kiarka Zgłoś #21 Napisano 8 Maja 2008 Po zamonontowaniu turbiny i próbie zalania jej olejem...okazało się ze do turbiny nie dochodzi olej....albo zatkany przewód olejowy i to była przyczyna zatarcia łożysk albo pompa oleju kaput ale to nie było kontroli ciśnienia oleju...dodatkowo sprawdziłem jeszcze jedną rzecz kiedy miałem spuszczony olej..czy zapali sie kontrolka poziomu oleju...NIC...DUPA....także trzeba uważać..;-)Jutro zacznę od demontoażu wężyka i sprawdzenia drożności...jak to nie rozwiąże problemu to co robić?Zdejmować miskę olejową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #22 Napisano 8 Maja 2008 Wiesz mi kiedys w compsport wymieniali turbo w golfie IV 1.9TDI ASZ i powiedzili ze zawsze przy wymianie montuja nowego weza olejowego do turbo, zeby nie bylo problemu ze smarowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #23 Napisano 9 Maja 2008 to słuszna koncepcja tylko wąż kosztuje dodatkowe 280zł.. Ale w moim przypadku to nie wąż tylko brak oleju tuz przy filtrze oleju...czyli chłodnica oleju.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #24 Napisano 9 Maja 2008 złóż to w końcu do kupy i pojedź na hamownię bo się nie mogę doczekać co to Twoje hybrydowe turbo potrafi! Powodzenia ze smarowaniem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #25 Napisano 9 Maja 2008 Witam! Be zwzględu na przyczynę: wymienic wężyk i uwaznei czytac forum: to wada konstrukcyjna 1.8 T: rurka doprowadzajaca olej do turbiny w AEB i takze innych, późniejszych modelach, jest poprowadzona pod zbyt małym katem i zbyt blisko głowicy . Pod wpływem temperatury ( pomimo osłony termicznej) zmniejsza sie jej przepustowość, aż w koncu sie zatyka: zalecana jest wiec wymiana rurki co powiedzmy 120 tys km . Koszt w ASO 200 zł plus robocizna. Z obserwacji, nawet prawidłowo schładzane i bardzo zadbane turbiny AEB maja z tym problem, wiec profilaktyczna wymiana wskazana. ja zrobiłem po 100 000 km . Próby czyszczenia odradzam, bo tak na prawde nie zobaczysz czy wypłukałes cały osad ( bo niby jak) ? zatkanie to jedno, a zmniejszona przepustowosc takze ujemnie wpływa na smarowanie!!!!!!! Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #26 Napisano 9 Maja 2008 Co racja to racja ale problem polega na braku oleju juz na początku rurki...przy chłodnicy oleju juz brak strumienia..a powinno chyba sikać.Wiec pytanie co jest zepsute....wszystko jest juz złożone ale nie mam zamiaru zatrzeć turbiny ponownie...zrzucać miskę olejową i sprawdzić jak ma się ssak oleju?Jeszcze jakies rady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #27 Napisano 9 Maja 2008 Witam ! moze w rurce była juz taka "miażdzyca", ze przytkało takze wylot z chłodnicy? to IMHO jedyne sensowne rozwiązanie, bo jesli pompa daje dobre cisnienie na "góre" silnika ( jesli oczywiscie zmierzyłes cisnienie wpinajac wskaznik w miejsce czujnika i jest ok) to winne moga byc tyko niedrożne przewody doprowadzające. Tak czy inaczej, z obserwacji mojego silnika, osady które tworza sie we wnetrzu AEB , nawet bardzo zadbanego olejowo, są imponujące. dlatego sciagniecie miski, przeczyszczenie ssaka jest dobrym pomysłem i w zasadzie kolejnym słusznym zaleceniem serwisowym co 100 000 km:) ja bym zrobił tak: zmierzył najpierw cisnienie oleju ( tylko Ty tego nir bardzo mozesz zrobic, bo słusznie boisz sie uruchamiac silnik, zeby znowu nie zatrzec turbo), a jak bedzie za niskie to czyszczenie ssaka albo wymiana pompy. przy tym próba udrożnienia wylotu na turbo. natomiast na 100 % co zrobic jak udrożnić to Ci nie powiem, bo z takim przypadkiem ("przytkania" otworu wylotowego) sie nie spotkałem . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #28 Napisano 9 Maja 2008 Wydaje mi sie ze trzeba zrobic to co opisał MAREK.Wyczyścić cały układ smarowania o ile nie jest juz za poźno.... Podejrzewam ze to cały dzień zabawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #29 Napisano 17 Maja 2008 Z tym zatykaniem sie smoka to chyba jakaś bujda na resorach. Albo ktos jezdzi na rzecznym szlamie a nie na syntetyku to wtedy może i tak się zatyka. Moj samochód ma 192 tys. przebiegu i nigdy nie był czyszczony w sensie układu smarowania. Po zdjęciu miski okazało się ze nie ma żadnych brudów a i nagar jest szczątkowy. Jeżdzę na Mobilu 5W50 a wcześniej na Castrolu 5W40. Także z tym czyszczeniem to raczej jakis zabobon. Jak ktoś dba o silnik lejąc mu dobry olej i zmieniając go często nic nie powinno sie dziać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #30 Napisano 17 Maja 2008 Uu to maly masz przebieg jak na ten rok.. Jesli to prawda to auto gdzies stalo, 20tys rocznie niecale.. No chyba ze ktos naprawde zadko jezdzil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #31 Napisano 18 Maja 2008 Przebiegu nigdy nie można byc pewnym..szczególnie w Polsce ;-)Ale większość znaków na niebie i ziemi wskazuje oryginalny przebieg...a co do oleju...sysnetyk ma właściwiści myjące wiec nie powinno być jakiś drastycznych nagarów, tak zeby sie sitko zatykało w ssaku oleju. No chyba ze ktoś leje minerał do doładowanego silnika beznynowego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #32 Napisano 25 Maja 2008 Wszystko złożone do kupy..wymiana rozrządu, olej, płyny, filtry...wszystko razem około 3 tys....muszę pojezdzić parę dni i poobserwować jak się zachowuje...jechałem dziś i ciąg był fajny..no i odgłos turbiny się zmienił...takie przyjemne syczenie...prawie blow-off Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #33 Napisano 26 Maja 2008 czy w AEB da radę sprawdzić ciśnienie doładowania? Jesli tak, to możesz spróbować zdjąć wykresik z ciśnienia doładowania (zadanego i aktualnego) przy przeciąganiu auta np. na III biegu od ilu się da obr/min do oporu? To by dało obraz tego, co można osiągnąc przy użyciu K04-015. Powinniśmy zobaczyć obiecywane 1.2-1.3 bara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #34 Napisano 26 Maja 2008 niestety brak opcji sprawdzenia ciśnienia doładowania...w przyszłym tygodniu jade na hamownię to się okaze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #35 Napisano 28 Maja 2008 Jak tam sytuacja? Tez jestem ciekaw co Ci tam s-hamowali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #36 Napisano 28 Maja 2008 Jadę w piątek w dłuzszą trasę to przetestuję a w sobotę lub w przyszłym tygodniu na hamownię....mam jeszcze kłopot z przepustnicą powracający co jakiś czas. Ustawienia początkowe...adaptacja nie pomaga...obawaim się ze ta usterka może mieć wpływ na pomiar... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #37 Napisano 31 Maja 2008 No dobra...w czwartek odwiedziłem hamownię....wynik poniżej. Generalnie wyszła seria...143 kuce i słaby moment obrotowy. Dalej mam problem z przepustnicą. Miły Pan z hamowni powiedział na podstawie wykresu ze turbina poźno sie załącza. Moze to zawór N75 jest do bani?Ci którzy się znają niech się wypowiedzą. W trasie samochód sprawdzał się dobrze choć zauważyłem przy 3100 obr/min. takie rzężenie w silniku. Dzieje się to tylko przy tych obrotach. Zastanawiam się czy nie czeka mni jeszcze wymiana łańcucha rozrządu..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ciekawski80 Zgłoś #38 Napisano 1 Czerwca 2008 gdzieś obcina doładowanie + za późno wstaje czyli n75 + dv poza tym moment coś w ogóle masakra. Sprawdź zwykłym manometrem jakie masz cśnienie ie na kolektorze dolotowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #39 Napisano 1 Czerwca 2008 ewidentnie turbo niedopompowuje... masz 180Nm. Seryjne 1.8 n/a mając takie momenty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #40 Napisano 1 Czerwca 2008 czyli przetestować n75 i DV?Gdyby okazało sie ze padły to na co zamienic i ile to kosztuje?Marecek chyba dobrze się orientujesz w tym temacie;-)Zastanawiam się czy tez może obwód IC nie ma dziurki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach