na smarowanie!!!!!!!

 

Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja ale problem polega na braku oleju juz na początku rurki...przy chłodnicy oleju juz brak strumienia..a powinno chyba sikać.Wiec pytanie co jest zepsute....wszystko jest juz złożone ale nie mam zamiaru zatrzeć turbiny ponownie...zrzucać miskę olejową i sprawdzić jak ma się ssak oleju?Jeszcze jakies rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam ! moze w rurce była juz taka "miażdzyca", ze przytkało takze wylot z chłodnicy? to IMHO jedyne sensowne rozwiązanie, bo jesli pompa daje dobre cisnienie na "góre" silnika ( jesli oczywiscie zmierzyłes cisnienie wpinajac wskaznik w miejsce czujnika i jest ok) to winne moga byc tyko niedrożne przewody doprowadzające.

 

Tak czy inaczej, z obserwacji mojego silnika, osady które tworza sie we wnetrzu AEB , nawet bardzo zadbanego olejowo, są imponujące. dlatego sciagniecie miski, przeczyszczenie ssaka jest dobrym pomysłem i w zasadzie kolejnym słusznym zaleceniem serwisowym co 100 000 km:)

 

ja bym zrobił tak: zmierzył najpierw cisnienie oleju ( tylko Ty tego nir bardzo mozesz zrobic, bo słusznie boisz sie uruchamiac silnik, zeby znowu nie zatrzec turbo), a jak bedzie za niskie to czyszczenie ssaka albo wymiana pompy. przy tym próba udrożnienia wylotu na turbo. natomiast na 100 % co zrobic jak udrożnić to Ci nie powiem, bo z takim przypadkiem ("przytkania" otworu wylotowego) sie nie spotkałem . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze trzeba zrobic to co opisał MAREK.Wyczyścić cały układ smarowania o ile nie jest juz za poźno....:-( Podejrzewam ze to cały dzień zabawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym zatykaniem sie smoka to chyba jakaś bujda na resorach. Albo ktos jezdzi na rzecznym szlamie a nie na syntetyku to wtedy może i tak się zatyka. Moj samochód ma 192 tys. przebiegu i nigdy nie był czyszczony w sensie układu smarowania. Po zdjęciu miski okazało się ze nie ma żadnych brudów a i nagar jest szczątkowy. Jeżdzę na Mobilu 5W50 a wcześniej na Castrolu 5W40. Także z tym czyszczeniem to raczej jakis zabobon. Jak ktoś dba o silnik lejąc mu dobry olej i zmieniając go często nic nie powinno sie dziać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uu to maly masz przebieg jak na ten rok.. Jesli to prawda to auto gdzies stalo, 20tys rocznie niecale..

 

No chyba ze ktos naprawde zadko jezdzil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebiegu nigdy nie można byc pewnym..szczególnie w Polsce ;-)Ale większość znaków na niebie i ziemi wskazuje oryginalny przebieg...a co do oleju...sysnetyk ma właściwiści myjące wiec nie powinno być jakiś drastycznych nagarów, tak zeby sie sitko zatykało w ssaku oleju. No chyba ze ktoś leje minerał do doładowanego silnika beznynowego...;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko złożone do kupy..wymiana rozrządu, olej, płyny, filtry...wszystko razem około 3 tys....muszę pojezdzić parę dni i poobserwować jak się zachowuje...jechałem dziś i ciąg był fajny..no i odgłos turbiny się zmienił...takie przyjemne syczenie...prawie blow-off ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w AEB da radę sprawdzić ciśnienie doładowania? Jesli tak, to możesz spróbować zdjąć wykresik z ciśnienia doładowania (zadanego i aktualnego) przy przeciąganiu auta np. na III biegu od ilu się da obr/min do oporu? :) To by dało obraz tego, co można osiągnąc przy użyciu K04-015. Powinniśmy zobaczyć obiecywane 1.2-1.3 bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety brak opcji sprawdzenia ciśnienia doładowania...w przyszłym tygodniu jade na hamownię to się okaze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam sytuacja? Tez jestem ciekaw co Ci tam s-hamowali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadę w piątek w dłuzszą trasę to przetestuję a w sobotę lub w przyszłym tygodniu na hamownię....mam jeszcze kłopot z przepustnicą powracający co jakiś czas. Ustawienia początkowe...adaptacja nie pomaga...obawaim się ze ta usterka może mieć wpływ na pomiar...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra...w czwartek odwiedziłem hamownię....wynik poniżej. Generalnie wyszła seria...143 kuce i słaby moment obrotowy. Dalej mam problem z przepustnicą. Miły Pan z hamowni powiedział na podstawie wykresu ze turbina poźno sie załącza. Moze to zawór N75 jest do bani?Ci którzy się znają niech się wypowiedzą.

W trasie samochód sprawdzał się dobrze choć zauważyłem przy 3100 obr/min. takie rzężenie w silniku. Dzieje się to tylko przy tych obrotach. Zastanawiam się czy nie czeka mni jeszcze wymiana łańcucha rozrządu.....

Passat 1.8T (Large).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciekawski80

gdzieś obcina doładowanie + za późno wstaje czyli n75 + dv

 

poza tym moment coś w ogóle masakra. Sprawdź zwykłym manometrem jakie masz cśnienie ie na kolektorze dolotowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie turbo niedopompowuje... masz 180Nm. Seryjne 1.8 n/a mając takie momenty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli przetestować n75 i DV?Gdyby okazało sie ze padły to na co zamienic i ile to kosztuje?Marecek chyba dobrze się orientujesz w tym temacie;-)Zastanawiam się czy tez może obwód IC nie ma dziurki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności