Skocz do zawartości
jac

boost pin do aaz

Rekomendowane odpowiedzi

w/g mnie to eco, mam taką samą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marazzz

Witam panów!

Zamontowałem sobie takiego pina w pompkę i stwierdzam że faktycznie auto po mocniejszym przyciśnięciu gazu o wiele lepiej się zbiera.Ale mam dwa pytania:czy to normalny stan rzeczy że w komorze w której pracuje pin zbiera się olej?Bo u mnie tak właśnie jest,ponadto pokrywa on też membranę i sprężynę pod nią.Kolega ma golfa 1.9 TD i ma tak samo.A drugie pytanko dotyczy tegoż golfa,rok 97 z pompą półelektryczna.Czy wymiana boost pina przyniesie oczekiwany efekt przy takiej pompie?Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Przyłączam się do pytania u mnie też zbiera się olej w tym samym miejscu. Chciałbym też wiedzieć czy można źle zamontować boost pina???Założyłem boost pina mimośrodkowego i zdaje mi się że raz samochód jest "żywy" a następnym razem strasznie zmulony. W związku z tym moje pytanie czy może to być wina źle założonego boost pina. Przed jego założeniem samochód cały czas buł zmulony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inne pytanie.. slyszałem ze jak się ruszy pompe to juz bedzie ciec caly czas. czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie co ja myślę że ten olej to z turbiny po prostu leci tym wężykiem od podciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich;) Właśnie wymieniłem w moim bolidzie boost pina i muszę przyznać że faktycznie autko dużo lepiej się zbiera. Mam jednak pytanie, czy to że w dolnym zakresie obrotów, poniżej 2000, przy mocniejszym wciśnięciu gazu puszcza czarne bączki jest normalnym objawem po wymianie pina ? :on:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to że w dolnym zakresie obrotów, poniżej 2000, przy mocniejszym wciśnięciu gazu puszcza czarne bączki jest normalnym objawem po wymianie pina ?

Raczej tak - jest to związane ze zwiększoną dawką paliwa. Można to oczywiście wyregulować na dwa sposoby: zmniejszyć dawkę paliwa śrubą na pompie lub - co zdecydowanie da lepszy efekt - zwiększyć dawkę powietrza czyli podkręcić turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

małe pytanie, po zmianie góry pompy na LDA zaczął kopcić dość ostro, dawka skręcona na minimum, panowie mający pompy z LDA podrzućcie jak to wygląda u was

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wygląda u Ciebie to tak:

lub ewentualnie tak:

to gratuluje z całego serca!!!

Ważne żeby dymek był czarny... ;)

P.S. Dużo pracy Michał jest z przełożeniem góry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh az tak ostro to nie ma, chociaż jak "pierdnie" z rury to mała zasłona dymna jest za autem:D jestem juz ugadany na małą regeneracje turba, i wtedy zwiększe ciśnienie doładowania to nie powinien juz dymić, bo wygląda to tak, deptając mu z samego dołu kopci ale jak sie wkreci pow. 2tys obr to jest git, co do przełożenia góry to znajomy był tak miły i załatwił mi tą sprawe, nie chciałem sie bawić przy pompie, nie znam sie to co sie bede pchał, znając swoje szczescie to bym cos spie..olił;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wsadzilem ten pin i jest faktycznie różnica :P,ale niepokoi mnie jedna rzecz,otóż jak robilem tę wymiankę,to po zdemontowaniu dekielka na pompie zauważylem że ta gumowa membrana ze sprężyną i pin pod nią są uwalone olejem.Czyżby turbina zdechnięta:confused:Kolega ma golfa III z AAZ i też ma tak samo.Dodam że w obu autach olej nie znika z bagnetu,ja w swoim na 10000 km od wymiany do wymiany to nic nie dolewam...:D

A tak przy okazji,to przed wsadzeniem nowego pina trzeba mu zrobić malą fazkę u dolu,tak żeby podstawa stożka nie miala tego schodka.Inaczej po zamontowaniu zahaczy się i już go się nie wyjmie z pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek w/g mnie logicznym wytłumaczeniem jest to, że olej dostaję się tam od kolanka egr'a wraz z powietrzem doładowania, a jeżeli twierdzisz że turbo jest :ok: to pozostają w takim wypadku opary olejowe z odmy. Luzik ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie uspokoiłeś:)Poza tym myślę też o wymianie sprężyny pod membraną boost pina na taką co postawi mniejszy opór przy ciśnieniu doładowania i pozwoli pinowi pójść nieco bardziej w dół:pZrobił juz tak ktoś może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym myślę też o wymianie sprężyny pod membraną boost pina na taką co postawi mniejszy opór przy ciśnieniu doładowania i pozwoli pinowi pójść nieco bardziej w dółZrobił juz tak ktoś może?

Zaczekaj do środy to Ci powiem :). Wiem, że ludzie z f.gofra tak robią. Zawsze można wkręcić - obniżyć - zębatke pod sprężyną.

Moja góra jest od peugota, także nie wiem jakie napięcie powinno być, ale jestem właśnie po odpoczynku w Zakopanym i ogólnie to pasek do 2tysi jest większy mół niż na eko :( - choć to jest związane z mniejszą dawką nim turbo zakręci. Także czeka mnie po raz xxx zestrojenie silniczka... ech, oby po raz ostatni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nie mam takiej zębatki,nie było tez plastikowej podkładki pod pin o której czytałem i widziałem na fotach na forum golfa,ale widac taki typ pompy.Póki zaś co,to jeżdżę na fabrycznej sprężynie,nie mogę nigdzie dostać zamiennika o cieńszym drucie:(Chyba wyrzezbię ze starej latarki:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie było tez plastikowej podkładki pod pin o której czytałem i widziałem na fotach na forum golfa

U mnie też jest jej brak - zamiast niej, pin osadzony jest normalnie na jednym kawałku metalu. Zapewne peugeot'y tak mają... :D. Sprężyne, możesz spróbować "rozpracować" pare razy i troszkę ją ściaśnić - dziś tak zrobiłem i troszkę się polepszyło a twój pomysł też nielichy :P. Może jutro udeżę w bolec w pompie, zobaczymy...

lda.jpg

Edytowane przez pawelfre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprężyne, możesz spróbować "rozpracować" pare razy i troszkę ją ściaśnić

Już próbowałem,jest dość sztywna i trza by tak bez końca żeby był jakikolwiek efekt.Na zdjęciu widzę że masz krótszego springa,mój wygląda identycznie jak montowane w kaszlaku w pompce paliwa (niedowiary:rolleyes:)

A przy okazji,to ładny pasek:DW wolnej chwili wrzucę fotki swojej lodówki.Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju zbierającego się na łopatkach turbiny i przedostającego się wraz z powietrzem na membranę boost pina,to ustaliłem że faktycznie pochodzi z odmy.Ponieważ mam w planach montaż ICka,postanowiłem zainstalować odolejacz.Wykorzystałem separator cząstek stałych i oleju Festo,nieco zbrojonego węża,kilka kroćcy,opasek i zainstalowałem pod machą:pJaki efekt,to napiszę jak zrobię z 1000km.Pozdro!

P270809_13.370001 (Medium).JPG

P300809_12.350001 (Medium).JPG

P300809_12.360001 (Medium).JPG

Edytowane przez Marazzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/boost-pin-1-9-td-aaz-bost-10km-warto-cnc-i2348095485.html - teraz jest dość dużo tych bost pinów na allegro ;]

 

1. Czy z tym pinem spalanie wzrośnie dużo ?

2. wymiana go polega na odkręceniu tej pokrywki na pompie i wykręcenie starego i wkręcenie tego , ręcznie ?

 

3.Pytanie nie w temacie : Czy jak dacie gazu na max to wąż od turbiny aż puchnie od ciśnienia czy lekko tłoczy jak ściśniecie palcami go ? bo umnie jest tak że lekko tłoczy i nie wiem czy turbina już nie daje ? i jeszcze cieknie z niej lekko olej z miejsca łaczenia jej części dolotowej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności